Πέμπτη 17 Μάρτη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Φοιτητικό διήμερο ενάντια στον πόλεμο και τον ρατσισμό

Διήμερο ενάντια στον πόλεμο και τον ρατσισμό, με τίτλο «Εμείς δεν τραγουδάμε για να χωρίσουμε τον κόσμο, εμείς τραγουδάμε και αγωνιζόμαστε για να ενώσουμε τον κόσμο...», διοργανώνουν στις 19 και 20 Μάρτη, στο γήπεδο απέναντι από την Α' Εστία του ΑΠΘ, οι Φοιτητικοί Σύλλογοι Ηλεκτρολόγων - Μηχανολόγων Μηχανικών, ΜΜΕ, ΤΕΦΑΑ, Κτηνιατρικής, Ιατρικής και ΣΟΦΕΘ.

Στον χώρο, από τις 6 μ.μ., θα λειτουργούν σποτ για τον Αθλητισμό, τον Πολιτισμό, τις νέες φοιτήτριες, έκθεση ενάντια στον πόλεμο, ενώ θα υπάρχει πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα.

Στο κάλεσμά τους οι Φοιτητικοί Σύλλογοι δηλώνουν ότι οι φοιτητές ενώνουν τη φωνή τους με τον ελληνικό λαό ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία και σημειώνουν: «Δεν θα επιλέξουμε στρατόπεδο ληστών, μόνη μας ελπίδα η πάλη των λαών!

Δίνουμε το χέρι μας σε όλους τους ξεριζωμένους, στα θύματα του ιμπεριαλιστικού πολέμου, σε όσους αναγκάζονται να ξεριζωθούν από τον τόπο τους.

Απομονώνουμε κάθε φωνή που χύνει ρατσιστικό δηλητήριο, δεν χωράνε ούτε στις γειτονιές ούτε στις σχολές ούτε στα σχολεία μας.

Οι φοιτητικοί σύλλογοι κάνουμε πράξη την αλληλεγγύη, τον αγώνα, τη συλλογική διεκδίκηση, μέσα από τις επιτροπές μας και όλες τις συλλογικές διαδικασίες των συλλόγων μας».

Συνεχίζεται το τουρνουά ενάντια στην οπαδική βία

Με επιτυχία συνεχίζεται το ποδοσφαιρικό τουρνουά 5x5 φοιτητικών συλλόγων ενάντια στην οπαδική βία, με σύνθημα: «Για κάθε Αλκη! Στο δικό τους γήπεδο βία και παρακμή, στο δικό μας γήπεδο αγώνας για ζωή!».

Το τουρνουά συνεχίζεται σήμερα και αύριο και ώρες 17.00 - 20.00. Για δηλώσεις συμμετοχής: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfI7U2331Ut4EdpAa7REZ_Tb3PJ2rdRK-SrBwp8hce6YlZOEQ/viewform

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Επαρκής κρατική χρηματοδότηση και όχι εμπορική χρήση στα σχολεία

«Δεν δεχόμαστε να γίνονται τα σχολεία των παιδιών μας χώρος εμπορικής δραστηριότητας», τονίζει το Διοικητικό Συμβούλιο της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας σχετικά με την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας που δείχνει τον δρόμο για αξιοποίηση σχολικών κτιρίων.

Η ΑΣΓΜΕ αναφέρεται στην εγκύκλιο, που έρχεται ως εφαρμογή του νόμου για τα σχολεία που ψηφίστηκε το περασμένο καλοκαίρι, σύμφωνα με την οποία «είναι δυνατόν με απόφαση του Σχολικού Συμβουλίου, η οποία γνωστοποιείται στον οικείο δήμο, να διοργανώνονται και να υλοποιούνται από τη σχολική μονάδα, μετά το πέρας του ωρολογίου διδακτικού προγράμματος και τη λήξη του ολοημέρου σχολείου, με ή χωρίς συνεργασία με τρίτους φορείς, εκδηλώσεις, προγράμματα και συνέδρια που απευθύνονται στην εκπαιδευτική κοινότητα (...) Τυχόν έσοδα από τις εκδηλώσεις αυτές εισπράττονται από την αρμόδια σχολική επιτροπή και αποδίδονται στη σχολική μονάδα μέσω αυτής».

Η ΑΣΓΜΕ τονίζει: «Οι εκπρόσωποι των Συλλόγων Γονέων σε κάθε Σχολικό Συμβούλιο και Σχολική Επιτροπή καταψηφίζουμε και μπλοκάρουμε με τη δράση μας όποια πρόταση έρθει για εμπορική χρήση του σχολείου. Δεν μπορούμε να ανεχτούμε σε λίγο να μας ζητάνε και χρήματα για να κάνουμε εκδηλώσεις μέσα στα σχολεία μας», δηλώνει η ΑΣΓΜΕ, επαναλαμβάνοντας την ανάγκη για «σύγχρονα, ασφαλή και ανοιχτά σχολεία στην κοινότητα. Θέλουμε σχολεία ζωντανά και το απόγευμα, ως ανοιχτούς χώρους αθλητικής, πολιτιστικής και κοινωνικής δράσης με ευθύνη των Συλλόγων Γονέων και των δήμων και με μαζικούς διορισμούς μόνιμων σχολικών φυλάκων».

«Η χρηματοδότηση των σχολείων είναι αποκλειστική υποχρέωση του κράτους», υπογραμμίζει η ΑΣΓΜΕ σημειώνοντας πως «ειδικά στις σημερινές συνθήκες, με τις αυξήσεις στο ηλεκτρικό ρεύμα, φυσικό αέριο και στο πετρέλαιο, πρέπει με ευθύνη της κυβέρνησης να υπάρξει ουσιαστική αύξηση στα χρήματα των Σχολικών Επιτροπών».

«Αντιπαλεύουμε και ακυρώνουμε στην πράξη κάθε προσπάθεια αυτονομίας και κατηγοριοποίησης της σχολικής μονάδας.

Αντιπαλεύουμε στην πράξη το σχολείο που ετοιμάζουν, ένα σχολείο που θα λειτουργεί με σπόνσορες και χορηγίες, επειδή διαχρονικά υποχρηματοδοτείται η Παιδεία», τονίζουν οι γονείς.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Παρουσιάζει σήμερα στους πρυτάνεις τους άξονες του νέου νόμου - πλαισίου

Ολοταχώς προχωρά η κυβέρνηση για τη θεσμοθέτηση του νέου νόμου - πλαισίου για τα ΑΕΙ, τους άξονες του οποίου αναμένεται να παρουσιάσει σήμερα η υπουργός Παιδείας, Ν. Κεραμέως, σε έκτακτη διαδικτυακή Σύνοδο Πρυτάνεων. Την επόμενη βδομάδα η υπουργός έχει ζητήσει να έχει συναντήσεις με τους υπεύθυνους Παιδείας των κοινοβουλευτικών κομμάτων με θέμα επίσης τον νέο νόμο - πλαίσιο.

Η κυβέρνηση φαίνεται ότι επιδιώκει να βρει ερείσματα για τη συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία και δημοσιεύματα εμφανίζουν να έχει κάνει πίσω σε προτάσεις που είχαν προβληθεί το προηγούμενο διάστημα, όπως π.χ. η επαναφορά των Συμβουλίων Διοίκησης.

Σύμφωνα με την επιστολή της υπουργού προς τους εκπροσώπους των κομμάτων ο νόμος θα δομείται στους άξονες: Αναβάθμιση της ποιότητας, βελτίωση της λειτουργικότητας, προώθηση της διασύνδεσης των πανεπιστημίων με την κοινωνία και εκσυγχρονισμός του Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (ΔΟΑΤΑΠ).

Δημοσιεύματα κάνουν λόγο επίσης για διατάξεις που θα θεσπίζουν θέσεις μάνατζερ στα ΑΕΙ, θα αναβαθμίζουν την πρακτική άσκηση των φοιτητών, θα ενισχύουν την κινητικότητα των φοιτητών μεταξύ σχολών και τμημάτων, θα απελευθερώνουν τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά προβλέποντας παράλληλα ανταποδοτικές υποτροφίες κ.ά.

ΤΟΜΕΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΕΡΡΩΝ ΤΗΣ ΚΝΕ
Εξω οι φασίστες από τις σχολές μας

Σε απομόνωση των φασιστικών ομάδων που δρουν στο σκοτάδι και προσπαθούν να σπείρουν το φόβο και την μοιρολατρία καλεί η Τομεακή Επιτροπή Σερρών της ΚΝΕ, με αφορμή τη «μόλυνση» που άρχισε να εμφανίζεται στις σχολές, με «στοχάδια», κέλτικους σταυρούς και σβάστικες, αλλά και το ξήλωμα των αφισών της ΚΝΕ ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο.

Σε ανακοίνωσή του το Τομεακό Συμβούλιο Σερρών σημειώνει μεταξύ άλλων ότι «είναι οι ίδιοι σκοταδιστές που το προηγούμενο διάστημα προσπαθούσαν να σταματήσουν την οργάνωση του αγώνα των φοιτητών για να ανοίξουν οι σχολές, για την προστασία της υγείας του λαού, την οργάνωση των μαθητών εναντίον της Τράπεζας Θεμάτων και της ΕΒΕ (ελάχιστης βάσης εισαγωγής).

Είναι αυτοί που θέλουν να μπει στον γύψο η κάθε μορφή οργανωμένης διεκδίκησης για τα δικαιώματά μας. Προσπαθούν να σπείρουν τον φόβο, τη μοιρολατρία».

Καλεί τη νεολαία, τον λαό των Σερρών να πάρουν θέση και να απομονώσουν τη δράση των φασιστών «μέσα από την αυξημένη συμμετοχή στους φοιτητικούς συλλόγους και στα εργατικά σωματεία, την καθημερινή στάση του καθενός, μαχητικά και αγωνιστικά στην πάλη για το δίκιο, την ειρήνη και τη ζωή που μας αξίζει να ζούμε».

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
«Με πυξίδα την αντιλαϊκή στρατηγική της ΕΕ οι αντιδραστικές αλλαγές στην Παιδεία»

Τη σύμπλευση των νόμων της κυβέρνησης της ΝΔ για την Εκπαίδευση, όπως και εκείνων του ΣΥΡΙΖΑ, με τη στρατηγική της ΕΕ, επιβεβαιώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαντώντας στην ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ για τις αντιδραστικές αλλαγές στην Παιδεία, την οποία κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Λευτέρης Νικολάου - Αλαβάνος.

Η Ερώτηση αφορούσε το βαθιά αντιδραστικό νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με επίκεντρο τη λεγόμενη «αυτονομία» της σχολικής μονάδας, που ανοίγει την πόρτα στην επιχειρηματική λειτουργία των σχολείων, οδηγώντας σε ακόμα μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση των σχολείων σε βάρος των παιδιών των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων, με διατάξεις που ενισχύουν τις «δεξιότητες» αντί της ολοκληρωμένης μόρφωσης και εντείνουν τους ταξικούς φραγμούς, ενώ τονιζόταν πως στο παραπάνω αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο εντάσσεται και η ανάλογη διαδικασία κατηγοριοποίησης των εκπαιδευτικών με κριτήριο τη συμμόρφωση και καθυπόταξή τους σε αυτόν τον αντιεκπαιδευτικό σχεδιασμό. Η Επιτροπή κλήθηκε να απαντήσει πώς τοποθετείται στο γεγονός ότι οι κατευθύνσεις της ΕΕ και το κυβερνητικό σχέδιο νόμου ενταφιάζουν το δικαίωμα να ξεκινούν οι μαθητές από την ίδια μορφωτική αφετηρία, θεωρώντας ότι η μόρφωση αποτελεί ευκαιρία και όχι δικαίωμα και βαθαίνοντας τις ανισότητες και τους ταξικούς φραγμούς. Επίσης, πώς τεκμηριώνει ότι η διαφοροποιημένη - κατηγοριοποιημένη παροχή εκπαίδευσης προωθεί την ισότητα και όχι το προφανές, δηλαδή την οπισθοδρομική, άδικη και ανισότιμη μεταχείριση των μαθητών στη βάση της ταξικής τους προέλευσης.

Η αρμόδια επίτροπος M. Gabriel στην απάντησή της υπερασπίζεται την «αυτονομία» των σχολείων, που οδηγεί σε σχολεία πολλών ταχυτήτων, με την ένταση των ταξικών φραγμών σε βάρος των παιδιών των εργατικών - λαϊκών οικογενειών, ενώ αποτελεί και την κερκόπορτα επιχειρηματικών συμφερόντων στα σχολεία. Ισχυρίζεται ότι η «αυτονομία» «δίνει περισσότερες ευκαιρίες να προσαρμόζονται σε συγκεκριμένες ανάγκες και στο τοπικό πλαίσιο, τα οφέλη της εξαρτώνται από τη διαχειριστική ικανότητα των σχολείων», παραπέμποντας δηλαδή στη λειτουργία των σχολείων με επιχειρηματικά κριτήρια και όχι με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μόρφωσης των παιδιών.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικαλείται τον «Ευρωπαϊκό Πυλώνα Κοινωνικών Δικαιωμάτων», που προωθεί τη γραμμή των ελάχιστων δικαιωμάτων και της «διά βίου μάθησης και κατάρτισης», που δεν υπηρετούν το δικαίωμα στη μόρφωση αλλά την αντιστοίχιση προσόντων με βάση τις ανάγκες των εργοδοτών και των επιχειρηματικών ομίλων, οδηγώντας σε ένα αέναο κυνήγι δεξιοτήτων, υπονομεύοντας και καταργώντας την κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων.

Για τη διασφάλιση της υλοποίησης των παραπάνω αντιδραστικών κατευθύνσεων, η Επιτροπή καυχιέται κιόλας για την παροχή «τεχνικής υποστήριξης στις ελληνικές αρχές μέσω του προγράμματος στήριξης διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων» στο πλαίσιο του νόμου 4547/2018 της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, στο όνομα του «να ενισχύσουν τα προσόντα των επαγγελματιών». Πρόκειται για τον νόμο που βαφτίζει «αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου» την καθυπόταξη των εκπαιδευτικών προκειμένου να συμμορφώνονται στις επιταγές της κυβέρνησης και των «αναγκών της αγοράς», με την απειλή της απόλυσης, ενώ αποψιλώνει περαιτέρω τις ευθύνες του κράτους για τη λειτουργία των σχολείων. Παράλληλα, εν μέσω πανδημίας, με την κατεύθυνση της ατομικής ευθύνης έχει μετατρέψει εδώ και μήνες τα σχολεία σε εστίες υπερμετάδοσης.

«Οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί να "αξιολογήσουν" αυτοί, με κριτήριο τις σύγχρονες ανάγκες τους και την πείρα τους, το σχολείο των κοινωνικών φραγμών, των πολλών ταχυτήτων, της υποβάθμισης και της επιχειρηματικής δράσης που έχουν προωθήσει διαχρονικά ΕΕ και κυβερνήσεις. Να ανοίξει η συζήτηση για μια κοινωνία απαλλαγμένη από την καπιταλιστική εκμετάλλευση, και το σχολείο που μπορεί να εξασφαλίσει στέρεα γνώση, μορφωτική συγκρότηση και ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών», τονίζει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με αφορμή την τοποθέτηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ