Πέμπτη 23 Μάη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Διαμαρτύρονται για την αλλαγή στον τρόπο εξέτασης των παιδιών τους

Η αλλαγή στον τρόπο εξέτασης των μαθητών με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες στις πανελλαδικές εξετάσεις, έχει φέρει αναστάτωση στους υποψήφιους και τις οικογένειές τους. Το θέμα φέρνουν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας, Ελένη Γερασιμίδου, Λιάνα Κανέλλη και Διαμάντω Μανωλάκου, που κατέθεσαν προς τον υπουργό Παιδείας αναφορά της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Παιδιών με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες για αυτό το θέμα.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία εξηγεί ότι ενώ μέχρι πέρσι δινόταν στους υποψήφιους ικανός χρόνος ανάλογα με το μάθημα και με την κρίση της Επιτροπής Εξέτασης προκειμένου να μελετήσουν, να κατανοήσουν τα θέματα και να κρατήσουν σημειώσεις, πριν προσέλθουν στην Επιτροπή για να εξεταστούν προφορικά, φέτος ορίζεται ότι ο χρόνος αυτός δεν μπορεί να υπερβεί τις τρεις ώρες. Μάλιστα, οι γονείς διαμαρτύρονται ότι η σχετική εγκύκλιος βγήκε ακριβώς πριν τις διακοπές του Πάσχα, δηλαδή, λίγο πριν την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων και οι περισσότεροι υποψήφιοι το έμαθαν την πρώτη μέρα των εξετάσεων.

Οι γονείς εξηγούν:

«1. Η αργή ανάγνωση, η αργή επεξεργασία πληροφοριών και η αργή απόδοση γνώσεων είναι ένα από τα χαρακτηριστικά ατόμων με δυσλεξία.

2. Πολλοί από τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν γλωσσικές δυσκολίες κατανόησης που αφορούν την κατανόηση οδηγιών, την αντίληψη 2 ή πολλαπλών βημάτων, της μεταφορικής χρήσης της γλώσσας κλπ.

3. Μπορεί να περάσουν μέχρι και 3 ώρες, με κλειστά τα πρόχειρα, μέχρι να κληθούν από την επιτροπή να αποδείξουν τις γνώσεις τους όπου θα πρέπει να μπορέσουν να επανακτήσουν το ρυθμό σκέψεών τους. (Χαρακτηριστικό των δυσκολιών τους είναι η αργή ανάκληση πληροφοριών).

Θεωρούμε ότι καταφανώς αδικούνται όταν καλούνται στην Ελλάδα να σκεφτούν για να αποδείξουν τις γνώσεις τους στα ίδια χρονικά χρονικά πλαίσια με αυτά μαθητών χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ο επιπλέον χρόνος τον οποίο χρειάζονται προκειμένου να σκεφτούν και να κρατήσουν σημειώσεις είναι εξίσου αν όχι περισσότερο σημαντικός από τον επιπλέον χρόνο που χρειάζονται για να αποδώσουν προφορικά τις γνώσεις τους».

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Γονέων απαιτεί άμεση διευκρινιστική ερμηνεία της νέας εγκυκλίου η οποία να επιτρέπει στην επιτροπή να κρίνει το πότε έχει παρέλθει ο απαιτούμενος για την προετοιμασία των μαθητών χρόνος, όπως ορίζονταν στην περσινή εγκύκλιο. Προειδοποιούν ότι σε αντίθετη περίπτωση θα προσφύγουν σε νομικές λύσεις ενάντια στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Πρόοδοι στην κατανόηση της δυσαριθμησίας (2013-09-15 00:00:00.0)
Να μετρήσει το θέμα για τα παιδιά που απάντησαν (2012-05-30 00:00:00.0)
Απάνθρωπη απόφαση με θύματα τους μαθητές (2011-05-10 00:00:00.0)
Απουσία θεσμών προληπτικού και θεραπευτικού χαρακτήρα (2002-12-13 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (2000-10-26 00:00:00.0)
Με Χημεία συνεχίζονται σήμερα οι εξετάσεις (1999-06-17 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ