Πέμπτη 17 Μάη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ
Εκεί που σταματάει η ευαισθησία...

Συζητήθηκε Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Η ανάλγητη πολιτική όλων των μέχρι τώρα κυβερνήσεων απέναντι στα παιδιά με αναπηρία και μαθησιακές δυσκολίες φαίνεται ανάγλυφα στην περίπτωση του Ειδικού Σχολείου Κορυδαλλού, το οποίο έχει αφεθεί στην τύχη του.

Το θέμα έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση η βουλευτής του ΚΚΕ Β. Νικολαΐδου, αλλά ο αρμόδιος υφυπουργός, Γ. Καλός, αρνήθηκε τις ελλείψεις που υπάρχουν. Ισχυρίστηκε ότι το εξαθέσιο ειδικό δημοτικό σχολείο λειτουργεί με «ικανοποιητικό έως μέγιστο» βαθμό πληρότητας προσωπικού, ότι για 33 μαθητές υπάρχουν επτά ειδικοί δάσκαλοι και πέντε εργαζόμενοι ειδικής εκπαίδευσης. Ωστόσο, παραδέχτηκε ότι το σχολείο στεγάζεται σε προκατασκευασμένες αίθουσες αφού το κτίριο κρίθηκε ακατάλληλο μετά από πρόσφατο σεισμό. Σχετικά με τη στέγασή του, είπε ότι έχουν ξεκινήσει διαδικασίες για την απαλλοτρίωση οικοπέδου αλλά είναι χρονοβόρες επειδή το τίμημα είναι αρκετά υψηλό.

Η Β. Νικολαΐδου υπογράμμισε ότι ο υφυπουργός παρουσιάζεται ικανοποιημένος για μία κατάσταση, όμως, που ...καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα. Η βουλευτής είπε ότι επισκέφθηκε το σχολείο και έχει ίδια αντίληψη των ελλείψεων. Στα προκατασκευασμένα κτίρια, είπε, δεν υπάρχει ούτε καν πυρασφάλεια ενώ λείπει και η σχετική μπάρα προκειμένου να έχουν πρόσβαση στο σχολείο τα παιδιά με αναπηρία. Λείπουν, πρόσθεσε, ειδικοί δάσκαλοι και επιστήμονες και χαρακτηριστικό του ...«ενδιαφέροντος» των κυβερνήσεων είναι ότι η επιχορήγηση από 23.000 ευρώ πέρσι έπεσε στα 13.000 ευρώ φέτος, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται οι γονείς με σοβαρά έξοδα.

«Οχι» στην αστυνομοκρατία στα σχολεία

Παράσταση διαμαρτυρίας του ΚΚΕ, της ΚΝΕ και μαζικών φορέων στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας

Την προωθούμενη αστυνομοκρατία και την προσπάθεια εκφοβισμού μαθητών στο σχολικό συγκρότημα Γκράβας κατήγγειλαν χτες το πρωί, σε παράσταση διαμαρτυρίας μέλη του ΚΚΕ, της ΚΝΕ, της «Δημοκρατικής Συσπείρωσης», της Γ' ΕΛΜΕ και της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων, οι οποίοι κάλεσαν τους εκπαιδευτικούς των σχολείων να καταδικάσουν τέτοια κρούσματα και ανέδειξαν την ανάγκη «να ενταθεί η πάλη για την υπεράσπιση και τη διεύρυνση των ατομικών δικαιωμάτων και των δημοκρατικών ελευθεριών που παραβιάζονται συστηματικά».

Συγκεκριμένα, την περασμένη Τρίτη πέντε ασφαλίτες τριγυρνούσαν στο σχολικό συγκρότημα Γκράβας, κάνοντας έλεγχο και εξακρίβωση στοιχείων σε μαθητές (κυρίως μετανάστες), με αφορμή μια κλοπή που σημειώθηκε. Το ίδιο σκηνικό επαναλήφθηκε και χτες το πρωί, που τρεις ασφαλίτες αλώνιζαν στο χώρο της Γκράβας και δε δίστασαν να μπουν και μέσα σε προαύλιο σχολείου.

«Η παρουσία αστυνομικών με πολιτικά ρούχα δε λύνει κανένα πρόβλημα (...) Αντίθετα, δημιουργεί τρομοκρατία. Ιδιαίτερα όταν επιτίθεται σε μετανάστες συμβάλλει στο να δημιουργείται το αίσθημα της ξενοφοβίας και του ρατσισμού, προωθεί φαινόμενα ανισότητας ανάμεσα σε Ελληνες και μετανάστες. Εξάλλου, η τακτική τους είναι γνωστή από τις μαθητικές κινητοποιήσεις που μας συμπεριφέρονταν σαν εγκληματίες», επισημαίνει η ΤΟ Γκράβας της ΚΝΕ.

Ενώ η «Δημοκρατική Συσπείρωση», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της ότι «οι πρακτικές αυτές δεν αποτελούν μεμονωμένα περιστατικά, αλλά είναι αποτέλεσμα της γενικότερης αυταρχικής πολιτικής που εφαρμόζεται στο σύνολο της πολιτικής ζωής της χώρας και γίνονται πάντοτε με την κάλυψη της πολιτικής εξουσίας. Η κυβέρνηση θέλοντας να περιορίσει το διαρκώς ογκούμενο λαϊκό κίνημα, χρησιμοποιεί ή και καλύπτει αντιδημοκρατικές πρακτικές».

Στο σχολικό συγκρότημα, στην οδό Νικοπόλεως 31 (Κάτω Πατήσια), θα περιοδεύσει σήμερα στις 10.30 π.μ., ο Σπύρος Χαλβατζής, επικεφαλής της «Συμπαράταξης για την Αθήνα».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Να υιοθετηθεί εναλλακτική χάραξη του ΜΕΤΡΟ

Ανακοίνωση της Πανσπουδαστικής ΚΣ

Ως αποτέλεσμα πολιτικών σκοπιμοτήτων εκτιμά η Πανσπουδαστική ΚΣ την εσπευσμένη απόφαση της Συγκλήτου του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, να δώσει «πράσινο φως» για τις εργασίες του «Μετρό της Θεσσαλονίκης» κάτω από το χώρο του πανεπιστημίου κι όχι απέναντι στη ΔΕΘ. Η ΠΚΣ απαιτεί άμεση διακοπή των εργασιών και ανάληψη πρωτοβουλιών, ώστε να υιοθετηθεί εναλλακτική χάραξη του ΜΕΤΡΟ, που να μην επιβαρύνει τους χώρους και τη λειτουργία του Πανεπιστημίου.

Η ΠΚΣ υπογραμμίζει ότι δεν παρουσιάστηκαν πειστικά στοιχεία τεχνικού χαρακτήρα από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και τη Σύγκλητο, που να δικαιολογούν τη συγκεκριμένη επιλογή ως τη μοναδική εφικτή, πόσο μάλλον ως τη βέλτιστη δυνατή.

Από τη μέχρι τώρα πορεία των διαπραγματεύσεων των πρυτανικών αρχών με την εταιρεία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, οι οποίες έγιναν χωρίς καμία ενημέρωση της Συγκλήτου, των Τμημάτων και των φοιτητικών συλλόγων του ΑΠΘ «... διαφαίνεται η προσπάθεια - σημειώνει η ΠΚΣ - πάση θυσία να μην επηρεαστεί ο χώρος της ΔΕΘ από το στήσιμο των εργοταξίων και να μη ζημιωθούν τα κέρδη της HELEXPO ως αποτέλεσμα μιας εναλλακτικής χάραξης κάτω από το χώρο της ΔΕΘ. Η ίδια ευαισθησία δε φαίνεται να υπάρχει για τους ήδη επιβαρυμένους χώρους του ΑΠΘ. Μάλιστα, υποβόσκει και μια προσπάθεια να ανοιχτούν και ζητήματα όπως η επιχειρηματική αξιοποίηση των χώρων του ΑΠΘ (π.χ. με την κατασκευή κι εκμετάλλευση δύο μεγάλων υπόγειων χώρων στάθμευσης), αλλά και του αποχαρακτηρισμού κάποιων από τους χώρους του ακαδημαϊκού ασύλου (π.χ. των χώρων των εργοταξίων)».

Η επίκληση ανύπαρκτων κινδύνων για ματαίωση του έργου, καθυστερήσεις, κατάργηση σταθμών κ.ά. σε περίπτωση επαναχάραξης της γραμμής του ΜΕΤΡΟ «το μόνο, που αποδεικνύουν, είναι ότι υφίστανται και πολιτικές πιέσεις, ώστε να αξιοποιήσει η σημερινή κυβέρνηση το έργο προεκλογικά», σημειώνει η ΠΚΣ.

ΛΟΝΔΙΝΟ - ΣΥΝΟΔΟΣ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Πανεπιστήμια στα μέτρα της αγοράς

Σήμερα και αύριο συγκαλείται στο Λονδίνο η 5η Σύνοδος υπουργών Παιδείας των 45 ευρωπαϊκών κρατών που συμμετέχουν στη διαδικασία της Μπολόνια. Πρόκειται για έναν ενδιάμεσο σταθμό ελέγχου της ταχύτητας και της αποτελεσματικότητας με τις οποίες προχωρούν οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην ανώτατη εκπαίδευση σε κάθε κράτος - μέλος, μπροστά στη δημιουργία του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ) το 2010. Η Σύνοδος θα ολοκληρωθεί με την υιοθέτηση της Διακήρυξης του Λονδίνου, που τιτλοφορείται: «Προς τον Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης: Ανταποκρινόμενοι στις προκλήσεις ενός παγκοσμιοποιημένου κόσμου».

Σε σημείωμά της προς τη Σύνοδο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνιστά στα κράτη - μέλη «να επιτρέψουν στα πανεπιστήμια να παίξουν το ρόλο τους στην Ευρώπη της Γνώσης και να συμβάλουν σημαντικά στη στρατηγική της Λισαβόνας για την ανάπτυξη και την απασχόληση». Δηλαδή, να δείξουν οι κυβερνήσεις ακόμα μεγαλύτερη αποφασιστικότητα για μεταρρυθμίσεις υποταγής της ανώτατης εκπαίδευσης στις επιδιώξεις των επιχειρήσεων με στόχο την αύξηση της κερδοφορίας τους. Αλλωστε, η διαδικασία της Μπολόνια αυτόν ακριβώς το στόχο εξυπηρετεί: Γκρεμίζει τον όποιο δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης, την αξία των πτυχίων και στη θέση τους φέρνει την ανταγωνιστικότητα, την ιδιωτικοποίηση, την όξυνση των ταξικών φραγμών, το διά βίου κυνήγι δεξιοτήτων, την «αξιολόγηση» - ασφυκτικό έλεγχο των πανεπιστημίων για την προσαρμογή τους στα «νέα δεδομένα»...

Στο σημείωμά της η Επιτροπή ορίζει τρεις τομείς στην ανώτατη εκπαίδευση που πρέπει να αλλάξουν: «Τα προγράμματα σπουδών (τρεις κύκλοι σπουδών, εκπαίδευση με βάση την ανταγωνιστικότητα, ευέλικτες μορφές εκπαίδευσης, αναγνώριση, κινητικότητα), η διοίκηση (αυτοτέλεια, στρατηγική συνεργασία και με τις επιχειρήσεις, διασφάλιση ποιότητας) και η χρηματοδότηση (διαφοροποιημένες πηγές χρηματοδότησης των πανεπιστημίων καλύτερα προσανατολισμένες στο αποτέλεσμα, προώθηση της δικαιοσύνης, πρόσβαση και αποδοτικότητα, περιλαμβάνοντας τον πιθανό ρόλο διδάκτρων, υποτροφιών και δανείων)». Με άλλα λόγια, επικεντρώνει στην αναμόρφωση με προσανατολισμό την ευελιξία, την αποσπασματικότητα, την κατηγοριοποίηση και τη διαφοροποίηση, την πλήρη εξάρτηση της βιωσιμότητας των πανεπιστημίων από την αγορά.

Σαφή εικόνα για την ατζέντα συζήτησης στη Σύνοδο του Λονδίνου είχε δώσει πριν από δυο μήνες (29 του Μάρτη, στην 4η συνάντηση ευρωπαϊκών πανεπιστημίων στη Λισαβόνα) ο επίτροπος της ΕΕ για θέματα εκπαίδευσης, Γ. Φίγκελ. Αναφερόμενος στη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων μίλησε για ένα νέο μοντέλο στο οποίο «το μεγαλύτερο κομμάτι των πρόσθετων χρημάτων που επενδύονται στην ανώτατη εκπαίδευση και την έρευνα δε θα έρθει από τον κρατικό προϋπολογισμό αλλά από ιδιωτικές πηγές. Τα πανεπιστήμια θα αναλάβουν μεγαλύτερη υπευθυνότητα για τη μακροπρόθεσμη οικονομική βιωσιμότητά τους, ιδιαίτερα στην έρευνα. Πολλά από αυτά θα διαφοροποιήσουν τη χρηματοδότησή τους μέσα από συνεργασίες με επιχειρήσεις, οργανισμούς και άλλες ιδιωτικές πηγές. Τα δίδακτρα ανήκουν σε αυτές τις ιδιωτικές πηγές».

Με πρόσφατη δήλωσή του ο Γ. Φίγκελ επισημαίνει ακόμα ότι τα πανεπιστήμια «πρέπει να επαγγελματοποιήσουν τη διαχείρισή τους, να διαφοροποιούν τις πηγές χρηματοδότησής τους και να ανοιχτούν σε νέες κατηγορίες σπουδαστών, επιχειρήσεων και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, τόσο στην Ευρώπη όσο και έξω απ' αυτήν». Με άλλα λόγια, τα πανεπιστήμια να λειτουργούν ως επιχειρήσεις που θα «μαζεύουν» χρηματοδότηση από διάφορες πηγές, θα τη διαχειρίζονται με μάνατζερ και γενικότερα θα προσαρμόζονται συνεχώς στις απαιτήσεις της αγοράς.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ