Παρασκευή 24 Αυγούστου 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Στην ίδια ρότα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής

Στη ρότα της αντιλαϊκής, αντιδραστικής κατεύθυνσης συνεχίζεται η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση της κυβέρνησης, όπως άλλωστε δείχνει και ο προγραμματισμός του υπουργείου Παιδείας για την τριετία 2001-2004, ο οποίος εγκρίθηκε χτες από το Υπουργικό Συμβούλιο.

Το πρόγραμμα, που παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου, περιλαμβάνει τις βασικές κατευθύνσεις της κυβερνητικής πολιτικής για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, έχοντας δύο κεντρικούς στόχους. Την εισαγωγή νέων τεχνολογιών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ενώ δίνεται ιδιαίτερα «έμφαση» στην εγκαθίδρυση ενός συστήματος ενισχυτικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και του ίδιου του εκπαιδευτικού, όπως λέγεται η προωθούμενη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Στα επόμενα βήματα του υπουργείου Παιδείας ανήκει και το τριπλό νομοσχέδιο για την αξιολόγηση - επιμόρφωση - διοικητική μεταρρύθμιση, που ήδη έχει δώσει στις δύο εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ, για μελέτη και για κατάθεση των προτάσεών τους.

Σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση των Πανεπιστημίων, ο Π. Ευθυμίου ανακοίνωσε ότι για το φετινό ακαδημαϊκό έτος θα συνεχιστεί ο διάλογος με τους πρυτάνεις με βάση την πρόταση σχεδίου νόμου που έδωσε τον περασμένο Μάρτη, ενώ θα υλοποιηθεί το επόμενο ακαδημαϊκό έτος 2002-2003.

Επίσης, το νομοσχέδιο για την πρόσληψη των αναπληρωτών θα ψηφιστεί την ερχόμενη Τρίτη, για το οποίο ήδη έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Σ' αυτό το νομοσχέδιο υπάρχει μάλιστα μια τροπολογία με την οποία η δυνατότητα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων του Β` κύκλου σπουδών των ΤΕΕ μετατίθεται κατά ένα χρόνο πίσω.

Παραπλάνηση και βολικές συγκρίσεις

Σε μια ακόμη προσπάθεια του υπουργού Παιδείας να παρουσιάσει ένα ειδυλλιακό τοπίο στην εκπαίδευση, εντάσσονται και τα στοιχεία από την έκθεση του ΟΟΣΑ του 2000 που παρέθεσε για να «διασκεδάσει» τις εντυπώσεις σε ό,τι αφορά την αποτυχία των μαθητών στο Λύκειο. Τόνισε ότι το ποσοστό αποτυχίας των μαθητών της Β` Λυκείου φέτος κυμάνθηκε στο 7,5%, (έναντι 30,35% το 1998-1999), «παραλείποντας» όμως να αναφέρει ότι το μικρό αυτό ποσοστό είναι αποτέλεσμα της ταξικής εκκαθάρισης που έγινε στη Β` Λυκείου με την εφαρμογή της «μεταρρύθμισης».

Ο υπουργός Παιδείας στην προσπάθεια να αντεπιτεθεί σε όσους καταδεικνύουν τη μεγάλη διαρροή από το λύκειο, ισχυρίστηκε ότι γίνεται «μια απαράδεκτη εξαφάνιση στατιστικά των παιδιών που φοιτούν στα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια, στα οποία για το σχολικό έτος 2000-2001 φοίτησαν 125.335 μαθητές», κάτι που σημαίνει αύξηση κατά 14,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Με αυτό τον τρόπο η κυβέρνηση θεωρεί επιτυχία το αποτέλεσμα της πολιτικής της και πρώτα απ' όλα τη στροφή στην κατάρτιση αμέσως μετά τα 15, υπερασπίζοντας τον ταξικό χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος, που αποτυπώνεται καθαρά με το διαχωρισμό σε Ενιαίο Λύκειο και ΤΕΕ, το «διπλό» δηλαδή σχολικό δίκτυο. Βέβαια, το ποιοτικό ζήτημα για το σχολείο είναι ότι η γενική μόρφωση δεν μπορεί να σταματά πριν τα 18, πριν ο νέος άνθρωπος διαμορφώσει σε γενικές γραμμές την προσωπικότητά του και είναι σε θέση να κάνει επιλογές για τη ζωή του. Και μόνο ποσοτικά να δει κανείς τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά και εκθέτουν την κυβέρνηση.

Στοιχεία καταπέλτης για την κυβέρνηση

Φέτος απολυτήριο διεκδικούσαν 63.200 μαθητές, ενώ το 1997, πριν τη μεταρρύθμιση, απολυτήριο αποκτούσαν πάνω από 120.000 μαθητές. Οι μαθητές που δε συνεχίζουν ή εγκαταλείπουν το λύκειο, σε ένα σημαντικό ποσοστό δε συνεχίζουν ούτε στα ΤΕΕ ή σταματούν στον Α` τους κύκλο. Ετσι οι μαθητές σταματούν νωρίτερα το σχολείο, αφού τα στοιχεία του μαθητικού πληθυσμού τόσο του λυκείου όσο και των ΤΕΕ επιβεβαιώνουν ότι ο 1 στους 4 αποφοίτους του Γυμνασίου εγκαταλείπει πριν τα 18 την εκπαίδευση. Συγκεκριμένα από τους 120.430 αποφοίτους Γυμνασίου της σχολικής χρονιάς 1997-1998, οι 30.525 δεν έφτασαν στη φετινή Γ` Λυκείου (2000-2001) αλλά ούτε στο Β` κύκλο ΤΕΕ, εγκαταλείποντας νωρίτερα κάθε μορφής εκπαίδευση.

Οσο για τον ισχυρισμό της κυβέρνησης και του υπουργού ότι είμαστε καλύτερα από άλλες χώρες της ΕΕ, θα πρέπει να πούμε και εδώ ότι αποκαλύπτει ποιο είναι το μέτρο σύγκρισής της και τελικά τα πρότυπά της. Είναι αναμενόμενο ότι άλλες χώρες της ΕΕ θα είναι μπροστά στην ταξική επιλογή και τη μορφωτική υποβάθμιση, αφού προηγήθηκαν στην εφαρμογή αντιεκπαιδευτικών μέτρων. Και είναι θράσος η κυβέρνηση να προβάλλει ότι είμαστε καλύτερα από την Αγγλία ή τις ΗΠΑ και την ίδια ώρα να αντιγράφει π.χ. την κυβέρνηση Μπλερ στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού ή άλλες χώρες στην οργάνωση και διοίκηση των περιφερειών.

Κατά τα άλλα στον προγραμματισμό που παρουσίασε ο υπουργός Παιδείας, εξήγγειλε και την «εξάλειψη» της διπλοβάρδιας μέχρι το 2004, αφήνοντας όμως ένα «περιθώριο» μέχρι το 2006 για περιοχές με ειδικά προβλήματα, όπως η Θεσσαλονίκη, στην οποία όπως τόνισε υπάρχει πρόβλημα ανεύρεσης χώρων για ανέγερση σχολικών κτιρίων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ