Παρασκευή 19 Οχτώβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Ξεζούμισμα με έγκριση ΠΝΟ

Νέο δείγμα συνδικαλιστικής αθλιότητας έρχεται να δώσει στη ναυτεργατική οικογένεια η πλειοψηφία στη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία δεν αφήνει ευκαιρία για να καταθέσει τα «διαπιστευτήριά» της στους εφοπλιστές. Από τον περασμένο Απρίλη, το «τρίο» ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ - ΑΠ στην ΠΝΟ έχει αναπτύξει ιδιαίτερη συνεργασία με τον εφοπλιστή Π. Παναγόπουλο για το ξεζούμισμα 60 περίπου Ελλήνων ναυτεργατών, οι οποίοι βρίσκονται ναυτολογημένοι στα πλοία «ΣΟΥΠΕΡ ΦΑΣΤ VII» και «ΣΟΥΠΕΡ ΦΑΣΤ VIII», τα οποία ο εφοπλιστής έχει δρομολογήσει στην ακτοπλοϊκή γραμμή Γερμανία - Φινλανδία. Οι συνδικαλιστές των τριών παρατάξεων, όχι μόνο έχουν συμφωνήσει να εξαιρεθούν οι Ελληνες ναυτεργάτες από τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που έχει υπογράψει ο εφοπλιστής με τα φινλανδικά ναυτεργατικά συνδικάτα, αλλά χτες συνδικαλιστής της ΠΕΜΕΝ εντόπισε στο γραφείο του γενικού γραμματέα της ΠΝΟ Ι. Χαλά δύο κείμενα, τα οποία φέρουν τις υπογραφές Ελλήνων από τα πληρώματα των μηχανοστασίων των δύο πλοίων και αναγράφουν ότι οι ναυτεργάτες συμφωνούν με την εξαίρεσή τους από τη Συλλογική Σύμβαση και ότι ο εφοπλιστής δεν τους οφείλει απολύτως τίποτα!

Στην ερώτηση του συνδικαλιστή της ΠΕΜΕΝ προς την πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ, ποιος σύνταξε αυτά τα κείμενα και αν στάλθηκαν απευθείας από τα βαπόρια ή το γραφείο του Παναγόπουλου δεν πήρε καμία απάντηση! Αποκαλύφθηκε ακόμα ότι τα δύο αυτά κείμενα - που είναι προφανές ότι αποτελούν «προϊόντα» άγριου εκβιασμού και τρομοκράτησης σε βάρος των Ελλήνων που είναι μπαρκαρισμένοι στα δύο καράβια του Παναγόπουλου - υπήρχαν στο γραφείο του Ι. Χαλά και την ημέρα της τελευταίας συνεδρίασης της Ομοσπονδίας, αρχές Οκτώβρη, τότε, δηλαδή, που η Εκτελεστική αποφάσιζε ομόφωνα την αποστολή αντιπροσωπείας της για να συναντηθεί με τα φινλανδικά σωματεία, προκειμένου να ...αντιδράσουν από κοινού για την εφαρμογή της Σύμβασης και στους Ελληνες ναυτεργάτες!

Στη Συλλογική Σύμβαση, που έχει υπογραφεί μεταξύ της εταιρίας και των φινλανδικών ναυτεργατικών συνδικάτων, περιέχεται ρητή διάταξη ότι οι όροι «ίσης αμοιβής και εργασίας ισχύουν για όλο το πλήρωμα, ανεξάρτητα από εθνικότητες». Ομως, η πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ από τις 4 Απρίλη εν κρυπτώ είχε συμφωνήσει με τον εφοπλιστή για την εξαίρεση των Ελλήνων από τη Σύμβαση σα να ήταν ...τριτοκοσμικοί. Από τη Σύμβαση εξαιρούνται, επίσης, οι Φιλιππινέζοι ναυτεργάτες των πληρωμάτων. Τα δύο πλοία του Π. Παναγόπουλου έχουν δρομολογηθεί στη συγκεκριμένη γραμμή από τις αρχές του περασμένου Μάη με 85 ναυτεργάτες πλήρωμα το καθένα. Εκτός από τους Ελληνες και Φιλιππινέζους, οι υπόλοιποι ναυτεργάτες είναι Φινλανδοί, Γερμανοί, Σουηδοί.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ