Παρασκευή 14 Ιούνη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΝΕ
Εκδηλώσεις σ' όλη τη χώρα

Πλούσια συνεχίζει να είναι η δραστηριότητα της ΚΝΕ, με πολύμορφες πολιτικές - πολιτιστικές εκδηλώσεις. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της δίμηνης δράσης της ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά, πραγματοποιούνται:

Σήμερα:

- Στην πλατεία της Ορεστιάδας, στις 8 μ.μ., θα μιλήσει ο Στ. Μπούτσιος, μέλος του Συμβουλίου Περιοχής Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης της ΚΝΕ.

- Στο Κρατικό Νοσοκομείο της Νίκαιας, μαζική εξόρμηση και ταμπλό, από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 5 το απόγευμα.

Εκδηλώσεις του Φεστιβάλ

Ακόμα, στο πλαίσιο του 28ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή», που έχει ξεκινήσει να κάνει τα πρώτα του φετινά βήματα, διοργανώνονται διάφορες εκδηλώσεις, αλλά και συναντήσεις - συσκέψεις με νέους δημιουργούς και καλλιτέχνες. Συγκεκριμένα:

Σήμερα:

- Συνάντηση νέων καλλιτεχνών, στο κέντρο «Λιθαρίτσια» στα Γιάννενα, στις 6 μ.μ.

- Αντίστοιχη συνάντηση στην Αρτα, στο Εργατικό Κέντρο στις 7 μ.μ.

- Νέους καλλιτέχνες καλεί και η Τομεακή Οργάνωση Δυτικών Συνοικιών Αθήνας, στα γραφεία της, στα Νέα Λιόσια, στις 7 μ.μ.

- Μαθητικό ξεφάντωμα της ΤΟ Μαθητών Κατερίνης, στις 3 το μεσημέρι, στην παραλία της πόλης.

Ο Λάζαρος Βρυζίδης, επανεκλέχτηκε χτες πρόεδρος στο ΤΕΙ Πειραιά. Αντιπρόεδροι με το συνδυασμό του, εκλέχτηκαν οι: Γαρυφαλλιά Σερελέα, Ζήσος Αθανάσιος, με 283 ψήφους. Ο συνδυασμός Στυλιανού Μανωλά, Γεώργιου Διλιντά και Παντελή Μαλατέστα, που υποστηρίζονταν από τη «Δημοκρατική Ενότητα Καθηγητών» του ΤΕΙ Πειραιά, έλαβε 62 ψήφους. Υπήρξαν 10 λευκά και 12 άκυρα ψηφοδέλτια.

BOYΛH
Πλήρης η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΚ

Κατά τη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου, ο Γ. Χουρμουζιάδης τόνισε ότι ο ΟΣΚ στρέφεται σε εργολαβικές δραστηριότητες

Τη μετατροπή του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ) σε ένα γραφείο μελετών, που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, προβλέπει σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που ψηφίστηκε χθες στην Ολομέλεια της Βουλής.

Στο νομοσχέδιο περιέχονται και διάφορες άλλες άσχετες με τον ΟΣΚ διατάξεις, όπως για την κατάργηση της ΣΕΛΕΤΕ, τους διορισμούς των εκπαιδευτικών και το ανοιχτό πανεπιστήμιο.

Ο εισηγητής του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδης υπογράμμισε ότι στον ΟΣΚ προωθείται η πλήρης ιδιωτικοποίησή του και, μάλιστα, θα έχει πλέον το δικαίωμα για δραστηριότητες «απόλυτα εργολαβικής αντίληψης». Κατήγγειλε ότι με τις προωθούμενες διατάξεις είναι ενδεχόμενο ο ΟΣΚ να νοικιάσει χώρους σχολικών κτιρίων σε ιδιωτικές εταιρίες για εκμετάλλευση ίσως για πάρκιγκ ή για Ιντερνετ - καφέ, ενώ δεν περνάει απαρατήρητο το γεγονός ότι ο ΟΣΚ εξωθείται να ρίξει το βάρος των δραστηριοτήτων του και σε άλλες περιοχές, όπως είναι τα έργα και, γενικά, οι εργολαβικές δραστηριότητες του 2004.

Οσον αφορά το ανοιχτό πανεπιστήμιο, τόνισε ότι ούτε ανοιχτό είναι, αφού θέτει προϋποθέσεις για την πρόσβαση σ' αυτό, ούτε πανεπιστήμιο, αφού δεν παρέχει ούτε επιστημονική ειδίκευση, ούτε επαγγελματική υπόσταση στους απόφοιτους. Ο Γ. Χουρμουζιάδης διαφώνησε με την κατάργηση της ΣΕΛΕΤΕ και είπε ότι αυτή έπρεπε να αποτελέσει ένα πρόπλασμα για την ίδρυση σύγχρονων πανεπιστημιακών - παιδαγωγικών σχολών. Τόνισε δε για τους διορισμούς ότι η μόνη λύση είναι οι μαζικοί διορισμοί και οι διάφοροι «κατάλογοι» είναι, τελικά, «λύσεις» και σκέψεις που δε θα λύσουν το πρόβλημα.

Ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου, στην ομιλία του, είπε ότι για την έλλειψη σχολικής στέγης φταίει η έλλειψη διαθέσιμων οικοπέδων και ισχυρίστηκε ότι με το νομοσχέδιο διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον και η δημόσια σχολική στέγη.

ΟΙΚΟΤΡΟΦΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΦΕΠΑ
Κινητοποιούνται για να μην τους πετάξουν στο δρόμο

Παράσταση διαμαρτυρίας στο ΕΙΝ προχτές

Η αγανάκτηση των οικότροφων φοιτητών της Εστίας του Πανεπιστημίου Αθήνας (ΦΕΠΑ), που καλούνται να την εγκαταλείψουν στο τέλος του μήνα, προκειμένου να παραδοθεί στην εταιρία «Αθήνα 2004» και να μετατραπεί σε ξενώνα των Ολυμπιακών, εκφράστηκε προχτές απέναντι και στη διοίκηση του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας (ΕΙΝ) όπου ανήκουν μια σειρά φοιτητικές εστίες.

Κλειδωμένες πόρτες σε όλα τα γραφεία του κτιρίου του ΕΙΝ συνάντησαν αρχικά οι οικότροφοι των εστιών, που πήγαν να συναντήσουν τους υπεύθυνους του Ιδρύματος. Μάλιστα, κάποιοι υπάλληλοι από παραθυράκια μέσα από τα γραφεία τους, είπαν ότι δε γνωρίζουν ποιος τους κλείδωσε κι ότι αυτό συμβαίνει παρά τη θέλησή τους! Λίγο αργότερα, έφτασε στο κτίριο αστυνομική δύναμη, που είχε ειδοποιηθεί ότι φοιτητές επιχείρησαν κατάληψη του κτιρίου!

Οι φοιτητές διαμαρτυρήθηκαν ότι είναι παράνομο να κλειδώνεται κατ' αυτό τον τρόπο μια δημόσια υπηρεσία και τελικά κατάφεραν να μιλήσουν με τη διευθύντρια του Ιδρύματος, κ. Κουμλήδου και το μέλος του ΔΣ, κ. Μάλαμα. Οι υπεύθυνοι του ΕΙΝ είπαν ότι ο ιδιοκτήτης της εστίας (το πανεπιστήμιο), έχει λύσει τη σύμβασή του με το Ιδρυμα και από την πλευρά τους κάνουν ό,τι πει το υπουργείο Παιδείας. Δεσμεύτηκαν ότι θα δοθεί από το Σεπτέμβρη επίδομα ενοικίου στους φοιτητές, αλλά είναι άγνωστο μέχρι πότε θα δίνεται το επίδομα και τι θα γίνει με τη ΦΕΠΑ μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, αν θα επιστρέψει στους φοιτητές και με ποιους όρους.

Οι φοιτητές της ΦΕΠΑ προσανατολίζονται πάντως σε νέες δυναμικές κινητοποιήσεις, όχι μόνο για να ανακληθεί η απόφαση εκδίωξής τους, αλλά γενικότερα για αναβάθμιση, συντήρηση και ανέγερση νέων εστιών, για πραγματικά δημόσια και δωρεάν σίτιση και στέγαση.

ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Χειραγώγηση με καθηκοντολόγιο και αξιολόγηση

Ακολουθώντας την πάγια τακτική να περνά μέτρα που δίνουν ώθηση στην αντιεκπαιδευτική πολιτική... κατακαλόκαιρο, το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε χτες νέα δέσμη τέτοιων ρυθμίσεων. Πρόκειται για το λεγόμενο σχέδιο «κανονισμού λειτουργίας των σχολείων» που αποτελεί δεσμευτικό πλαίσιο αρχών για τα σχολεία που δε διευκρινίστηκε πώς θα υλοποιηθεί. Ακόμα, ανακοινώθηκε η υπουργική απόφαση για την «αξιολόγηση» του εκπαιδευτικών και στελεχών της εκπαίδευσης με βάση την οποία από τις αρχές της σχολικής χρονιάς θα εφαρμοστεί ο νόμος, καθώς επίσης και το πλαίσιο που θα διέπει τους περιφερειακούς διευθυντές της εκπαίδευσης και τους προϊσταμένους τμημάτων επιστημονικής - παιδαγωγικής καθοδήγησης και διοίκησης.

Και τα τρία αυτά μέτρα αποσκοπούν στην προώθηση της προσπάθειας για δημιουργία σχολείου και εκπαίδευσης, χειραγωγημένων εκπαιδευτικών και μαθητών, που σε καμία περίπτωση δε συνιστούν αναβάθμιση της παρεχόμενης μόρφωσης, αλλά προχωρούν ένα βήμα παραπέρα την κατηγοριοποίηση των σχολείων και την εμπορευματοποίηση της μόρφωσης.

Καθηκοντολόγιο και ποινές

Ειδικότερα, δίνοντας κατεύθυνση στα σχολεία να συντάξουν εσωτερικούς κανονισμούς λειτουργίας, το υπουργείο Παιδείας έδωσε χτες στη δημοσιότητα ένα κείμενο «αρχών» τα όρια των οποίων μπορούν να επεκταθούν μέχρι τον αυταρχισμό, ο οποίος με το πρόσχημα του «νοικοκυρέματος» των σχολείων, μπορεί άνετα να νομιμοποιηθεί. Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, το δεσμευτικό αυτό πλαίσιο, αποτελεί την κωδικοποίηση διάσπαρτων διατάξεων που διέπουν τη λειτουργία του σχολείου και συνιστά ένα «καθηκοντολόγιο» μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών. Γραμμένο σε ύφος που παραπέμπει σε «καλές προθέσεις» με διάχυτα ευχολόγια «δημοκρατικής λειτουργίας», ουσιαστικά έρχεται να μοιράσει καθήκοντα και ποινές. Το κείμενο χαρακτηρίζεται από μία προσπάθεια να επιβάλει όρους και απαγορεύσεις χωρίς να προκαλέσει αντιδράσεις όπως, π.χ., με την υποχρέωση των μαθητών να είναι παρόντες στην πρωινή προσευχή αλλά να «έχουν το δικαίωμα να μην μετέχουν στην πρωινή προσευχή» (!) ενώ διάχυτη είναι σε αυτό η έννοια της «ευταξίας» και της «ευπρέπειας» ακόμα και σε ό,τι αφορά το ντύσιμο και το λεξιλόγιο, τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς. Παράλληλα, επιβάλει μια σειρά απαγορεύσεων (κινητά τηλέφωνα, κάπνισμα, αργοπορία στην πρωινή προσέλευση) και αναγορεύει το διευθυντή σε «ηγέτη» της σχολικής μονάδας. Ενδεικτικό μάλιστα του πνεύματος του όλου κειμένου είναι η σημείωση ότι «ακραία συμπεριφορά (του διευθυντή) προς τους μαθητές, με αυταρχικό πνεύμα και χαρακτηρισμούς απαξιωτικούς και προσβλητικούς πρέπει να θεωρείται αρνητικό στοιχείο», χωρίς βέβαια να διευκρινίζεται αν σε αυτό εμπίπτει και η αυταρχική συμπεριφορά που επέδειξαν, π.χ., κάποιοι διευθυντές την περίοδο των μεγάλων μαθητικών κινητοποιήσεων.

Η «αξιολόγηση» - χειραγώγηση στην πράξη

Η προσπάθεια επιβολής του εσωτερικού κανονισμού στα σχολεία δεν είναι ξεκομμένη από την προώθηση της «αξιολόγησης» - χειραγώγησης του εκπαιδευτικού που αναμένεται να ξεκινήσει από την ερχόμενη σχολική χρονιά, καθώς διέπονται από τη λογική της «παραγωγικότητας» του σχολείου και της χειραγώγησης, ενώ την ίδια στιγμή αναμένεται και η εξειδίκευση της λεγόμενης «αξιολόγησης» της σχολικής μονάδας.

Χτες, το υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα το σχέδιο υπουργικής απόφασης για την «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών, το οποίο εξειδικεύει τις κατευθύνσεις του νόμου που πριν μερικούς μήνες ψηφίστηκε, εισάγοντας ένα πλαίσιο αυταρχικού ελέγχου στην εκπαίδευση χωρίς να προχωρά στην ουσιαστική αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού. Συγκεκριμένα, ανάμεσα σε άλλα, προβλέπεται περιοδική αξιολόγηση όλων στην πρώτη διετία για τους υπό μονιμοποίηση, ανά τρία έτη για όσους έχουν μέχρι 14 χρόνια υπηρεσίας, ανά 4 έτη για όσους έχουν από 15 - 26 έτη υπηρεσίας και ανά διετία για τα στελέχη της εκπαίδευσης. Με την υπουργική απόφαση καθορίζονται τα κριτήρια αξιολόγησης του κάθε εκπαιδευτικού από τον αμέσως επόμενο στη διοικητική πυραμίδα και ορίζεται ότι η αποτύπωση του αξιολογικού αποτελέσματος στη σύνταξη της έκθεσης από τον αξιολογητή αντιστοιχεί σε πεντάβαθμη κλίμακα που ξεκινά από εξαίρετη (100-81 μονάδες), πολύ καλή (80-61 μονάδες), καλή (60-41 μονάδες), ανεπαρκής (40-21 μονάδες) πολύ ανεπαρκής (20-0 μονάδες). Σε περίπτωση που διαπιστωθούν αδυναμίες του αξιολογούμενου, τα «υποστηρικτικά μέτρα» για όσους αξιολογηθούν αρνητικά, εκτείνονται από τη συνέχιση της προσφοράς εκπαιδευτικού έργου υπό την άμεση παρακολούθηση και τις οδηγίες «έμπειρου εκπαιδευτικού» ή προσωρινή απαλλαγή από τα διδακτικά και ανάθεση διοικητικών καθηκόντων, μέχρι την απόλυση για ανεπάρκεια στην εκτέλεση εκπαιδευτικών και διοικητικών καθηκόντων...

ΣΕΛΕΤΕ
Αγώνας ενάντια στην κατάργησή της

Την πλήρη αντίθεσή τους στην κατάργηση της ΣΕΛΕΤΕ, που προωθείται μέσω του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για τον ΟΣΚ, εξέφρασαν χτες οι σπουδαστές, το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό της Σχολής. Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικού Προσωπικού της ΣΕΛΕΤΕ, πραγματοποίησε όλη τη μέρα χτες, αποχή από το εκπαιδευτικό και εξεταστικό έργο, παρά τις προσπάθειες της διοίκησης μάλιστα, να κινητοποιηθεί απεργοσπαστικός μηχανισμός και να σπάσει η αποχή, όπως κατήγγειλαν οι σπουδαστές.

Στη συγκέντρωση που πραγματοποίησαν χτες το πρωί όλοι οι φορείς της ΣΕΛΕΤΕ (σπουδαστές, εκπαιδευτικοί και διοικητικοί), κατέληξαν σε ένα κοινό ψήφισμα, όπου διατρανώνουν την πλήρη αντίθεσή τους με την επιχειρούμενη ρύθμιση - υποβάθμιση της Σχολής, η οποία «κατ' εξοχή δημιούργησε και στήριξε την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση στην Ελλάδα» και εκφράζουν τη διαφωνία τους με «την παγίωση εκπαιδευτικών δυο ταχυτήτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση». Πάγιο αίτημα των εμπλεκόμενων με το θέμα της ΣΕΛΕΤΕ φορέων, ήταν --και παραμένει-- η εξέλιξή της σε πανεπιστημιακή παιδαγωγική σχολή, αλλά η κυβέρνηση, χωρίς να κάνει δεκτή καμιά από τις προτάσεις των φορέων, προχώρησε με το νομοσχέδιο του ΟΣΚ, στην κατάργηση της σχολής και τη δημιουργία στη θέση της τής Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), στο πρότυπο των ΤΕΙ που «ανωτατοποιήθηκαν» μόνο στα λόγια.

Το ψήφισμα των εκπαιδευτικών, σπουδαστών και διοικητικών υπαλλήλων της ΣΕΛΕΤΕ στάλθηκε στη Βουλή, στην Ολομέλεια της οποίας συζητιόταν χθες το νομοσχέδιο για τον ΟΣΚ. Παράλληλα, στη συγκέντρωσή τους εξέφρασαν διαθέσεις να συνεχίσουν τον αγώνας τους με δυναμικές μορφές και ήδη σήμερα, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Σπουδαστών θα συνεδριάσει για να αποφασίσει την παραπέρα στάση του. Ο,τι κινητοποιήσεις κι αν αποφασίσουν οι σπουδαστές, είναι διατεθειμένοι να ζητήσουν και τη συνδρομή των εκπαιδευτικών και να παλέψουν από κοινού.

ΕΙΔΙΚΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Τέρμα πια ο εμπαιγμός

«Λύση τώρα στη Βουλή όχι άλλη αναβολή», απαίτησε χτες το Ειδικό Τεχνικό και Εργαστηριακό Προσωπικό (ΕΤΕΠ) των ΑΕΙ, πραγματοποιώντας 24ωρη απεργία και πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα, εκφράζοντας έτσι την αντίθεσή του στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ) και άλλες διατάξεις.

Σύλλογοι ΕΤΕΠ των πανεπιστημίων της Αθήνας (Πολυτεχνείο και Πανεπιστήμιο), της Πάτρας και της Θεσσαλονίκης συγκεντρώθηκαν χτες το πρωί στα Προπύλαια και στη συνέχεια, φωνάζοντας συνθήματα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική και την πολιτική της αδιαλλαξίας της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας, κατευθύνθηκαν στην Βουλή, όπου εκείνη την ώρα γινόταν η συζήτηση στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο.

Το ΕΤΕΠ των ΑΕΙ διαμαρτύρεται για την αφαίρεση σχετικού άρθρου που υπήρχε στο νομοσχέδιο για τον ΟΣΚ και αφορούσε τη μισθολογική τους εξέλιξη, που χωρίς αυτό δεν μπορεί να ισχύσει και το θεσμικό πλαίσιο του κλάδου όπως αυτό είχε σχεδιαστεί από το νόμο 2817/2000.

Χτες, στην Ολομέλεια κατά τη διάρκεια της συζήτησης κατατέθηκε σχετική τροπολογία από τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Ομως, το υπουργείο Παιδείας όχι μόνο δεν το συζήτησε, αλλά και δεν το πήρε καν υπόψη του. Οπως καταγγέλλουν μέλη των Συλλόγων, η στάση αυτή του υπουργείου Παιδείας βρήκε το ΕΤΕΠ αντιμέτωπο για ακόμη μια φορά μπροστά στην κυβερνητική αδιαλλαξία, ενώ ο εμπαιγμός του υπουργείου δεν πρόκειται να έχει τέλος, αφού με την απόσυρση του σχετικού άρθρου έχουν μείνει στον «αέρα» τόσο μισθολογικά όσο και θεσμικά.

Να σημειωθεί ότι σήμερα στις 12.30 το μεσημέρι η Ομοσπονδία ΕΤΕΠ των ΑΕΙ θα συναντηθεί με τον υπουργό Παιδείας, Π. Ευθυμίου, μετά από πρόσκληση του ίδιου. Οπως σχολίαζαν χτες μέλη του ΕΤΕΠ, η συνάντηση αυτή είναι άσκοπη, αφού στόχος του υπουργείου θα είναι να διαπραγματευτεί, γεγονός που γίνεται τα τελευταία πέντε χρόνια.

Πάντως οι σύλλογοι ΕΤΕΠ του Πανεπιστημίου και του Πολυτεχνείου Αθήνας καθώς και η Ομοσπονδία τους συνεχίζουν τον αγώνα τους συμμετέχοντας στην απεργία την Τρίτη 18 Ιούνη μαζί με όλους τους εργαζόμενους ενάντια στη διάλυση της Κοινωνικής Ασφάλισης.

Συνάντηση Ευθυμίου - ΠΟΣΔΕΠ

Ακαρπη ήταν και η χτεσινή συνάντηση του υπουργού Παιδείας με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ). Συγκεκριμένα, ο υπουργός επανέλαβε την «ελπίδα» του να σταματήσουν οι πανεπιστημιακοί τις κινητοποιήσεις για να μη χαθούν οι εξετάσεις των φοιτητών... Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ, Χ. Τρικαλινός, εκτίμησε ότι οι αποχές των πανεπιστημιακών θα συνεχίσουν μέχρι το τέλος του εξαμήνου, όπως έχουν αποφασίσει πολλοί σύλλογοι, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να επανέλθουν από το Σεπτέμβρη με νέες κινητοποιήσεις, εφόσον δεν υπάρχει καμιά δέσμευση για τα μισθολογικά τους αιτήματα. Στη συνάντηση δε συμμετείχαν οι εκπρόσωποι της Δημοκρατικής Πανεπιστημονικής Κίνησης (ΔΗΠΑΚ), καταγγέλλοντας τον εμπαιγμό της κυβέρνησης.

ΑΧΤΙΔΑ ΑΕΙ - ΤΕΙ ΤΗΣ ΚΟΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Στο συντονισμένο αγώνα η διέξοδος

Ανακοίνωση για τις κινητοποιήσεις των πανεπιστημιακών και τη στάση της κυβέρνησης που επιχειρεί την υποταγή και τη διάβρωσή τους

Το οικονομικό πρόβλημα των πανεπιστημιακών είναι μέρος της κρίσης της Ανώτατης Εκπαίδευσης και της εμπορευματοποίησής της και σαν τέτοιο θα πρέπει να αντιμετωπιστεί, από τους πανεπιστημιακούς, τους εργαζόμενους των ΑΕΙ, τους φοιτητές σε συμπόρευση με το λαϊκό κίνημα, για ένα δημόσιο και δημοκρατικό πανεπιστήμιο. Αυτά τονίζει σε ανακοίνωσή της η Αχτίδα ΑΕΙ - ΤΕΙ της ΚΟΑ του ΚΚΕ, με αφορμή τις κινητοποιήσεις του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) των πανεπιστημίων το τελευταίο διάστημα. Ολόκληρη η ανακοίνωση της Αχτίδας έχει ως εξής:

«Οι κινητοποιήσεις των πανεπιστημιακών έφεραν στην επιφάνεια για άλλη μια φορά τη χρόνια κρίση που μαστίζει την ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα μας. Οι ευθύνες της κυβέρνησης απέναντι στους φοιτητές, στο διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό, στην ίδια την υπόθεση της Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι τεράστιες. Η πολιτική της υποβάθμισης των ΑΕΙ, του κατακερματισμού των σπουδών, της έρευνας, των επιστημονικών αντικειμένων, η πολιτική της εμπορευματοποίησης, της υποταγής στους "νόμους της αγοράς" σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της ΕΕ δημιουργεί μια διαλυτική πραγματικότητα που καταλήγει πολλαπλά σε βάρος της νεολαίας, των εργαζομένων και της εκπαίδευσης.

Τα προβλήματα (μισθολογικό και συνταξιοδοτικό) των πανεπιστημιακών και ιδιαίτερα όσων διαβιούν αποκλειστικά και μόνο από το μισθό τους, που είναι και το μεγαλύτερο τμήμα του ΔΕΠ και που πρωτοστατεί σε αυτές τις κινητοποιήσεις, είναι υπαρκτά και οξυμένα.

Το οικονομικό πρόβλημα είναι μέρος της κρίσης της Ανώτατης Εκπαίδευσης και της εμπορευματοποίησής της. Είναι συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης, για να υποτάξει το ΔΕΠ στις απαιτήσεις της αγοράς, να διαφοροποιήσει τις εργασιακές του σχέσεις, να το διαβρώσει μετατρέποντας τμήμα του σε κυνηγούς προγραμμάτων αμφίβολης επιστημονικότητας και χρησιμότητας. Επιδιώκοντας με αυτόν τον τρόπο να προσδεθεί το ΔΕΠ σε μηχανισμούς του κράτους και της ΕΕ. Να μετατραπεί τμήμα των μελών ΔΕΠ σε "μεσάζοντες" για την υλοποίηση της πολιτικής που εξυπηρετεί τα συμφέροντα των μονοπωλίων και τις κατευθύνσεις της ΕΕ. Για αυτό το λόγο τα μισθολογικά και συνταξιοδοτικά αιτήματα πρέπει να είναι ενταγμένα σε ένα πλαίσιο αιτημάτων, που θα υπερασπίζεται στο σύνολό του το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα των ΑΕΙ. Που θα υπερασπίζεται την επιστημονική, εργασιακή και οικονομική αξιοπρέπεια του ΔΕΠ. Με αυτό το πλαίσιο οι πανεπιστημιακοί θα δώσουν ουσιαστική απάντηση στις προσπάθειες της κυβέρνησης να συκοφαντήσει τις κινητοποιήσεις τους, ενώ παράλληλα δε θα επιτρέψουν την αξιοποίησή τους από πολιτικές δυνάμεις που ουσιαστικά έχουν την ίδια πολιτική με αυτή της κυβέρνησης.

Δυστυχώς, με ευθύνη δυνάμεων που πρόσκεινται στη ΝΔ και το Συνασπισμό, το πλαίσιο των αιτημάτων που έχει υιοθετηθεί από την πλειοψηφία της ΠΟΣΔΕΠ δεν είναι σε αυτή την κατεύθυνση. Οι δυνάμεις αυτές, κάνοντας πίσω από τις αποφάσεις του τελευταίου Συνεδρίου της ΠΟΣΔΕΠ, αρνούνται πεισματικά να συνδέσουν τα οικονομικά προβλήματα των μελών ΔΕΠ με την κυβερνητική πολιτική στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Αρνούνται να απευθυνθούν στο φοιτητικό και στο λαϊκό κίνημα. Ακολουθούν μια πολιτική που υπακούει στη λογική «όσο λιγότερα διεκδικούμε τόσο πιο εύκολα θα τα πετύχουμε», κάτι το οποίο όχι μόνο δεν αποδίδει, αλλά εγκλωβίζει τον αγώνα των πανεπιστημιακών στο εκβιαστικό δίλημμα που αξιοποιεί έντεχνα η κυβέρνηση, για το αν θα χαθεί το εξάμηνο και οι εξετάσεις των φοιτητών. Την ίδια στιγμή δυστυχώς δεν παρεμποδίζεται πρακτικά η υλοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής μέσα στα ιδρύματα.

Κατά αυτόν τον τρόπο όχι μόνο το πολιτικό κόστος για την κυβέρνηση είναι μικρό, αλλά επιπλέον κάτω από αυτές τις συνθήκες η κυβέρνηση προσπαθεί να το μεταφέρει στο ΔΕΠ, συκοφαντώντας το κομμάτι που πρωτοστατεί στις κινητοποιήσεις.

Η ανάγκη μιας διαφορετικής γραμμής πλεύσης των κινητοποιήσεων των πανεπιστημιακών είναι εμφανής και γίνεται επιτακτική μπροστά στο αδιέξοδο που διαγράφεται. Φοιτητές, ΔΕΠ και οι άλλοι εργαζόμενοι των ΑΕΙ, ενιαιοποιώντας τα αιτήματά τους και τον αγώνα τους, συγκλίνοντας και συμπορευόμενοι με το λαϊκό κίνημα για ένα δημόσιο και δημοκρατικό πανεπιστήμιο, στην υπηρεσία των αναγκών της κοινωνίας, της νεολαίας και του ελληνικού λαού, μπορούν να αντισταθούν στην κυβερνητική επίθεση και να αποσπάσουν κατακτήσεις».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ