Σάββατο 14 Σεπτέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Α` ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Να ανακληθεί η απαράδεκτη εγκύκλιος

Να ανακαλέσει τις δύο πρόσφατες εγκυκλίους που αφορούν στην «οργάνωση και τον προγραμματισμό των Ενιαίων Λυκείων, των ΤΕΕ και των ΣΕΚ», ζητά από το υπουργείο Παιδείας η Α` ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, καταγγέλλοντας ότι η εφαρμογή τους θα επιδεινώσει την ήδη επιβαρυμένη λειτουργία των σχολείων.

Το υπουργείο Παιδείας, στο όνομα της «ορθολογικότητας» και της οικονομίας, ζητά τη συνδιδασκαλία και τη σύμπτυξη των τμημάτων στα Ενιαία Λύκεια και στα ΤΕΕ - ΣΕΚ για τα γενικά μαθήματα, ώστε να φτάνουν σε κάθε περίπτωση τον επιθυμητό και οικονομικό αριθμό των 30 μαθητών! Ζητάει, μάλιστα, αυτό να γίνεται με τη μετακίνηση μαθητών από το ένα σχολείο στο άλλο.

Επίσης, σύμπτυξη τμημάτων με διαφορετικές ειδικότητες στα ΤΕΕ και μείωση εργαστηριακών ωρών.

Ολα αυτά, σύμφωνα με καταγγελία της Α` ΕΛΜΕ, «αντίκεινται στις επιστημονικές και παιδαγωγικές αρχές, χειροτερεύουν την αναλογία μαθητών ανά διδάσκοντα, καταργούν στην ουσία τα ολιγομελή τμήματα που είναι επιβεβλημένα για λόγους κοινωνικούς, γεωγραφικούς και λειτουργικούς. Δυσχεραίνουν ακόμα περισσότερο τη διαδικασία μάθησης και δημιουργούν και τυπικά θέματα τίτλου στα ΤΕΕ».

Επίσης, η Α` ΕΛΜΕ θυμίζει την ήδη τραγική κατάσταση που υπάρχει στα σχολεία ευθύνης της και δημιουργήθηκε εξαιτίας των προηγούμενων επιλογών και κατευθύνσεων του υπουργείου. Σημειώνει χαρακτηριστικά πως «η κατάσταση λειτουργικά έχει χειροτερεύσει με τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων που ήδη πραγματοποιήθηκαν. Το ποσοστό μαθητών που εγκαταλείπουν το σχολείο στο νομό Θεσσαλονίκης είναι πάνω από 10%. Σε πάρα πολλές σχολικές μονάδες υπάρχει μεγάλο ποσοστό (και πάνω από 60%) μαθητών από οικογένειες μεταναστών και προσφύγων που χρειάζονται στήριξη και βοήθεια. Και, τέλος, το ποσοστό των σχολείων της Θεσσαλονίκης που λειτουργεί σε διπλή βάρδια και σε ακατάλληλα διδακτήρια είναι το υψηλότερο στη χώρα».

ΧΑΝΙΑ
Η διπλοβάρδια καλά κρατεί

Την εντονότατη διαμαρτυρία του για την ανεπάρκεια των κονδυλίων για την επίλυση του οξύτατου προβλήματος σχολικής στέγης στο νομό Χανίων, εξέφρασε με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Νηπιαγωγών και Δασκάλων νομού Χανίων.

Συγκεκριμένα, τονίζει πως «τη στιγμή που για προεκλογικούς λόγους ο υπουργός Παιδείας εξαγγέλλει στο Ηράκλειο την κατεδάφιση και ανακατασκευή ολόκληρου σχολικού συγκροτήματος, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση των Χανίων ακόμη υπάρχουν δημοτικά και νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε διπλοβάρδια.

Είναι ή δεν είναι τελικά στις προτεραιότητες του υπουργείου Παιδείας η κατάργηση της διπλοβάρδιας; 'Η μήπως είναι προτεραιότητα οι ψηφοθηρικές εξαγγελίες εκεί όπου υπάρχουν πολλοί ψηφοφόροι; 'Η μήπως είναι προτεραιότητα η έξαψη των τοπικιστικών αντιπαραθέσεων που προκύπτει από αυτή την πολιτική των δύο μέτρων και δύο σταθμών και τη δημιουργία μικρών Αθηνών στις περιφέρειες;».

Στη συνέχεια σημειώνει ότι «ακόμα και σήμερα δε γνωρίζουμε εάν θα καταργηθεί η διπλοβάρδια σε 4 δημοτικά σχολεία ή θα βρεθούν καρέκλες και θρανία ή θα δοθεί τελικά ηλεκτρικό ρεύμα, για δύο δημοτικά σχολεία στη Σούδα.

Παρόμοια είναι η κατάσταση με το νέο διδακτήριο στο σχολείο του Πλατανιά, ενώ στην πόλη των Χανίων θα συνεχίσουν να λειτουργούν με διπλοβάρδια 5 Δημοτικά Σχολεία, να συστεγάζονται σε πολύ μικρούς χώρους 4 δημοτικά και το 1ο δημοτικό να εξακολουθεί να παραμένει απέναντι από νεκροταφείο και το 11ο σε ενοικιαζόμενο πολύ μικρό χώρο.

Καταλήγοντας υπογραμμίζει πως από τα 35 νηπιαγωγεία του νομού τα δύο έχουν δικό τους χώρο και δεν υπάρχει κανένας προγραμματισμός για ανέγερση νέων, παρά την αύξηση του πληθυσμού. Με αποτέλεσμα να φτάνουν στο τραγικό σημείο να αναστέλλεται η λειτουργία δημόσιων νηπιαγωγείων με το αιτιολογικό ότι «δεν υπάρχει κτίριο να στεγαστεί το νηπιαγωγείο οπότε δε γράφονται παιδιά». Ετσι σπρώχνονται τα παιδιά σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία. Και έτσι οδηγείται στην εξαθλίωση η δημόσια δωρεάν παιδεία!

Χαρακτηριστικό των όσων καταγγέλλει ο Σύλλογος Νηπιαγωγών και Δασκάλων νομού Χανίων παραπάνω, είναι ότι ακόμα εξακολουθεί το 19ο Δημοτικό Σχολείο να υποδέχεται τους μαθητές του χωρίς καν να μπορεί να τους παράσχει τα απαραίτητα, όπως θρανία και καρέκλες.

Είναι άξιο απορίας ή αυτονόητο τελικά γιατί ο κ. Ευθυμίου και ο πρωθυπουργός της χώρας μας, δεν επέλεξαν το συγκεκριμένο σχολείο για αγιασμό;

ΕΣΑΚ ΔΕΕ
Επικίνδυνη αδράνεια της πλειοψηφίας στην ΟΛΜΕ

Από κινητοποίηση εκπαιδευτικών την περσινή χρονιά
Από κινητοποίηση εκπαιδευτικών την περσινή χρονιά
Σε παράσταση διαμαρτυρίας προσανατολίζεται την Πέμπτη 19 Σεπτέμβρη, στη 1 το μεσημέρι το ΔΣ της ΟΛΜΕ με αιτήματα που αφορούν κυρίως λειτουργικά ζητήματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η απόφαση ελήφθη κατά τη χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ, όπου η ΕΣΑΚ ΔΕΕ κατέθεσε πρόταση για στάση εργασίας και συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας εκείνη τη μέρα, με προβολή και διεκδίκηση μείωσης μαθητών ανά τμήμα, απόρριψης του «κανονισμού λειτουργίας» που προωθεί το ΥΠΕΠΘ, αντίθεσης στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων που προωθείται με την υποχρεωτική εργασία των εκπαιδευτικών σε διάφορα προγράμματα εκτός του ωρολόγιου προγράμματος, αντιμετώπισης του αυταρχισμού που αναπτύσσεται φέτος στα σχολεία και την απόρριψη όλου του πλέγματος για την αξιολόγηση.

Ωστόσο, η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ επιλέγει να εξαντλεί την παρέμβασή της στον αριθμό μαθητών και την αδιαφανή επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης, τη στιγμή που το υπουργείο Παιδείας χαρακτηρίζει τη φετινή χρονιά ως «χρονιά αξιολόγησης» και εντείνει, μέσω πλήθους νομοθετημάτων και του κανονισμού, τον αυταρχισμό στα σχολεία. Με βάση αυτή τη λογική οι δυνάμεις ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ, Συνεργασία, Παρέμβαση, αποφάσισαν την πραγματοποίηση της παράστασης διαμαρτυρίας στο υπουργείο αφήνοντας έξω από το διεκδικητικό πλαίσιο την «αξιολόγηση», τον κανονισμό, τα εργασιακά ζητήματα, τα οποία προωθούνται και στην πράξη από το υπουργείο Παιδείας, όπως επισημαίνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ.

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ τόνισε επανειλημμένα στις μέχρι σήμερα συνεδριάσεις την ανάγκη άμεσης ενημέρωσης του κλάδου εφ' όλης της ύλης και τη σύγκληση γενικών συνελεύσεων ως τις αρχές Οκτώβρη, ώστε να παρέμβει αγωνιστικά και άμεσα. «Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι η διέξοδος βρίσκεται στην άμεση ενεργοποίηση της βάσης από τα κάτω μέσα από γενικές συνελεύσεις, τις επιτροπές αγώνα και το συντονιστικό των πρωτοβάθμιων σωματείων», τονίζει η παράταξη.

  • Ανάλογη πρόταση για πραγματοποίηση στάσης εργασίας και συγκέντρωσης την Πέμπτη 19 Σεπτέμβρη κατέθεσε και ο εκπρόσωπος της ΕΣΑΚ ΔΕΕ στο ΔΣ της ΔΟΕ κατά τη χτεσινή συνεδρίαση, ωστόσο απορρίφθηκε από τις δυνάμεις της πλειοψηφίας ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ...
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Προπαγάνδα του αυτονόητου και ζοφερή πραγματικότητα

Συνεχίζοντας την προσπάθεια να εμφανίσει ειδυλλιακή εικόνα στην εκπαίδευση, το υπουργείο Παιδείας επιλέγει να προβάλλει την εικόνα που όλοι θα ήθελαν να υπάρχει στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και κάνει λόγο για «θεωρία της ψωροκώσταινας» όταν αναφέρεται σε όσους «δεν αναγνωρίζουν τα βήματα προόδου».

Ο λόγος για τον υπουργό Παιδείας Π. Ευθυμίου, ο οποίος εγκαινίασε χτες το σχολικό κτίριο του 5ου Ενιαίου Λυκείου Νίκαιας και στη συνέχεια επισκέφτηκε τα επίσης νεόκτιστα 9ο Γυμνάσιο και 2ο Λύκειο της ίδιας περιοχής. Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε τα περί «καλής προετοιμασίας» για τη φετινή σχολική χρονιά, σημειώνοντας ότι «χρόνο με το χρόνο βελτιώνονται σαρωτικά οι υποδομές της σχολικές στέγης, όχι μόνο στη Νίκαια αλλά στο σύνολο των περιοχών της χώρας, ενώ ανάλογη είναι και η ποιοτική βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης», επικαλούμενος για πολλοστή φορά στοιχεία διεθνών οργανισμών.

«Η θεωρία της ψωροκώσταινας ξεπεράστηκε οριστικά παρά την εμμονή ορισμένων να αγνοούν ηθελημένα τα σημαντική βήματα προόδου που έχουν γίνει», είπε χαρακτηριστικά ο Π. Ευθυμίου. Σε αυτό, έρχονται να απαντήσουν τα στοιχεία που περιέχονται σε ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά «η Πρόοδος» και δείχνουν ότι μαθητές νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων του Πειραιά, ξεκινούν μια ακόμα χρονιά μέσα σε ακατάλληλα, μισθωμένα και παλιά κτίρια που δεν ανταποκρίνονται στο ρόλο που θα έπρεπε να έχει το σχολείο. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συλλόγου, δύο δημοτικά λειτουργούν σε διπλή βάρδια, άλλα αντιμετωπίζουν προβλήματα έλλειψης αιθουσών που βρίσκονται σε ακατάλληλους χώρους, μικρών τετραγωνικών ή που χωρίζονται στα δύο με ξύλινα χωρίσματα, καθώς στο όνομα της εξάλειψης της διπλοβάρδιας δημιουργήθηκαν αίθουσες από το πουθενά. Δε λείπουν βέβαια, σύμφωνα με το Σύλλογο, και τα σχολεία που στεγάζονται σε παλιά σπίτια (8 δημοτικά και νηπιαγωγεία) ή σε λυόμενες αίθουσες (μετά το σεισμό), δεν έχουν αίθουσες εκδηλώσεων και παιδαγωγικών δραστηριοτήτων, νηπιαγωγεία που κάνουν μάθημα στους διαδρόμους ή λειτουργούν υποβαθμισμένα σε σχέση με την οργανικότητά τους, ενώ έντονο είναι και το πρόβλημα των επισκευών στα ηλεκτρικά ή υδραυλικά σε δημοτικά και νηπιαγωγεία της πόλης.

162ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Ακόμη περιμένουν το σχολείο τους

Κλειστό παραμένει εδώ και ένα χρόνο έτοιμο κτίριο γιατί οι αρμόδιοι δεν έχουν προχωρήσει στη διάνοιξη... δρόμων πρόσβασης

Δεν είναι λαχανόκηπος που θα ομόρφαινε ένα σχολείο, αλλά ένα περιφραγμένο χωράφι που καθιστά αδύνατη την πρόσβαση
Δεν είναι λαχανόκηπος που θα ομόρφαινε ένα σχολείο, αλλά ένα περιφραγμένο χωράφι που καθιστά αδύνατη την πρόσβαση
Θύματα αδιαφορίας, εμπαιγμού και... προεκλογικών σκοπιμοτήτων έχουν πέσει εδώ και ενάμιση χρόνο, γονείς και μαθητές του 162ου δημοτικού σχολείου Αθήνας, στον Κολωνό. Αν και το κτίριο, που προορίζεται για να το στεγάσει είναι έτοιμο από το καλοκαίρι του 2001, είναι αδύνατο να μεταφερθούν οι μαθητές του εκεί, γιατί οι αρμόδιοι δε φρόντισαν να υπάρχει δρόμος πρόσβασης (κατάλληλες διαδικασίες για απαλλοτριώσεις κλπ.)! Σήμερα εδώ και 10 χρόνια το σχολείο αυτό (περίπου 160 μαθητές) λειτουργεί σε διπλοβάρδια με το 60ό δημοτικό (περίπου 180 μαθητές) σε ένα κτίριο στη συμβολή των οδών Αίμωνος και Τηλεφάνους.

Το σχολείο λοιπόν που κατασκευάστηκε μετά από πάγιο αίτημα της Ενωσης Γονέων και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, στη συμβολή των οδών Ζηνοδώρου και Νικοδήμου 13, είναι σήμερα πλήρως αναξιοποίητο. Η πρόσβαση από την κεντρική πύλη του σχολείου είναι αδύνατη, γιατί ακριβώς μπροστά στην πόρτα βρίσκεται περιβόλι με μαρούλια... Ενώ η «εναλλακτική» λύση πρόσβασης από την οδό Αίμωνος - φάρδους περίπου 4 μέτρων και διπλής κατευθύνσεως - είναι άκρως επικίνδυνη για τα παιδιά, μέσα σε βιομηχανική περιοχή, αφού περνούν κυρίως φορτηγά και τα πεζοδρόμια είναι ανύπαρκτα. Ωστόσο, το σχολείο παραμένει ανοιχτό και αφύλαχτο, με αποτέλεσμα ήδη να έχουν προκληθεί φθορές, όπως σπασμένα τζάμια, γκρεμισμένοι σοβάδες κ.ά.

Παίζουν προεκλογικά παιχνίδια στις πλάτες μας!

Αναφερόμενη στην ιστορία αυτού του σχολείου, η Ευθυμία Καπνιά, γραμματέας του Συλλόγου Γονέων, λέει: «Μετά τους σεισμούς του 1999 ο ΟΣΚ αποφάσισε με το κονδύλι που είχε πάρει για τα σεισμόπληκτα σχολεία, να υλοποιήσει ένα αίτημά μας και να κτίσει ένα νέο κτίριο, όπου θα στεγαζόταν το 162ο δημοτικό. Επειδή το χρονικό περιθώριο ήταν μικρό για να γίνουν διαδικασίες απαλλοτρίωσης του περιβολιού, ώστε να διανοιχτούν δρόμοι, ζήτησε τη δέσμευση του δήμου ότι θα κάνει τις απαραίτητες ενέργειες, ο οποίος δεσμεύτηκε. Ολα αυτά έγιναν στα τέλη του ?99».

Και συνεχίζει: «Από πέρυσι τον Ιούλη το σχολείο είναι έτοιμο. Από τότε όμως δεν έχει ανοιχτεί ο δρόμος. Πόσο έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες για τη διάνοιξη των δρόμων κανείς δεν ξέρει, γιατί κανείς δε μας ενημερώνει υπεύθυνα». Να σημειωθεί ότι η Επιτροπή της Περιφέρειας Αττικής της παρ. 1, του άρθρου 7 του Ν. 2839/00, με έγγραφη απόφασή της στις 24 Μάη 2002, προτείνει την απαλλοτρίωση του περιβολιού.

«Είναι ξεκάθαρο ότι παίζεται πολιτικό, προεκλογικό παιχνίδι στις πλάτες μας. Πέρυσι ο ΟΣΚ έψαχνε την Ενωση Γονέων και το δήμο για να παραδώσουν το σχολείο. Οταν βγήκαν οι υποψηφιότητες για τις δημοτικές εκλογές, ο Μ. Μπαλτάς, διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΚ, ο οποίος είναι και υποψήφιος στο συνδυασμό του Χρ. Παπουτσή, μάς είπε: «δε δίνω το κλειδί» με το πρόσχημα ότι δεν έχει ανοιχτεί δρόμος. Από τη μεριά του ο δήμος υποστηρίζει ότι λίγο πριν τις εκλογές θα είναι έτοιμο. Δεν ξέρουμε τι ενέργειες κάνει, προσπαθούμε μάταια να βρούμε άκρη», καταλήγει η Ευθ. Καπνιά.

Μας «δουλεύουν»...

Την ημέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς παραβρέθηκαν στο 162ο δημοτικό, εκπρόσωποι της δημοτικής αρχής Αθήνας, οι οποίοι δεσμεύτηκαν στους γονείς ότι σε τρεις εβδομάδες θα είναι όλα έτοιμα!

«Το σχολείο είναι εντάξει εδώ και 1,5 χρόνο και έρχεται ο δήμος και λέει ουσιαστικά ότι λίγες μέρες πριν τις εκλογές θα είναι έτοιμο. Με λίγα λόγια μας δουλεύουν. Δεν πρόκειται να ανεχτούμε άλλη κοροϊδία. Δεν πάει άλλο», επισημαίνει η Μαρία Κόκκαλη, ταμίας του Συλλόγου.

«Εχουμε μείνει στα "θα". Εχτισαν ένα σχολείο ανάμεσα σε βιομηχανίες και περιβόλια. Οπου κι αν έχουμε πάει μάς έχουν κλείσει τις πόρτες, τόσο σε υπουργεία, όσο και στον ΟΣΚ δε μας έχουν πει τίποτα συγκεκριμένο. Και στο Δήμο όλο μας λένε ότι θα ανοίξει ο δρόμος, αλλά τα μαρούλια μένουν εκεί», υπογράμμισε η Μαρία Λεμποτέση, πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων.

«Στο τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς μας είχαν πει ότι το καλοκαίρι θα είχε ανοιχτεί ο δρόμος και τελικά δεν έγινε τίποτα, τώρα μας λένε να περιμένουμε μέχρι τις εκλογές», υπογραμμίζει ο Παναγιώτης Κλήμης, γονιός.

Ενώ μια μητέρα αναρωτιέται: «Αν δεν ανοιχτεί ο δρόμος, κανένας δε θέλει να πάει. Δηλαδή πώς να πάμε; Να πηδάμε από τα χωράφια; `Η να ριψοκινδυνεύουμε τη ζωή των παιδιών μας από δρόμους που δεν έχουν ούτε πεζοδρόμια;».


Ελ.ΤΖΙΒΡΑ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ