Παρασκευή 18 Οχτώβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Χρυσές δουλειές για τα αφεντικά της κρουαζιέρας

Ο παραπέρα διαμελισμός του λιμανιού του Πειραιά, που συνοδεύεται με ένα τρελό φαγοπότι για τους μονοπωλιακούς ομίλους στην κρουαζιέρα και τις μεταφορές, ήταν το επίκεντρο της ημερίδας με θέμα «Πολιτικές Κρουαζιέρας του 2014» που διοργάνωσε ο ΟΛΠ χτες με ομιλητές τον υπουργό Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτη και τον πρόεδρο του Οργανισμού Γ. Ανωμερίτη. Βασικοί προσκεκλημένοι ήταν οι εκπρόσωποι των πολυεθνικών της κρουαζιέρας «Carnival», «R. Carribean», MSC, «Costa», NCL, «Louis» κ.ά.

Ο υπουργός ανέφερε: «Επειδή παρουσιάστηκε αύξηση της κίνησης της κρουαζιέρας στο λιμάνι (+151% την τελευταία δεκαετία 2002-2012), αποφασίστηκε, στα πλαίσια Επενδυτικού Προγράμματος, η επέκταση του νότιου μέρους του επιβατικού λιμένα, έργο το οποίο αναμένεται να καταστήσει το λιμάνι του Πειραιά το δεύτερο μεγαλύτερο κόμβο κρουαζιέρας της Μεσογείου, μετά τη Βαρκελώνη. Το έργο αυτό, χρηματοδοτούμενο κατά 95% από ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία, αναμένεται να καταστήσει δε τον Πειραιά Διεθνές Κέντρο Κρουαζιέρας».

Πρόκειται για έργο που θα στοιχίσει 120 εκατομμύρια ευρώ και θα επιδοτηθεί κατά 95% από τα κοινοτικά κονδύλια, όπως αποφάσισε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το νέο επί της ουσίας λιμάνι που θα κατασκευαστεί για τα κρουαζιερόπλοια των πολυεθνικών θα έχει έκταση 130.000 τετραγωνικών μέτρων. Ενώ όπως προανήγγειλε ο Γ. Ανωμερίτης, «μέχρι το τέλος του έτους θα προκηρυχθεί αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ιδεών για τους χερσαίους χώρους του νέου λιμένα», όπου «με συμβάσεις παραχώρησης θα αναγερθούν οι νέες ανωδομές».

Απ' όλα αυτά τα έργα και τα εκατομμύρια ευρώ, οι εργαζόμενοι του Πειραιά δεν πρόκειται να έχουν όφελος. Το αντίθετο. Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και τα έργα που γίνονται αφορούν αποκλειστικά και μόνο την καπιταλιστική ανάπτυξη, γίνονται με τους χειρότερους όρους για τους εργαζόμενους. Αδιάψευστος μάρτυρας η εργασιακή κόλαση που επικρατεί στην προβλήτα που έχει παραχωρηθεί στην COSCO, η μαύρη ανασφάλιστη εργασία που κυριαρχεί στα κρουαζιερόπλοια, όπου δεν υπάρχει ούτε για δείγμα ναυτεργάτης με συγκροτημένα δικαιώματα.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Με κόντρες και «προίκα» η ιδιωτικοποίηση (2013-09-24 00:00:00.0)
«Κελεπούρι» για το κεφάλαιο ...με «πολιτιστική» επίφαση (2012-05-15 00:00:00.0)
«Καυγάς» για τον τρόπο της επίθεσης (2011-06-08 00:00:00.0)
Ενίσχυση καταστολής στο λιμάνι (2011-05-11 00:00:00.0)
Οι ιδιώτες εισβάλλουν σε ολόκληρο το λιμάνι (2009-12-22 00:00:00.0)
Αρχίζει το μεγάλο φαγοπότι (1999-01-28 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ