Σάββατο 12 Απρίλη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΠΑΙΔΕΙΑ
Τα αποτελέσματα της «αξιολόγησης» στην Ανώτατη Εκπαίδευση

«Εχουμε καλά Πανεπιστήμια, καλούς καθηγητές, καλούς φοιτητές που δεν έχουν να φοβηθούν τον ανταγωνισμό, αλλά η ανοργανωσιά των τελευταίων 20 ετών δημιουργεί ένα θολό τοπίο. Απαιτείται "απεξάρτηση" από την κρατικοδίαιτη κουλτούρα από τα ιδεολογήματα της δεκαετίας του '80. Το κύρος και η βιωσιμότητα του δημόσιου δωρεάν Πανεπιστημίου απαιτεί αξιολόγηση και σύγκριση».

Τα παραπάνω ειπώθηκαν από τον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο σε συνέντευξη Τύπου για την εξωτερική αξιολόγηση και την ακαδημαϊκή πιστοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, που πραγματοποίησε η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ). Μ' άλλα λόγια, ο υπουργός από την αξιολόγηση διαπιστώνει καλή ποιότητα στην Ανώτατη Εκπαίδευση και ...ανάγκη απεξάρτησής της από την κρατική χρηματοδότηση!! Να, λοιπόν, πώς η αξιολόγηση γίνεται εργαλείο επιβολής των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων και της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας των ιδρυμάτων!

Ο υπουργός λίγο - πολύ αξιοποίησε την αξιολόγηση για να πει ότι επιβεβαιώνονται οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που επιβλήθηκαν τα τελευταία χρόνια, ενώ ως επόμενο βήμα προς την ίδια αντιδραστική κατεύθυνση, ανακοίνωσε: «Την ακαδημαϊκή πιστοποίηση των προγραμμάτων των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Πιστοποίηση που έχει ως στόχο την αντιστοίχιση των παρεχόμενων από τα ιδρύματα γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων, των εν γένει δηλαδή μαθησιακών αποτελεσμάτων των σπουδών με τις δεξιότητες που ζητά η αγορά εργασίας», είπε χαρακτηριστικά, προσδιορίζοντας το περιεχόμενο της εκπαίδευσης σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ που δε θα έχουν στόχο την ολόπλευρη μόρφωση, αλλά δεξιότητες και ό,τι άλλο επιθυμεί και χρειάζεται το κεφάλαιο, η καπιταλιστική αγορά. Η πιστοποίηση, όπως ισχύει σε άλλες χώρες, σημαίνει ότι θα υπάρχουν ιδρύματα, σχολές και τμήματα που θα κριθεί ότι μπορούν να ανήκουν στην Ανώτατη Εκπαίδευση και άλλα που δεν θα πιστοποιηθούν ως ανώτατα...

Από την εμπειρία στην Ανώτατη Εκπαίδευση αποδεικνύεται ότι η αξιολόγηση σε τίποτα δε βελτίωσε π.χ. τους όρους σπουδών για τους φοιτητές, αλλά αξιοποιείται ως μοχλός επιβολής αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων. Για τον ίδιο λόγο η κυβέρνηση έρχεται να επιβάλει την αξιολόγηση και στα σχολεία. Γι' αυτό αντιδρούν έντονα οι εκπαιδευτικοί, που χθες κινητοποιήθηκαν για ακόμα μια φορά στο υπουργείο Παιδείας όπου διεξαγόταν σεμινάριο «επιμόρφωσης» αξιολογητών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ