Σάββατο 4 Γενάρη 2014 - Κυριακή 5 Γενάρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μονοπώλιο στις θαλάσσιες οδούς

Οι τρεις μεγαλύτερες στον κόσμο ναυτιλιακές εταιρείες, η δανεζική «Maersk Line», η ιταλοελβετική «MSC» και η γαλλική «CMA CGM» έλαβαν την κατ' αρχήν έγκριση των αρμόδιων αρχών σε ΗΠΑ, ΕΕ και Κίνα, ώστε να προχωρήσουν στη στρατηγική τους συνεργασία, καθώς κρίθηκε ότι δεν «συγχωνεύονται», αλλά «συμμαχούν», επομένως δεν παραβιάζουν και τις αντίστοιχες «αντιμονοπωλιακές» κανονιστικές ρυθμίσεις...

Οποιο όνομα κι αν δοθεί στη σύμπραξη των τριών αυτών ναυτιλιακών εταιρειών, η οριστική έγκριση που αναμένεται κατά τα τέλη του χρόνου θα δημιουργήσει ένα θαλάσσιο μονοπώλιο που θα ελέγχει, σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 43% της χωρητικότητας στο θαλάσσιο εμπόριο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, το 41% της αγοράς του Ατλαντικού και περίπου το 24% της αγοράς του Ειρηνικού. Ο στόλος και των τριών εταιρειών θα βρίσκεται υπό τη σκέπη μιας νέας εταιρείας, που θα έχει έδρα τη Σιγκαπούρη.

Οι εκπρόσωποι της Αμερικανικής Ομοσπονδιακής Επιτροπής Ναυτιλίας, της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ και του υπουργείου Μεταφορών της Κίνας ανέφεραν, μετά την κοινή συνεδρίαση που πραγματοποίησαν στην Ουάσιγκτον, ότι η έγκριση που «κατά πάσα πιθανότητα θα δοθεί (...) θα περιλαμβάνει ρήτρες για την προστασία τρίτων, όπως οι φορτωτές, οι προμηθευτές καυσίμων, αλλά και οι μικρότερες ναυτιλιακές εταιρείες, από το ενδεχόμενο να υπάρξει καθορισμός τιμών και αθέμιτος ανταγωνισμός».

Να σημειωθεί ότι η «China Shipowners' Association» έκανε λόγο για προσπάθεια των τριών ευρωπαϊκών ναυτιλιακών εταιρειών να δημιουργήσουν μονοπώλιο και να «χειραγωγήσουν» την παγκόσμια αγορά ναύλων, ενώ και το «European Shippers' Council» (η ένωση των φορτωτών) έχει καταθέσει τις αντιδράσεις του στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ