Πέμπτη 24 Ιούνη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Η ουσία για τα μέτρα στην Παιδεία

Τις πρώτες της προθέσεις για το πλαίσιο όπου θα κινηθεί έδωσε η κυβέρνηση της ΝΔ με τη συζήτηση στη Μορφωτική Επιτροπή της Βουλής του νομοσχεδίου για την Παιδεία, που έχει ετοιμάσει. Και αυτό δεν είναι άλλο παρά η συνέχιση της ίδιας αντιλαϊκής πολιτικής που θέλει την Παιδεία εμπόρευμα και ταυτόχρονα μηχανισμό για την παραγωγή του αυριανού εργατικού δυναμικού που έχει ανάγκη το κεφάλαιο. Οι όποιες παραλλαγές του συγκεκριμένου μοντέλου, που στηρίζει και ο άλλος εταίρος του δικομματισμού, το ΠΑΣΟΚ, που για χρόνια έστρωνε το δρόμο, δεν αλλάζει τη ρότα αυτή, που άλλωστε είναι προαποφασισμένη από όλες τις κυβερνήσεις των χωρών της ΕΕ.

Ενώ λοιπόν αυτό ισχύει, δεν είναι τυχαίο ότι προβάλλεται ως το «ισχυρό χαρτί» της κυβέρνησης η ρύθμιση για την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων στη Β΄ Λυκείου και η μείωση των μαθημάτων στη Γ΄ Λυκείου από 9 σε 6. Σε μια περίοδο που αναμένονται οι βαθμολογίες των παιδιών που πήραν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις, τέτοιου είδους ζητήματα δημιουργούν την αίσθηση της ανακούφισης των μαθητών από τον εξεταστικό μαραθώνιο. Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι η μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων, που μπορεί επίσης να σημαίνει και μια μικρή ανακούφιση στην οικογένεια από το «χαράτσι» της παραπαιδείας - αν και αυτό δεν μπορεί να εξασφαλιστεί με απόλυτη σιγουριά - δε λύνει το βασικό πρόβλημα της Παιδείας που είναι ο ίδιος της ο προσανατολισμός.

Η πολιτική της ΝΔ επιχειρεί να αμβλύνει τις έντονα οξείες γωνίες της ήδη δρομολογημένης πολιτικής, χωρίς να θίγει τον πυρήνα των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων. Διατηρεί τη σημερινή δομή του πολλαπλού - ανισότιμου σχολικού δικτύου, τη σύνδεση του Λυκείου με τις διαδικασίες πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, δηλαδή η εκπαιδευτική διαδικασία δε συντελεί στην παροχή ολοκληρωμένης μόρφωσης, αλλά λειτουργεί αποκλειστικά σαν προθάλαμος για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω του εξετασιοκεντρικού της χαρακτήρα, δηλαδή ό,τι έχει οδηγήσει το σχολείο στη σημερινή - τραγική - κατάσταση της ακριβοπληρωμένης λειψής γνώσης για τη μεγάλη πλειοψηφία της νεολαίας.

Ταυτόχρονα με το εν λόγω νομοσχέδιο συνεχίζονται οι ελαστικές μορφές απασχόλησης στην εκπαίδευση με τη διαιώνιση του θεσμού του αναπληρωτή και του ωρομίσθιου εκπαιδευτικού, σε βάρος του μορφωτικού και παιδαγωγικού έργου του σχολείου. Γι' αυτό και το ΚΚΕ στη Βουλή καταψήφισε το νομοσχέδιο και προβάλλει την πρότασή του για Παιδεία με βάση τις λαϊκές ανάγκες. Αυτό σημαίνει:

  • Καθιέρωση Ενιαίου 12χρονου Βασικού Υποχρεωτικού Σχολείου, αποσύνδεση του σχολείου από το σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση και προσανατολισμός του στην ολόπλευρη μόρφωση και διαπαιδαγώγηση των νέων ανθρώπων, χωρίς το βραχνά δεύτερου επί πληρωμή «σχολείου».
  • Δημιουργία Ειδικών Επαγγελματικών Σχολών, ενταγμένων στο εκπαιδευτικό σύστημα, μετά το 12χρονο, για όσες ειδικότητες δεν απαιτείται πανεπιστημιακή εκπαίδευση.
  • Κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στον τομέα της Παιδείας.
  • Δημιουργία Ενιαίων Πανεπιστημιακών Παιδαγωγικών Σχολών για τη μόρφωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και επαναφορά της επετηρίδας για το διορισμό μόνο μόνιμων εκπαιδευτικών.

Δημήτρης ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ