Παρασκευή 29 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
«Στα σκαριά» η χειραγώγηση των εκπαιδευτικών

Μέσα στο επόμενο διάστημα ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας ότι θα δώσει για διάλογο στους φορείς το περίφημο σχέδιο νόμου που θα εισαγάγει νέες ρυθμίσεις για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τη διοίκηση της εκπαίδευσης και τη δημιουργία οργανισμού επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Το νέο νομοθέτημα, όπως όλα δείχνουν, προωθεί την πλήρη υποταγή και χειραγώγηση των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τα κριτήρια που θέσπισε η ΕΕ και το μεγάλο κεφάλαιο. Πρόκειται για μια αξιολόγηση από διορισμένους «αξιολογητές», που θα βρίσκεται σε άμεση σύνδεση με την υπηρεσιακή εξέλιξη. Οσο για τη σύσταση του οργανισμού επιμόρφωσης, αυτός δεν ικανοποιεί σε καμία περίπτωση το αίτημα των εκπαιδευτικών για περιοδική ετήσια ουσιαστική επιμόρφωση, με ευθύνη των πανεπιστημίων και απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.

Σύμφωνα με χτεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή», το νομοσχέδιο διακρίνει την αξιολόγηση σε αξιολόγηση προσώπων (εκπαιδευτικών, διευθυντών, συμβούλων κ.ο.κ.) και αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου. Οπως έχει ήδη ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας, καταργείται το Σώμα Μονίμων Αξιολογητών, πράγμα που έγινε και κάτω από την πίεση των εκπαιδευτικών, που δικαιολογημένα το είχαν χαρακτηρίσει «Ράμπο της εκπαίδευσης». Σύμφωνα με όσα προβλέπονται, ορίζεται διαδικασία «ατομικής, εθελοντικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών», η οποία υποτίθεται δεν είναι υποχρεωτική. Οπως σημειώνεται επίσης, αυτή δεν επηρεάζει την αξιολόγηση, ακόμη και στην περίπτωση που κάποιος εκπαιδευτικός αποφασίσει να την ακολουθήσει. Στην ουσία, η αξιολόγηση θα γίνεται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον οικείο σχολικό σύμβουλο. Σε ό,τι αφορά στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, κύριοι φορείς που θα διενεργήσουν τη διαδικασία αυτή είναι το Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Ειδικότερα το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο αναλαμβάνει ειδικό έργο αξιολόγησης με σκοπό να συμβάλει στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και, ευρύτερα, στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Για τον λόγο αυτό προστίθενται εκατό θέσεις παρέδρων με θητεία, οι ειδικότητες των οποίων θα καθορίζονται με την εκάστοτε προκήρυξη του υπουργείου Παιδείας για την πλήρωση των θέσεων.

Επίσης είναι χαρακτηριστικό ότι ο Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών που ιδρύεται θα έχει τη μορφή νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου και θα έχει αρμοδιότητες στο σχεδιασμό, στο συντονισμό της επιμορφωτικής πολιτικής και στη διαχείριση των πόρων για το σκοπό αυτό.

Σε ό,τι αφορά στο σκέλος της αποκέντρωσης της εκπαίδευσης, διαμορφώνεται ένα σύστημα δέκα επιπέδων με κορυφή τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και βάση τα σχολεία. Οι περιφερειακοί διευθυντές θα είναι μετακλητοί δημόσιοι υπάλληλοι που θα διορίζονται και θα παύονται με απόφαση του υπουργού Παιδείας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ