Πέμπτη 23 Αυγούστου 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΜΑΔΕΡΕΣ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑΣ
Ενα νέο «ΔΥΣΤΟΣ» με όνομα «ΘΗΣΕΥΣ»

Σήμα κινδύνου στέλνει η ΠΕΜΕΝ. Δεκαπέντε μέρες το ΥΕΝ σιωπά

Το ναυάγιο ενός νέου «ΔΥΣΤΟΣ» προσπαθεί να προλάβει η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Ε.Ν. (ΠΕΜΕΝ) που με χτεσινή καταγγελία της θέτει προ των ευθυνών τους όλους τους συναρμόδιους κυβερνητικούς και κρατικούς φορείς, με πρώτον τον υπουργό ΕΝ Χρ. Παπουτσή, για όσα συμβαίνουν στο υπερήλικο τσιμεντάδικο «ΘΗΣΕΥΣ».

Το ΥΕΝ έχει ενημερωθεί εδώ και 15 μέρες ότι στα Νο 3 και 4 αμπάρια φορτίου του πλοίου διαπιστώθηκε εισροή θαλασσέρματος, γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι λαμαρίνες είναι σάπιες και έχει τιναχτεί στον αέρα κάθε έννοια ευστάθειας του πλοίου! Μέλη του πληρώματος έχουν κάνει τις σχετικές καταγγελίες στις αρμόδιες αρχές αλλά μέχρι και χτες το πρωί δεν είχε διαταχθεί καν η αναγκαία παχυμέτρηση των ελασμάτων.

Η συγκάλυψη επί της ουσίας της επικίνδυνης αυτής κατάστασης από τις υπηρεσίες του ΥΕΝ, οδήγησε την ΠΕΜΕΝ να στείλει χτες έγγραφο στον ίδιο τον υπουργό ΕΝ και στο Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, το οποίο κοινοποιήθηκε και στους προϊσταμένους της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου, της Εισαγγελίας Εφετών Πειραιά και της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιά.

Στην καταγγελία η ΠΕΜΕΝ αναφέρει ότι στο υπό ελληνική σημαία τσιμεντοφόρο πλοίο «ΘΗΣΕΥΣ» - χρόνος κατασκευής 1974 - της εταιρίας ΑΝΕ ΗΡΑΚΛΗΣ, θυγατρική της ΑΓΕΤ, το οποίο είναι καταχωρημένο στους καταλόγους της εταιρίας ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑΣ ΑΕ, διαπιστώθηκε εισροή θαλασσέρματος στα αμπάρια φορτίου Νο 3 και Νο 4. Και σημειώνει χαρακτηριστικά: «Η άθλια, άκρως επικίνδυνη κατάσταση του υπερήλικου - υποσυντήρητου τσιμεντοφόρου πλοίου ΘΗΣΕΥΣ επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τις καταγγελίες της διοίκησης της ΠΕΜΕΝ και αναδεικνύει τις τεράστιες εγκληματικές ευθύνες του ΥΕΝ και των υπηρεσιών του καθώς και της ιδιωτικής εταιρίας Ελληνικός Νηογνώμων ΑΕ για τα σαπιοκάραβα που ταξιδεύουν με ευθύνη τους, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή των ναυτεργατών. Το M/V ΘΗΣΕΥΣ βρίσκεται στις Μαδέρες Πορτογαλίας και απαιτούμε να προβείτε άμεσα σε όλες τις ενέργειες για να αποκατασταθεί η αξιοπλοΐα του πλοίου και να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των μελών του πληρώματος. Ζητάμε να οριστεί πραγματογνώμονας και με τη συμμετοχή εκπροσώπου της ΠΕΜΕΝ να γίνουν παχυμετρήσεις των ελασμάτων για να αντικατασταθούν τα φθαρμένα ελάσματα του πλοίου. Να καταλογιστούν ευθύνες και ποινές στους υπαίτιους αυτών των εγκληματικών ενεργειών».

Η ΠΕΜΕΝ υπενθυμίζει τις παρόμοιες καταγγελίες για το ΔΥΣΤΟΣ της ίδιας εταιρίας που είχαν προηγηθεί πριν το πλοίο βυθιστεί και πάρει μαζί του στο βυθό τους 20 επιβαίνοντες σ' αυτό.

Και ρωτά γιατί «το λαλίστατο κατά τ' άλλα Γραφείο Τύπου του ΥΕΝ απέκρυψε αυτό το γεγονός. Για πόσα άλλα πλοία δε δημοσιοποιούνται σοβαρά προβλήματα που έχουν σχέση με την ασφάλεια των πλοίων;».

«Είναι προφανές, συνεχίζει η ΠΕΜΕΝ, ότι η γενικότερη αντεργατική - αυταρχική πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και στο χώρο της ναυτιλίας είναι ταυτισμένη με τα συμφέροντα και της αύξηση των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Σήμερα όσο ποτέ άλλοτε είναι επιτακτική ανάγκη της οργάνωσης της πάλης των ναυτεργατών για να ληφθούν άμεσα μέτρα για την προστασία της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, να χτυπηθεί η εφοπλιστική ασυδοσία, να ανατραπεί η πολιτική που τη στηρίζει και την ενισχύει και να ανοίξει ο δρόμος για να ικανοποιηθούν οι σύγχρονες ανάγκες της εργατικής - ναυτεργατικής οικογένειας».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Φυγάδευσαν σκυλοπνίχτη από το Πέραμα (2006-02-22 00:00:00.0)
Το ΥΕΝ δε δίνει τα στοιχεία που ζητούν οι ναυτεργάτες (2002-02-28 00:00:00.0)
Είχαν αφαιρεθεί ελάσματα (2002-02-27 00:00:00.0)
Το ΥΕΝ καλύπτει εφοπλιστικά εγκλήματα (2002-02-20 00:00:00.0)
Υπογραφές στα... τυφλά! (1997-04-17 00:00:00.0)
Ιδού οι ένοχοι (1997-04-03 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ