Τρίτη 21 Αυγούστου 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΑ ΠΛΟΙΑ
Σήμα κινδύνου για τις καθημερινές βλάβες

Αμεσο έλεγχο όλων των πλοίων ζητούν ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ. Εξαιρετικά επικίνδυνο αποδείχτηκε μετά τις καταγγελίες των σωματείων όλο το σύστημα πρυμνοδέτησης του «Αίολος Εξπρές 2». Με βλάβη στον καταπέλτη ταξίδευε πλήρες επιβατών το «Χάι Σπιντ 1»

Συναγερμός έχει σημάνει μεταξύ των ναυτεργατών στο λιμάνι του Πειραιά, ειδικά στα νέας τεχνολογίας πλοία. Το κυνήγι του κέρδους φέρνει ήδη αποτέλεσμα: Οι βλάβες είναι σχεδόν καθημερινές σε σημεία των πλοίων που έχουν άμεση σχέση με την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας ή την ασφάλεια της εργασίας. Η άμεση κινητοποίηση των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ απέτρεψε σε μια τουλάχιστον περίπτωση, αυτή του ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2, τα χειρότερα καθώς παρά την άδεια για ταξίδι που είχε δώσει το ΥΕΝ, από τους επίμονους ελέγχους διαπιστώθηκαν μια σειρά σοβαρά προβλήματα που με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγούσαν σε νέα εγκλήματα. Ετσι νεότεροι έλεγχοι το απόγευμα του Σαββάτου στο πλοίο αποκάλυψαν πως εκτός από τη δέστρα που έσπασε και σκότωσε τον ναύτη Γιάννη Καρρά και τις δύο δέστρες που ήταν επίσης ραγισμένες, το ίδιο το κεντρικό βαρούλκο της πρύμνης λειτουργούσε με σπασμένο το φρένο του! Οπως αποκαλύφθηκε επίσης τη νύχτα της Παρασκευής στο λιμάνι της Τήνου έσπασε και κάβος στο ίδιο πλοίο ευτυχώς χωρίς θύματα. Το γεγονός αποκρύφτηκε από την εταιρία και το υπουργείο ναυτιλίας. Οι συνδικαλιστές έθεσαν προ των ευθυνών τους τόσο τη διοίκηση της εταιρίας, όσο και τον ίδιο τον αρχηγό του Λιμενικού για το γεγονός ότι παρά το θάνατο του Γιάννη Καρρά το πλοίο συνέχιζε να ταξιδεύει χωρίς να γίνει ο απαραίτητος έλεγχος. Τελικά, το πλοίο αναγκάστηκε να δέσει και μεταφέρθηκε στις δεξαμενές Βασιλειάδη, όπου άρχισαν εκτεταμένες εργασίες στην πρύμνη. Οπως διαπιστώθηκε όλο το σύστημα πρυμνοδετήσεις χρειάζεται ανακατασκευή έτσι που να ανταποκρίνεται στα δεδομένα των ελληνικών λιμανιών. Η διαπίστωση αυτή καθιστά προβληματική τη δρομολόγηση και του τρίτου πλοίου της ΝΕΛ, που ονομάστηκε ήδη «Κεντέρης» και το οποίο είναι πανομοιότυπο του «Αίολος Εξπρές 2».

Σε ένα ακόμη ταχύπλοο επιβατικό το «Χάι Σπιντ 1» παρουσιάστηκε σε δύο κατά σειρά λιμάνια σοβαρό πρόβλημα στον καταπέλτη του με αποτέλεσμα τελικά να διαταχθεί η επιστροφή του στον Πειραιά. Οπως και στην περίπτωση του «Αίολος Εξπρές 2» σοβαρά ερωτηματικά δημιουργούνται από τη στάση των αρμόδιων λιμενικών αρχών, που με τη διαπίστωση της πρώτης βλάβης του «Χάι Σπιντ 1» δε σταμάτησαν το πλοίο, αλλά του επέτρεψαν να συνεχίσει. Ετσι το πλοίο έφυγε από το λιμάνι της Σίφνου με βλάβη στον καταπέλτη και 383 επιβάτες, πήγε στη Μήλο όπου παρουσιάστηκε νέα βλάβη στον καταπέλτη. Αλλά και εκεί το πλοίο δε σταμάτησε και του επετράπη να γυρίσει στον Πειραιά με 604 επιβάτες! Η ταλαιπωρία για τους επιβάτες δεν τέλειωσε στον Πειραιά όπου χρειάστηκε ένα γερανοφόρο και ένα απορριμματοφόρο για να ανοίξει ο καταπέλτης.

Ελεγχο σε όλα τα πλοία

Την ανάγκη για πλήρη και ουσιαστικό έλεγχο όλων των πλοίων, καθώς και τη συμμετοχή εκπροσώπων των ναυτεργατικών σωματείων στις επιθεωρήσεις πλοίων σημειώνουν με ανακοίνωσή τους η Ενωση Μηχανικών (ΠΕΜΕΝ) και η Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής (Στέφενσων). «Τα καθημερινά γεγονότα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες επιβεβαιώνουν τις τεκμηριωμένες καταγγελίες των διοικήσεων των σωματείων ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και των ναυτεργατών, για τους κινδύνους που προκύπτουν από την αντιναυτεργατική πολιτική της κυβέρνησης - ΥΕΝ, που συντηρεί και ενισχύει την εφοπλιστική ασυδοσία, για την αύξηση των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου με οδυνηρές συνέπειες για τους επιβάτες και τα πληρώματα των πλοίων», αναφέρουν τα δύο σωματεία και συνεχίζουν: «Το αμαρτωλό δίδυμο Νηογνώμονες - Κλάδος Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων όχι μόνο δεν ελέγχει την πραγματική κατάσταση των πλοίων, αλλά αναλαμβάνοντας εγκληματικές ευθύνες, συγκαλύπτουν σοβαρά προβλήματα που διαπιστώνονται με συνέπεια να θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των ναυτεργατών και επιβαινόντων». Τα σωματεία αναφέρουν ως χαρακτηριστική περίπτωση όσα συνέβησαν στο «Αίολος Εξπρές 2» και ζητούν επιπρόσθετα την απαρέγκλιτη εφαρμογή της 8ωρης ημερήσιας εργασίας στα ακτοπλοϊκά.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ