Τετάρτη 2 Δεκέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΥΝΤΟΜΑ ΝΕΑ

*** Στη Βουλή φέρνει το ΚΚΕ το θέμα του 15ου Γυμνασίου Λάρισας, όπου, σύμφωνα με καταγγελία της ΕΛΜΕ της πόλης, έγινε μάθημα στις 17 Νοέμβρη, ανήμερα της επετείου του Πολυτεχνείου με τη δικαιολογία της ...αναπλήρωσης χαμένων ωρών! Οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος, Αποστόλης Νάνος και Κώστας Καζάκος κατέθεσαν προς την υπουργό Παιδείας, με τη μορφή της αναφοράς, τη σχετική ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Λάρισας, αλλά και τη φετινή εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας για το γιορτασμό της επετείου του Πολυτεχνείου που ορίζει ότι την Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2009 «δε θα γίνουν μαθήματα σε όλα τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης». Πέρα από το ρητό ορισμό της αργίας, η ΕΛΜΕ Λάρισας βάζει δικαιολογημένα και θέμα «απαξίωσης της ιστορικής μνήμης», ενώ, σύμφωνα πάντα με την ΕΛΜΕ, «οι ευθύνες βαρύνουν αποκλειστικά τη Διεύθυνση του σχολείου και τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».

*** Δυναμική παράσταση διαμαρτυρίας κατά τη διάρκεια συζήτησης του προϋπολογισμού του ΤΕΙ Ηπείρου πραγματοποίησαν χθες το πρωί σπουδαστές του Τμήματος Λαϊκής Παραδοσιακής Μουσικής στην Αρτα μετά από απόφαση της γενικής τους συνέλευσης. Μέσα από αυτήν την κίνηση που είχε ως αποτέλεσμα την αναβολή της συζήτησης, οι σπουδαστές εξέφρασαν τη δικαιολογημένη αντίδραση για την παραπέρα μείωση των κρατικών δαπανών για τη φοιτητική μέριμνα και των σχολών του ιδρύματος, που προβλέπεται στο προσχέδιο του προϋπολογισμού.

*** Νέα κινητοποίηση με συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας, αύριο Πέμπτη 3 Δεκέμβρη διοργανώνουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί της Λούτσας, συνεχίζοντας τον αγώνα που δίνουν εδώ και πολύ καιρό, απαιτώντας ανθρώπινα σχολεία που να καλύπτουν τις τεράστιες ανάγκες της περιοχής.

Το ΤΕΕ θέλει... προσόντα!

Νέους πρόθυμους για διάλογο ανακάλυψε το υπουργείο Παιδείας! Χθες η υπουργός Α. Διαμαντοπούλου είχε συνάντηση με την ηγεσία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ). Το ίδιο το ΤΕΕ δεν κατέθεσε μόνο την προθυμία του να συνδιαλέγεται με την κυβέρνηση, αλλά και την επιδίωξή του να έχει καθοριστικό ρόλο στο σχεδιασμό της εκπαίδευσης των μηχανικών (από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης) με προώθηση των κατευθύνσεων της ΕΕ.

Αγγίζει, δε, τα όρια του ανέκδοτου το γεγονός ότι το ΤΕΕ υποστηρίζει την «αναγνώριση των διπλωμάτων των Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών και ως ισοδύναμου του master» και αμέσως παρακάτω υποστηρίζει την «πρόσβαση στα τεχνικά επαγγέλματα βάσει προσόντων γνώσης» και όχι με βάση το πτυχίο! Οπου ακούει κανείς «προσόντα», σημαίνει ότι η αγορά είναι αυτή που κρίνει ποιος είναι ικανός και ποιος όχι, σημαίνει ότι το πτυχίο από μόνο του δεν είναι διαβατήριο για δουλειά. Βέβαια, δεν εκπλήσσουν οι θέσεις του ΤΕΕ, αφού είναι το ίδιο που στο παρελθόν είχε προτείνει να αναλάβει ρόλο φορέα πιστοποίησης των μηχανικών, δηλαδή, να πάρει το ίδιο στα χέρια του τη στρόφιγγα για το πόσοι και ποιοι θα βγαίνουν στην παραγωγή (με ποια κριτήρια άραγε, αν όχι με βάση τις ανάγκες των μεγαλοκατασκευαστικών εταιρειών και γενικά του κεφαλαίου;)...

Συνεχίζονται σε σχολεία οι «διδαχές» περί τείχους

Μπορεί να έσβησαν τα φώτα από τις φιέστες των ιμπεριαλιστών για την επέτειο από το γκρέμισμα του τείχους του Βερολίνου, όμως οι σχετικές διδαχές περί τείχους δε σταματούν στα σχολεία. Ο αντικομμουνισμός, η παραχάραξη της Ιστορίας, η λάσπη απέναντι στο σοσιαλισμό, βρίσκονται διαρκώς στην ημερήσια διάταξη των δασκάλων του σκοταδισμού, που έχουν αναλάβει το ρόλο να τσακίσουν από νωρίς στις νεανικές συνειδήσεις την αληθινή δύναμη του λαού, τη δυνατότητα που έχει να πάρει την τύχη του στα χέρια του και να οργανώσει το δικό του κράτος.

Πρόσφατα ένα τέτοιο «μάθημα για το τείχος» έγινε στους μαθητές της Γ' τάξης του 2ου Γυμνασίου Αρτας. Με μοίρασμα φωτοτυπιών και βιντεοπροβολή, οι μικροί μαθητές «διδάχθηκαν» ότι η Ανατολική Γερμανία ύψωσε το τείχος επειδή δραπέτευε χιλιάδες κόσμου από το έδαφός της προς τη δύση... και άλλα παρόμοια. Σε ανακοίνωσή του το ΝΣ Αρτας της ΚΝΕ καταγγέλλει το παραπάνω περιστατικό και τονίζει μεταξύ άλλων: «Είναι πελώριο ψέμα ότι η πτώση του τείχους ένωσε τους λαούς της Ευρώπης, ότι έφερε την ελευθερία. Σε αυτά τα 20 χρόνια υψώθηκαν πολλά τείχη μπροστά στους λαούς. Η ελευθερία που ήρθε είναι αυτή των ιμπεριαλιστών της ΕΕ, του ΝΑΤΟ, των καπιταλιστών να επιτίθενται από καλύτερες θέσεις στα εργατικά - λαϊκά συμφέροντα, να διεξάγουν άδικους πολέμους, να επιδίδονται στο δουλεμπόριο εκατομμυρίων ανθρώπων, να θωρακίζουν τις δυνάμεις καταστολής, να καταστρέφουν το περιβάλλον».

«Επιβεβαιώθηκε - υπογραμμίζει το ΝΣ της ΚΝΕ - ότι ο σοσιαλισμός που γνωρίσαμε, ήταν ανώτερο σύστημα, απέδειξε την υπεροχή του απέναντι στον καπιταλισμό. Γι' αυτό εκατομμύρια άνθρωποι αναπολούν το σοσιαλισμό. Πάνω απ' όλα ο σοσιαλισμός που γνωρίσαμε έδειξε τη δυνατότητα της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων να νικήσουν και να λύσουν τεράστια προβλήματα».

Επιτροπή διασύνδεσης σχολείου - αυτοδιοίκησης

Τα σχέδια αποκέντρωσης της εκπαίδευσης που προωθούνται στην πράξη από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ θα έχουν αρνητικές συνέπειες για σχολεία, γονείς, εκπαιδευτικούς

Η σύνδεση «σχολείου - κοινότητας», η λεγόμενη αποκέντρωση της εκπαίδευσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη σταδιακή απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωσή του να παρέχει δημόσια και δωρεάν παιδεία σε όλα τα παιδιά του λαού, δεν είναι απλά διακηρυγμένος στόχος της κυβέρνησης, αλλά προωθείται και με πρακτικά μέτρα, όπως η σύσταση «Διαρκούς Κοινής Επιτροπής του υπουργείου Παιδείας και των συλλογικών φορέων αυτοδιοίκησης», που ανακοίνωσε χτες το υπουργείο. Σύμφωνα με την κυβέρνηση, «στόχος της Επιτροπής είναι η συνεχής αμοιβαία ενημέρωση, η διαβούλευση και η εκπόνηση προγράμματος δράσης για την αντιμετώπιση σειράς σημαντικών θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος μεταξύ υπουργείου Παιδείας, ΕΝΑΕ και ΚΕΔΚΕ». Ξεκαθαρίζει δε, ότι «η Επιτροπή θα ασχοληθεί με το σημαντικό ζήτημα της σύνδεσης σχολείου - κοινότητας».

Τα παραπάνω, σε απλά ελληνικά, σημαίνουν συστηματικότερη προώθηση της πλήρους διαφοροποίησης της εκπαίδευσης. Και η συστηματοποίηση αυτής της πολιτικής, όλα δείχνουν ότι θα περάσει μαζί με το αναμενόμενο σχέδιο «Καποδίστριας 2». Η υπουργός Παιδείας έχει μιλήσει ήδη για πρόσληψη των εκπαιδευτικών σε επίπεδο νομαρχίας ή και σχολικής μονάδας, μέτρο που (συνδυασμένο με τα υπόλοιπα που εξαγγέλλει για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών) ανοίγει την πόρτα για μεγαλύτερο χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, στο δικαίωμά τους στη μόνιμη και σταθερή δουλειά. Παράλληλα, τα σχέδια αυτά σηματοδοτούν την ακόμα μεγαλύτερη οικονομική αφαίμαξη των γονιών. Αυτό αποδεικνύεται από τις αρμοδιότητες που ήδη έχουν περάσει στην τοπική αυτοδιοίκηση για τα σχολεία, όπως θέρμανση, λειτουργικές δαπάνες, συντήρηση κτιρίων, μεταφορά μαθητών, καθώς για όλα αυτά συχνά πυκνά καλούνται οι γονείς να βάλουν το χέρι στην τσέπη προκειμένου να καλυφθούν ανάγκες των σχολείων των παιδιών τους.

Στη διαρκή επιτροπή θα συμμετέχουν: Ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, δύο εκπρόσωποι από ΕΝΑΕ, δύο από την ΚΕΔΚΕ, ένας από τον ΟΣΚ και άλλα τρία στελέχη του υπουργείου Παιδείας.

ΙΠΕΜ ΔΟΕ
Ανάθεση έρευνας με ... ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

Το ρόλο των επιχειρήσεων, που όλο και περισσότερο μπουκάρουν μέσα στα πανεπιστήμια παραγγέλλοντας και αγοράζοντας έρευνες για λογαριασμό τους, ζήλεψε το Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών (ΙΠΕΜ) της ΔΟΕ και αποφάσισε να παραγγείλει μια έρευνα για λογαριασμό του κάνοντας ...«διαγωνισμό» για να επιλέξει την ερευνητική ομάδα που θα τη διεξαγάγει! Στην ουσία το ΙΠΕΜ αυτοαναιρείται ως ινστιτούτο μελετών ενός συνδικαλιστικού οργάνου και αναλαμβάνει το ρόλο του γραφείου ανάθεσης ερευνών. Πόσο μάλλον αν συνυπολογίσουμε ότι ο τίτλος της έρευνας που αποφάσισε να αναθέσει είναι «ιστορία του συνδικαλιστικού κινήματος των δασκάλων»...

Το ενδιαφέρον δε είναι ότι στην παραπάνω απόφαση του ΙΠΕΜ, που θα κατατεθεί ως πρόταση στο ΔΣ της ΔΟΕ, περιλαμβάνει και οδηγίες για τους φακέλους που θα μπορούν να καταθέσουν στο «διαγωνισμό» οι ερευνητικές ομάδες που ενδιαφέρονται να αναλάβουν την έρευνα για το συνδικαλιστικό κίνημα των δασκάλων. Λέει, λοιπόν, ότι οι φάκελοι πρέπει να περιλαμβάνουν σχεδιάγραμμα εργασίας, προτεινόμενη μεθοδολογία, τρόπο αξιοποίησης του αρχειακού υλικού της ΔΟΕ, υπολογισμό του κόστους και προσθέτει ότι θα πρέπει να γίνει προγραμματική σύμβαση μεταξύ της επιλεγμένης ερευνητικής ομάδας με τη ΔΟΕ, να καθοριστεί μέσω αυτής το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων της έρευνας (!) και να οριστεί καταληκτική ημερομηνία παράδοσής της! Η περιγραφή προσομοιάζει ακριβώς με τις έρευνες που παραγγέλνουν οι επιχειρήσεις στα πανεπιστήμια και τις συμβάσεις που υπογράφουν, με βάση τις οποίες τα αποτελέσματα της όποιας έρευνας ανήκουν στις επιχειρήσεις και το πανεπιστήμιο (ή η ερευνητική ομάδα) δε δικαιούται να αξιοποιήσει αυτά τα αποτελέσματα χωρίς άδεια της επιχείρησης! Το αστείο του πράγματος, δε, είναι ότι πρόκειται για το ινστιτούτο ενός συνδικαλιστικού οργάνου που συζητά μια έρευνα ακριβώς για την ιστορία του συνδικαλιστικού κινήματος του κλάδου και που θα διαθέσει για την έρευνα αυτή το αρχείο του συνδικαλιστικού οργάνου (της ΔΟΕ), πρόκειται για έναν κλάδο «επιστημόνων παιδαγωγών», αλλά ...αυτή την έρευνα για λογαριασμό τους δεν μπορούν να την κάνουν, λέει, οι ίδιοι και την αναθέτουν με ...επιχειρηματικούς όρους.

Μετά από τα παραπάνω (που έγιναν αποδεκτά στο ΔΣ του ΙΠΕΜ από τις παρατάξεις ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ) ακολουθεί σαν ώριμο φρούτο και η συζήτηση που έγινε στη συνέχεια στο ΔΣ του ΙΠΕΜ περί ανεύρεσης επιπλέον πόρων για το ΙΠΕΜ (πέρα από τις συνδρομές των μελών της ΔΟΕ), όχι από ιδιώτες - λέει - αλλά από άλλες πηγές (βλέπε περισσότερο ξεκοκάλισμα ευρωκονδυλίων για σκοπούς προφανώς μακριά από τις ανάγκες της εκπαίδευσης των παιδιών του λαού).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ