Τρίτη 27 Ιούνη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Περί ανταγωνιστικότητας

Γρηγοριάδης Κώστας

Πολλή κουβέντα γίνεται τα τελευταία χρόνια για την «ανταγωνιστικότητα», στο όνομα της οποίας «πίνουν νερό» οι εκάστοτε κυβερνώντες και οι παρατρεχάμενοί τους, παρουσιάζοντάς τη μάλιστα και σαν προϋπόθεση για τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των εργαζομένων. Σε συνέντευξή της χτες στο «Αθήνα 9,84» η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλ. Παπαρήγα, έκανε μια αναφορά στο θέμα και αξίζει να την παραθέσουμε: «Υπάρχει το ζήτημα της κερδοφορίας. Αυτό που λέμε "ανταγωνισμός" ή "ανταγωνιστικότητα" ανεβάζει τις τιμές, δεν τις ρίχνει. Πολύ προσωρινά μπορεί να επιφέρει μια στασιμότητα ή μια ισορροπία, αλλά συνολικά ανεβάζει τις τιμές. Μπορεί ένα προϊόν να το φτηναίνει, να το ρίχνει, αλλά συνολικά η ανταγωνιστικότητα ανεβάζει τις τιμές και ρίχνει τους μισθούς. Η ανταγωνιστικότητα δεν είναι μια άμιλλα. Πρόκειται για κούρσα ανταγωνισμού ανάμεσα σε μεγάλες επιχειρήσεις και σε διακρατικό επίπεδο. Αυτή η κούρσα του ανταγωνισμού αφήνει πίσω της ανθρώπους φτωχούς και μπροστά της δημιουργεί ένα στρώμα πάρα πολύ πλουσίων».

Οι ... νοσταλγίες του ΛΑΟΣ

Οχι ότι περιμέναμε κάτι διαφορετικό από το κόμμα του Γ. Καρατζαφέρη, αλλά τώρα το ΛΑΟΣ βγήκε και με επίσημη ανακοίνωση στην ιστοσελίδα και την εφημερίδα του, στην οποία καλεί την κυβέρνηση να «δράσει με θάρρος και συνέπεια αν θέλει να αποφύγει επικίνδυνα κοινωνικά ρήγματα» (βλέπε το λαϊκό και νεολαιίστικο κίνημα και τις αγωνιστικές εκφράσεις του). Παρά τις λαϊκίστικες κορόνες, όπου καταφεύγει συχνά - πυκνά το ΛΑΟΣ, στην προκειμένη περίπτωση παίρνει ξεκάθαρη θέση υπέρ της ύπαρξης και ιδιωτικής εκπαίδευσης («κερδοσκοπικού ή μη χαρακτήρος»), ενώ προτρέπει την κυβέρνηση να διαλύσει ό,τι προοδευτικό υπήρχε ως κατάκτηση στον προηγούμενο νόμο - πλαίσιο για τα ΑΕΙ, ο οποίος - σύμφωνα με το ΛΑΟΣ - «εγκατέλειψε τα πανεπιστήμια στο έλεος των κομματικοποιημένων φοιτητικών συσπειρώσεων»...

Ακόμη λίγο και θα τους ξέφευγε στην ανακοίνωση ο θαυμασμός τους για τις εποχές που αλώνιζε στα ιδρύματα το διαβόητο σπουδαστικό της Ασφάλειας και οι φοιτητές γέμιζαν την Μπουμπουλίνας και το ΕΑΤ - ΕΣΑ!

Παγκόσμιος ηγέτης...

Η «Roche» («Ρος») είναι παγκόσμιος ηγέτης στη φροντίδα υγείας, καθώς είναι μια απ' τις 10 μεγαλύτερες εταιρίες υγειονομικής φροντίδας, ανακοίνωσε το ελληνικό τμήμα της πολυεθνικής του φαρμάκου το περασμένο Σαββατοκύριακο, στο πλαίσιο μιας διεθνούς καμπάνιας της «Roche».

Ο «Ομιλος Roche» έγινε τελευταία συνώνυμος με το φάρμακο «Tamiflu» («Ταμιφλού») για τη γρίπη των πτηνών. Είναι νωπές οι πιέσεις προς τη «Roche» για να επιτρέψει - όπως έκανε τελικά - και σε άλλες εταιρίες να παράγουν το «Tamiflu». Ακόμα είναι νωπή η αποκάλυψη ότι ο υπουργός Αμυνας των ΗΠΑ Ντ. Ράμσφελντ, έχει μετοχές 25 εκατ. δολαρίων της εταιρίας «Gilead Sciences», η οποία έχει την πατέντα του «Tamiflu». Η «Gilead» - με τη σειρά της - παραχώρησε το 1996 το δικαίωμα παραγωγής στη «Roche», με τη συμφωνία να παίρνει το 10% επί των πωλήσεων.

Ο «Ομιλος Roche» δραστηριοποιείται σε 150 χώρες και απασχολεί 70.000 εργαζόμενους. Στη χώρα μας απασχολεί 320 άτομα και το 2003 ο κύκλος των πωλήσεών του στη μικρή Ελλαδίτσα ήταν - σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας της εταιρίας - περισσότερο από 180 εκ. ευρώ.

Τώρα, εάν ο όμιλος είναι «παγκόσμιος ηγέτης» στη «φροντίδα υγείας» ή στην εκμετάλλευση των ανάλογων αναγκών των λαών του πλανήτη, το αφήνουμε στην κρίση σας...

Εγκλήματα και ... «ατυχήματα»

Κι ενώ το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας προχώρησε γρήγορα γρήγορα στην απελευθέρωση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, στη μείωση της έκπτωσης ή και στην κατάργηση των μειωμένων εισιτηρίων και έχει δρομολογήσει την κατάργηση του ορίου ηλικίας των πλοίων ως κριτήριο για την καταλληλότητά τους, εξήντα τέσσερα (64) λιμάνια της χώρας είναι επικίνδυνα και χρήζουν άμεσων επισκευών, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού.

Πρόκειται για λιμάνια ιδιαίτερα τουριστικών νησιών, που δέχονται χιλιάδες επισκέπτες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και που κάποια από αυτά δε διαθέτουν καν φωτοσήμανση, ενώ τα περισσότερα χρειάζονται νέους λιμενοβραχίονες, προβλήτες και άλλες παρεμβάσεις που θα τα καθιστούν ασφαλή.

Βέβαια, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ...«καταβάλλει προσπάθειες», ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το πρωτόκολλο μεταξύ του υπουργείου και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό των λιμένων κινείται σε αντίθετη κατεύθυνση από τις λαϊκές ανάγκες, καθώς δε συμπεριλαμβάνει τη συντριπτική πλειοψηφία των λιμανιών, στα οποία οι πλοίαρχοι της ακτοπλοΐας εντοπίζουν σοβαρά προβλήματα ασφάλειας και ελλείψεις στις υποδομές....

Αυτά, για όλους όσοι βαφτίζουν τα προμελετημένα εγκλήματα στον τόπο δουλιάς, στους δρόμους, στη θάλασσα και όπου αλλού, «ατυχήματα», και σπεύδουν να ρίξουν τις ευθύνες στο «ανθρώπινο λάθος».

Το ΠΑΣΟΚ δίνει «σκονάκια» στη ΝΔ!

Υπάρχει κάποιο «κρυφό χαρτί» που διαθέτει η κυβέρνηση της ΝΔ στην επίθεση που έχει εξαπολύσει ενάντια στους φοιτητές και τον αγώνα τους; Υπάρχει και έχει όνομα: ΠΑΣΟΚ! Αυτό είναι το «κρυφό»(;) χαρτί της κ. Γιαννάκου.

Μόλις προχτές η αρμόδια για θέματα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, η κ. Μ. Αποστολάκη, ήρθε να προσφέρει νέες αποδείξεις για το πόσο σικέ είναι το παιχνίδι των δικομματικών εταίρων στο χώρο της εκπαίδευσης. Η κ. Αποστολάκη (συνέντευξη στο «Εθνος») δε βρήκε να χρεώσει στην πολιτική της κυβέρνησης για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ παρά μόνο «αδέξιους χειρισμούς» και αδυναμία για «κοινωνικές συναινέσεις»... Στο νόμο - πλαίσιο που παρουσίασε η αρμόδια υπουργός, η μέγιστη κριτική της κ. Αποστολάκη ήταν ότι η κυβέρνηση... «υπαναχώρησε» (!) και ότι παρουσίασε «ρυθμίσεις ήσσονος σημασίας»!

Για το ΠΑΣΟΚ, που όλη του η φροντίδα περιορίζεται στη θέσπιση προϋποθέσεων (το επανέλαβε η κ. Αποστολάκη στην ίδια συνέντευξη) «ίδρυσης και λειτουργίας μη κρατικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων», πράγματι, τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και η μετατροπή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε παραμάγαζο της επιχειρηματικής δράσης του κεφαλαίου είναι «ήσσονος» σημασίας...

Η αρμόδια συντονίστρια του ΠΑΣΟΚ δεν πρωτοτύπησε. Απλώς επανέλαβε τις θέσεις του κόμματός της. Μιλάμε για τις πραγματικές τους θέσεις, όπως έχουν διατυπωθεί διά των πλέον αρμοδίων χειλέων του ΠΑΣΟΚ:

α) «Και δεν καταλαβαίνω γιατί δεν προχωρά και η κυβέρνηση στη διευθέτηση αυτού του ζητήματος, της δυνατότητας να υπάρξουν μη κρατικά πανεπιστήμια»! (Γιώργος Παπανδρέου, 26/5/2005, ομιλία στη Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ).

β) «Δε φοβόμαστε όμως και άλλες μορφές μη κρατικών φορέων (...). Δε θα είχαμε αντίρρηση και σε ένα μη κρατικό πανεπιστήμιο, αλλά με συγκεκριμένους όρους και συγκεκριμένες διαδικασίες, της Εκκλησίας (...). Τα ΑΕΙ θα πρέπει να προσελκύσουν πόρους πέρα από την κρατική χρηματοδότηση με τη δυνατότητα δημιουργίας εδρών που θα φέρουν το όνομα του δωρητή - χρηματοδότη - ιδιώτη ή και δημόσιου φορέα(...)» (Ομιλία Γ. Παπανδρέου στη Σύνοδο των Πρυτάνεων, Κέρκυρα, 8/10/2005).

γ) «Εχω ψηφίσει μάλιστα και κατά τη διάρκεια της συζήτησης για το Σύνταγμα υπέρ της δυνατότητας να δημιουργηθούν μη κρατικά πανεπιστήμια. Αρα λοιπόν η θέση μου είναι ξεκάθαρη (...)» (Γ. Παπανδρέου, συνέντευξη στο ρ/σ ΝΕΤ, 9/1/2004).

δ) «Εγώ δεν έχω ταμπού σε ό,τι αφορά το κρατικό ή μη κρατικό (σ.σ.: πανεπιστήμιο)» (Γ. Παπανδρέου, «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία», 12/11/2000).

ε) «Ο Γιώργος Α. Παπανδρέου έχει εκφραστεί υπέρ της θεσμοθέτησης ενός απαραίτητου νομικού πλαισίου για την ίδρυση μη κρατικών-μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων (...). Ο αποκλεισμός της δυνατότητας ίδρυσης τέτοιων ιδρυμάτων δε συμβαδίζει με το πνεύμα της νέας εποχής» (Αρθρο στον προσωπικό κόμβο του Γ. Παπανδρέου στο Ιντερνετ, www.papandreou.gr, με τον τίτλο «Ο ρόλος της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης»).

Αυτές είναι οι θέσεις του ΠΑΣΟΚ. Σε σημείο που η ΓΣΕΕ του (αναβαθμισμένου από χτες στην κομματική πυραμίδα του ΠΑΣΟΚ) κ. Πολυζωγόπουλου, έφτασε σε επιστολή της προς την Μ. Γιαννάκου στις 26/5/2004, να δηλώνει:

«(...) Φιλοδοξία της ΓΣΕΕ (είναι) να προχωρήσει στη μετεξέλιξη της Ακαδημίας σε μη κρατικό πανεπιστήμιο εάν και εφόσον η ελληνική Πολιτεία δημιουργήσει το ανάλογο νομοθετικό πλαίσιο»!


Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Τα εύλογα...

Γρηγοριάδης Κώστας

ΤΩΡΑ, ΜΑΛΙΣΤΑ. Χτες είχαμε δηλώσεις και του προέδρου του ΣΕΒ για το φλέγον θέμα της Παιδείας. Φυσικά, ο Δ. Δασκαλόπουλος τάχτηκε υπέρ της λειτουργίας ιδιωτικών πανεπιστημίων και, μάλιστα, φανατικά.

Στο σημείο αυτό, όμως, η κυβέρνηση πρέπει να μας λύσει μιαν εύλογη απορία: Πώς εξηγείται το ενδιαφέρον των βιομηχάνων για ένα πεδίο, που, σύμφωνα με όσα μας λένε, θα λειτουργούν μόνο ...«μη κερδοσκοπικές» επιχειρήσεις;

Μήπως (λέμε, μήπως) η εξήγηση βρίσκεται στο γεγονός ότι «καίγονται» να εντάξουν την επιστημονική έρευνα, το περιεχόμενο σπουδών και την παραγωγή επιστημονικού δυναμικού στις δικές τους επιδιώξεις, το συντομότερο δυνατόν;

Εκτός πια κι αν ο ΣΕΒ αποφάσισε να γίνει μια οργάνωση, με στόχο την άνοδο της ποιότητας ζωής των μισθωτών και δεν το ξέραμε...

Πάντως, από την πολιτική σκηνή δεν πρέπει να έχει παράπονο. Και η ΝΔ, και το ΠΑΣΟΚ κάνουν ό,τι μπορούν για να «περάσει», με όσο το δυνατόν πιο συναινετικές διαδικασίες, η ιδιωτικοποίηση των δημόσιων πανεπιστημίων.

ΜΟΝΟΝ ΕΤΟΣ παροχών δεν κήρυξε το 2007, με δηλώσεις του, ο Γιώργος Αλογοσκούφης, μετά την ...απλόχερη ανακοίνωσή του για τους δημόσιους υπάλληλους, σύμφωνα με την οποία οι αυξήσεις του επόμενου χρόνου θα είναι «μεγαλύτερες από το 3%»!

Κι όμως, ένα τέτοιο εξευτελιστικό ποσοστό αύξησης, όχι απλώς δεν ντρέπονται να το ανακοινώνουν, αλλά το παρουσιάζουν και ως δείγμα οικονομικής ανάκαμψης και ευμάρειας. Μάλλον ξεχνάνε ότι οποιοδήποτε κατώτερο ποσοστό δε θα ήταν ούτε καν τυπικά αύξηση, ακόμη και με τα δικά τους στοιχεία.

Οσον αφορά την πραγματικότητα, είναι μάλλον αστείο να μιλούν για «αυξήσεις», όταν όλοι γνωρίζουμε πόσο μειώνουν κάθε χρόνο την αξία των μισθών η ακρίβεια και η κλιμακούμενη συνεχώς εμπορευματοποίηση της Παιδείας, της Υγείας και των υπόλοιπων κοινωνικών αναγκών.


Γρηγοριάδης Κώστας

Τώρα θυμήθηκε και τις γειτονιές

Γρηγοριάδης Κώστας

Τις ...γειτονιές της Αθήνας θυμήθηκε ο υποψήφιος δήμαρχος Αθήνας με το ΠΑΣΟΚ, Κ. Σκανδαλίδης. Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», λέει, ασκώντας «κριτική» στις παρατάξεις της ΝΔ: «Αθήνα είναι ο Αγ. Αρτέμιος, το Δουργούτι, ο Βοτανικός, του Γκύζη, τα Πατήσια, η Κυψέλη, το Μαρκόνι, τα Σεπόλια. Αθήνα, είναι οι γειτονιές της. Κι εκεί για πολλά χρόνια δε στρώθηκε ένας δρόμος, δε φωτίστηκε μια γωνιά, δεν κλείστηκε μια λακκούβα, δε φυτεύτηκε ένα δέντρο. Δήμαρχο γειτονιάς χρειάζεται η πόλη».

Αλήθεια είναι τα όσα είπε, αλλά άκρως υποκριτικά. Και αυτό, γιατί ευθύνες εκτός από τις διοικήσεις του δήμου της ΝΔ, για τα όσα λέει, έχουν και οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Πόσο μάλλον, που και ο ίδιος επί τρία χρόνια ήταν υπουργός Εσωτερικών. Η μη απόδοση των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) στους δήμους, με ευθύνη των κυβερνήσεων και του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, η προώθηση της ανταποδοτικότητας, η τσιμεντοποίηση των ελεύθερων χώρων ή η κερδοσκοπική εκμετάλλευσή τους, η εμπορευματοποίηση της γης, όλα όσα έχουν μετατρέψει την Αθήνα σε τερατούπολη, είναι ευθύνη τόσο του ΠΑΣΟΚ, όσο και της ΝΔ.

Και είναι σίγουρο ότι, όσο πλησιάζουν οι εκλογές, όλο και περισσότερο θα θυμούνται τις «υποβαθμισμένες γειτονιές» της Αθήνας. Αλλά ποτέ δε θα λένε ποια πολιτική φταίει γι' αυτό. Πόσο μάλλον, ποιοι είναι οι φορείς της πολιτικής αυτής...

Οικονομική αφαίμαξη μέσω διοδίων

Συνεχής και υπέρογκη είναι η οικονομική «αφαίμαξη», που επιβάλλεται στο εισόδημα των λαϊκών οικογενειών και των εργαζομένων μέσω της καταβολής διοδίων για την κίνηση στους οδικούς άξονες. Εκτός από τις αυξήσεις που επιβλήθηκαν στα διόδια της Αττικής Οδού πριν από μερικούς μήνες, σύμφωνα με πληροφορίες, από τον Αύγουστο ή το Σεπτέμβρη οι οδηγοί όχι μόνο θα πληρώνουν πιο αυξημένα «χαράτσια», αλλά και περισσότερα, ενώ από τον επόμενο χρόνο θα έρθουν ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις, αφού θα υλοποιηθεί το μέτρο της τιμολόγησης ανά χιλιόμετρο. Μια «γεύση» όλων των παραπάνω έδωσε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, ο οποίος παρουσίασε το «μοντέλο» κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Αθήνα - Πάτρα - Πύργος. Κι όλα αυτά, για να ενισχυθεί η κερδοφορία των ομίλων των μεγαλοεργολάβων και μεγαλοτραπεζιτών, οι οποίοι θα κατασκευάσουν διάφορα οδικά τμήματα με τις πέντε ληστρικές «συμβάσεις παραχώρησης» και στους οποίους θα παραχωρηθούν προκαταβολικά οι εισπράξεις και από υπάρχοντες σταθμούς διοδίων των αυτοκινητοδρόμων. Απέναντι σ' αυτήν την κατάσταση, η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία» δίνει τη δική της απάντηση και καλεί τους εργαζόμενους να αγωνιστούν από κοινού, ώστε να καταργηθούν τα διόδια και να υπάρχουν συγκοινωνίες υπέρ του λαού, διεκδικώντας να γίνουν λαϊκή περιουσία όλοι οι τομείς στρατηγικής σημασίας και κοινωνικής πολιτικής, που έχουν ιδιωτικοποιηθεί και λειτουργούν με κριτήριο τα κέρδη.

Μια απ' τα ίδια

Ζήλεψε τη δόξα του ...Κουλούρη, καθώς φαίνεται, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και χτες επαναλήφθηκε, υπό «γαλάζια» καθοδήγηση, η «δοκιμασμένη συνταγή» των ελέγχων, συνοδεία τηλεοπτικών συνεργείων. Αυτή τη φορά, στα «φαγάδικα» του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος». Η «σοδειά» είχε ποικιλία παραβάσεων: Μεταξύ άλλων, το υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε ότι στα «μικρογεύματα Γρηγόρης» το εμφιαλωμένο νερό των 750 ml. πωλούνταν προς 90 λεπτά αντί για 70 λεπτά που ορίζει η αγορανομική διάταξη, στα «Olympic Catering» δε διέθεταν τοστ ή σάντουιτς με ζαμπόν και τυρί και στα «Σελέκτ Σέρβις Πάρτνερ», εστιατόρια Ελλάς ΑΕ Ritazza, δε διέθεταν κουτί παραπόνων. Ανάλογες παραβάσεις διαπιστώθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες, σε τρία ακόμα καταστήματα. Ολοι οι παραβάτες παραπέμφθηκαν στον εισαγγελέα και ορισμένοι από αυτούς και στις νομαρχιακές επιτροπές για επιβολή προστίμου. Κάπως έτσι, εμπλουτίστηκε το ...δελτίο ελέγχων για το καλοκαίρι 2006. Κατά τα άλλα, η καθημερινή άγρια κερδοσκοπία σε βάρος των λαϊκών εισοδημάτων καλά κρατεί, μόνο που γι' αυτή δεν υπάρχει «αγορανομική διάταξη». Υπάρχει ο νόμος της ζούγκλας της «ελεύθερης αγοράς».

Σε ομηρία και τα παιδιά των μεταναστών

«Μετέωρη» παραμένει η παραμονή ανήλικων παιδιών μεταναστών που ζουν στη χώρα μας, αφού αυτή εξαρτάται από το εάν οι γονείς τους έχουν άδεια διαμονής ή όχι. Με απόφαση που υπέγραψαν τα υπουργεία Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Απασχόλησης, προβλέπεται μεν η νομιμοποίηση των ανήλικων παιδιών που φοιτούν σε οποιαδήποτε βαθμίδα της εκπαίδευσης, αυτή όμως εξαρτάται από την άδεια διαμονής των γονέων. Πράγμα που σημαίνει ότι ένας μετανάστης 17 ή 18 χρόνων του οποίου οι γονείς έχουν φύγει από τη χώρα, ή δεν καταφέρουν να ανανεώσουν την άδειά τους, δε νομιμοποιείται.

Για μια ακόμη φορά, η δήθεν ευαισθησία της κυβέρνησης εκφράζεται με αποσπασματικό τρόπο, χωρίς να λύνει οριστικά παρόμοια προβλήματα. Είναι λυμένο, όμως, το υπέρογκο χαράτσι που πληρώνουν οι μετανάστες με κάθε αίτηση νομιμοποίησης, ύψους 150 ευρώ.

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Μπλόκο στα «χαράτσια»

Η κυβέρνηση της ΝΔ, παίρνοντας τη σκυτάλη από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ετοιμάζεται να προχωρήσει ακάθεκτη στην ιδιωτικοποίηση των εθνικών οδικών αξόνων. Ετσι, η κατασκευή των «δρόμων ανάπτυξης», όπως ονομάζει ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, τα οδικά έργα που θα κατασκευαστούν με τις ληστρικές «συμβάσεις παραχώρησης», θα επιβάλουν ένα ανηλεές χαράτσωμα του ελληνικού λαού. Θα έχουν ως αποτέλεσμα να πληρώσει ο ελληνικός λαός πανάκριβα και την κατασκευή τους - μέσω του κρατικού προϋπολογισμού που διαμορφώνει η αντιλαϊκή φορολογία - και τη χρήση τους - μέσω διοδίων - ενώ οι μεγαλοκατασκευαστές και οι τραπεζίτες θα απολαμβάνουν εγγυημένη ετήσια κερδοφορία για 30 χρόνια τουλάχιστον...

«

Στην Ελλάδα είναι φθηνά τα διόδια», δήλωσε χτες απερίφραστα ο Γ. Σουφλιάς, προαναγγέλλοντας νέες αυξήσεις στην τιμή τους σταδιακά από την επόμενη άνοιξη, δηλαδή μόλις η εκμετάλλευση των σταθμών διοδίων αρχίσει να παραδίδεται στους ιδιωτικούς ομίλους. Η τιμολόγησή τους αυτή - πρόσθεσε ο υπουργός - θα εξαρτάται από τη διανυόμενη απόσταση, δηλαδή ο ελληνικός λαός θα πληρώνει πια και τα διόδια με το ...χιλιόμετρο! «Πώς αλλιώς θα κατασκευαστούν τα έργα», δήλωσε με περισσή υποκρισία ο υπουργός. Κι αυτό, όταν ξέρει ότι η κυβέρνηση χορηγεί στους ιδιωτικούς ομίλους και το 30% τουλάχιστον του κόστους της κατασκευής σε «ζεστό» χρήμα, και τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων από οδικά τμήματα που έχουν κατασκευαστεί με πόρους αποκλειστικά του ελληνικού λαού, ενώ επιπλέον κατασκευάζει για λογαριασμό τους ολόκληρα τμήματα με δημόσιο χρήμα.

Πρόκειται, λοιπόν, για μια πολιτική που ευνοεί και στηρίζει αποκλειστικά την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου. Πρόκειται για «δρόμους ασύδοτης κερδοφορίας» και όχι «ανάπτυξης». Είναι χαρακτηριστικό ότι τα συνολικά έσοδα της Αττικής Οδού από τα διόδια υπολογίζεται ότι με την ολοκλήρωση της «σύμβασης παραχώρησης» το 2024 θα φτάσουν τα 6 δισ. ευρώ, δηλαδή θα είναι υπερδιπλάσια και από το «φουσκωμένο» από υπερβάσεις κόστος της! Πρόκειται για μια πολιτική, που μέσω των «Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα», προοιωνίζεται να επεκταθεί σε όλα τα μικρά και μεγαλύτερα έργα. Ετσι, τα έργα και τις υποδομές δε θα τις καθορίζουν πλέον οι ανάγκες του λαού, αλλά η ανάγκη του κεφαλαίου για κερδοφορία, με αποτέλεσμα αυτά να μετατραπούν σε μια πρόσθετη μηχανή αφαίμαξης του πενιχρού λαϊκού εισοδήματος.

Δεν είναι, επομένως, τυχαίο που ο λαός αγκάλιασε με μεγάλη ανακούφιση την καμπάνια που πραγματοποίησε τις προηγούμενες μέρες η ΝΑΣ (η οποία υποστηρίζεται από ΚΚΕ, ΔΗΚΚΙ, Κομμουνιστική Ανανέωση, Παρέμβαση Αριστερών Πολιτών) στα διόδια της Αττικής Οδού και με την οποία απαίτησε: Τα αναγκαία έργα και τις υποδομές να τις αναλαμβάνει αποκλειστικά το κράτος, χωρίς πρόσθετη επιβάρυνση για το λαό. Να καταργηθούν όλα τα διόδια. Οι συγκοινωνίες να είναι δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές και με δωρεάν ζώνες για τους εργαζόμενους. Πρόκειται, βέβαια, για μια πολιτική διαμετρικά αντίθετη από αυτήν που ακολουθούν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, από αυτήν που στηρίζουν οι ίδιες δυνάμεις, μαζί με τον ΣΥΝ, με τους εκπροσώπους τους στην Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Πρόκειται για μια πολιτική που μπορεί να πάρει σάρκα και οστά, μόνο αν αρχίσουν να αλλάζουν οι συσχετισμοί δυνάμεων, με αφετηρία τις εκλογές του Οκτώβρη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ