Πέμπτη 22 Μάρτη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Καταγγέλλει το μπαράζ νέων διοδίων με Ερώτησή της στην Κομισιόν

Το μπαράζ νέων διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους που συνεχίζεται καταγγέλλει με Ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Παπαδάκης.

Στην Ερώτηση αναφέρεται:

«Μετά την έγκριση πλευρικών διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Αγ. Στέφανο, τους πρόσθετους σταθμούς στον αυτοκινητόδρομο Ε65 της Θεσσαλίας και την αύξηση των τιμών στην Πατρών - Αθηνών, ξεκίνησε η κατασκευή νέων στους κόμβους Βελεστίνου και Κιλελέρ, στην Εθνική οδό Αθήνας - Θεσσαλονίκης. Τα χαράτσια των διοδίων όχι μόνο φορτώνουν τα βάρη στους εργαζόμενους που έχουν διπλά και τριπλά πληρώσει τους δρόμους με τη φορολεηλασία τους, αλλά θέτουν και σε κίνδυνο την ασφάλειά τους, καθώς πολλοί αναγκάζονται να επιλέγουν εναλλακτικούς δρόμους που βρίσκονται σε πολύ κακή κατάσταση. Το συνολικό τίμημα χρήσης των διοδίων είναι πλέον δυσθεώρητο, κάνοντας απαγορευτική τη μετακίνηση για μεγάλο τμήμα των λαϊκών στρωμάτων. Στην πράξη πρόκειται για άρνηση του ίδιου του δικαιώματος μετακίνησης των εργαζομένων απ' το σύστημα.

Παράλληλα, προετοιμάζεται από την κυβέρνηση το νέο σύστημα "ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων" που προβλέπει χρέωση με το χιλιόμετρο και δρομολογεί ουσιαστικά τη γενικευμένη επιβολή διοδίων που θα οδηγήσει σε νέες αβάσταχτες επιβαρύνσεις στο ήδη τεράστιο κόστος μετακίνησης των λαϊκών στρωμάτων. Πρόκειται για υλοποίηση των αντιλαϊκών κατευθύνσεων της ΕΕ που υπερασπίστηκε η Επιτροπή σε απάντησή της σε προηγούμενη Ερώτηση του ΚΚΕ, υποστηρίζοντας ότι "ο χρήστης και ο ρυπαίνων πληρώνουν" που καταλήγει στο να πληρώνουν μόνο οι εργαζόμενοι, καθώς τα μονοπώλια του κλάδου με τις προκλητικού περιεχομένου "συμβάσεις παραχώρησης" και τα αλλεπάλληλα πανωπροίκια (με την υπογραφή όλων ανεξαιρέτως των κυβερνήσεων) έχουν εγγυημένα κέρδη από τα διόδια και τις εθνικές και ευρωενωσιακές χρηματοδοτικές ενισχύσεις. Αποδεικνύεται πως η καπιταλιστική ανάπτυξη έχει κερδισμένους τους μονοπωλιακούς ομίλους και χαμένους τους εργαζόμενους.

Για αυτόν το λόγο, τα διόδια, ανάμεσα σε άλλα, είναι ένα άδικο "χαράτσι" που στόχο έχει να διασφαλίσει τα κέρδη των κατασκευαστικών ομίλων. Στις δίκαιες κινητοποιήσεις του λαού για πλήρη κατάργηση των διοδίων η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ απαντάει με διώξεις όσων αγωνίζονται και καταστολή».

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ με βάση τα παραπάνω υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το παρακάτω ερώτημα:

«Πώς τοποθετείται η Επιτροπή στο δίκαιο αίτημα των εργαζομένων για πλήρη κατάργηση των διοδίων και για παύση κάθε ποινικής δίωξης για όσους αγωνίζονται ενάντια στην επιβολή τους;»

Αποπροσανατολισμός από το υπουργείο Υποδομών

Κι ενώ η κυβέρνηση υλοποιεί «κατά γράμμα» τις κατά τ' άλλα... απαράδεκτες συμβάσεις με τους παραχωρησιούχους που «κληρονόμησε», φυτεύοντας παντού νέα διόδια κι αυξάνοντας κατακόρυφα το κόστος μετακινήσεων των λαϊκών στρωμάτων, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών βρήκε ευκαιρία για πανηγυρισμούς με αφορμή την έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με την οποία το δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων που έχει κατασκευαστεί στη χώρα είχε αυξημένο κόστος ανά χιλιόμετρο έως και 69% έναντι του αρχικού προϋπολογισμού.

Η δημοσιοποίηση της Εκθεσης αξιοποιήθηκε αρχικά από το υπουργείο Υποδομών, για να υποστηρίξει τον ισχυρισμό του ότι η «σκληρή» διαπραγμάτευση της σημερινής κυβέρνησης με τους παραχωρησιούχους είχε ως αποτέλεσμα τη «μείωση» των αποζημιώσεων που τους χορήγησε. Πέρα από τα όσα υποστηρίζει το υπουργείο Υποδομών, η αλήθεια είναι ότι οι παραχωρησιούχοι έλαβαν γερό «πακέτο» και από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για την επανεκκίνηση έργων που ο ελληνικός λαός τα είχε ήδη χρυσοπληρώσει μία φορά και συνεχίζει σήμερα να χρυσοπληρώνει μέσω των υπέρογκων διοδίων που καταβάλλει.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η Εκθεση, επί της ουσίας, αποτελεί μια πρόταση «εκσυγχρονισμού» του «θεσμικού και νομικού» πλαισίου των ΣΔΙΤ με κεντρικό μέλημα την ενίσχυση της θέσης των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων που συμμετέχουν σε τέτοιες συμπράξεις με το Δημόσιο. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην έκθεση συνιστάται να «μετριαστεί ο οικονομικός αντίκτυπος των καθυστερήσεων και των αναδιαπραγματεύσεων στο κόστος των ΣΔΙΤ που βαρύνει τον εταίρο από τον δημόσιο τομέα»...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ