Σάββατο 2 Αυγούστου 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 7ου ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΘΗΝΑΣ
Καμία συγχώνευση, καμία κατάργηση σχολείου

Ανακοίνωση της Ενωσης με σημαντικά στοιχεία για τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης, αλλά και τις δραματικές επιπτώσεις που θα έχουν αυτές

Ανακοίνωση εξέδωσε η Ενωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων μαθητών του 7ου Διαμερίσματος του Δήμου Αθηναίων (Αμπελόκηποι, Πολύγωνο, Γκύζη, Ερυθρός κλπ.) για το θέμα των συγχωνεύσεων - καταργήσεων σχολείων. Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ανάμεσα σε άλλα:

«Κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας επιχειρούν για ακόμα μια φορά σταθερά και αθόρυβα να κερδίσουν χρόνο και να φέρουν εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές μπροστά σε τετελεσμένα. Με τις κατευθύνσεις ΕΕ - ΔΝΤ προχωρούν στην ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση και συρρίκνωση της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας με νέο κύμα συγχωνεύσεων - υποβαθμίσεων - καταργήσεων δεκάδων σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με συγχωνεύσεις τμημάτων, με απολύσεις εκπαιδευτικών.

Στο 7ο Διαμέρισμα συγχωνεύουν το 115ο Δημοτικό Σχολείο με το 12ο, το 42ο με το 41ο, το 121ο με το 102ο, το 166ο με το 105ο και κανείς δεν ξέρει ποια ακόμα σχολεία θα μπουν στο κάδρο της κατάργησης - συγχώνευσης.

Το 115ο(12θέσιο) και το 12ο (8θέσιο) Δημοτικά βρίσκονται κοντά στον Ερυθρό Σταυρό, σε ένα παλαιό κτιριακό συγκρότημα με σοβαρά προβλήματα επισκευών, με αίθουσες και στο υπόγειο, με 2 συστεγαζόμενα Νηπιαγωγεία. Το 2011 ήταν 3 σχολεία και τότε συγχωνεύτηκε το 124ο Δημοτικό και έμειναν 2 σχολεία. Τα 2 σχολεία αριθμούν στο σύνολο 20 τμήματα και 356 μαθητές, 12 μαθητές με διάγνωση, μαθητή με σύνδρομο Ασπεργκερ και παράλληλη στήριξη, 60% αλλοδαποί μαθητές, καθώς και πολλοί μαθητές με σοβαρά προβλήματα επιβίωσης. Γύρω στα 75 παιδιά έρχονται για την Α' Δημοτικού από τα Νηπιαγωγεία. Τα 2 σχολεία συγχωνεύονται σήμερα σε ένα 16θέσιο δηλαδή τουλάχιστον 4 τμήματα λιγότερα.

  • Το 121ο (11θέσιο) και το 102ο (11θέσιο) Δημοτικά βρίσκονται στη Βαφειοχωρίου στο Πολύγωνο, αριθμούν στο σύνολο 340 μαθητές, 1 τμήμα ένταξης, 15 μαθητές με διάγνωση, 4 μαθητές με αιτήσεις για διάγνωση, 1 μαθητής με αυτισμό και παράλληλη στήριξη, μεγάλο ποσοστό αλλοδαποί μαθητές, καθώς και πολλοί μαθητές με σοβαρά προβλήματα επιβίωσης. Γύρω στα 60 παιδιά έχουν εγγραφεί στην Α' Δημοτικού και έρχονται άλλα 10 από τα όμορα Νηπιαγωγεία. Τα 2 σχολεία συγχωνεύονται σήμερα σε ένα 16θέσιο, δηλαδή τουλάχιστον 6 τμήματα λιγότερα. Το κτιριακό συγκρότημα είναι πάρα πολύ παλιό (το κεντρικό κτίριο με τις τουαλέτες είναι του 1954) με σοβαρά προβλήματα. Υπάρχει οικόπεδο επί της Διστομίτου Λιόπεση και Βριλησσού, που μετά από πολύχρονους αγώνες έχει χαρακτηριστεί και προορίζεται για ανέγερση σχολικού κτιρίου για το 121ο Δημοτικό, που μετά από τη συγχώνευση του σχολείου θα αποχαρακτηριστεί και θα παραδοθεί στα ιδιωτικά εργολαβικά συμφέροντα εις βάρος των μαθητών και των κατοίκων της περιοχής.
  • Το 42ο (9θέσιο) και το 41ο (9θέσιο) Δημοτικά βρίσκονται στη Μομφεράτου και Βαρβάκη στο Γκύζη, το 2011 υποβαθμίστηκαν, αριθμούν στο σύνολο 277 μαθητές, 1 τμήμα ένταξης, 18 μαθητές με διάγνωση, αρκετοί μαθητές με αιτήσεις για διάγνωση, 1 μαθητής με αυτισμό και παράλληλη στήριξη, άνω του 70% αλλοδαποί μαθητές από διάφορες χώρες, καθώς και πολλοί μαθητές με τραγικά προβλήματα επιβίωσης. Γύρω στα 3 τμήματα διαμορφώνονται έως σήμερα από παιδιά που έχουν εγγραφεί στην Α' Δημοτικού και έρχονται και άλλα από τα όμορα Νηπιαγωγεία. Τα 2 σχολεία συγχωνεύονται σήμερα σε ένα 14θέσιο, δηλαδή τουλάχιστον 4 τμήματα λιγότερα. Το κτιριακό συγκρότημα, όπου συστεγάζονται και 2 Νηπιαγωγεία, είναι πάρα πολύ παλιό με σοβαρά προβλήματα στο προαύλιο όπου γίνονται συνέχεια ατυχήματα και χρειάζεται αυξημένη επιτήρηση, αλλά και σοβαρά προβλήματα στο κτίριο βλάβες σε άκρα στύλων με κίνδυνο κατάρρευσης σε περίπτωση σεισμού, ρωγμές σε πλάκες, στατικότητας, εκτεταμένων υγρασιών, με πολύ μικρές αίθουσες που δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των τμημάτων, με αίθουσα μουσικής και τμήματος ένταξης σε αποθήκες.
  • Το 166ο (6θέσιο) και το 105ο (12θέσιο) Δημοτικά βρίσκονται στην Χορμοπούλου στα Τουρκοβούνια αριθμούν στο σύνολο 279 μαθητές, 1 τμήμα ένταξης, πολλοί μαθητές με διάγνωση, 2 μαθητές με παράλληλη στήριξη, πολλοί αλλοδαποί μαθητές, πολλοί μαθητές με σοβαρά προβλήματα επιβίωσης. Γύρω στα 3 τμήματα διαμορφώνονται, 60 τουλάχιστον παιδιά έως σήμερα που έχουν εγγραφεί στην Α' Δημοτικού και έρχονται και άλλα από τα όμορα νηπιαγωγεία. Τα 2 σχολεία συγχωνεύονται σήμερα σε ένα 14θέσιο, δηλαδή τουλάχιστον 4 τμήματα λιγότερα. Το κτιριακό συγκρότημα όπου συστεγάζονται και 2 Νηπιαγωγεία είναι πάρα πολύ παλιό (1970) με σοβαρά προβλήματα στα προαύλια που είναι πολυεπίπεδα με μεγάλη επικινδυνότητα, όπου γίνονται συνέχεια ατυχήματα και χρειάζεται αυξημένη επιτήρηση, αλλά και σοβαρά προβλήματα στο κτίριο, θερμομόνωση ταράτσας, αλλαγή κουφωμάτων που είναι σιδερένια, σκουριασμένα, ανακλινόμενα, που δεν ανοίγουν στο μεγαλύτερο ποσοστό και όσα ανοίγουν με κίνδυνο πτώσης και ατυχήματος στα παιδιά, οι αίθουσες δεν αερίζονται, λόγω του προβλήματος των κουφωμάτων και έχουν τεράστια διαφυγή θερμότητας, με συνέπεια τους χειμερινούς μήνες τα παιδιά να κάνουν μάθημα με τα μπουφάν τους, ενώ υπάρχουν ακατάλληλες αίθουσες με κολόνες στο κέντρο.

Τα σχολεία μας είναι παλιά σε λαϊκές γειτονιές, σε κτίρια με σοβαρά προβλήματα επισκευών, μικρές αίθουσες και επικίνδυνα προαύλια, σφύζουν από μαθητές, έχουν πολλούς μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, που και το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα γεννά, καθώς και πολλούς μαθητές με σοβαρά προβλήματα διαβίωσης, αλλά αντί να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα, αντί να αναβαθμιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία, κλείνουν τα σχολεία.

Οι συγχωνεύσεις - καταργήσεις των σχολείων στόχο έχουν τα παιδιά μας. Λιγότεροι εκπαιδευτικοί και βασικοί, αλλά και στις ειδικότητες, λιγότερα και μεγαλύτερα τμήματα. Ετσι το μάθημα θα γίνεται με χειρότερους όρους, αφού θα στοιβάξουν τα παιδιά σε 28άρια και... τμήματα , οι δάσκαλοι δε θα προλαβαίνουν να εμβαθύνουν στην παρεχόμενη γνώση και να ανταποκριθούν στις ανάγκες του συνόλου των μαθητών. Αποτέλεσμα ημιμάθεια και αμορφωσιά. Σύμφωνα και με την περσινή εγκύκλιο του υπουργείου για τα ολοήμερα, προβλέπεται ένας δάσκαλος για το ολοήμερο και μέχρι το ανώτερο 50 παιδιά, αυτό σημαίνει για τα συγχωνευμένα σχολεία ακόμα πιο λίγα παιδιά θα μένουν στο ολοήμερο αφού τα 2 σχολεία θα είναι πλέον ένα και ο δάσκαλος κατά ένας λιγότερος.

Τα παιδιά μας ζουν σε γειτονιές χωρίς χώρους άθλησης, παιδικές χαρές, αυλές και πράσινο, κλεισμένα σαν τα ποντίκια, τα πιο πολλά στα διαμερίσματα μπροστά σε μια τηλεόραση και έναν Η/Υ. Τους λείπει το παιχνίδι, η άθληση, η ψυχαγωγία, η δημιουργική απασχόληση. Βιώνουν ταυτόχρονα τις δυσκολίες των γονιών για την επιβίωση και δεν έχουν διέξοδο για την παιδικότητα και την ενέργειά τους.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

-- Καμία συγχώνευση, κατάργηση, υποβάθμιση σχολείου. Να μην κλείσει κανένα σχολείο.

-- Καμιά τάξη πάνω από 20 παιδιά και 15 παιδιά για Νηπιαγωγεία και Α', Β' τάξη Δημοτικού.

-- Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.

-- Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία.

Υπερασπιζόμαστε τη δημόσια και δωρεάν μόρφωση, τη ζωή και το μέλλον των παιδιών μας.

Καμία ανοχή, θα μας βρουν απέναντι».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ