Τετάρτη 27 Φλεβάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΑΓΙΟ «ΦΙΛΙΠΠΟΣ Κ ΙΙ»
Είχαν αφαιρεθεί ελάσματα

Ευρείας έκτασης μετασκευές, οι οποίες ολοκληρώθηκαν πριν από 20 περίπου μέρες και πιθανόν να έπληξαν την αξιοπλοΐα και την ευστάθειά του, είχαν γίνει στο 23χρονο φορτηγό πλοίο «ΦΙΛΙΠΠΟΣ Κ ΙΙ» του εφοπλιστή Μ. Καϊάφα, το οποίο προχτές το πρωί βούλιαξε ανοιχτά της Σκύρου, με απολογισμό έναν αγνοούμενο ναυτεργάτη και μία νεκρή γυναίκα. Οι μετασκευές είχαν αρχίσει από τον περασμένο Οκτώβρη και εκτελούνταν σταδιακά στο λιμάνι του Βόλου. Το στοιχείο αυτό κατατέθηκε από ναυαγούς προς την ΠΕΜΕΝ και τον ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα μ' αυτές τις πληροφορίες, από το πλοίο αφαιρέθηκαν ελάσματα, με αποτέλεσμα να καταργηθούν εννέα δεξαμενές που υπήρχαν στον πυθμένα του και χρησίμευαν για τη φόρτωση χύμα τσιμέντου. Τα δύο ναυτεργατικά σωματεία χτες, με έγγραφό τους προς τους προϊσταμένους της Εισαγγελίας Εφετών και Πρωτοδικών Πειραιά, καταθέτουν αυτά τα στοιχεία και «για τη διερεύνηση - όπως επισημαίνουν - των πραγματικών αιτιών για τη βύθιση του Δ/Π "ΦΙΛΙΠΠΟΣ Κ ΙΙ"», ζητούν «η Εισαγγελία Πειραιά να κατασχέσει τα έγγραφα του πλοίου, τα οποία βρίσκονται στο τμήμα του ΥΕΝ / Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων καθώς και στο Γαλλικό Νηογνώμονα», ο οποίος εκδίδει τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του πλοίου».

Ως γνωστόν, το «ΦΙΛΙΠΠΟΣ Κ ΙΙ» προχτές στις 5.30 το πρωί και καθώς έπλεε 11 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου, παρουσίασε απότομη κλίση 45 μοιρών, με αποτέλεσμα μετά από λίγη ώρα να βουλιάξει. Σύμφωνα με μαρτυρίες ναυαγών, τα προβλήματα στη συμπεριφορά του είχαν παρατηρηθεί αρκετή ώρα πριν τη μοιραία κλίση. Αυτά, όταν στην περιοχή έπνεαν άνεμοι 7 με 8 μποφόρ, δηλαδή καιρικές συνθήκες που δε θεωρούνται επικίνδυνες για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.

Στο μεταξύ, χτες το πρωί στο τριμελές Εφετείο Πειραιά άρχισε η δίκη για το τραγικό ναυάγιο του σάπιου τσιμεντάδικου «ΔΥΣΤΟΣ», το οποίο στις 28 Δεκέμβρη 1996 τουμπάρισε ανοιχτά της Κύμης, πνίγοντας 17 ναυτεργάτες, 2 επιβάτισσες και ένα 10χρονο παιδί. Στο εδώλιο του κατηγορουμένου κάθονται τα στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρίας ΑΝΕ - ΗΡΑΚΛΗΣ (θυγατρική της ΑΓΕΤ), ο τότε πρόεδρος και γενικός τεχνικός διευθυντής του «Ελληνικού Νηογνώμονα» Τ. Λυσιμάχου και Δ. Μελισσηνός, αντίστοιχα, και ο επιθεωρητής κ. Τόλης του «Νηογνώμονα». Για την υπεράσπιση εφοπλιστών και «Ελληνικού Νηογνώμονα», έχει επιστρατευτεί, όπως έγινε και πρωτόδικα, η «ελίτ» των δικηγόρων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και φτάνουν περίπου τους 15. Από την άλλη πλευρά, αυτής των συγγενών των 20 πνιγμένων, βρίσκονται οι δικηγόροι Χ. Βρούστης και Τ. Παπαθεοδωρόπουλος. Η δίκη διακόπηκε για την ερχόμενη Τρίτη 5 Μάρτη, οπότε και θα αρχίσει η εξέταση των μαρτύρων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ