Τετάρτη 25 Μάη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΕΛΗΣ
Σχολείο που να υπηρετεί τις μορφωτικές ανάγκες του λαού

Συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων πάνω στα πορίσματα του κυβερνητικού «διαλόγου για την Παιδεία»

MotionTeam

Με την κατεύθυνση των αναδιαρθρώσεων που προωθούνται στην Παιδεία να επιβεβαιώνεται μέρα με τη μέρα, συνεχίζονται οι διαδικασίες του «διαλόγου για την Παιδεία» που έχει στήσει η κυβέρνηση. Χτες, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής συζητήθηκε το πόρισμα, που έχει συνταχθεί με βάση τις θέσεις που εξέφρασε η πλειοψηφία των κομμάτων και την επιλογή θέσεων που εξέφρασαν διάφοροι φορείς.

Υπενθυμίζεται πως το πόρισμα αφορά έξι σημεία για τα οποία προτείνονται αλλαγές και αφορούν την «αυτονομία σχολικών μονάδων» με αυτοαξιολόγηση και ενίσχυση της αυτονομίας σε όλα τα επίπεδα, τη «διδακτική/μαθησιακή διαδικασία» που περιλαμβάνει ζητήματα αναμόρφωσης της ύλης, την «εκπαίδευση/μετεκπαίδευση εκπαιδευτικών», την «οργάνωση, διοίκηση και οικονομικά της εκπαίδευσης», τους «τύπους σχολείων» που περιλαμβάνει την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση την τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελής τοποθετήθηκε συνολικά στα όσα το πόρισμα περιλαμβάνει, αναφερόμενος στις επιπτώσεις που θα έχουν οι αναδιαρθρώσεις στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών, αλλά και στη γενικότερη στόχευση της πολιτικής που ακολουθείται στην Παιδεία και το ρόλο του διαλόγου.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ, στην τοποθέτηση του, επισήμανε ότι «από την έναρξη ακόμα του λεγόμενου εθνικού και κοινωνικού διαλόγου, το ΚΚΕ αποκάλυψε τους στόχους της κυβέρνησης και κάλεσε το λαό να μη δείξει καμία ανοχή και να μη δώσει καμία συναίνεση στους σχεδιασμούς της και τα μέτρα που προωθεί. Αντίθετα, να δυναμώσει την οργάνωσή του και την πάλη του για να τα αντιπαλέψει. Οπως αποδείχτηκε, δεν ήταν ούτε αυθαίρετη ούτε υπερβολική αυτή η εκτίμηση», σημειώνοντας πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ συνεχίζει με ιδιαίτερο ζήλο την προώθηση αντιδραστικών και αντιεκπαιδευτικών αλλαγών που ξεκίνησαν να υλοποιούνται από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.

Οπως είπε, μεταξύ άλλων, η αυτονομία της σχολικής μονάδας, που ορίζεται ως κεντρική πολιτική επιλογή, οδηγεί σε μια διαφοροποιημένη εκπαίδευση που θα υψώνει ακόμα μεγαλύτερους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση κυρίως στους δήμους με εργατική - λαϊκή σύνθεση. Οσο για την οικονομική αυτονομία των σχολείων, σημαίνει απεμπλοκή του κράτους από την υποχρέωσή του να καλύπτει όλες τις ανάγκες χρηματοδότησής τους, νέα βάρη για τους γονείς και εμπλοκή των επιχειρήσεων - χορηγών στο σχολείο με πολλαπλά ιδεολογικά και οικονομικά οφέλη γι' αυτές. Υπογράμμισε, επίσης, πως η αξιολόγηση ξεκινά - καθόλου πρωτότυπα - ως αυτοαξιολόγηση χωρίς τιμωρητικό, όπως σημειώνεται στο κείμενο, αλλά επιβραβευτικό χαρακτήρα, αλλά ουσιαστικά μη φεύγοντας ούτε εκατοστό από το βασικό της αντιλαϊκό στόχο και χαρακτήρα.

Σε άλλο σημείο, ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε: «Οσο έκδηλη είναι η αγωνία του κειμένου για την επιζητούμενη ελκυστικότητα της επαγγελματικής εκπαίδευσης, ώστε να μαζικοποιηθεί με τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών που θα προσφέρονται θυσία στο Μινώταυρο της καπιταλιστικής κερδοφορίας μέσω της μαθητείας, άλλο τόσο είναι επίμονη και συστηματική η προσπάθεια να διαλυθεί ουσιαστικά η όποια υπάρχουσα Ειδική Αγωγή, στο όνομα της ένταξης στο γενικό σχολείο και ας μην έχει καταγράψει ακόμα το κράτος, ούτε πόσα παιδιά χρήζουν - και ποιας ακριβώς - ειδικής εκπαίδευσης, κάνοντας πως δεν βλέπει την τραγική κατάσταση και την εγκατάλειψη της Ειδικής Αγωγής, όπου αλωνίζουν διάφοροι μεγαλοσχήμονες - επαγγελματίες φιλάνθρωποι - και χορηγοί με το αζημίωτο».

Σε ό,τι αφορά τη θεσμοθέτηση πιστοποιητικού παιδαγωγικής κατάρτισης μετά τη λήψη του πτυχίου για τους εκπαιδευτικούς, σημείωσε πως πρέπει οι απαραίτητες γνώσεις να αποκτούνται από την αρχή και μέσα στο πτυχίο τους, μέσα σε υψηλού επιπέδου πανεπιστημιακές σπουδές που τους προετοιμάζουν ως ολοκληρωμένους επιστήμονες εκπαιδευτικούς.

«Είναι φανερό, τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, ότι το αστικό σχολείο ούτε μπορεί ούτε θέλει να δώσει απαντήσεις στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών των λαϊκών οικογενειών τού σήμερα. Πραγματικά ενιαίο και σύγχρονο σχολείο είναι αυτό που έχει διευρυμένη χρονική λειτουργία για να ολοκληρώνουν όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά στο σχολείο το μορφωτικό τους πρόγραμμα (μελέτη, εργασίες, αθλητικές δραστηριότητες, ξένες γλώσσες κ.ά.) με παράλληλη δωρεάν σίτιση και ανάπαυση, ενώ θα μπορούν να αξιοποιούν τις δομές του στον ελεύθερο χρόνο τους με δραστηριότητες που θα παρέχει δωρεάν. Αυτό το σχολείο της θεωρίας και της πράξης, αντάξιο του λαού μας και ρεαλιστικό γιατί υπηρετεί τις λαϊκές μορφωτικές ανάγκες τού σήμερα, περιγράφεται στη δημοσιοποιημένη πρόταση του ΚΚΕ για το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο Σύγχρονης Γενικής Παιδείας».

Οπως ανακοινώθηκε χτες, στις 7 Ιούνη η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων θα συζητήσει αντίστοιχο πόρισμα για την ανώτατη εκπαίδευση.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στο επίκεντρο το σχολείο των σύγχρονων αναγκών (2022-03-09 00:00:00.0)
Νέες αντιλαϊκές και αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις (2018-06-05 00:00:00.0)
Οι προτάσεις των επιχειρήσεων για τις αναδιαρθρώσεις (2017-02-12 00:00:00.0)
Ταύτιση που εκπορεύεται από τη στρατηγική της ΕΕ και του ΟΟΣΑ (2016-06-12 00:00:00.0)
Το νομοσχέδιο για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση έχει ταξικό περιεχόμενο (2011-09-27 00:00:00.0)
Σχολείο με βάση τις «ανάγκες» της αγοράς (2010-07-14 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ