Το πόσο και πώς μπορεί να προστατεύει ένα κράτος, εργάτες τους οποίους, το ίδιο αυτό το κράτος, τους έχει παραδώσει στην αυθαιρεσία των συγχρόνων δουλεμπορικών επιχειρήσεων, μπορεί να καταλάβει ο καθένας. Πολύ περισσότερο, που ο κ. υπουργός δε μας λέει τίποτα καινούριο. Τα ίδια ισχυριζόταν και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, όταν με νόμο το 2001 έδινε το πράσινο φως στη λειτουργία των εταιρειών ενοικίασης εργαζομένων. Μόνο που η «ενοικίαση», που έχει επιβάλει το μεγάλο κεφάλαιο μέσω τέτοιων εταιρειών για να ρίξει σε πολύ αγριότερη εκμετάλλευση χιλιάδες εργαζόμενους, όση «προστασία» και αν της προσθέσουμε, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια απροκάλυπτη σύγχρονη μορφή δουλείας. Και τέτοια θα παραμείνει, όσο οι εργάτες δεν την καταργήσουν με τους αγώνες τους.
Πάνω από 9.500 κλήσεις έχει κόψει η Δημοτική Αστυνομία, από τις 20 Νοέμβρη μέχρι τις 5 Δεκέμβρη, δηλαδή, στις 15 μέρες εφαρμογής του συστήματος της «ελεγχόμενης στάθμευσης». Κάτι που μεταφράζεται στο εξωφρενικό ποσό των ...218.500 ευρώ (!), τα οποία εισπράχθηκαν από το δήμο. Με άλλα λόγια, το «κόλπο» της «ελεγχόμενης στάθμευσης» αποδείχνεται ένα πολύμορφο χαράτσωμα, αφού όχι μόνο μετατρέπει το δημόσιο χώρο σε αντικείμενο κερδοσκοπίας από τις ιδιωτικές εταιρείες, αλλά και δίνει την ευκαιρία για την επιβολή προστίμων σε όλους όσοι δε συμμορφώνονται. Επομένως, το κάλεσμα της ΚΟΑ του ΚΚΕ «να μην εφαρμοστεί στην πράξη το παρκοχαράτσι» είναι εξαιρετικά επίκαιρο, αλλά και αναγκαίο, καθώς τα λαϊκά στρώματα μαστίζονται και απ' αυτές τις μορφές των «κλήσεων».
«Σημεία και τέρατα» γίνονται εσχάτως στον ΟΣΕ, ενώ δημοσιεύματα για σκανδαλώδη ενοικίαση αμαξοστοιχιών έχουν προκαλέσει εισαγγελική έρευνα. Την ίδια ώρα, η πολιτική «απελευθέρωσης» του σιδηροδρομικού δικτύου - από τις αρχές του νέου έτους την προσδιορίζει η κυβέρνηση - έχει προκαλέσει το έντονο ενδιαφέρον ιδιωτικών επιχειρήσεων και σιδηροδρομικών οργανισμών για την εκμετάλλευση των γραμμών - φιλέτων του σιδηροδρομικού δικτύου.
Μεγάλες ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές εταιρείες «πιέζουν» για τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου, δείχνοντας μεγαλύτερο ενδιαφέρον στις προαστιακές συνδέσεις της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αλλά και της Λάρισας και της Χαλκίδας.
Οπως είναι γνωστό, βάσει οδηγίας των Βρυξελλών, ο ΟΣΕ υποχρεώνεται να «ανοίξει» το δίκτυό του στους ιδιώτες, ώστε αυτοί να μπορούν να δρομολογούν δικά τους τρένα και να εκτελούν μεταφορικό έργο, καταβάλλοντας κάποιο ενοίκιο. Βέβαια, η οδηγία της ΕΕ, που είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του μεγάλου κεφαλαίου, προβλέπει ότι η «βαριά» δαπάνη για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου θα εξακολουθεί να βαραίνει τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή τους Ελληνες φορολογούμενους.
«Ημερίδα» με θέμα «Η πολιτική μας στο δήμο και η οργάνωση της δουλειάς μας» πραγματοποιήθηκε προχτές από τη δημοτική παράταξη του ΠΑΣΟΚ, στο Δήμο της Αθήνας. Εκεί, για μια ακόμη φορά, φάνηκε - όπως είχε περιγραφεί, άλλωστε, και στα προγράμματα, αλλά και σε όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου - ότι το ΠΑΣΟΚ, στα ζητήματα στρατηγικής σημασίας, θα συμφωνήσει με τη νέα διοίκηση της ΝΔ.
Αλλωστε, δεν είναι τυχαία τα λόγια του Κ. Σκανδαλίδη: «Υλοποιούμε με συνέπεια και σταθερότητα το τρίπτυχο μιας δομικής (!) αντιπολίτευσης: "Συμφωνούμε - συναινούμε. Διαφωνούμε - αντιπολιτευόμαστε. Παρεμβαίνουμε - ενημερώνουμε"». Προφανώς ο όρος «δομική αντιπολίτευση» συμβολίζει με ένα... σουρεαλιστικό τρόπο τη συμφωνία της αντιπολίτευσης με τη συμπολίτευση! Και για να μην υπάρχει αμφιβολία περί τούτου, αρκεί να πούμε ότι μια από τις βασικές προτεραιότητες για «δράση» που έθεσε ο Κ. Σκανδαλίδης ήταν «το γήπεδο του ΠΑΟ και το "τζαμί" σε σχέση με τη συνολική παρέμβαση στον Ελαιώνα». Δηλαδή; Η εξυπηρέτηση μιας Ανώνυμης Εταιρείας...
Στους εκπροσώπους αυτών των εταιρειών τόσο ο πρωθυπουργός, όσο και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ έδωσαν και φέτος τις «εξετάσεις» τους, με την προσδοκία ενός καλού βαθμού για τις επιδόσεις τους.
Η μείωση της φορολόγησης των επιχειρηματικών κερδών, οι συμπράξεις ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, το «ζεστό» δημόσιο χρήμα στους επενδυτές, η ιδιωτικοποίηση των δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών, σε συνδυασμό με τις πάσης φύσεως νομικές και διοικητικές «διευκολύνσεις», αλλά και τη συστηματική περιστολή των ασφαλιστικών και εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων, είναι τα διαπιστευτήρια της κυβέρνησης.
Στηριζόμενος στην προηγούμενη κυβερνητική θητεία του ΠΑΣΟΚ και στις «περγαμηνές» της σοσιαλδημοκρατίας στη χειραγώγηση της λαϊκής δυσαρέσκειας, ο κ. Παπανδρέου υποσχέθηκε στο ακροατήριό του ότι μπορεί να υλοποιήσει την ίδια πολιτική χωρίς κοινωνικές «εντάσεις» και περιττές «τριβές», με μια «εθνική συμφωνία των κοινωνικών εταίρων». Υπολογίζοντας, προφανώς, και στις χρυσές εφεδρείες του κόμματός του στο συνδικαλιστικό κίνημα.
Οι κύριοι Καραμανλής και Παπανδρέου δεν άφησαν κανένα περιθώριο παρερμηνείας των προθέσεών τους, δηλαδή της συνέχισης της αντιλαϊκής πολιτικής χωρίς ημερομηνία λήξης, είτε με τη γαλάζια, είτε με την πράσινη εκδοχή της.
Δεν ενοχλεί φυσικά η φασαρία ούτε η αντιφατικότητά τους. Αυτό που προκαλεί είναι το γεγονός πως διαμαρτύρεται και «φωνάζει» ένα κόμμα, το οποίο έχει αποφασίσει να συμφωνήσει, ούτως ή άλλως, στην αναθεώρηση του άρθρου, που ανοίγει το δρόμο στα ιδιωτικά πανεπιστήμια και, κυρίως, στην ιδιωτικοποίηση των δημοσίων.
Εμείς, φυσικά, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε από «πρώτο χέρι» τις παρασκηνιακές συνεννοήσεις που μπορεί να έχουν γίνει μεταξύ κυβέρνησης και ΠΑΣΟΚ, για το χρόνο της σχετικής συζήτησης, ούτε ...γενικώς για τα πλάνα τους.
Είναι βέβαιο, όμως, ότι για δύο κόμματα, που συμφωνούν στην πολιτική ουσία του πράγματος, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στο ...άνοιγμα τέτοιων συζητήσεων και μετά (γιατί όχι;) στην προώθηση και των ανάλογων μεθοδεύσεων.
Ισως πάλι να αρέσει σε κάποιους εκεί στο ΠΑΣΟΚ να κάνουν τσακωμούς για τη ...διαδικασία. Βλέπετε, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ωραιότατα ένας τέτοιος καυγάς ως προπέτασμα καπνού για να καλυφθεί η συναίνεσή τους.
Γιατί, όπως όλοι γνωρίζουν, ένα πράγμα φοβούνται και οι δύο. Τις αγωνιστικές αντιδράσεις των φοιτητών, των μαθητών, των εκπαιδευτικών και όλων όσοι αντιδρούν στην εν λόγω αντιδραστική επιλογή.
ΑΝΗΣΥΧΟΣ ΔΗΛΩΝΕΙ ο αρμόδιος Επίτροπος Τ. Μακρίβι για την πορεία ιδιωτικοποίησης του ΟΤΕ. Φοβάται, λέει, μήπως η κυβέρνηση (η οποία θέλει να μας πείσει ότι διαφυλάσσει ...ζωτικά εθνικά θέματα που εξαρτώνται από τον οργανισμό) πάρει μέτρα που θα θέσουν «φραγμούς στην ελεύθερη κυκλοφορία των κεφαλαίων»!
Τώρα, βέβαια, το πώς ένας Ευρωπαίος επίτροπος μπορεί να μιλά έτσι για έναν οργανισμό που χτίστηκε με χρήματα των Ελλήνων φορολογούμενων και έχει τεράστια εθνική σημασία, καλύτερα να ρωτηθούν οι κάθε είδους υπέρμαχοι της ΕΕ και του ευρωμονοδρόμου.
Και σε ό,τι αφορά στην εκτίμηση και κρίση της κυβερνητικής πολιτικής, έτσι έχουν τα πράγματα. Σε ό,τι αφορά, όμως, τα περί απερίφραστης καταδίκης εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ, φαντάζουν πολύ υποκριτικά. Κατ' αρχήν το ιδιωτικό επιχειρηματικό σύστημα υγείας ανδρώθηκε επί των ημερών των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ. Ο Π. Αυγερινός, πρώην υπουργός Υγείας του ΠΑΣΟΚ, το Νοέμβρη του 2003 δήλωσε - και το επανέλαβε και το Νοέμβρη του 2006 - ότι ποτέ δεν καθιερώθηκε ένα Εθνικό Σύστημα Υγείας. Επίσης, ο Δημήτρης Κρεμαστινός, πρώην υπουργός Υγείας του ΠΑΣΟΚ, στις 19.11.2003, έλεγε ότι «το 1980 η ιδιωτική πρωτοβουλία έλεγχε ποσοστό λιγότερο του 30% του συνολικού χώρου της Υγείας, σήμερα ελέγχει ποσοστό άνω του 50%», κάνοντας την πρόβλεψη ότι ο ιδιωτικός τομέας θα φτάσει στο 70% το 2010.
Δεν τα γνωρίζει αυτά ο κ. Πρωτόπαππας; Προφανώς και τα γνωρίζει. Οπως γνωρίζει ότι το κόμμα του ήταν και είναι υπέρ της πολιτικής της εμπορευματοποίησης της Υγείας, μη έχοντας την παραμικρή ουσιαστική διαφορά με την πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ.
Την περασμένη Κυριακή στις εξετάσεις για την εισαγωγή στην Εθνική Σχολή Δικαστών - διοικητικής κατεύθυνσης, η εξεταστική επιτροπή ζήτησε από τους εξεταζόμενους στο θέμα της λεγόμενης Γενικής Παιδείας ν' αναπτύξουν το ζήτημα «Η ασφάλεια του κράτους ως ασφάλεια της ελευθερίας των πολιτών». Τους ζητούσαν, μάλιστα, να αναπτύξουν το θέμα με βάση σκέψεις και προβληματισμούς για τα νομικά μέτρα που έχουν ληφθεί σχετικά με την αντιμετώπιση του φαινομένου της σύγχρονης τρομοκρατίας.
Δηλαδή, τι σκέψεις και προβληματισμούς θα μπορούσε να αναπτύξει ένας εξεταζόμενος νομικός και επίδοξος δικαστής; Για παράδειγμα, τι βαθμό θα του έβαζαν οι όποιοι εξεταστές, εάν έγραφε ότι η λεγόμενη αντιτρομοκρατική νομοθεσία αποτελεί το άκρον άωτον της θωράκισης του αστικού κράτους και της εξουσίας της ολιγαρχίας, σε βάρος της ελευθερίας και των δημοκρατικών δικαιωμάτων του λαού;
Ο καθένας μπορεί να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά. Οπως ο καθένας καταλαβαίνει, επίσης, πώς λειτουργούν οι μηχανισμοί διαμόρφωσης της συνείδησης και οικοδόμησης της δήθεν ανεξάρτητης Δικαιοσύνης...
Τα παρακάτω θλιβερά στοιχεία είναι γνωστά σε όλους. Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στην Ευρώπη σε τροχαία δυστυχήματα, καθώς, κάθε χρόνο χάνουν τη ζωή τους γύρω στους 2.000 ανθρώπους, ενώ περισσότεροι από 25.000 τραυματίζονται. Κι όλ' αυτά, χωρίς να λογαριάσουμε τις ανυπολόγιστες υλικές ζημιές. Γνωστές, όμως, είναι και οι αιτίες του θλιβερού αυτού ρεκόρ, με πρώτη την κατάσταση του οδικού δικτύου. Ετσι ή αλλιώς, πάντως, ανάμεσα στις αιτίες - όπως όλοι γνωρίζουν - δε συμπεριλαμβάνεται η έλλειψη αυστηρών προστίμων στους παραβάτες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Μόνον το μέτρο αυτό, όμως, προωθεί η κυβέρνηση.
Επομένως, ας μην ισχυρίζεται η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, ότι ο λόγος της προωθούμενης τσουχτερής αύξησης των προστίμων είναι η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Κανέναν δεν μπορεί να κοροϊδέψει. Ακόμη περισσότερο, όταν η αύξηση των προστίμων αρκετών παραβάσεων ξεπερνά τον διπλασιασμό τους και τα πρόστιμα θα φτάνουν πλέον στο ύψος ενός ολόκληρου μισθού.
Διαταγή υποχρεωτικού εκκλησιασμού κάθε Παρασκευή, στις 6 το πρωί, για το σύνολο των δόκιμων αστυνομικών της Σχολής Αξιωματικών της Αστυνομικής Ακαδημίας, καθώς και για το προσωπικό της Σχολής, εξέδωσε ο διοικητής της Ακαδημίας και τα δημοσιεύματα «δείχνουν» ως εμπνευστές της κίνησης τον υπουργό Δημόσιας Τάξης και την ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ. Σίγουρα, πάντως, οι λογικές και πρακτικές του υποχρεωτικού εκκλησιασμού μόνο βοήθεια δεν προσφέρουν στην αντιμετώπιση των πολύμορφων προβλημάτων που χαρακτηρίζουν τη λειτουργία και δράση των κατασταλτικών δυνάμεων, όπως φανέρωσαν και τα πρόσφατα γεγονότα. Εκτός και νομίζει ο κ. Β. Πολύδωρας, ότι με συνθήματα του τύπου «ΕΛ. ΑΣ. - Ελλήνων - Χριστιανών» θα... ανυψώσει και θα... εξευγενίσει το φρόνημα των αστυνομικών...