Αποκαλυπτική ανακοίνωση της οργάνωσης Σάμου
Εφημερίδα «Χαραυγή» Σάμου |
Στην ανακοίνωση αυτή ο ΣΥΝ, προφανώς για να κρύψει το σε πόσο δύσκολη θέση βρίσκεται από τις επιλογές του, επικρίνει το ΠΑΣΟΚ ότι έχει ευθύνες για την κατάσταση στην ακτοπλοΐα επειδή «έκανε ελάχιστα για να προετοιμαστούμε» για την «ανταγωνιστική αγορά»! Μιλάει για τα «θετικά» του ν. 2932 του ΠΑΣΟΚ όταν με αυτόν, ο κανονισμός 3577 έγινε Εθνικό Δίκαιο! Τα ...«βάζει» με τη ΝΔ γιατί, λέει, δεν εκμεταλλεύεται τα... θετικά(!) της ανακοίνωσης της Κομισιόν περί αναγνώρισης της νησιωτικής ιδιαιτερότητας! Ομως αυτό που τον πονά και αφιερώνει τον περισσότερο χώρο, είναι το ΚΚΕ και η θέση του για τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών τον οποίο χαρακτηρίζει ως «εξωπραγματικό στις σημερινές συνθήκες». Κοινώς, μην αγγίζετε τους εφοπλιστές! Μάλιστα με αυτού του τύπου τη λογική, συμβουλεύει... σχετικά και τους νησιώτες, ώστε οι κινητοποιήσεις τους να είναι στα μέτρα του... εφικτού, δηλαδή των εφοπλιστών.
Την κατάλληλη απάντηση σε αυτά δίνει η Νομαρχιακή Επιτροπή Σάμου του ΚΚΕ με χτεσινή της ανακοίνωση. Αφού αναφέρει ότι η ανακοίνωση του ΣΥΝ «στρέφεται κατά του ΚΚΕ και όλων όσοι, φορέων και μη, πρωτοστάτησαν στις κινητοποιήσεις», υπογραμμίζει: «Η ανακοίνωση αυτή αντικειμενικά (είτε το θέλουν είτε όχι) βάζει τον ΣΥΝ σε διατεταγμένη υπηρεσία κάμψης του αγωνιστικού φρονήματος των νησιωτών και ναυτεργατών, καλώντας τους να υποστείλουν (και όχι να συνεχίσουν όπως διατείνεται) τις κινητοποιήσεις τους και να προσαρμοστούν σε άσφαιρες διεκδικήσεις για δήθεν φτηνά εισιτήρια, πολλά δρομολόγια κλπ.».
Το ΚΚΕ καλεί το λαό της Σάμου και όλων των νησιών να εντείνει τον αγώνα του, διεκδικώντας το δικαίωμα ασφαλών, σύγχρονων, φθηνών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων και των ναυτεργατών. Διευκρινίζοντας με σαφήνεια ότι οριστική λύση του οξυμένου αυτού προβλήματος της απομόνωσης των νησιών μπορεί να δοθεί με την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής, με τη συσπείρωση και τη μετωπική αντιπαράθεση με τα εφοπλιστικά συμφέροντα και τους υπηρέτες του σε Ευρώπη και Ελλάδα. «Οσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες βρίσκονται στα χέρια μιας χούφτας εφοπλιστών και κινούνται με αποκλειστικό κριτήριο το υπερκέρδος οριστική λύση του προβλήματος δεν μπορεί να δοθεί».
«Γι' αυτό - συνεχίζει - η μόνη προοπτική διεξόδου είναι η πολιτική πρόταση για Εθνικό Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο. Πρόταση που προϋποθέτει ότι ο αγώνας των νησιωτών, ναυτεργατών και γενικότερα των εργαζομένων θα γίνεται αποτελεσματικός όσο αλλάζει ο συσχετισμός δυνάμεων σε βάρος της κυρίαρχης πολιτικής και των φορέων της, όσο οικοδομεί τη συσπείρωση και τη συμμαχία των λαϊκών δυνάμεων με προοπτική να διεκδικεί ριζικές πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές».