Πέμπτη 18 Ιούλη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
Εκχωρούν τη φύλαξη σε ιδιωτική εταιρεία

Παράλληλα με τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των λιμανιών και παράδοσής τους στα μονοπώλια, όπως η COSCO, με πρώτους στη λίστα τους Οργανισμούς Λιμένα Πειραιώς και Θεσσαλονίκης, προωθείται και το σταδιακό «καθάρισμα» των λιμανιών από εργασιακά δικαιώματα, με τη μέθοδο της παραχώρησης αρμοδιοτήτων των Οργανισμών σε ιδιώτες. Σήμερα το πρωί στο κεντρικό κτίριο του ΟΛΠ θα διενεργηθεί διαγωνισμός για να ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρεία η φύλαξη χώρων του ΟΛΠ. Η φύλαξη μέχρι τώρα γινόταν από υπαλλήλους του ΟΛΠ δηλαδή εργαζόμενους με πλήρη δικαιώματα. Τώρα τη «δουλειά» αυτή θα αναλάβουν «ράμπο» ιδιωτικών εταιρειών, εργαζόμενοι χωρίς δικαιώματα.

Στην πρόσκληση που απευθύνει ο ΟΛΠ αναφέρει ότι η ανάθεση γίνεται «λόγω έλλειψης προσωπικού». Οι χώροι του Οργανισμού που επιλέγονται για να φυλαχθούν από «ράμπο» των ιδιωτικών εταιρειών (σεκιούριτι), σύμφωνα με το κείμενο της πρόσκλησης, είναι η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και συγκεκριμένα οι επισκευαστικές βάσεις του Περάματος του Ν. Μώλου Δραπετσώνας, ο μώλος Κερατσινίου, η πεζογέφυρα του ΟΛΠ απέναντι από τον Ηλεκτρικό Σταθμό και οι αποθηκευτικοί χώροι της περιοχής πρώην ΟΔΔΥ. Εχει ωστόσο σημασία ότι ειδικά η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη στο Πέραμα θα φυλάσσεται 24 ώρες το 24ωρο με τρεις βάρδιες και 2 φυλάκια.

Ο άλλοι χώροι θα φυλάσσονται με ένα φυλάκιο και οι αποθήκες 16 ώρες το 24ωρο με εξαίρεση Κυριακές και αργίες, που θα φυλάσσονται σε 24ωρη βάση.

Επιπρόσθετα η απόφαση για τη φύλαξη χώρων του ΟΛΠ από ιδιωτικές εταιρείες, σύμφωνα με την πρόσκληση του ΟΛΠ, είναι στα πλαίσια της εφαρμογής του νόμου 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις» ο οποίος ταυτόχρονα με την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, προβλέπει και λιμάνια φρούρια σύμφωνα με τον ευρωενωσιακό κατασταλτικό Κώδικα ISPS «για την ασφάλεια πλοίων και λιμενικών εγκαταστάσεων από έκνομες ενέργειες» με τον οποίο πλήττονται συνδικαλιστικά δικαιώματα και δημοκρατικές ελευθερίες ναυτεργατών και εργαζομένων στα λιμάνια.

Σε ό,τι αφορά τον ΟΛΘ έχει αποφασιστεί η πρόσληψη περίπου 19 λιμενεργατών με 8μηνες συμβάσεις, βάζοντας έτσι τέλος στη μόνιμη σταθερή δουλειά με πλήρη εργασιακά δικαιώματα και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Να σημειωθεί ότι οι «νέες εργασιακές σχέσεις» του μεσαίωνα κατά τα πρότυπα του εργασιακού γκέτο που έχει στήσει η COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, προωθούνται με τις πλάτες ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ σε Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών (ΟΜΥΛΕ) και λιμενεργάτες, που υπέγραψαν με τους Οργανισμούς ΣΣΕ που μειώνουν κατά 35% τους μισθούς και καταργούν εργασιακά δικαιώματα.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Παρέμβαση για τις καθαρίστριες στα ΕΛΤΑ (2015-08-11 00:00:00.0)
Ισχυρό ΚΚΕ σημαίνει ισχυρή εργατική τάξη (2014-02-06 00:00:00.0)
Επιταχύνουν την πολιτική ξεπουλήματος (2013-08-15 00:00:00.0)
Οργάνωση της πάλης ενάντια σε λιμάνια - εργασιακά γκέτο (2013-01-23 00:00:00.0)
Πακέτο μετοχών σε επιχειρηματικούς ομίλους (2011-09-28 00:00:00.0)
Ζημιές για τον ΟΛΠ - κέρδη για το κεφάλαιο (2010-03-31 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ