Τρίτη 12 Σεπτέμβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Με κινητοποιήσεις ξεκινά η νέα χρονιά

Νέα βάρη για τις λαϊκές οικογένειες, νέα βιβλία που ετοιμάζουν τους μαθητές για πειθήνιους εργάτες και νέες κινητοποιήσεις για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών σήμανε το χτεσινό κουδούνι
Νέα βάρη για τις λαϊκές οικογένειες, νέα βιβλία που ετοιμάζουν τους μαθητές για πειθήνιους εργάτες και νέες κινητοποιήσεις για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών σήμανε το χτεσινό κουδούνι
Με τα χρονίζοντα προβλήματα που πηγάζουν από την πολιτική της υποχρηματοδότησης και με νέα ένταση της επίθεσης στο μορφωτικό δικαίωμα ξεκίνησε χτες η σχολική χρονιά. Για σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία έκανε χτες λόγο η ΔΟΕ, που για την ερχόμενη βδομάδα έχει κηρύξει πενθήμερη απεργία των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας τη Δευτέρα 18 Σεπτέμβρη.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Αθήνας, μπροστά στην απεργία στις 18-22 Σεπτέμβρη, έχει ήδη καλέσει τους εκπαιδευτικούς σε σύγκρουση με το σύνολο των αναδιαρθρώσεων στην Παιδεία. Οι ταξικές δυνάμεις καλούν τους εκπαιδευτικούς να κάνουν δική τους υπόθεση τις απεργιακές κινητοποιήσεις, υποστηρίζοντας το πλαίσιο αιτημάτων του ΠΑΜΕ, τα οποία συγκρούονται στην πράξη - κι όχι μόνο στα λόγια - με την κυβερνητική πολιτική.

Χτες, το ΔΣ της ΔΟΕ παρουσίασε στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία, η έναρξη του διδακτικού έτους βρίσκει τα σχολεία με ελλείψεις σε 1.633 δασκάλους, 627 νηπιαγωγούς, ενώ αν προστεθούν οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων τα κενά φτάνουν τα 2.924. Παράλληλα, σύμφωνα με τη ΔΟΕ, λείπουν και 8.000 ωρομίσθιοι στα ολοήμερα σχολεία (στο μεταξύ, χτες το υπουργείο ανακοίνωσε την πρόσληψη 857 αναπληρωτών δασκάλων). Ιδιαίτερα αναφέρθηκαν οι εκπρόσωποι της ΔΟΕ στα οικονομικά αιτήματα του κλάδου και στα νέα βιβλία, για τα οποία η πλειοψηφία στο ΔΣ της Ομοσπονδίας εξαντλεί την κριτική στο ζήτημα της ελλιπούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, αποφεύγοντας να αναφερθεί στο περιεχόμενο και το στόχο τους, που δεν είναι άλλος από τη διαμόρφωση, από μικρές ηλικίες, πειθήνιων ανθρώπων.

Γιατί «χτίζουμε» το ΠΑΜΕ

Εκ μέρους της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ χαιρέτισε ο Δ. Κουμπούρης και παρέμβαση έκανε ο Δ. Αγκαβανάκης

Τη σημασία της δράσης του ΠΑΜΕ ως του ταξικού πόλου στο συνδικαλιστικό κίνημα που συγκρούεται με την πολιτική του μεγάλου κεφαλαίου, διεκδικεί μια άλλη πολιτική υπέρ της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων, τόνισαν χαιρετίζοντας στην πανελλαδική σύσκεψη ο Δ. Κουμπούρης και ο Δ. Αγκαβανάκης, μέλη της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ.

Ο Δ. Κουμπούρης σημείωσε την ανάγκη οι εργαζόμενοι να δώσουν τη δική τους απάντηση στην επίθεση που εξαπολύεται σε βάρος της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων και η οποία πηγάζει από το χαρακτήρα της ανάπτυξης υπέρ των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου. «Η ανάπτυξη που ζητάμε εμείς πρέπει να υπηρετεί τις ανάγκες του ανθρώπου, τις ανάγκες της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων. Αλλος δρόμος δεν υπάρχει για να λυθούν τα προβλήματα και αυτό βέβαια προϋποθέτει συγκρούσεις σε μαζικό και ιδεολογικό επίπεδο», τόνισε, σημειώνοντας την ανάγκη οι εργαζόμενοι να γυρίσουν τις πλάτες στα κόμματα που στηρίζουν και υλοποιούν την πολιτική του μεγάλου κεφαλαίου, αλλά και τις δυνάμεις στο εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα που τους διευκολύνουν.

«Γι' αυτό δημιουργήσαμε το ΠΑΜΕ, γι' αυτό δημιουργήσαμε τον ταξικό πόλο, γι' αυτό θέλουμε να ισχυροποιήσουμε τη δουλιά μας στα σωματεία, να δημιουργήσουμε επιτροπές αγώνα, απεργιακές επιτροπές, παλεύουμε να ενισχυθεί μέσα στα πρωτοβάθμια σωματεία ο ρόλος και η παρουσία του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος», ανέφερε στην ομιλία του.

Ο Δ. Αγκαβανάκης τόνισε, ανάμεσα σε άλλα, ότι η ξεκάθαρη ταξική γραμμή, που εκφράζει το ΠΑΜΕ, διαφοροποιείται από τις άλλες δυνάμεις στο συνδικαλιστικό κίνημα που μένουν στις περιγραφές των προβλημάτων. «Το ζήτημα είναι η ουσία, η κατεύθυνση, ο προσανατολισμός», τόνισε, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι κι αν λυθούν προβλήματα π.χ. υποδομών στο σχολείο, «δεν αλλάζει η ουσία, ο πυρήνας της πολιτικής, το σχολείο της ανταγωνιστικότητας που θα παράγει τον ευέλικτο - συναινετικό εργαζόμενο».

Μεταφορά εμπειρίας στη συζήτηση

Πλούσια η εμπειρία που μεταφέρθηκε στην πανελλαδική ιδρυτική σύσκεψη του ΠΑΜΕ, στην οποία συμμετείχαν εκπαιδευτικοί σχεδόν από όλη τη χώρα, δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, εργαζόμενοι στην ιδιωτική, τη δημόσια εκπαίδευση, την κατάρτιση. Πέρα από την αναφορά στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σε όλους τους χώρους, αναδείχτηκε η ανάγκη αντίστασης στην πολιτική που τα γεννά, την πολιτική του μεγάλου κεφαλαίου που έχει βάλει την Παιδεία στο στόχαστρο. Και τονίστηκε ιδιαίτερα ότι πρέπει μέσα από τις γραμμές του ΠΑΜΕ, οι εκπαιδευτικοί να προτάξουν την ανάγκη διεκδίκησης μιας Παιδείας που θα υπηρετεί τα συμφέροντα του λαού.

Την εμπειρία από τη δράση, τα βήματα, αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν, μετέφεραν οι εκπαιδευτικοί από τους χώρους και τις περιοχές όπου ήδη έχουν συσταθεί και λειτουργούν γραμματείες του ΠΑΜΕ και συσπειρώνουν δυνάμεις που αποδέχονται τη λογική του αγώνα ενάντια στα προβλήματα και τους ενόχους. Σημειώθηκαν ιδιαίτερα οι δυνατότητες ανάπτυξης που υπάρχουν και πηγάζουν από την αποδοχή των θέσεων και του διεκδικητικού πλαισίου και τονίστηκε ότι δεν αρκεί η διαπίστωση των προβλημάτων, αλλά απαιτείται η προβολή του αγωνιστικού πλαισίου του ΠΑΜΕ, οι αγωνιστικές πρωτοβουλίες και ο συντονισμός της δράσης με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα.

Από το χώρο των ιδιωτικών σχολείων, έγινε αναφορά στις εργασιακές συνθήκες που επικρατούν με εκπαιδευτικούς να εργάζονται χωρίς διοριστήρια, που εξαναγκάζονται ακόμα και να καθαρίζουν το σχολείο, με κάμερες στα σχολεία κ.ά. Κάθε άλλο παρά ιδανικές είναι οι συνθήκες που περιγράφτηκαν από το χώρο των φροντιστηρίων, όπου ο Σύλλογος αναλώνεται σε συντεχνιακά αιτήματα, αλλά και στο χώρο της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης καταγγέλθηκε η δημιουργία διασπαστικού σωματείου στα μέτρα των εργοδοτών.

Στις πολλές και ενδιαφέρουσες παρεμβάσεις των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στη σύσκεψη, δεν έλειψε και η αναφορά στην ανάγκη να εκφραστεί έμπρακτα η αντίθεση στο σχολείο της αγοράς, που σήμερα, μέσα από το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, οικοδομείται σε βάρος των λαϊκών αναγκών.

ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Μέτωπο αντίστασης και απειθαρχίας

Σε πανελλαδική σύσκεψη συγκροτήθηκε την περασμένη Κυριακή το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και εξέλεξε Πανελλαδική Γραμματεία και Συντονιστική Επιτροπή

Με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα, με ξεκάθαρες θέσεις που στρέφονται στην αιτία των προβλημάτων, οι ταξικές δυνάμεις των εκπαιδευτικών ρίχνονται στον αγώνα για μια Παιδεία σε όφελος του λαού, μέσα από τις γραμμές του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, που συστήθηκε την περασμένη Κυριακή σε πανελλαδική σύσκεψη που έγινε στην Αθήνα. Από την ιδρυτική πανελλαδική σύσκεψη αναδείχτηκε η Πανελλαδική Γραμματεία του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, στην οποία εκπροσωπούνται εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας, ιδιωτικής και δημόσιας εκπαίδευσης και η Συντονιστική Επιτροπή.

Το αγωνιστικό στίγμα αυτής της προσπάθειας έδωσε στην εισήγησή του στην πανελλαδική σύσκεψη ο Κ. Σμπόνιας, στέλεχος του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Αθήνας και μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ. «Η βασικότερη προϋπόθεση για τη μαζικοποίηση του ΠΑΜΕ είναι η ανάπτυξη αγωνιστικών πρωτοβουλιών από τα κάτω», τόνισε. «Ιδιαίτερα στη σημερινή φάση, που θα ενταθεί η επίθεση με τα νέα αντιδραστικά μέτρα για την εκπαίδευση, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών πρέπει να μπει στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας για την αναχαίτισή της, ανοίγοντας το δρόμο για τη συνολική ανατροπή της αντιλαϊκής - αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Στόχος μας πρέπει να είναι το δυνάμωμα και η συνέχιση των αγώνων που αναπτύχθηκαν την προηγούμενη χρονιά στην ανώτατη εκπαίδευση με τη συμμετοχή σε αυτούς όχι μόνον των εκπαιδευτικών και των μαθητών, αλλά όλου του λαού», σημείωσε.


«Σήμερα οι αγώνες για επιμέρους ζητήματα κλαδικού χαρακτήρα έχουν τη σημασία και την αξία τους, όμως δεν μπορούν να είναι αποτελεσματικοί, να ανατρέψουν δηλαδή την αντιλαϊκή πολιτική που δεχόμαστε πολυμέτωπα, αν δεν είναι μετωπικοί ενάντια στις αντιδραστικές αλλαγές συνολικά στην εργασία, στην υγεία, στην παιδεία, την κοινωνική ασφάλιση», σημειώθηκε στην εισήγηση, υπογραμμίζοντας την αντίθεση προς τη στάση των πλειοψηφιών στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες όπου έχει επικρατήσει η συνδικαλιστική κατεύθυνση ενσωμάτωσης και υποταγής.

Στην προσπάθεια του βάρβαρου καπιταλιστικού συστήματος «να ακρωτηριάσει το μυαλό» των νέων ανθρώπων, τη συνείδησή τους, από την πιο τρυφερή ηλικία μέσα και από την εκπαίδευση, το κάλεσμα της εισήγησης ήταν οι εκπαιδευτικοί να απαντήσουν «ολοκληρωμένα με την πρότασή μας, όχι γιατί έτσι απλά το πιστεύουμε, αλλά γιατί είμαστε στο "και πέντε", είναι επιτακτική ανάγκη του "σήμερα" να επιβληθεί το σχολειό που θα διαμορφώνει μια πολύπλευρα ολοκληρωμένη κοινωνική προσωπικότητα, η οποία όχι μόνο θα κατανοεί τις νομοτέλειες της φυσικής και κοινωνικής πραγματικότητας, αλλά θα διαθέτει και τον ψυχικό δυναμισμό για την αλλάξει, να την ανατρέψει προς όφελος της εργατικής τάξης και γενικότερα όλης της κοινωνίας».

«Γι' αυτό και οι προτάσεις μας δεν είναι μόνο για τους εκπαιδευτικούς, αλλά για την κοινωνία», υπογράμμισε η εισήγηση, προσθέτοντας: «Αυτό που μπορούμε να κάνουμε ως ειδικευμένοι σ' αυτόν τον τομέα, είναι την πρότασή μας για την Παιδεία να την εξακτινίσουμε στις μεγάλες μάζες της κοινωνίας, στους γονείς, στους μαθητές, στα εργατικά συνδικάτα ώστε να γίνει κτήμα της».

Παράλληλα, στη σύσκεψη τονίστηκε η ανάγκη οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ να ανοίξουν το μέτωπο αντίστασης και απειθαρχίας μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία, γύρω από ζητήματα όπως περιεχόμενο μαθημάτων, ευρωπαϊκά προγράμματα, αξιολόγηση κ.ά., ικανοί και έτοιμοι για σκληρή αντιπαράθεση με την κυρίαρχη ιδεολογία και πολιτική, αλλά και με κάθε φαινόμενο συμβιβασμού και ενσωμάτωσης.

«Να δείξουμε και να διδάξουμε στην πράξη το μάθημα της αντίστασης και της αξιοπρέπειας, το μάθημα του δίκιου της τάξης μας, της αλήθειας ενάντια στις αξίες και κελεύσματα της αστικής τάξης, της υποταγής, του βολέματος και του ατομικισμού», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κ. Σμπόνιας.

Το αλφαβητάρι του... ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών

Το πλαίσιο διεκδίκησης - συνεργασίας και αγωνιστικής συσπείρωσης

1. Ενας λαός, μία Παιδεία. Πάλη για ένα άλλο σχολείο, των λαϊκών αναγκών, για μια λαϊκή Παιδεία, για να γίνει η μόρφωση δικαίωμα όλων, χωρίς ταξικές, φυλετικές, θρησκευτικές, μειονοτικές διακρίσεις. Ενιαίο βασικό υποχρεωτικό 12χρονο σχολείο για ΟΛΟΥΣ. Κατάργηση του διπλού ταξικού σχολικού δικτύου στο Λύκειο και αποσύνδεση του Λυκείου από τις Πανελλαδικές εξετάσεις επιλογής για τα ΑΕΙ. Σύστημα δημόσιων και δωρεάν «μεταλυκειακών» επαγγελματικών σχολών ενταγμένων στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. Αντικατάσταση του «ολοήμερου» παιδοφυλακτήριου από σχολείο που θα ολοκληρώνει τη διαπαιδαγωγητική του εργασία χωρίς την ανάγκη πρόσθετων μαθημάτων. Καθιέρωση δίχρονης υποχρεωτικής δημόσιας και δωρεάν προσχολικής αγωγής μέσα από κρατικό σύστημα παιδικών κέντρων. Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, δημόσια και δωρεάν. Παιδαγωγική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε ενιαίες παιδαγωγικές σχολές, στις οποίες θα συνεχίζεται η ετήσια περιοδική επιμόρφωσή τους, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Κανένα τμήμα πάνω από 20 μαθητές. Κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.

2. ΟΧΙ στο σχολείο της αγοράς. Κατοχύρωση αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες, 15% για την Παιδεία. Κατάργηση κάθε μορφής ιδιωτικής εκπαίδευσης. Ακύρωση κάθε μέτρου που οδηγεί στην επιχειρηματική λειτουργία τα σχολεία και τα ΑΕΙ. Κανένας ιδιώτης - χορηγός στην εκπαίδευση. ΟΧΙ στην αναθεώρηση του άρθρου 16. Κατάργηση της ακαδημίας εργατοπατέρων της ΓΣΕΕ. ΟΧΙ στις συμπράξεις δημόσιου - ιδιωτικού τομέα. ΟΧΙ στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων σε όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής: Παιδεία, Υγεία, Ασφάλιση, Κοινωνική Πρόνοια.

3. Αγώνας για την εκπαιδευτική αναγέννηση, για ένα κίνημα που θα παρεμβαίνει στο μάθημα, θα αντιστέκεται στο σύγχρονο σκοταδισμό, στην απόκρυψη ή τη διαστρέβλωση της αλήθειας από τα σχολικά βιβλία και τα προγράμματα της ΕΕ, που εξωραΐζουν την κυρίαρχη πολιτική. Ριζική αλλαγή στο περιεχόμενο και στη λειτουργία του σχολείου. ΟΧΙ στην «ευέλικτη ζώνη» και στα «διαθεματικά» αναλυτικά προγράμματα - βιβλία, που κατακερματίζουν τη γνώση και διαλύουν τη σκέψη των μαθητών. Βιβλία και αναλυτικά προγράμματα επικεντρωμένα στα θεμελιακά και καταξιωμένα στοιχεία της γνώσης, τους νόμους και τις αρχές που διέπουν τη φυσική και κοινωνική πραγματικότητα, ώστε να βοηθούν το μαθητή να διαμορφώνει κριτήριο και σφαιρική-επιστημονική αντίληψη για τον κόσμο.

4. Σταθερή εργασία με πλήρη δικαιώματα για όλους. Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Σύνδεση του πτυχίου με το επάγγελμα. Μαζικοί διορισμοί από νεοσυσταθείσα επετηρίδα. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Να καταργηθεί ο θεσμός του ωρομίσθιου και του αναπληρωτή. Πλήρη εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα στους αναπληρωτές για όλους τους μήνες του χρόνου. Κατοχύρωση των μισθολογικών, εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα φροντιστήρια και στην ιδιωτική εκπαίδευση. Κατάργηση του νόμου για την αξιολόγηση. Ακύρωση της αξιολόγησης στην πράξη με μέτρα συλλογικής αντίστασης και ανυπακοής. ΟΧΙ στην άρση της μονιμότητας. Κατάργηση του καθηκοντολογίου. ΟΧΙ στις «υπεραριθμίες» και ρουσφετολογικές αποσπάσεις.

5. Γενναίες αυξήσεις στους μισθούς. Μισθοί αξιοπρέπειας ώστε να ζούμε μόνο από τη δουλιά μας. 1.800 ευρώ στον νεοδιόριστο και 3.600 ευρώ καταληκτικό μισθό. Ενσωμάτωση των επιδομάτων στο βασικό μισθό. ΟΧΙ στη σύνδεση μισθού-παραγωγικότητας. Γνήσιες ουσιαστικές Σ.Σ.Ε. σε όλα τα επίπεδα.

6. Δημόσια Κοινωνική υποχρεωτική Ασφάλιση για όλους. Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια δουλιάς, στο 80% του τελευταίου μισθού. Μείωση των εισφορών των εργαζομένων με προοπτική την κατάργησή τους. Πλήρης και δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. ΟΧΙ στα επαγγελματικά ταμεία. Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Κοινό Μέτωπο και συντονισμός πάλης με όλους τους εργαζόμενους ενάντια στην ανεργία, τις απολύσεις, την ακρίβεια, όπως και σε όλα τα λαϊκά προβλήματα.

7. Αντίσταση και πάλη ενάντια στην υποκουλτούρα και τον κοσμοπολιτισμό του κεφαλαίου. Προβολή της ερασιτεχνικής δημιουργίας, της τέχνης και του λαϊκού πολιτισμού. Συντονισμός της δράσης με τη μαθητική νεολαία για το δικαίωμα στη μόρφωση, στη δουλιά, στην ειρήνη, στον αθλητισμό, στον πολιτισμό, στον ελεύθερο χρόνο. ΟΧΙ στο μισθοφορικό στρατό. ΟΧΙ σε όλα τα ναρκωτικά.

8. Κατοχύρωση και διεύρυνση της δημοκρατίας στην εκπαίδευση. Κατάργηση όλων των αυταρχικών, κατασταλτικών ρυθμίσεων (Πράξη νομοθετικού Περιεχομένου, νέος Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, «καθηκοντολόγιο», εσωτερικοί κανονισμοί, κλπ.). Υπερασπιζόμαστε το πανεπιστημιακό άσυλο ενάντια σε κάθε προσπάθεια υπονόμευσης.

9. Συσπείρωση και πάλη σε εθνικό και διεθνικό επίπεδο ενάντια στον ιμπεριαλισμό, τους άδικους πολέμους και τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς ΝΑΤΟ, ΕΕ, Ευρωστρατό, ΔΝΤ, ΠΟΕ. Αλληλεγγύη στους λαούς που σφαγιάστηκαν από τους ιμπεριαλιστές και σε αυτούς που άμεσα απειλούνται.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΑΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
Σύσκεψη για την Παιδεία

Η Γραμματεία του ΠΑΜΕ Πειραιά καλεί τους φορείς της Παιδείας και τα εργατικά σωματεία σε σύσκεψη για την Παιδεία, την Πέμπτη 14 Σεπτέμβρη, στις 7 μ.μ., στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά (3ος όροφος).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ