Οι συνέπειες δεν αντιμετωπίζονται με ημίμετρα

Τροπολογία για επαναφορά του θεσμού μετεξεταστέων και κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων, κατέθεσαν στη Βουλή βουλευτές του ΚΚΕ

Πέμπτη 27 Ιούλη 2000

Οι μαθητές το έχουν αποδείξει πολλές φορές, ξέρουν να αγωνίζονται.(Από κινητοποίηση στην Αθήνα, όταν εφαρμοζόταν η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση)
Την επαναφορά του θεσμού των μετεξεταστέων για όλες τις τάξεις του λυκείου, την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων της Β` Λυκείου και την αποσύνδεση του λυκείου από το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ζητά το ΚΚΕ με τροπολογία που κατέθεσαν οι βουλευτές Π. Κοσιώνης, Σπ. Στριφτάρης και Στ. Σκοπελίτης. H τροπολογία προτείνεται στο σχέδιο νόμου «Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας και άλλες διατάξεις» και οι βουλευτές που την καταθέτουν σημειώνουν ότι «παρότι δεν αποτελεί ένα ολοκληρωμένο και άρα αποτελεσματικό μέτρο, θα μπορούσε να προσφέρει μια ανακούφιση στο τεράστιο πρόβλημα της μαθητικής απόρριψης που έχει δημιουργηθεί και να συμβάλει έτσι ώστε περισσότεροι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τη 12χρονη εκπαίδευση».

Στην εισηγητική έκθεση, που συνοδεύει την τροπολογία, οι βουλευτές του ΚΚΕ τονίζουν: «Η τραγική πραγματικότητα που έρχεται στην επιφάνεια με τα αποτελέσματα της βαθμολογίας των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις δεν μπορεί ν' αμφισβητηθεί από κανένα. Τα αποτελέσματα της τρίχρονης εφαρμογής του νόμου 2525/97, ο αποκλεισμός του μισού μαθητικού πληθυσμού από το απολυτήριο του λυκείου, αλλά και η "γεωγραφία" των αποτελεσμάτων, με τις εργατικές συνοικίες και τις αγροτικές περιοχές να έχουν τριπλάσια ποσοστά απόρριψης από το γενικό μέσο όρο, σε αντίθεση με τις "ελίτ" περιοχές όπου τα ποσοστά απόρριψης είναι πολύ μικρότερα του μέσου όρου, επιβεβαιώνουν με κατηγορηματικότητα το δίκιο των αιτημάτων μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων που ζητούσαν τη μη εφαρμογή του.

Η αντιμετώπιση των συνεπειών της εφαρμογής του νόμου που έχουν βαθιά αντιλαϊκό - ταξικό και αντιεκπαιδευτικό χαρακτήρα, δεν μπορεί να γίνει με ημίμετρα και επιμέρους παρεμβάσεις που ελάχιστα αμβλύνουν το πρόβλημα και κυρίως αποσκοπούν στο να περιορίσουν τις αναμενόμενες αντιδράσεις. Εξάλλου σε ανάλογες κινήσεις προχώρησε και πέρσι η κυβέρνηση, εφαρμόζοντας π.χ. το θεσμό των μετεξεταστέων, όμως το πρόβλημα παραμένει και οξύνεται. Απαιτείται εκ βάθρων αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος με συνολική απόσυρση των νόμων της "εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης", επαναφορά όλων των μαθητών που εκδιώχθηκαν πρόωρα από το σχολείο και οικοδόμηση της εκπαίδευσης στη βάση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.

Το σημερινό επίπεδο ανάπτυξης της επιστήμης και της τεχνικής δίνει τη δυνατότητα και αυξάνει την ανάγκη για ποσοτική και ποιοτική διεύρυνση της μόρφωσης των νέων ανθρώπων, μέσα από ένα Ενιαίο 12χρονο Βασικό Υποχρεωτικό Σχολείο, κοινό για όλους, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις. Σχολείο που θα παίρνει υπόψη του τις προσδοκίες, τις ιδιαίτερες ανάγκες και την κοινωνική προέλευση του κάθε μαθητή, θ' αναπτύσσει τη δημιουργικότητα και το ενδιαφέρον του για τη μόρφωση, ώστε όλοι οι μαθητές να μπορούν ν' απολαύσουν το αγαθό της μόρφωσης, σε μια εποχή που η ολόπλευρη βασική εκπαίδευση αποτελεί αναντικατάστατο εφόδιο για τη ζωή.

Σαν άμεσο μέτρο θεωρούμε αναγκαίο (όπως άλλωστε και οι εκπαιδευτικοί φορείς) την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων στη Β` και Γ` Λυκείου, την επαναφορά του θεσμού των μετεξεταστέων, την αποσύνδεση του σχολείου από τη διαδικασία εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η ουσία για τα μέτρα στην Παιδεία (2004-06-24 00:00:00.0)
Συλλαλητήριο την ερχόμενη Τρίτη (2000-12-15 00:00:00.0)
Κωλυσιεργία και «κλίμα αναμονής» (2000-08-01 00:00:00.0)
Ενιαίο Λύκειο ή Ενιαίο Σχολείο; (1999-07-25 00:00:00.0)
Επιμένει φανατικά στη "μεταρρύθμιση" (1999-07-02 00:00:00.0)
Τι ζητούν οι μαθητές (1998-11-25 00:00:00.0)