Σάββατο 1 Μάρτη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Εκτιμήσεις για τις εξελίξεις στο χώρο των δασκάλων

Η αναγκαιότητα της συνολικής αντεπίθεσης των εργαζομένων στην κυρίαρχη πολιτική και στις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης προβάλλει όσο ποτέ άλλοτε επιτακτική και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν. Η επίθεση στις μέχρι τώρα κατακτήσεις του κοινωνικού ασφαλιστικού συστήματος προχωρά και ολοκληρώνεται. Οι μαζικές απεργιακές κινητοποιήσεις στις 12/12/07 και 13/2/08 έδειξαν την αμετακίνητη πρόθεση των εργαζομένων να περιφρουρήσουν τα δικαιώματα και να συντρίψουν την αντιασφαλιστική μεταρρύθμιση. Μπροστά σε αυτήν την κατάσταση οι ηγεσίες σε ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ κάνουν ό,τι μπορούν, προκειμένου η λαϊκή δυσαρέσκεια να διοχετευτεί σε ανώδυνα κανάλια για την πολιτική της κυβέρνησης. Ετσι, πέρα από τους λεονταρισμούς τους, επιδιώκουν να οδηγήσουν το κίνημα στη διαπραγμάτευση αυτών που θα χάσει και όχι σε μια πορεία ρήξης και διεκδίκησης με άξονα τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.

Και οι ηγετικές πλειοψηφικές συνδικαλιστικές ομάδες στη ΔΟΕ ακολουθούν την ίδια επικίνδυνη λογική και πρακτική. Ετσι, η κυβέρνηση και η ΔΑΚΕ ως εκπρόσωπός της στη ΔΟΕ, δεν έχουν λόγους να ανησυχούν, γιατί ΠΑΣΚ και ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ υιοθέτησαν ένα ελλειμματικό - καιροσκοπικό πλαίσιο για το οποίο και οι δυο είναι «ευχαριστημένοι», αν και είναι κατώτερο από τις διεκδικήσεις και τις ανάγκες των εκπαιδευτικών και τελικά δεν επικεντρώνει στα σημεία - κλειδιά της αντιπαράθεσης με την κυβερνητική πολιτική στην εκπαίδευση (ευέλικτο και αποκεντρωμένο σχολείο, αξιολόγηση, ιδιωτικοοικονομική λειτουργία εκπαίδευσης, κ.τ.λ.). Ταυτόχρονα, υιοθέτησαν μια μορφή πάλης (πενθήμερη απεργία και κλιμάκωσή της), πρόταση προς τις ΓΣ του κλάδου των δασκάλων, που ούτε ήθελαν ούτε μπορούσαν να προωθήσουν και να διαχειριστούν, με αποτέλεσμα να καταλήξουμε στο τραγελαφικό και εξίσου αποκαλυπτικό γεγονός, οι ίδιες δυνάμεις, που ψήφισαν στο ΔΣ της ΔΟΕ μια μορφή πάλης, να την καταψηφίζουν στις ΓΣ των συλλόγων! Ο καιροσκοπισμός τους είναι ολοφάνερος, αφού ψήφισαν από κοινού πλαίσιο, μα πιο πολύ μια προωθημένη μορφή πάλης, αν και γνώριζαν ότι δεν υπήρχαν προϋποθέσεις και όροι αποδοχής της σε μιαν ατμόσφαιρα για την οποία και οι ίδιοι ευθύνονται, γιατί ήξεραν ότι ο κλάδος των δασκάλων που είχε δοκιμαστεί από τις περσινές αγωνιστικές κινητοποιήσεις δε θα μπορούσε να ακολουθήσει μια τέτοια μορφή πάλης. Ομως, αυτές οι δυνάμεις κατέληξαν σε μια τέτοια μορφή πάλης εκ του πονηρού! Για να αποδώσουν τις ευθύνες για την αδράνεια στις «διαθέσεις των μαζών», τις οποίες δεν έκαναν όμως καμία προσπάθεια να αλλάξουν, και κυρίως για να ντύσουν με ένα «επαναστατικό» περιτύλιγμα τη συμπόρευσή τους με τις ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ.

Οι συμβιβασμένες ηγεσίες σε ΔΟΕ, ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ με τη σύμπραξη των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ, έχουν βαρύτατες ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση του εκπαιδευτικού κινήματος γιατί:

  • Σπρώχνουν το κίνημα πίσω από τους ελιγμούς της κυβέρνησης και όχι την κυβέρνηση κάτω από την πίεση του κινήματος, αφού σκόπιμα υπονομεύουν τη συγκρότηση και τη δυναμική του. Με αυτόν τον τρόπο, διευκολύνουν μια καταδικασμένη στη συνείδηση του λαού κυβέρνηση να έχει την πρωτοβουλία των χειρισμών, να εμφανίζεται παντοδύναμη και να προχωρά τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις με απίστευτο θράσος. Φυσικά, το θράσος της απορρέει κυρίως από το γεγονός ότι τα κόμματα του δικομματισμού - διπολισμού και οι υποταγμένες ηγεσίες σε ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ δεν τολμούν να αγγίξουν τον πυρήνα της κυρίαρχης πολιτικής.
  • Περιμένουν σαν θεατές την επόμενη κίνηση των ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ για να μπουν κάτω από την ομπρέλα τους, στο όνομα δήθεν της ενότητας των εργαζομένων, η οποία δε σφυρηλατείται μόνο από την προκήρυξη κοινών απεργιών στο παρά πέντε ή στο και πέντε της ψήφισης των νομοσχεδίων, αλλά προετοιμάζεται έγκαιρα με συγκροτημένο πρόγραμμα, ταξικό πλαίσιο και πάνω στη βάση των κοινών συμφερόντων της εργατικής τάξης και όλων των εργαζομένων που δέχονται την επίθεση. Ταυτόχρονα, νομιμοποιούν ως κατεξοχήν εκπροσώπους των εργαζομένων αυτούς που αποδέχονται την πολιτική της ανταγωνιστικότητας και τη στρατηγική της Λισαβόνας για μείωση του εργασιακού κόστους.
  • Η πιο σημαντική όμως βλάβη, που προξένησαν αυτές οι ηγεσίες, είναι η κρίση στις συνειδήσεις των εκπαιδευτικών, που όχι μόνο διακατέχονται από αίσθημα έλλειψης εμπιστοσύνης και αποστροφής για το συνδικαλισμό, αλλά πιο πολύ αδυνατούν να πιστέψουν στις ανεξάντλητες δυνάμεις που έχουν οι ίδιοι και το κίνημα. Πόσο μάλλον, όταν ο κλάδος των δασκάλων έχει δοκιμαστεί σκληρά από τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις της περασμένης χρονιάς και γι' αυτό το λόγο, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή η επιλογή των μορφών πάλης, που δεν πρέπει να αποφασίζονται υπό το «άγχος της επικοινωνιακής προβολής» και της μικροπαραταξιακής ιδιοτέλειας, αλλά αντίθετα να δημιουργούν προϋποθέσεις, ώστε οι εκπαιδευτικοί να πιστέψουν στη δυνατότητα νίκης και διεξόδου από το σημερινό τέλμα. Γι' αυτό, χρειάζεται όσο ποτέ άλλοτε να πιστέψουμε στον εαυτό μας, στη δυνατότητα διεξόδου που δίνει ο ταξικός πόλος, το ΠΑΜΕ, και όχι απλά να γυρίσουμε τις πλάτες στους συνδικαλιστικούς λογιστές του συστήματος και να τους αναθεματίζουμε.

Υστερα, από όλα αυτά, είναι αμφίβολο για το πού θα καταλήξει η ολομέλεια των προέδρων της ΔΟΕ, όταν έχει γενικευτεί το κλίμα αποστροφής και αποπροσανατολισμού στους δασκάλους με αποκλειστική ευθύνη των ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚ και ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ. Ειδικότερα η ΔΑΚΕ, σαν αυθεντικός εκφραστής του κυβερνητικού συνδικαλισμού, αφήνει τους άλλους να υπονομεύουν την όποια δράση με τις ευκαιριακές και τυχοδιωκτικές συμμαχίες τους, με τον κρυφό πόθο να εμφανιστεί σαν η ήρεμη, υπεύθυνη και συνετή παράταξη στον κλάδο, ποντάροντας δηλαδή στο κλίμα απαισιοδοξίας και ηττοπάθειας. Η ΠΑΣΚ πάλι, όπως ομολογεί στο κείμενό της για το 2ο Συνέδριο των Συνδικαλιστών της στην ΠΕ, επιδιώκει να διατηρεί την πλειοψηφία της αδιαφορώντας για τη βλάβη, που μπορεί να προκαλεί, λειτουργώντας μικροκομματικά και μικροπαραταξιακά. Οι δε αλλοπρόσαλλοι σύμμαχοι, οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, έφτασαν στο σημείο να κατηγορούν το ΠΑΜΕ ότι παρά τις αντιθέσεις του στο πλαίσιο, τελικά οδηγεί τα πράγματα στην αγκαλιά της κυρίαρχης πολιτικής, γιατί τάχα προτείνει αποσπασματικές 24ωρες και δεν υιοθετεί τις δικές τους μορφές πάλης. Αλήθεια, πιστεύουν οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ότι η ΠΑΣΚ έγινε ξαφνικά δύναμη ανατροπής και γι' αυτό αποφάσισαν να συνεννοηθούν και να συνεργαστούν μαζί της; Συγχαρητήρια, λοιπόν, αν αυτός είναι ο δρόμος για την ανατροπή της κυρίαρχης πολιτικής και τη σφυρηλάτηση της ταξικής ενότητας και δράσης και όχι η συμπαράταξη με το ΠΑΜΕ!

Η υιοθέτηση του πλαισίου, των στόχων πάλης και του προγράμματος δράσης του ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, είναι ο μόνος δρόμος για τη συνολική απάντηση στην αντιλαϊκή - αντιεκπαιδευτική πολιτική, η μόνη διέξοδος για μαζικούς συντονισμένους αγώνες με προοπτική, διάρκεια και κλιμάκωση, αγώνες που θα μπορούν να ανατρέψουν άμεσα την αντιασφαλιστική επιδρομή, να αποσπάσουν αρχικές κατακτήσεις και τέλος να ανοίξουν το δρόμο για βαθύτερες αλλαγές στον τομέα της Παιδείας, της εργασίας και της οικονομίας.

Να αντεπιτεθούμε τώρα, να δείξουμε ότι τα συμφέροντα του λαού και των εργαζομένων δεν μπορούν να τίθενται υπό συζήτηση και να κρίνονται εξορισμού εχθρικά από το μεγάλο κεφάλαιο, τους εκπροσώπους και τους υπηρέτες του. Να βλέπουμε το δρόμο ίσια μπροστά μας, να μη χανόμαστε σε στροφές και παράπλευρα μονοπάτια, όπου ο δικομματισμός και ο συνδικαλισμός της υποταγής επιδιώκουν να μας παγιδεύσουν. Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας.


Κώστας ΠΑΠΛΩΜΑΤΑΣ
Εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ στο ΔΣ της ΔΟΕ

Ανακυκλωμένα «οράματα»

Την ξαναζεσταμένη σούπα για ένα «university» της καπιταλιστικής Ευρώπης, όπου θα λειτουργούν οι θεσμοί της αστικής δημοκρατίας, πρόβαλε ως όραμα ο Αλέκος Αλαβάνος σε εκδήλωση του ΣΥΝ στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Αυτό είναι το πανεπιστήμιο που οραματίζεται ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΝ, κι οι συν αυτώ, καθώς το σημερινό δημόσιο πανεπιστήμιο είναι σε «κρίση» - όπως είπε - κι αυτήν την «κρίση» θα την ξεπεράσει αν λειτουργούν οι θεσμοί και γίνει ένα «ελεύθερο, λειτουργικό, δημοκρατικό, ποιοτικό πανεπιστήμιο»(;). Αλήθεια, σε τι διαφέρει αυτή η ρητορεία από εκείνη της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ για την ανώτατη εκπαίδευση; Στο όνομα του να γίνει «λειτουργικό» και «ποιοτικό» το πανεπιστήμιο δεν επιβλήθηκε και ο νέος νόμος πλαίσιο; Ενας καλύτερος διαχειριστής του καπιταλισμού, λοιπόν, το όραμα του ΣΥΝ. Δε μας εκπλήσσει...

Η ΚΝΕ ΣΤΟ «ΣΥΡΜΟ»
Πλούσιο πρόγραμμα και το Μάρτη

Πρόταση πολιτισμού αποτελούν οι εκδηλώσεις και οι δραστηριότητες της ΚΝΕ στο «Συρμό» που συνεχίζονται με πλούσιο πρόγραμμα και το μήνα Μάρτη. Τις αμέσως επόμενες μέρες το πρόγραμμα έχει ως εξής:

Αύριο Κυριακή, στις 9.30 μ.μ. συναυλία με τους «Tilt».

Τη Δευτέρα (3/3), στις 9.30 μ.μ., οι «Γιάλα» και η παρέα τους σε ένα γλέντι με παραδοσιακά, σκωπτικά, αποκριάτικα τραγούδια.

Την Τρίτη (4/3) και την Τετάρτη (5/3), στις 9.30 μ.μ. και στις 9 μ.μ. αντίστοιχα, διοργανώνεται διήμερο αφιέρωμα στη Γυναίκα. Την Τρίτη προβάλλεται η ταινία «Harlan County War» και την Τετάρτη το θεατρικό «Θα σταθούμε ορθές...» και θα ακολουθήσει συζήτηση.

Την Πέμπτη (6/3) στις 10.30 μ.μ., αφιέρωμα στους «Beatles» και γλέντι με ντίσκο και ροκ μουσική.

ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Σύσκεψη για την Ειδική Αγωγή

Με στόχο την ενημέρωση, τον προβληματισμό και συντονισμό της δράσης και στον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Εκπαίδευσης, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών πραγματοποιεί σύσκεψη την ερχόμενη Τρίτη 4 Μάρτη, στις 6 το απόγευμα, στην αίθουσα της Ομοσπονδίας Λογιστών (οδός Κάνιγγος 27, 5ος όροφος). Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς και ιδιαίτερα αυτούς που εργάζονται σε σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής (ειδικά δημοτικά, γυμνάσια, ειδικά ΤΕΕ α' και β' κύκλου, τμήματα ένταξης, ΕΕΕΕΚ), καθώς και το ειδικό επιστημονικό, τεχνικό και βοηθητικό προσωπικό τους και τα μέλη των Πρωτοβάθμιων Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των Ειδικών Σχολείων, να συμμετάσχουν.

Η σύσκεψη που αφορά τις συνεχιζόμενες καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις στην Εκπαίδευση και την επέκτασή τους στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, με την επικείμενη κατάθεση στη Βουλή σχετικού νομοσχεδίου από την κυβέρνηση, θα περιλαμβάνει εισηγήσεις με θέμα: «Οι εξελίξεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, η αναγκαιότητα της συνολικής αγωνιστικής απάντησης και η πρόταση του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών για την Εκπαίδευση και την ένταξη των ΑμΕΑ».

Εισηγητές θα είναι οι: Αντ. Καλόβουλος, Κ. Παπλωματάς και Γ. Ηρακλέους, μέλη της Γραμματείας του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών. Παρεμβάσεις θα γίνουν από εκπροσώπους του ΠΑΜΕ Υγείας και των συνδικαλιστικών οργανώσεων των ΑμΕΑ και των γονιών τους, που συντονίζουν τη δράση τους στο ΠΑΜΕ και τοποθετήσεις από τους παρευρισκόμενους.

Παρέμβαση ενάντια στις συγχωνεύσεις

Την αντίθεσή τους στην Παιδεία του λιγότερου κόστους, στο όνομα της οποίας γίνονται καταργήσεις συγχωνεύσεις και υποβιβασμοί σχολείων εξέφρασαν χτες με παράσταση διαμαρτυρίας στη Νομαρχία Αθήνας εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ. Οι εκπαιδευτικοί διέκοψαν τη συνεδρίαση στην οποία συζητούνταν προτάσεις των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για το θέμα και τόνισαν την ανάγκη για δημιουργία νέων σχολείων, για κατασκευή νέων διδακτηρίων, για μείωση του αριθμού μαθητών ανά εκπαιδευτικό, μαζικούς διορισμούς. Ζήτησαν να μην παρθεί καμία απόφαση για το μέλλον των σχολείων αν προηγουμένως δε συνεδριάσουν οι Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους εμπλεκόμενους φορείς να παρουσιάσουν τις πραγματικές ανάγκες. Οι εκπαιδευτικοί καταδικάζουν τη μεθόδευση της κυβέρνησης, η οποία προσπαθεί να πετύχει «με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια», δηλαδή μέσα από συγχωνεύσεις να εξοικονομήσει κτίρια και εκπαιδευτικούς.

Δε χορταίνεις να τον διαβάζεις

Από σήμερα στα περίπτερα ο «Οδηγητής» του Μάρτη

«Το σύστημά τους δεν παίρνει μασκάρεμα, μόνο ανατροπή» διακηρύσσει ο «Οδηγητής» του Μάρτη, που κυκλοφορεί από σήμερα στα περίπτερα όλης της χώρας και διακινείται από τις Οργανώσεις της ΚΝΕ. Στις 56 έγχρωμες σελίδες της πλούσιας ύλης του κάθε νέος θα βρει άρθρα, συνεντεύξεις, αφιερώματα, ρεπορτάζ και προτάσεις που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον του και σίγουρα θα τον κάνουν να πει ένα μεγάλο «μπράβο» στον «Οδηγητή» και στα παιδιά της ΚΝΕ.

Ξεφυλλίζοντας...
  • Αρθρο του Γραμματέα της ΚΝΕ, Γιάννη Πρωτούλη για τις πολιτικές εξελίξεις και την πρόταση του ΚΚΕ.
  • Τα πάντα εύστοχα σχόλια της στήλης «μήνας μπαίνει - μήνας βγαίνει».
  • Σελίδες επικοινωνίας του «Ο» με τους αναγνώστες του και στιγμές από τη διακίνησή του, όπως και ανταποκρίσεις από τη δράση της ΚΝΕ.
  • Το ζητούμενο του δημιουργικού ελεύθερου χρόνου αγγίζουν οι σελίδες για τους μαθητές.
  • Ενα πολυσέλιδο αφιέρωμα στην ΠΚΣ και την αντιπαράθεση σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, δίνει τον τόνο της άτυπης έναρξης της «προεκλογικής περιόδου» για τις φοιτητικές και σπουδαστικές εκλογές.
  • Οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας μπαίνουν στο μικροσκόπιο των σελίδων για τους νέους εργαζόμενους.
  • «Μάθημα εκμετάλλευσης» συνιστά η πρακτική άσκηση στα ΙΕΚ, καταγγέλλει ο «Ο» στις σελίδες της κατάρτισης.
  • Ο θεσμός των ΕΠΟΠ αποδομείται στις σελίδες των νέων στρατευμένων.
  • Ειδικό δισέλιδο για τα Τοπικά Συμβούλια Νεολαίας.
  • Το ρεπορτάζ και η συνέντευξη στις σελίδες για τις νέες γυναίκες είναι αφιερωμένα στο μεγάλο θέμα της μητρότητας και τις σχετικές παροχές που... υπολείπονται των αναγκών.
  • Ο Ζέλικο Ομπράντοβιτς, ο Πρέντρακ Τζόρτζεβιτς και ο Βλάνταν Ιβιτς, εννιά χρόνια μετά τους ΝΑΤΟικούς βομβαρδισμούς στη Γιουγκοσλαβία μιλούν στον «Ο» για το τότε και το τώρα.
  • Ενα δισέλιδο για την ομηρία των μεταναστών.
  • Το θέμα του ιμπεριαλιστικού πολέμου και της πραγματικής ειρήνης είναι ειδικά επεξεργασμένο για τους μαθητές του γυμνασίου.
  • Το επίκαιρο θέμα της «ασφάλειας του διαδικτύου» απασχολεί τις σελίδες των νέων τεχνολογιών.
  • Με αφορμή την επερχόμενη επέτειο της 25ης Μαρτίου, οι σελίδες της ιστορίας αφιερώνονται στο πραγματικό νόημα της Επανάστασης του 1821.
  • Στη στήλη «συζητάμε για το σοσιαλισμό» αναλύεται το θέμα της εξουσίας, με σχετική προτεινόμενη βιβλιογραφία.
  • Οι λεγόμενες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ο τζόγος γύρω από αυτές αποκαλύπτεται στις σελίδες για το περιβάλλον.
  • Στο υγρό στοιχείο επικεντρώνονται οι σελίδες του αθλητισμού που φιλοξενούν συνεντεύξεις από αθλητές της κολύμβησης.
  • Τον προβληματισμό για τη σύνδεση της τέχνης με τη ναρκω-κουλτούρα ανοίγει η στήλη «όχι σε όλα τα ναρκωτικά».
  • Συνεντεύξεις με τον Στάθη (Σταυρόπουλο), το Γιάννη Δερμεντζόγλου και τον Πάνο Ζάχαρη για την πολιτική γελοιογραφία, φιλοξενούνται στις σελίδες του πολιτισμού, ενώ ακολουθούν οι προτάσεις για θέατρο, μουσική, κινηματογράφο καθώς και το πρόγραμμα των εκδηλώσεων της ΚΝΕ στο «Συρμό».
  • Συνέντευξη με το νέο πρόεδρο της ΠΟΔΝ, Τιάγο Βιέιρα, διεθνείς ανταποκρίσεις και ειδικό θέμα για τα Βαλκάνια κλείνουν την πλούσια ύλη του «Ο» του Μάρτη.
ΚΟΜΟΤΗΝΗ
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας φοιτητών

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην κεντρική πλατεία της Κομοτηνής, όπου θα συμμετάσχουν όλες οι Σχολές του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου, διοργανώνει σήμερα Σάββατο στις 4 μ.μ. η Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας, με αφορμή τη Σύνοδο των πρυτάνεων που πραγματοποιείται στην πόλη.

Στο μεταξύ, χτες το απόγευμα προκλήθηκαν επεισόδια μεταξύ φοιτητών και αστυνομικών δυνάμεων στην Κομοτηνή, έξω από το ξενοδοχείο όπου πραγματοποιείται η 57η Σύνοδος των πρυτάνεων. Οι φοιτητές δέχτηκαν επίθεση της αστυνομίας την ώρα που επιχειρούσαν να παραδώσουν ψήφισμα στους πρυτάνεις. Από τις συμπλοκές υπήρξαν μικροτραυματισμοί, ενώ συνελήφθησαν 2 διαδηλωτές.

Εκδηλώσεις της ΚΝΕ

Η Τομεακή Οργάνωση Ανατολικών Συνοικιών Αθήνας της ΚΝΕ παρουσιάζει τη χοροθεατρική παράσταση «Οι γειτονιές του κόσμου», βασισμένη στο ομότιτλο έργο του Γ. Ρίτσου και στη συνέχεια συναυλία με το μελοποιημένο έργο του Γ. Ρίτσου «Οι γειτονιές του κόσμου», σήμερα Σάββατο, στις 8.30 μ.μ. στο δημοτικό κινηματογράφο «Νέα Ελβετία» (πρώην «Λουίζα»), στο Βύρωνα.

Η Τομεακή Οργάνωση Ανατολικών Συνοικιών Αθήνας της ΚΝΕ, προβάλει αύριο Κυριακή, στις 8.30 μ.μ. στην Α' Φοιτητική Εστία του Πανεπιστημίου Αθηνών την ταινία «Μάθε παιδί μου γράμματα», του Θ. Μαραγκού, και οργανώνει συζήτηση με συντελεστές της. Επίσης, θα προβληθεί ταινία μικρού μήκους για το σχολείο σήμερα, με επιμέλεια μελών της ΚΝΕ, που γυρίστηκε σε σχολεία της περιοχής.

Η Νομαρχιακή Οργάνωση Τρικάλων της ΚΝΕ διοργανώνει εκδήλωση με θέμα «Πολιτική πρόταση του ΚΚΕ», σήμερα Σάββατο, στις 7.00 μ.μ., στο Δημαρχείο. Ομιλήτρια η Μαρία Γαβαλά, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Θεσσαλίας του ΚΚΕ.

Η Νομαρχιακή Οργάνωση Καρδίτσας της ΚΝΕ οργανώνει εκδήλωση για την ΕΠΟΝ, σήμερα Σάββατο, στις 7.30 μ.μ., στα γραφεία της (Διάκου 12).

ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ»
Επιστημονικές διαλέξεις

Το περιοδικό «Θέματα Παιδείας» με τη βοήθεια ειδικών συνεργατών ανοίγει τον κύκλο δραστηριοτήτων του, οργανώνοντας επιστημονικές διαλέξεις για διάφορα θέματα γενικού και ειδικού ενδιαφέροντος.

Οι διαλέξεις διεξάγονται στην έδρα του Ομίλου Εκπαιδευτικού Προβληματισμού, που εκδίδει το περιοδικό, στην Αθήνα (Τροίας 36, κάθετος στην Πατησίων, δίπλα στον κινηματογράφο «Ιλιον»), κάθε Τρίτη στις 6.30 μ.μ., δωρεάν για το κοινό. Λόγω του περιορισμένου χώρου τηρείται σειρά προτεραιότητας και οι υπεύθυνοι του περιοδικού έχουν ανακοινώσει ότι αν χρειαστεί κάποιες διαλέξεις θα επαναληφθούν, τόσο στην Αθήνα, όσο και σε μεγάλες πόλεις της επαρχίας. Για δηλώσεις συμμετοχής και πληροφορίες μπορεί κανείς να απευθύνεται στη γραμματεία του περιοδικού: τηλ. 210.8213.430.

Το πρόγραμμα των διαλέξεων έχει ως εξής:

  • Τρίτη 4 Μάρτη: Το ιστορικό περιεχόμενο της Προϊστορίας του ανθρώπου (Γιώργος Χουρμουζιάδης, ομότ. καθηγητής Προϊστορικής Αρχαιολογίας ΑΠΘ).
  • Τρίτη 11 Μάρτη: Ποιο είναι το αληθινό αντικείμενο της Ψυχολογίας; (Μιχαήλ Κουβελάς, συγγραφέας του βιβλίου «Διαλεκτική Ψυχολογία» και ειδικός συνεργάτης του περιοδικού «Θέματα Παιδείας»).
  • Τρίτη 18 Μάρτη: Ο μύθος του λαβάρου της Αγίας Λαύρας (Βασίλης Λάζαρης, ιστορικός).
  • Τρίτη 1 Απρίλη: Η ανάπτυξη του ανθρώπινου ψυχισμού (Μιχαήλ Κουβελάς, ειδικός ερευνητής).
  • Τρίτη 8 Απρίλη: Κώδικες γραπτής επικοινωνίας στο πλαίσιο του προϊστορικού πολιτισμού (δείγματα «πρωτογραφής») (Γιώργος Χουρμουζιάδης, ομότ. καθηγητής Προϊστορικής Αρχαιολογίας ΑΠΘ).
  • Τρίτη 15 Απρίλη: Τι είναι τελικά η προσωπικότητα; (Μιχαήλ Κουβελάς, ειδικός ερευνητής ψυχολογίας).


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ