Τετάρτη 18 Μάη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Κλώτσα τη μπάλα όχι τη ζωή!

Το Σάββατο 21 και την Κυριακή 22 Μάη θα κορυφωθεί το τουρνουά ποδοσφαίρου 5Χ5 που διοργανώνουν οι Οργανώσεις Δυτικού Τομέα Αττικής της ΚΝΕ σε εννέα δήμους της Δυτικής Αττικής (Περιστέρι, Αιγάλεω, Αγ. Βαρβάρα, Χαϊδάρι, Πετρούπολη, Ιλιον, Αγ. Ανάργυροι - Καματερό, Μενίδι, Φυλή - Ζεφύρι) με θέμα: «Κλώτσα τη μπάλα, όχι τη ζωή». Tο τουρνουά, το οποίο ξεκίνησε το περασμένο Σαββατοκύριακο με τη συμμετοχή 42 ομάδων, είναι αφιερωμένο στον αγώνα ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά. Παράλληλα, μέσα από το τουρνουά, προωθείται και το δικαίωμα στον αθλητισμό που έχει εμπορευματοποιηθεί και αυτό.

Οσοι δε θα βρίσκονται στα γήπεδα ή θέλουν να δουν αναλυτικά τα αποτελέσματα του 1ου γύρου που έγινε στις 14 και 15 Μάη, το πρόγραμμα τουρνουά, τις εκδηλώσεις, φωτογραφικό υλικό και λεπτομέρειες για τα σκορ των ομάδων, μπορούν να επισκεφτούν την ιστοσελίδα της ΚΝΕ (www.kne.gr). Στα προημιτελικά προκρίνονται οι εξής ομάδες: ΧΑΒΑΛΕΔΕΣ (1ος όμιλος), VENCEREMOS ή ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΙ (2ος όμιλος), 17ο UNITED (3ος όμιλος), ΑΝΩΝΥΜΟΙ (3ος όμιλος), ΚΟΝΤΟΛΑΝΤΣΕΣΤΕΡ UNITED (4ος όμιλος), JUSTICE ή FC ΙΛΙΟΝ ή ΡΟΥΑ ΜΑΤ (5ος όμιλος), ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ - ΤΡΕΛΟΚΟΜΕΙΑ (7ος όμιλος), ΟΣΦΜ - ΕΝΩΣΗ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ (7ος όμιλος).

Να σημειωθεί ότι το Σάββατο 21 Μάη, στη 1 το μεσημέρι, θα διεξαχθούν τα προημιτελικά και τα ημιτελικά των ομάδων, και την Κυριακή ο μικρός τελικός και ο τελικός στο γήπεδο της Χωράφας (είσοδος από Ιωαννίνων 44). Την ίδια μέρα, μετά τους τελικούς, θα ακολουθήσει εκδήλωση με απονομή αναμνηστικών σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν στο τουρνουά, απονομή μεταλλείων και επάθλων, χαιρετισμός από την Ελευθερία Βενέτη, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ και συναυλία από μαθητικά συγκροτήματα.

ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΥΠΡΙΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Για 7η χρονιά πρώτη η Προοδευτική

Για 7η συνεχόμενη χρονιά η Προοδευτική ΚΦ αναδείχθηκε πρώτη δύναμη στις εκλογές των φοιτητικών ενώσεων μελών της Παγκύπριας Ομοσπονδίας Φοιτητικών Ενώσεων (ΠΟΦΕΝ). Τα αποτελέσματα των φοιτητικών εκλογών των μελών της ΠΟΦΕΝ έχουν ως εξής:

  • Προοδευτική ΚΦ: 7.091 ψήφοι και ποσοστό 43%.
  • ΦΠΚ Πρωτοπορία: 6.318 ψήφοι και ποσοστό 38,31%.
  • ΕΦΕΑΦΠ: 1.139 ψήφοι και ποσοστό 6,9%.
  • ΔΗΠΑΚΦ Αναγέννηση: 1.109 ψήφοι και ποσοστό 6,73%.
  • ΔΚΚΦ Αγώνας: 704 ψήφοι και ποσοστό 4,27%.

Η Προοδευτική ΚΦ σε ανακοίνωσή της σημειώνει, μεταξύ άλλων, πως «για πρώτη φορά στην 37χρονη ιστορία της Προοδευτικής ΚΦ, πέραν των 7.000 φοιτητών και φοιτητριών, στήριξαν την Προοδευτική ΚΦ. Με άνοδο στα ποσοστά μας 1,3%, ξεπεράσαμε το 43% της στήριξης των Κύπριων φοιτητών που κατήλθαν στις κάλπες».

ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Χειροκροτούν τα μέτρα της κυβέρνησης για το «νέο» σχολείο

Στον πόλεμο που έχουν κηρύξει ΕΕ - κεφάλαιο - ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΛΑ.Ο.Σ., απέναντι στο σύνολο των κατακτήσεων των εργαζομένων, εντάσσονται και οι αντιδραστικές αλλαγές, με αφορμή την καπιταλιστική κρίση, που ψήφισε η κυβέρνηση για την εκπαίδευση με το «νέο σχολείο», το Ν. 3848/2010 και τις εξαγγελίες της για το «νέο Λύκειο». Οι αλλαγές αυτές έρχονται να υπηρετήσουν ακόμα πιο στενά στρατηγικούς σχεδιασμούς του κεφαλαίου για φθηνή, ευέλικτη και ιδεολογικά χειραγωγημένη την αυριανή εργατική δύναμη, από τη μια, και, από την άλλη, εκπαιδευτικούς φθηνούς - ευέλικτους - πρόθυμους υποστηρικτές της αστικής ιδεολογίας και πολιτικής.

Επικροτούν την κυβέρνηση οι Ιδιοκτήτες Ιδιωτικών Σχολείων, που, σε ανακοίνωσή τους, αναφέρουν «βαδίζουμε στη σωστή κατεύθυνση». Θέλουν και άλλo ...«βήμα, που όμως θα έπρεπε να είναι πιο τολμηρό».

Καθώς διαπιστώνουν ότι διευρύνεται το πεδίο της επιχειρηματικής τους δράσης, υιοθετούν το σύνθημα απάτης και αποπροσανατολισμού της κυβέρνησης, «πρώτα ο μαθητής», με το βλέμμα στραμμένο στα κέρδη. Ζητούν από την κυβέρνηση να κάνει πράξη το κυβερνητικό της πρόγραμμα.

Χρησιμοποιούν μελέτες και συμπεράσματα διεθνών οργανισμών του κεφαλαίου ΟΟΣΑ - ΙCAP για να προχωρήσει η αποκέντρωση (βλέπε μεταφορά αρμοδιοτήτων) του εκπαιδευτικού συστήματος. Ο στόχος των σχολαρχών είναι ξεκάθαρος, αφού η αποκέντρωση, ο «Καλλικράτης», οι συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων, τα μαθήματα και οι εργασίες εμβάθυνσης, οι βαθμοί του Λυκείου και η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, θα έχουν ως αποτέλεσμα να προσανατολιστεί τμήμα της νεολαίας στα «πακέτα εκπαίδευσης» των σχολαρχών.

Συνεχίζουν με υπόμνημα προς τα αρμόδια υπουργεία για τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών και ζητούν «εκσυγχρονισμό», για την «ανταγωνιστικότητα» των επιχειρήσεών τους. Για τους εκπαιδευτικούς της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης ζητούν:

1) Να δουλεύουν ως ιδιωτικοί υπάλληλοι.

2) Να έχουν ελαστικές σχέσεις εργασίας.

3) Να είναι ελεύθερες οι απολύσεις.

4) Να μειωθούν - καταργηθούν οι αποζημιώσεις σε περίπτωση απόλυσης.

5) Να μειωθούν οι μισθοί.

Η συνδικαλιστική ηγεσία στην ΟΙΕΛΕ και το Σύλλογο Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών, που πρόσκειται στο ΠΑΣΟΚ (παράταξη «Ενότητα»), από κοντά και η ΝΔ (ΔΑΚΕ) «έβαλαν πλάτη» το προηγούμενο διάστημα για να περάσουν οι αντιδραστικές καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις στο χώρο της εκπαίδευσης και όχι μόνο. Η ιδιωτική εκπαίδευση λειτούργησε ως «δοκιμαστικός σωλήνας» των αντιδραστικών αλλαγών που εφαρμόζονται στην εκπαίδευση (συμβάσεις, βιβλία κ.ά.) Συμμετείχαν σε όλους τους διαλόγους - συμβούλια με όλες τις κυβερνήσεις. Υπόγραψαν σύμβαση 0% με τους εργοδότες, αφού είχαν φροντίσει να διαγράψουν το σωματείο των εργαζομένων από την ομοσπονδία. Στήνουν διασπαστικά σωματεία και σωματεία με μέλη σύμφωνα με τις ανάγκες της κάλπης.

Δημιουργούν σύγχυση και αποπροσανατολισμό στους εργαζόμενους, κάνουν κριτική στα δευτερεύοντα για να στηρίξουν τον πυρήνα της αντιλαϊκής πολιτικής.

Μιλούν για απολύσεις, αλλά δικαιολογημένες...

Στήριξαν το σχολείο της αγοράς και της επιχειρηματικότητας, τα στελέχη εκπαίδευσης, την αξιολόγηση, κ.ά. Για να προχωρήσουν οι αντιδραστικές αλλαγές, οργανώνουν συνέδριο για τα στελέχη εκπαίδευσης το φθινόπωρο, με την έγκριση του υπουργείου Παιδείας και χρηματοδότηση από τον ΕΛΙΓΕ. Μαζί με το ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ με διάφορα «εργαλεία» έχουν αναλάβει την κατασκευή «επιχειρημάτων» για να αποδεχτούν οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί το «νέο» σχολείο.

Ο κυβερνητικός συνδικαλισμός και τα στηρίγματά του

Οι παρατάξεις «Ενότητα» και ΔΑΚΕ δε θα μπορούσαν να κινηθούν με τόση ευκολία με τόση άνεση, αν δεν είχαν τη στήριξη των δυνάμεων των ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ («Ανανεωτική») και ΑΝΤΑΡΣΥΑ («Αυτόνομες Παρεμβάσεις - Συσπειρώσεις»).

Η «Ανανεωτική», από κοντά με την «Ενότητα» - ΔΑΚΕ, δεν αμφισβητεί τον πυρήνα των αντιδραστικών αλλαγών στην εκπαίδευση, αποδέχεται τη λειτουργία της ιδιωτικής εκπαίδευσης και προβάλλει αιτήματα που δε δίνουν λύση στα προβλήματα των εργαζομένων. Οταν λένε ότι είναι ενάντια μόνο στις αιτιολογημένες απολύσεις, επί της ουσίας αποδέχονται τη στρατηγική του κεφαλαίου για ανταγωνιστικότητα, καλούν τους εργοδότες να τεκμηριώνουν τις απολύσεις! Αποδέχονται τις ελαστικές σχέσεις εργασίας στην ιδιωτική εκπαίδευση, δέχονται την ομηρία, δε λένε κουβέντα για το λαϊκό αίτημα για μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους.

Οι «Αυτόνομες Συσπειρώσεις - Παρεμβάσεις» αποτελούν στηρίγματα του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού. Η κριτική τους ότι η ηγεσία της Ομοσπονδίας «σιωπά ένοχα» αποπροσανατολίζει τους εργαζόμενους από το να βγάλουν συμπεράσματα για τον προδοτικό ρόλο του κυβερνητικού συνδικαλισμού ενάντια στα λαϊκά συμφέροντα. Η προσπάθειά τους να ξελασπώσουν την παράταξη του ΠΑΣΟΚ τους οδηγεί απέναντι στο ΠΑΜΕ. Είναι ρητορικά και υποκριτικά τα ερωτήματά τους, όπως: «Τι κάνει το ΠΑΜΕ για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας;». Η απάντηση είναι γνωστή και δίνεται καθημερινά από την αγωνιστική δράση του ΠΑΜΕ σε κάθε χώρο δουλειάς, που πάλεψε ενάντια στην κυβερνητική πολιτική των συμβάσεων με μηδενικές αυξήσεις, που πάλεψε για να μη νομιμοποιηθεί από το εργατικό κίνημα αυτή η πολιτική, που πάλεψε για την υπογραφή ικανοποιητικών αυξήσεων σε μισθούς, για να αποτρέψει την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων και τις απολύσεις.

Ταξικά τα μέτρα - ταξική κι η πάλη

Οι χιλιάδες εργαζόμενοι στην Ιδιωτική Εκπαίδευση πρέπει να πάρουν θέση, να συσπειρωθούν και να αγωνιστούν με το ΠΑΜΕ. Να απορρίψουν στη συνείδησή τους την αντιλαϊκή πολιτική, το ταξικό σχολείο της αγοράς και της ακριβοπληρωμένης αμάθειας. Να αγωνιστούν για την κατάργηση της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης, όπως και σε κάθε επιχειρηματική δράση στο χώρο της εκπαίδευσης. Ο δρόμος ανάπτυξης με βάση τα κέρδη του κεφαλαίου συνεπάγεται γι' αυτούς ανεργία, μισα-ανεργία και δουλειά - ομηρία.

Ούτε ώρα χαμένη από τον αγώνα.

Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, σε αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία. Σήμερα το ταξικό κίνημα, το ΠΑΜΕ παλεύει για τις πραγματικές ανάγκες, συγκρούεται με την αντιλαϊκή πολιτική, οργανώνει την πάλη από τα κάτω με όρους κοινωνικής συμμαχίας, δίνει προοπτική στον αγώνα τον άλλο δρόμο ανάπτυξης με βάση τις σύγχρονες ανάγκες.


Ελένη ΔΑΓΡΕ
Μέλος της Πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ

ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ
Επί ξύλου κρεμάμενοι σπουδαστές, καθηγητές και εργαζόμενοι

Περιοδεία στα Τμήματα του ΤΕΙ στην Αρτα έκανε ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Μωραΐτης

Στα Τμήματα του ΤΕΙ Ηπείρου στην Αρτα περιόδευσε χτες κλιμάκιο της Νομαρχιακής Επιτροπής Αρτας του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον βουλευτή του Κόμματος, Νίκο Μωραΐτη, που συναντήθηκε με σπουδαστές, εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους στο Ιδρυμα. Στο επίκεντρο βρέθηκε η ανησυχία για τις συνέπειες που θα έχουν οι πρόσφατες εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας για κόψιμο των εισακτέων φέτος από 24 τμήματα μεταξύ των οποίων είναι και 3 τμήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου και αναδείχθηκαν παράγοντες που καθιστούν αυτά τα τμήματα «μη επιλέξιμα», όπως οι ελλείψεις σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό (περίπου το 80% των καθηγητών είναι ωρομίσθιοι και τους οφείλονται δεδουλευμένα μηνών), στη φοιτητική μέριμνα κ.ά.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ είπε ότι «οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ όλα αυτά τα χρόνια, με πρόσχημα τη "στήριξη των τοπικών κοινωνιών", έσπειραν σε όλη τη χώρα δεκάδες σχολές και τμήματα, με ασαφή γνωστικά αντικείμενα, λειψές υποδομές και προσωπικό. Τώρα αξιοποιούν την κατάσταση που δημιούργησαν για ένα ακόμη χτύπημα στην ανώτατη εκπαίδευση. Το κόστος αυτής της πολιτικής θα το πληρώσουν τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών. Θα το πληρώσει το εκπαιδευτικό προσωπικό των κατώτερων βαθμίδων, το βοηθητικό και διοικητικό προσωπικό με τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις που για χρόνια σήκωσαν το βάρος της λειτουργίας των περιφερειακών ιδρυμάτων και σήμερα θα πεταχτούν στην ανακύκλωση της ανεργίας».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι η διέξοδος βρίσκεται στην πάλη για ενιαία ανώτατη εκπαίδευση αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, χωρίς καμία επιχειρηματική δραστηριότητα, με μόνιμο εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό.

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Προτάσεις διαχείρισης της υποχρηματοδότησης

Οι προτάσεις της Συγκλήτου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, για να ξεπεράσει τα προβλήματα που δημιουργούνται στη λειτουργία του ιδρύματος, εξαιτίας της περικοπής της χρηματοδότησης από το υπουργείο Παιδείας, παρουσιάσθηκαν χτες, σε συνέντευξη Τύπου. Προτάσεις που εντάσσονται στη λογική διαχείρισης και λειτουργίας των ΑΕΙ με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Στη διάρκεια της συνέντευξης ανακοινώθηκε η πραγματοποίηση έκτακτης συνόδου των Πρυτάνεων, στις 23 Μάη, στο ΑΠΘ, με θέμα «τα πανεπιστήμια εν κινδύνω».

Τόσο ο πρύτανης όσο και οι αντιπρυτάνεις ανέφεραν ότι κινδυνεύει η λειτουργία του ΑΠΘ από τις συνεχείς περικοπές της κρατικής χρηματοδότησης και ταυτόχρονα καθυστερούν εξελίξεις και διορισμοί εκπαιδευτικού και λοιπού προσωπικού.

Θυμίζουμε ότι η επιχορήγηση που είχε υποσχεθεί το υπουργείο Παιδείας για το 2011, μετά τη μείωση κατά 33%, ήταν στα 29,5 εκ. ευρώ. Από αυτά (με το πρόσχημα ότι δεν υπάρχει δυνατότητα να απορροφάται ποσό μεγαλύτερο του 7% μηνιαίως), μπορούν να εκταμιευθούν μόνο τα 24.780.000 ευρώ. Το ποσό αυτό δεν επαρκεί για την κάλυψη των βασικών αναγκών του Ιδρύματος καθώς όπως ειπώθηκε η «κόκκινη γραμμή» είναι τα 36.429.166 ευρώ. «Αν πέσουμε κάτω από αυτό το ποσό σημαίνει ότι θα πρέπει να υποβαθμίσουμε το εκπαιδευτικό έργο και την έρευνα, κάτι το οποίο δεν είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε», είπε χαρακτηριστικά ο πρύτανης Γ. Μυλόπουλος.

Συνολικά μαζί με τις περικοπές στην έρευνα και άλλους τομείς, η πραγματική μείωση της χρηματοδότησης του ΑΠΘ ξεπερνά το 54%.

Ο Αντιπρύτανης Οικονομικών του ΑΠΘ Γ. Παντής, σημείωσε ότι τα 12 εκ. ευρώ που υπολείπονται για την εύρυθμη λειτουργία του πανεπιστημίου θα μπορούσαν να εξευρεθούν μέσα από την ανάπτυξη ιδίων εσόδων, την εφαρμογή οικολογικών δράσεων και καινοτομιών, κ.ά. Στο πλαίσιο αυτό το ΑΠΘ ζητά αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τη διαχείριση και αξιοποίηση της περιουσίας του ιδρύματος. Επίσης, υιοθετώντας την πολιτική απελευθέρωσης της αγοράς ενέργειας, ζητά ένταξη του ΑΠΘ σε ειδικό πρόγραμμα επενδύσεων για την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ.

Σχετικό με τη μείωση της χρηματοδότησης είναι και το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τη Φοιτητική Λέσχη. Ο Πρύτανης παρουσίασε το παράδειγμα της Λέσχης, για να δείξει τις... δυνατότητες «εξορθολογισμού» των δαπανών και περιορισμού της σπατάλης. Οπως είπε, από τα 6 εκ. ευρώ που απαιτούνται ως ελάχιστο ποσό για τη χρηματοδότηση της λειτουργίας της Φοιτητικής Λέσχης, τα 3,6 εκ. ευρώ αντιστοιχούν στο κόστος των 120 εργαζομένων που απασχολούνται μέσω των εργολάβων. Το κόστος είναι κατά πολύ αυξημένο καθώς περιλαμβάνει 24% ΦΠΑ και 10% εργολαβικό κέρδος. Ως λύση, πρότειναν την κατάργηση των ιδιωτών εργολάβων, μέσω των οποίων απασχολούνται εκατοντάδες εργαζόμενοι στο ΑΠΘ και πρότειναν τη δουλειά αυτή να την αναλάβει η Εταιρία Αξιοποίησης της περιουσίας του ΑΠΘ (σ.σ. ως ένας υπερ-εργολάβος).

Να καλυφθούν οι ανάγκες των κέντρων ειδικής αγωγής

Συζητήθηκε στη Βουλή σχετική Ερώτηση του ΚΚΕ

Στο κλείσιμο ουσιαστικά οδηγούνται τα κέντρα ειδικής αγωγής ιδιωτικού δικαίου στα οποία φιλοξενούνται παιδιά με νοητικές στερήσεις, κινητικά προβλήματα και άλλα ειδικά προβλήματα, αφού εκτός των άλλων οι εργαζόμενοι σε αυτά μένουν απλήρωτοι από δύο έως οκτώ μήνες.

Το θέμα έφερε χτες στη Βουλή με Ερώτηση η βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη καταγγέλλοντας ότι παρά τις υποσχέσεις δεν έχει δοθεί στους εργαζόμενους ούτε το 1/10 των δεδουλευμένων, ενώ οι περικοπές στα συγκεκριμένα κέντρα έχουν αγγίζει το 34%. Τόνισε ότι αυτή η απαράδεκτη κατάσταση επιφυλάσσεται σε εργαζόμενους οι οποίοι κάνουν μια από τις πιο δύσκολες και βαριές δουλειές, ενώ και οι γονείς των παιδιών αναγκάζονται συνεχώς να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη με αποτέλεσμα να καταστρέφονται οικονομικά.

Η βουλευτής, είπε, ότι από την πολιτική αυτή τα κέντρα ειδικής αγωγής ιδιωτικού δικαίου οδηγούνται πρακτικά στο κλείσιμο σε μια χώρα σαν τη δική μας όπου περίπου 150.000 παιδιά με ειδικές δυσκολίες είναι εκτός των δομών κοινωνικής μέριμνας.

Απαντώντας ο υφυπουργός Υγείας Μ. Τιμοσίδης ομολόγησε ότι όλες οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις δεν κατάφεραν να φτιάξουν ένα επαρκές και ανεκτό σύστημα κοινωνικής φροντίδας ισχυριζόμενος ότι οι καθυστερήσεις στις πληρωμές των εργαζομένων στα συγκεκριμένα κέντρα ειδικής αγωγής προέκυψαν γιατί από την αρχή του χρόνου άλλαξε ο τρόπος καταβολής της οικονομικής ενίσχυσής τους. Είπε δε ότι σύντομα τα κέντρα αυτά θα πάρουν το ποσό που τους αναλογεί από το υπουργείο Υγείας.

Απεργούν οι εκπαιδευτικοί των Ειδικών Σχολείων

Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ καλεί σε μαζική συμμετοχή στη διήμερη απεργία, σήμερα και αύριο

Απεργούν σήμερα και αύριο οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, με πρωτοβουλία των συλλόγων αποφοίτων των πανεπιστημιακών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής, που στην πλειοψηφία τους εργάζονται με ελαστικές εργασιακές σχέσεις στα δημόσια ειδικά σχολεία και τα τμήματα ένταξης. Στο διεκδικητικό τους πλαίσιο προτάσσουν την ανάγκη ενίσχυσης της Ειδικής Αγωγής και τη σταθερή και αξιοπρεπή εργασία όλων των εκπαιδευτικών.

Σε μαζική συμμετοχή στην απεργία, καλεί τους εκπαιδευτικούς η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, τονίζοντας: «Πέρα από τα ψευτο-ανθρωπιστικά και φιλάνθρωπα κηρύγματα, η απαξίωση και αθλιότητα στους χώρους της Πρόνοιας και της Ειδικής Αγωγής αποκαλύπτουν και στον πιο δύσπιστο το πραγματικό πρόσωπο της κοινωνίας μας, μιας κοινωνίας που απορρίπτει σαν ανεπιθύμητους όσους κρίνει "μη αποδοτικούς", όσους δηλαδή δεν μπορούν να συνεισφέρουν τα μέγιστα στο σύστημα της οικονομικής εκμετάλλευσης».

Η Γραμματεία Εκπαιδευτικών απευθύνεται στον κάθε εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής και τον καλεί:

«Εδώ και τώρα διεκδίκησε για σένα και τους μαθητές σου αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Ειδική Αγωγή με κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης.

-- Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν.

-- Ενίσχυση και οργάνωση των τμημάτων ένταξης με εξατομικευμένα και ομαδοποιημένα προγράμματα.

-- Ενιαίο 12χρονο, υποχρεωτικό - βασικό σχολείο με τμήματα ολόπλευρης στήριξης των ΑμΕΑ που μπορούν να το παρακολουθήσουν.

-- 12τάξιο ειδικό, δημόσιο και υποχρεωτικό σχολείο, για τις περιπτώσεις που δεν μπορεί να καλύψει το δωδεκάχρονο.

-- Μέτρα για τη στήριξη των αναπήρων μαθητών, φοιτητών - σπουδαστών. Δωρεάν παροχή συγγραμμάτων στη γραφή Braille, ή σε μεγέθυνση γι' αυτούς με μερική όραση, δωρεάν παροχή ειδικών τεχνικών βοηθημάτων, προσβάσιμα σχολεία, ΑΕΙ - ΤΕΙ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στους χώρους, στις βιβλιοθήκες, στα συστήματα πληροφορικής. Πλήρες δίκτυο υπηρεσιών διερμηνείας για τους κωφούς φοιτητές και σπουδαστές, σε όλα τα ΤΕΙ, και ΑΕΙ.

-- Αποκλειστικά μόνιμους μαζικούς διορισμούς ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ουσιαστική επιμόρφωσή του σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Μονιμοποίηση όλων των εργαζόμενων με ελαστικές σχέσεις εργασίας - χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

-- ΟΧΙ στο νέο μισθολόγιο - φτωχολόγιο του Δημοσίου. 2.000 ευρώ μεικτά στο νεοδιόριστο στην εκπαίδευση.

-- ΟΧΙ στη νέα φορολογική επιδρομή, αφορολόγητο όριο τα 40.000 ευρώ για το ζευγάρι, με προσαύξηση 5.000 ευρώ για κάθε παιδί. Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη λαϊκής κατανάλωσης».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ