Τετάρτη 22 Απρίλη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Αναπαράγει τους εκβιασμούς των εφοπλιστών

Σε επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ απάντησε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας

Οι νέες δεσμεύσεις απέναντι στο εφοπλιστικό κεφάλαιο που έχει αναλάβει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, όπως είναι η ενίσχυση του προκλητικού καθεστώτος των επιδοτήσεων με «ζεστό» χρήμα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, ήταν το «ζουμί» της απάντησης που έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας στην Επίκαιρη Ερώτηση της βουλευτή του ΚΚΕ Διαμάντως Μανωλάκου, σχετικά με τους απλήρωτους ναυτεργάτες της ακτοπλοΐας.

Από την άλλη, βέβαια, ο υπουργός δεν είπε κουβέντα για τη λήψη μέτρων ενάντια στη μάστιγα της απλήρωτης εργασίας, ενώ προανήγγειλε και την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, στην κατεύθυνση της παροχής νέων προνομίων στους ακτοπλόους εφοπλιστές.

Η Διαμάντω Μανωλάκου τόνισε πως «αν και η κερδοφορία των εφοπλιστών είναι στα ύψη, η απλήρωτη δουλειά στους ναυτεργάτες και τα ακριβά εισιτήρια στους επιβάτες αποτελούν μάστιγα». Επισήμανε ότι ακτοπλοϊκές εταιρείες, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη ΝΕΛ, έχουν απλήρωτα τα πληρώματα ακόμα και ένα χρόνο, ενώ ειδικά η ΝΕΛ έχει ακινητοποιήσει τα πλοία της, δυσχεραίνοντας παραπέρα την ακτοπλοϊκή σύνδεση μιας σειράς νησιών κύρια του ΒΑ Αιγαίου.

Ενδεικτικά, όπως ανέφερε η Δ. Μανωλάκου, Ικαρία, Φούρνοι, Σάμος, Λήμνος εξυπηρετούνται με μόνο ένα καράβι, το «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» με ταξίδι που φτάνει και τις 22,5 ώρες! Δηλαδή, «είναι σχεδόν απομονωμένα». Επισήμανε επιπρόσθετα ότι η πλειοψηφία των ακτοπλοϊκών πλοίων, όπως δείχνουν οι απανωτές βλάβες, είναι υπερήλικα και υποσυντήρητα, υπονομεύοντας την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Την ίδια ώρα, οι εφοπλιστές όχι μόνο επιδοτούνται, έχοντας εισπράξει πάνω από 1 δισ. ευρώ την τελευταία 12ετία, αλλά έχουν και απίστευτες φοροαπαλλαγές, ενώ ακόμα και τα καύσιμα είναι αφορολόγητα. Οπως υπογράμμισε η βουλευτής του ΚΚΕ, αυτό το θεσμικό πλαίσιο διατηρείται από τη νέα συγκυβέρνηση και όπως φαίνεται ενισχύεται.

Στην ίδια μοίρα ναυτεργάτες - εφοπλιστές

Στην απάντησή του για την απλήρωτη εργασία, ο Θ. Δρίτσας εξίσωσε εργαζόμενους και εφοπλιστές, λέγοντας ότι το πρόβλημα «αφορά επιχειρήσεις και εργαζομένους».

Ωστόσο, επειδή, όπως είπε, «είμαστε μια αριστερή κυβέρνηση (...) κινούμαστε προς την κατεύθυνση (...) της ανάληψης μίας σειράς πρωτοβουλιών, γιατί το σύστημα ξέρετε ότι είναι πολύ περίπλοκο πλέον (...) Για το υπουργείο και για εμένα είναι πολύ εύκολο να κινήσω με αυστηρότητα πάρα πολλές διαδικασίες. Οταν όμως η κίνηση αυτών των διαδικασιών σημαίνει ότι μειώνεται και παραπέρα ο ήδη μειωμένος ακτοπλοϊκός στόλος ή όταν οριστικά μπαίνουν στην ανεργία οι εργαζόμενοι, τότε αυτά τα ζητήματα κανείς πρέπει να τα σκέφτεται σφαιρικά».

Δηλαδή, οι εφοπλιστές απολαμβάνουν το άλλοθι της κυβέρνησης και δεν πληρώνουν τους ναυτεργάτες, με το επιχείρημα ότι αν ανταποκριθούν σ' αυτήν τη στοιχειώδη υποχρέωση, μπορεί και να κάνουν απολύσεις! Με άλλα λόγια, «δούλευε απλήρωτος για να μην απολυθείς»! Σημείωσε, επίσης, ότι προετοιμάζεται η αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, εννοώντας το νομοσχέδιο που έχει ετοιμάσει και προβλέπει ότι οι ναυτεργάτες θα πληρώνονται μόνο όταν θα επιδοτούνται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Ειδικά σε ό,τι αφορά το θέμα των επιδοτήσεων σημείωσε: «Το σύστημα των επιδοτήσεων κατ' αρχήν ξεκινάει από την ανάγκη να επιδοτηθούν νησιά, να επιδοτηθούν ακτοπλοϊκές γραμμές που δεν εξυπηρετούνται από τις ελεύθερες γραμμές και το ζητούν οι νησιώτες ακριβώς ως λύση μέσα σε αυτό το πλαίσιο». Η Διαμάντω Μανωλάκου επισήμανε ότι η νέα κυβέρνηση ακολουθεί την ίδια πολιτική με την προηγούμενη, δηλαδή «τα ιερά και τα όσια των εφοπλιστών δεν τα αγγίζετε».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ