Παρασκευή 2 Ιούλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Επιμένει φανατικά στη "μεταρρύθμιση"

Ο Γερ. Αρσένης αντιμετώπισε με τη λογική των απλών αριθμών τους χιλιάδες μαθητές, που ωθούνται εκτός σχολείου

Τη φανατική επιμονή στην εφαρμογή της "μεταρρύθμισης", ακόμα και μετά τα πρώτα αποτελέσματα που επιβεβαιώνουν τον ταξικό χαρακτήρα της, επιβεβαίωσε χτες ο υπουργός Παιδείας Γερ. Αρσένης σε συνέντευξη Τύπου, όπου επιχείρησε να παρουσιάσει ως τεχνητή την αναταραχή, που έχει προκαλέσει στους μαθητές και τους γονείς τους, που βλέπουν τα παιδιά τους να εκδιώκονται από το Λύκειο, η εφαρμογή της "μεταρρύθμισης". Ο υπουργός Παιδείας, αν και δήλωσε ότι τα συμπεράσματα από τη φετινή χρονιά θα τα αξιολογήσει το υπουργείο το καλοκαίρι, έσπευσε να προδικάσει ότι ο μόνος "αθώος" για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην παιδεία, είναι η πολιτική που ακολουθείται.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εμφάνισε χτες στοιχεία για τους μαθητές της Α Λυκείου που δεν προάγονται, από τα οποία προκύπτει ότι από 66.128 μαθητές της Α Λυκείου (σε σύνολο 88.000 περίπου) οι 8.473 δεν προάγονται, δηλαδή ένα ποσοστό 12.81%. Το υπουργείο Παιδείας προσπάθησε να κάνει συγκρίσεις με τον αντίστοιχο περσινό αριθμό μετεξεταστέων και απορριφθέντων που έφτανε το 26.18%, παραλείποντας να αναφέρει ότι ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών ακολούθησαν, τελικά, το δρόμο των ΤΕΕ, έχοντας ήδη εγκαταλείψει το Λύκειο. Τα στοιχεία του υπουργείου αναφέρονται σε 50 από τις 58 συνολικά Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Την ευθύνη για το αποτέλεσμα αυτό, ο υπουργός Παιδείας την επέρριψε ουσιαστικά στις σχολικές μονάδες, λέγοντας ότι"η Α Λυκείου είναι ευθύνη της σχολικής μονάδας και του συλλόγου των διδασκόντων".

Αντιμετωπίζοντας χιλιάδες παιδιά, που ωθούνται εκτός σχολείου σαν απλούς αριθμούς, ούτε λίγο - ούτε πολύ, είπε ότι τα ΜΜΕ ασχολήθηκαν τόσο με τα ποσοστά αποτυχίας της Α Λυκείου, επειδή δε βρήκαν τρωτά στη Β Λυκείου. Εμφάνισε, μάλιστα, το μέτρο της κατάργησης των μετεξεταστέων ως πλήγμα για τα φροντιστήρια, τα οποία, αντίθετα, με τη στενή σύνδεση του Λυκείου με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, κάνουν χρυσές δουλιές. Πάντως, απέκλεισε το ενδεχόμενο να επαναφέρει το θεσμό των μετεξεταστέων, ενώ άφησε να εννοηθεί ότι μελετάται και η "αντικειμενικοποίηση" των εξετάσεων της Α Λυκείου, με εξέταση των μαθητών της σε θέματα που θα έχουν ενιαία μορφή.

Σχετικά με τον εξεταστικό μαραθώνιο που πέρασαν οι μαθητές της Β Λυκείου με πανελλαδικές εξετάσεις σε 14 μαθήματα, ο υπουργός Παιδείας επιχείρησε να περιορίσει τις αντιδράσεις σε ζητήματα τεχνικά και περιεχομένου εξέτασης. "Η κριτική ήταν ότι δεν ήταν δυνατό να δικτυωθεί το υπουργείο με υψηλό βαθμό ασφάλειας με τις σχολικές μονάδες για να περάσουν τα θέματα σε όλα τα σχολεία", είπε χαρακτηριστικά, ανάμεσα σε άλλα, ενώ στην πραγματικότητα η κριτική στρεφόταν κατά του επιλεκτικού χαρακτήρα του "ενιαίου" Λυκείου, ο οποίος εκφράζεται και μέσα από τις εξετάσεις που είναι στην ουσία εξετάσεις απόρριψης. Αναφερόμενος στα ποσοστά αποτυχίας των μαθητών της Β Λυκείου, παρέπεμψε σε επίσημα στοιχεία που θα δοθούν στη δημοσιότητα μετά τις 10 Ιούλη και έκανε συγκρίσεις με την "αποτυχία" των υποψηφίων των δεσμών, "υπενθυμίζοντας" έτσι για μια ακόμα φορά το χαρακτήρα αυτών των εξετάσεων, που συνδέονται με την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Με αφορμή την απόφαση του Ε Τμήματος του ΣτΕ που έκρινε ως αντισυνταγματικά τα ΠΣΕ, ο Γερ. Αρσένης είπε ότι είναι "φανατικός" υποστηρικτής τους, παρουσιάζοντας για μια ακόμα φορά τη μισοκατάρτιση των ΠΣΕ ως ευκαιρία για μόρφωση και στράφηκε ενάντια σε εκείνους, που, όπως είπε, "ακόμα συνδέουν το πανεπιστημιακό πτυχίο με το επαγγελματικό δικαίωμα".

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στην προετοιμασία για την επόμενη χρονιά και είπε ότι τα βιβλία είναι έτοιμα και έχουν δοθεί στους σχολικούς συμβούλους και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να έχουν πρόσβαση σ' αυτά μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή (!). Μίλησε επίσης για αυξημένους διορισμούς εκπαιδευτικών, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην ενισχυτική διδασκαλία και το ολοήμερο σχολείο, τα οποία η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επικαλείται με δημαγωγικό τρόπο. Στο ίδιο πνεύμα κινήθηκε και η αναφορά στις περιβόητες 500 σχολικές βιβλιοθήκες και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, που στην ουσία αποτελούν ευκαιρία για κερδοσκοπία για μεγαλοεπιχειρήσεις.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ