Στα νύχια των ιδιωτών με πανάκριβα διόδια και αυτός ο οδικός άξονας, σύμφωνα με προαναγγελία του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη
Πιο συγκεκριμένα, ανακοίνωσε ότι με τη μέθοδο της ληστρικής συγχρηματοδότησης και της σύμβασης παραχώρησης σε ιδιώτες, θα κατασκευαστεί το τμήμα Ρεντίνα - Ασπροβάλτα και διάβαση του Νέστου (δηλαδή τα πιο κερδοφόρα τμήματα της Εγνατίας). Θεωρείται ασφαλώς βέβαιο ότι για να «δελεάσει» ακόμη περισσότερο η κυβέρνηση τους ιδιώτες, θα τους παραχωρήσει προς εκμετάλλευση και άλλα τμήματα της Εγνατίας για τα οποία δεν πρόκειται να καταβάλουν ούτε μία δραχμή!
Οσον αφορά την παράκαμψη Καβάλας, αυτή έχει μήκος 26 χλμ. και η κατασκευή της κόστισε 40 δισεκατομμύρια δραχμές, ενώ με την παράδοσή της στην κυκλοφορία παρακάμπτεται εξ ολοκλήρου η πόλη. Η παράκαμψη εξασφαλίζει εύκολη πρόσβαση στην Καβάλα με την παράλληλη λειτουργία των ανισόπεδων κόμβων Αγίου Ανδρέα, Αγίου Σύλλα και Ασπρων Χωμάτων.
Οπως καταγγέλλουν φορείς και κάτοικοι της πόλης, το έργο δε θα είχε κατασκευαστεί - παρότι επί χρόνια οι φορείς της πόλης διεκδικούσαν την κατασκευή της - αν δεν είχε γίνει εκρηκτικό το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Ωστόσο, ένα ακόμη έργο ανακούφισης για την πόλη, η κατασκευή της περιμετρικής οδού, έχει διαγραφεί από τον κατάλογο των υπό κατασκευή έργων, παρά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις...
Να σημειώσουμε ότι από το 1994 η κυβέρνηση δεν έχει «κατορθώσει» να παραδώσει ούτε 153 χιλιόμετρα - κι αυτά τμηματικά - της Εγνατίας, από τα συνολικά 680, ενώ το κόστος πλέον της κατασκευής εκτινάσσεται σε αστρονομικά νούμερα! Παράλληλα δεν έχει ξεκινήσει καν η κατασκευή κανενός από τους εννιά κάθετους άξονες που θα ενώνουν την Εγνατία με το εσωτερικό της χώρας και τα σύνορα...
Η ΝΕ Καβάλας του ΚΚΕ, καταγγέλλει τους πανηγυρισμούς για την παράκαμψη της πόλης, σημειώνοντας πως είναι πρόωροι, δυσανάλογοι με τη σημασία του έργου και αποπροσανατολιστικοί. Και παράλληλα καταγγέλλει πως απομακρύνεται συνεχώς η προοπτική επενδύσεων στο νομό, αφού η ολοκλήρωση και παράδοση των άλλων κρίκων συγκοινωνιακού πλέγματος που χρειάζεται η περιοχή, καθυστερεί. Εργα όπως ο Ευρωλιμένας της Νέας Καρβάλης, η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης - Ξάνθης μέσω Καβάλας και οι τρεις αντίστοιχες συνδέσεις με τη Βουλγαρία.
Τέλος, η ΝΕ Καβάλας του ΚΚΕ σημειώνει πως και αυτό το έργο όπως και όσα άλλα μεγάλα έργα υποδομής γίνονται, εντάσσονται στις επιταγές του μεγάλου κεφαλαίου, χωρίς αυτό να σημαίνει πως τελικά δε λειτουργούν και σε όφελος των πολιτών.