Σάββατο 10 Φλεβάρη 2018 - Κυριακή 11 Φλεβάρη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Παραμένουν τα βάσανα για το λαό και με το νέο επιχειρηματικό μοντέλο

Παρέμβαση του Γιάννη Δελή, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» και βουλευτή του ΚΚΕ, στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης

Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί μετά την «κρατικοποίησή» του, για την οποία πανηγύριζε η κυβέρνηση, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης την Πέμπτη το βράδυ.

Από την ενημέρωση που έκαναν ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, και ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ, Κώστας Αμπατζάς, επιβεβαιώθηκε ότι ο ΟΑΣΘ εξακολουθεί να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, στη λογική κόστους - οφέλους, όπως λειτουργούν οι επιχειρήσεις στον καπιταλισμό, είτε είναι ιδιωτικές είτε δημόσιες. Και ότι η απόφαση της κυβέρνησης να θέσει τον ΟΑΣΘ σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης εν λειτουργία, δεν είναι τίποτε άλλο από μια γέφυρα προς την επικείμενη ιδιωτικοποίηση των πιο κερδοφόρων γραμμών της αστικής συγκοινωνίας, με ορίζοντα το Δεκέμβρη του 2019, οπότε θα πρέπει να εφαρμοστεί και σχετική Οδηγία της ΕΕ.

Ο Στ. Παππάς ανακοίνωσε την πρόθεση της διοίκησης του ΟΑΣΘ να προσφύγει στη Δικαιοσύνη για απαξίωση της δημόσιας περιουσίας, με αφορμή την κατάσταση στην οποία βρίσκονταν τα λεωφορεία, καθώς, όπως είπε, από τα περίπου 600 λεωφορεία του ΟΑΣΘ αξιόμαχα ήταν μόλις τα 254, λόγω έλλειψης συντήρησης και επισκευής. Παρουσίασε ότι στο διάστημα κρατικής διοίκησης του ΟΑΣΘ, την περίοδο Αυγούστου - Δεκέμβρη του 2017, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του ιδιωτικού ΟΑΣΘ το 2016, μειώθηκαν τα έξοδα κατά 15 εκατ. ευρώ και αυξήθηκαν τα έσοδα κατά 1,5 εκατ. ευρώ.

Απατηλές προσδοκίες στο λαό

Στην τοποθέτησή του ο Γιάννης Δελής, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» και βουλευτής του ΚΚΕ, ανέδειξε ότι η κυβέρνηση, απέναντι στο χρεοκοπημένο μοντέλο του κρατικοδίαιτου - ιδιωτικού ΟΑΣΘ, εγκαινίασε το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο, με δημόσιο μανδύα, θριαμβολογώντας με σκοπό να δημιουργήσει απατηλές προσδοκίες στο λαό της Θεσσαλονίκης. Κι αυτό γιατί η λεγόμενη «κρατικοποίηση - αποϊδιωτικοποίηση» δεν σημαίνει καθόλου ότι εξασφαλίζεται η κάλυψη της ανάγκης του λαού της πόλης για φτηνές, ασφαλείς, σύγχρονες αστικές συγκοινωνίες.

Το λογαριασμό αυτής της «εξυγίανσης» τον πληρώνουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ αλλά και ο λαός της πόλης, που συνωστίζεται στα λεωφορεία σαν σαρδέλες, καθώς λόγω της έλλειψης οχημάτων (λειτουργεί το 50% - 60% ή 70% του στόλου) οι χρόνοι αναμονής ξεπερνούν τα 30 και 40 λεπτά για γραμμές κορμού, ενώ αυξάνονται ακόμη περισσότερο για τις συνοικιακές γραμμές, αλλά και τα Σαββατοκύριακα.

Επίσης κατήγγειλε ότι η νέα διοίκηση, με οδηγό την «εξυγίανση», προχωρά παραπέρα με προτάσεις για περικοπές δρομολογίων και γραμμών σε όλη την περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης. Και ανέφερε το παράδειγμα του δήμου Νεάπολης - Συκεών, όπου ανακοινώθηκε η συγχώνευση των γραμμών 25 (Νεάπολη) και 57 (Χορτιάτη), με αποτέλεσμα να μένει ακάλυπτο ένα μεγάλο κομμάτι της Νεάπολης. Οπως είπε: «Το μόνο που ενδιαφέρει τη νέα διοίκηση είναι η εξοικονόμηση 5 λεωφορείων και του ανάλογου προσωπικού. Η λογική του "κόστους - οφέλους" σε όλο της το "μεγαλείο"!». Αναφέρθηκε ακόμη στους κινδύνους εξαιτίας του υπέργηρου στόλου και στην απόφαση της κυβέρνησης να δώσει παράταση τριών χρόνων στη λειτουργία τους, ώστε να φτάσουν τα 23 χρόνια κυκλοφορίας. Μίλησε για τους εργαζόμενους του Οργανισμού, στους οποίους έχουν επιβληθεί μειώσεις μισθών, εντατικοποίηση της δουλειάς κ.λπ.

Τέλος, κάλεσε την κυβέρνηση, αν θέλει έστω και τώρα να δώσει νόημα στον λεγόμενο δημόσιο χαρακτήρα του ΟΑΣΘ, να προχωρήσει άμεσα σε μείωση του εισιτηρίου στο μισό, δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, όπως και των εργαζομένων και των μαθητών από και προς τη δουλειά τους και τα σχολεία τους.

Και ξεκαθάρισε πως λύση σε όφελος του λαού και των εργαζομένων μπορεί να δοθεί μόνο με τη δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που θα είναι ενταγμένος σε ένα σχέδιο κρατικό, επιστημονικό, πανεθνικό. Προϋπόθεση γι' αυτό είναι κυβέρνηση, εξουσία και οικονομία που θα λειτουργούν με γνώμονα την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, την αξιοποίηση του εργατικού, τεχνικού και επιστημονικού προσωπικού, της τεχνογνωσίας και των πλουτοπαραγωγικών πηγών της χώρας.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αγώνας για ποιοτικές συγκοινωνίες (2022-01-28 00:00:00.0)
Υγειονομικές βόμβες τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ (2020-04-10 00:00:00.0)
Στο γνωστό μοτίβο για ΟΑΣΘ (2017-09-14 00:00:00.0)
Να μην αυξηθεί η τιμή των εισιτηρίων στα λεωφορεία (2010-04-24 00:00:00.0)
Υποβαθμισμένη συγκοινωνία (2003-11-26 00:00:00.0)
Προωθούν ανανέωση της σκανδαλώδους σύμβασης (1997-11-28 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ