Παρασκευή 21 Γενάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΠΕΡΓΚΕΝ
Να πώς έχουν προαποφασιστεί όλα!

Ο «Ρ» παρουσιάζει σήμερα τον πυρήνα των αντιδραστικών αλλαγών, που ετοιμάζονται στην ανώτατη εκπαίδευση από την κυβέρνηση, μέσα από τη λεγόμενη «αναφορά» που έχει κατατεθεί ήδη

Ακρως αποκαλυπτική για τον προσχηματικό χαρακτήρα του «εθνικού διαλόγου για την Παιδεία», που ξεκινάει σήμερα και τα προαποφασισμένα αποτελέσματά του είναι η Εθνική Αναφορά, που κατέθεσε η κυβέρνηση για την πρόοδο της χώρας μας στο πλαίσιο της Διαδικασίας της Μπολόνια, ενόψει της Συνόδου των Ευρωπαίων υπουργών Παιδείας στο Μπέργκεν της Νορβηγίας. Στο συγκεκριμένο κείμενο, που φέρει ημερομηνία 14 Γενάρη 2005, η κυβέρνηση αναφέρει ότι το νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση βρίσκεται ήδη στη Βουλή, ότι είναι βασισμένο στον εθνικό διάλογο και τις απαιτήσεις της Μπολόνια! Παρακάτω, μάλιστα, περιγράφει τις λεπτομέρειες διεξαγωγής της αξιολόγησης κι όλα αυτά, όταν ο περίφημος διάλογος ξεκινάει σήμερα στο πλαίσιο του ΕΣΥΠ και η αξιολόγηση υποτίθεται ότι είναι από τα πρώτα θέματά του.

Την Εθνική Αναφορά της Ελλάδας υπογράφει ο Αθ. Κυριαζής, ειδικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας για θέματα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και πρόκειται για ένα κείμενο που καταθέτει κάθε χώρα, πριν από τις συναντήσεις των υπουργών στο πλαίσιο της διαδικασίας της Μπολόνια, για να ενημερώσει - περιγράψει πόσο έχουν προχωρήσει οι αποφάσεις της Μπολόνια στην εν λόγω χώρα.

Στην Εθνική Αναφορά της Ελλάδας, λοιπόν, αναφέρεται: «Υπάρχει μια δέσμευση από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης να εγκαθιδρύσει ένα εθνικό σύστημα για τη διασφάλιση της ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση. Το πλαίσιο για τη λειτουργία τέτοιου συστήματος υπαγορεύεται με νομοθεσία που βρίσκεται σε διαδικασία διαβούλευσης ενώπιον της Βουλής. Βασισμένο στον εθνικό διάλογο μέσα στις απαιτήσεις της διαδικασίας της Μπολόνια, το νομοθετικό πλαίσιο είναι προσανατολισμένο στις ακόλουθες κοινώς αποδεκτές αρχές...».

Με τον όρο «κοινώς αποδεκτές αρχές» περιγράφεται λεπτομερώς πώς θα γίνεται η αξιολόγηση, αναφέρεται δηλαδή ότι θα έχει δυο επίπεδα, «εσωτερική» και «εξωτερική», και περιγράφονται οι στόχοι του κάθε επιπέδου. Σύμφωνα με την αναφορά, λοιπόν, η εσωτερική αξιολόγηση θα αποτελεί τη βάση για την εξωτερική, θα συνδυάζει την αυτονομία των ιδρυμάτων και την ευθύνη τους απέναντι στο «εθνικό πλαίσιο κανονισμών για την ποιότητα», λες και έχει αποφασιστεί από το διάλογό τους ένα τέτοιο πλαίσιο! Επίσης, αναφέρεται ότι στη διαδικασία της εσωτερικής αξιολόγησης θα συμμετέχει το εκπαιδευτικό και το διοικητικό προσωπικό των ιδρυμάτων, καθώς και οι φοιτητές.

Αναφορικά με την εξωτερική αξιολόγηση, η Εθνική Αναφορά λέει ότι «Ενας εθνικός φορέας υπεύθυνος για τη διασφάλιση της ποιότητας είναι σημαντικό χαρακτηριστικό του εθνικού μας συστήματος ανώτατης εκπαίδευσης. Θα στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας μέσα από την εξωτερική αξιολόγηση», λέει χαρακτηριστικά κι απαριθμεί ακόμα και τις αρμοδιότητες που θα έχει αυτός ο εθνικός φορέας και το ποιοι θα τον απαρτίζουν.

«Ο φορέας θα βρίσκεται σε στενή συνεργασία με τις ακαδημαϊκές κοινότητες και θα λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες της κοινωνίας γενικά, και ειδικά των δημοσίων και ιδιωτικών εταίρων, των φοιτητών, των γονιών και της αγοράς εργασίας για τη διαμόρφωση των στρατηγικών του», λέει χαρακτηριστικά η κυβέρνηση στην εθνική αναφορά. Δηλαδή, έχει προαποφασίσει κιόλας ότι για την αξιολόγηση των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ θα λαμβάνεται υπόψη η γνώμη των «ιδιωτικών εταίρων», που δεν είναι άλλοι από τις επιχειρήσεις που θα χρηματοδοτούν και γενικότερα θα συνδέονται οικονομικά με τα ιδρύματα. Αποδεικνύεται, δηλαδή, ότι έχουν απόλυτο δίκιο οι φοιτητές και τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας που αντιδρούν στην αξιολόγηση, λέγοντας ότι οι επιχειρήσεις θα αξιολογούν απευθείας τα ιδρύματα!

Τα παραπάνω είναι μόνο ένα μέρος από την Εθνική Αναφορά της κυβέρνησης στο πλαίσιο της Μπολόνια, που αφορούν ειδικά στην αξιολόγηση. Ολόκληρο το κείμενό της συνοδεύεται από πλήθος στοιχείων αποκαλυπτικών για το πού οδηγείται η Ανώτατη Εκπαίδευση, που, όπως και η αξιολόγηση, είναι προαποφασισμένα σε ευρωπαϊκό και κυβερνητικό επίπεδο.

Ο «Ρ» θα συνεχίσει τις επόμενες μέρες με περισσότερες σχετικές αποκαλύψεις.

ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
Η ΔΑΠ μοίραζε θέματα Εξεταστικής!

Στοιχείο που αναδεικνύει τη διαφθορά που κυριαρχεί ανάμεσα στις μεγάλες παρατάξεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, είναι αυτό που αποκάλυψε χθες η Πανσπουδαστική ΚΣ στο ΤΕΙ Πειραιά και αφορά την παράταξη της ΔΑΠ. Είναι κοινό μυστικό στις σχολές ότι οι παρατάξεις ΔΑΠ και ΠΑΣΠ, με μοχλό τη διάσύνδεσή τους με συγκεκριμένους καθηγητές και συγκεκριμένα συμφέροντα μέσα στα ιδρύματα, εξαγοράζουν συνειδήσεις και ψήφους φοιτητών, ενώ αντίστοιχα πουλούν και τις δικές τους ψήφους για τις εκλογές στα όργανα των ιδρυμάτων, «ανεβάζοντας» και «κατεβάζοντας» πρυτάνεις και προέδρους σχολών και ιδρυμάτων.

Προχτές, μέλη της ΠΚΣ ανακάλυψαν σωρούς από φωτοτυπίες με παλιά θέματα Εξεταστικής και τις λύσεις τους, καθώς και από σημειώσεις μαθημάτων (αφορούσαν διάφορα μαθήματα από όλα τα Τμήματα της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ), που οι ΔΑΠίτες διακινούσαν σε σπουδαστές. Οι φωτοτυπίες ήταν αποθηκευμένες, σύμφωνα με την καταγγελία της ΠΚΣ, στο γραφείο του Γιώργου Κικίλια, υπεύθυνου για τα ευρωπαϊκά προγράμματα στο ΤΕΙ Πειραιά.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι ακριβώς μια μέρα πριν αποκαλυφθεί η «αποθήκη», που χρησιμοποιούσε η ΔΑΠ προς άγραν ψήφων, είχε γίνει συνεδρίαση του ΔΣ του Συλλόγου Σπουδαστών, όπου η ΔΑΠ είχε εκφράσει την άποψη ότι τα συγγράμματα δεν πρέπει να διανέμονται δωρεάν σε όλους τους φοιτητές. Δηλαδή, από τη μια αρνείται τη δωρεάν διανομή συγγραμμάτων κι από την άλλη «εμπορεύεται» βοηθήματα για τα μαθήματα και την Εξεταστική, κάνοντας πελατειακές σχέσεις με τους σπουδαστές.

Δίκη για τις παράνομες μετεγγραφές στο Πάντειο

Μετά από έξι αναβολές και με ορατό τον κίνδυνο της παραγραφής άρχισε χτες στο Γ' Τριμελές Πλημμελειοδικείο η εκδίκαση της υπόθεσης των παράνομων εγγραφών και μετεγγραφών φοιτητών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο το 1998-1999. Στο εδώλιο, μετά από μήνυση του πρώην πρύτανη Γιάννη Βαβούρα, κάθονται οι διοικητικοί υπάλληλοι του Παντείου, Καλ. Βαλσάμη (προϊσταμένη του Τμήματος Κοινωνιολογίας), Ιωάν. Γκότση (γραμματέας του ιδίου Τμήματος). Επίσης κατηγορούμενοι είναι οι: Γεωργία Σεμπέκου, Δημήτριος Σεμπέκςο, Νικόλαος Σκιαδάς, Μιχ. Μποζονέλος, Δήμητρα Γκότση - Καραναστάση (αδελφή του γραμματέα του Τμήματος Κοινωνιολογίας), Ζωή Ιντζέ, Ανδρέας Σωτηρόπουλος, Φώτιος Δασκαλάκης, Δούκαινα Λαδογιάννη και Ευ. Λουτριώτη.

Σύμφωνα με την κατηγορία έχουν διαπράξει πλαστογραφία μετά χρήσεως, ηθική αυτουργία σε πλαστογραφία μετά χρήσεως, ψεύδη βεβαίωση, υπεξαγωγή εγγράφου και χρήση αυτού, παράβαση καθήκοντος, απάτη κατά συρροή και κατ' εξακολούθηση και ηθική αυτουργία σε αυτή. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο οι δέκα από τους 12 κατηγορουμένους (πλην των δυο διοικητικών υπαλλήλων) φέρονται να νόθευσαν με τη βοήθεια των δυο υπαλλήλων επίσημα έγγραφα, όπως ιατρικές γνωματεύσεις, πετυχαίνοντας έτσι την εγγραφή τους στο Πανεπιστημιακό Ιδρυμα ως «άτομα με ειδικές ανάγκες». Οι δε υπάλληλοι φέρονται να «υπεξήγαγαν φοιτητικούς φακέλους ώστε να καταστεί αδύνατη η έρευνα».

Για μια ακόμα φορά από το δικαστήριο απουσίαζαν οι περισσότεροι κατηγορούμενοι. Η πρώτη μέρα της δίκης αναλώθηκε σε ενστάσεις που υποβάλλουν οι συνήγοροι και των δύο πλευρών. Η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί μετά από πολλές μέρες.

ΚΕΡΚΥΡΑ
Περιοδεία του ΚΚΕ στο πανεπιστήμιο

Περιοδεία στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο στην Κέρκυρα πραγματοποίησε προχθές το πρωί κλιμάκιο του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Κώστα Αλυσσανδράκη, μέλος της ΚΕ, κάνοντας το δικό του διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα. Στην πλατιά συζήτηση που έγινε με φοιτητές, πανεπιστημιακούς και με εργαζόμενους, αναδείχτηκαν τα πολλά προβλήματα, που αντιμετωπίζουν καθημερινά και αφορούν τόσο στην υλικοτεχνική υποδομή, όσο και στο περιεχόμενο της παρεχόμενης γνώσης και της εργασιακής προοπτικής των αποφοίτων.

Τα προβλήματα της υποχρηματοδότησης και σ' αυτό το πανεπιστήμιο είναι εμφανή, τόσο στην έλλειψη φοιτητικής μέριμνας, όσο και στο γεγονός ότι οι αίθουσες διδασκαλίας δεν επαρκούν, ενώ λόγω έλλειψης εγκαταστάσεων καταβάλλονται 500.000 ευρώ το μήνα σε νοικιαζόμενες αίθουσες διάσπαρτες στην πόλη. Ακόμα, οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες είναι με συμβάσεις έργου, ενώ η καθαριότητα έχει δοθεί σε ιδιώτες. Ταυτόχρονα, πολλοί φοιτητές συνειδητοποιούν ότι οι αλλαγές που ετοιμάζονται στο πλαίσιο των ευρωενωσιακών κατευθύνσεων οδηγούν στην υποβάθμιση των σπουδών τους και την παραπέρα ιδιωτικοποίηση.

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα στο Πανεπιστήμιο, με θέμα «Εθνικός διάλογος, η απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος και η πρόταση του ΚΚΕ», με κεντρικό ομιλητή τον Κ. Αλυσσανδράκη, υπογραμμίστηκε ότι μοναδική απάντηση στο διάλογο - απάτη είναι ο συντονισμένος αγώνας όχι μόνο της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά όλων των λαϊκών στρωμάτων, για Παιδεία που θα υπηρετεί το λαό και όχι το κεφάλαιο. Στην εκδήλωση συμμετείχαν και έκαναν παρεμβάσεις, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Οικοδόμων Κέρκυρας Η. Κωφογεώργος, ο καθηγητής Πανεπιστημίου Χάρης Κατσούλης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Διδασκόντων στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο «Αρμένης Βράιλας», Π. Παπαβασίλης, ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Κέρκυρας Ν. Μεταλληνός, η Φ. Μανδάνα εκπρόσωπος των φοιτητών στη Σύγκλητο.

Για το λεγόμενο «εθνικό διάλογο» για την Παιδεία

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ

Από τη μεγάλη πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 10/12/2004
Από τη μεγάλη πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 10/12/2004

Τα αποτελέσματα του λεγόμενου «εθνικού διαλόγου για την Παιδεία» είναι προδιαγεγραμμένα από τις συμφωνίες που η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ έχουν συνάψει με τους Ευρωπαίους συμμάχους τους (Σύνοδοι Λισαβόνας, Μπολώνιας κ.ά.) για την παραπέρα επιστράτευση της Παιδείας στον πόλεμο του ανταγωνισμού και της αύξησης της κερδοφορίας των μονοπωλίων.

Με τον περιβόητο «εθνικό διάλογο», κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση επιχειρούν να εμφανιστούν και πάλι σαν σωτήρες της Παιδείας. Σε αυτήν την προσπάθεια παίρνει μέρος και ο ΣΥΝ, ο οποίος επί της ουσίας στηρίζει βασικές επιλογές τους. Ομως πολλοί συνειδητοποιούν, πως δεν είναι η έγνοια για το μέλλον των νέων ανθρώπων που υπαγορεύει το «διάλογο» αυτό.

Βασικός σκοπός του είναι να εξασφαλίσει την αναγκαία «συναίνεση», με σκοπό «να μειωθεί το πολιτικό κόστος» από την επερχόμενη επέλαση μιας ακόμη χειρότερης και βαθύτατα αντιδραστικής εκπαιδευτικής πολιτικής. Μιας πολιτικής που αποσκοπεί να καταργήσει ολοσχερώς το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα της Παιδείας, απειλώντας την ίδια την επιστημονική υπόσταση των πανεπιστημίων και το επιστημονικό περιεχόμενο της Εκπαίδευσης συνολικότερα.

Τους στόχους και τις συνέπειες αυτής της πολιτικής αποκαλύπτουν ξεκάθαρα οι «δεσμεύσεις» για την Ανώτατη Εκπαίδευση, που μπαίνει πρώτη στο στόχαστρο της επίθεσης και του διαλόγου. Σύμφωνα με τις βασικότερες από τις δεσμεύσεις αυτές:

1 Στο όνομα της «σύνδεσης της Εκπαίδευσης με την αγορά» για την καταπολέμηση της ανεργίας, οι ανώτατες σπουδές αποσυνδέονται από την επιστήμη και το επιστημονικό αντικείμενο, που είναι υποχρεωμένες να καλλιεργούν και να αναπτύσσουν. Με άλλα λόγια, η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών - σπουδαστών και ιδιαίτερα τα παιδιά των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων θα αποκλείονται από την απόκτηση πραγματικής επιστημονικής γνώσης και ικανότητας για την άσκηση ενός επιστημονικού επαγγέλματος. Εκτός από τα οικονομικά εμπόδια (κατάργηση δωρεάν συγγραμμάτων, σίτισης, στέγασης κλπ), θα έχουν να αντιμετωπίσουν μια πρωτοφανή υποβάθμιση των σπουδών, με τη συρρίκνωσή τους στα τρία χρόνια και τον εκφυλισμό τους σε μια ρηχή, χαμηλού κόστους, αποσπασματική και ληξιπρόθεσμη «κατάρτιση», προσαρμοσμένη στις ανάγκες της αγοράς. Η απόκτηση ενός πτυχίου ισότιμου με τα σημερινά θα προϋποθέτει τη φοίτηση σε δεύτερο, διετή κύκλο, με ευκαιριακό επίσης αντικείμενο σπουδών, τον δήθεν «μεταπτυχιακό» προοριζόμενο για πολύ λιγότερους, αφού με πανάκριβα δίδακτρα, εξετάσεις, συστατικές επιστολές και άλλους φραγμούς θα απαγορεύεται η πρόσβαση σ' αυτόν για τους περισσότερους. Ετσι, οι φοιτητές - σπουδαστές καταδικάζονται σε μια ισόβια αμάθεια και υποχρεώνονται - για να διατηρήσουν την ικανότητά τους να «απασχοληθούν» - σε διαρκή «κατάρτιση», που θα παρέχεται αντί διδάκτρων στα Ινστιτούτα Διά Βίου Εκπαίδευσης, τα οποία θα ιδρύσουν τα ΑΕΙ - ΤΕΙ σε συνεργασία με ιδιώτες επιχειρηματίες.

Στόχος αυτού του μέτρου είναι η εξασφάλιση ενός προσαρμοστικού και «ταχείας απόδοσης» εργατικού δυναμικού, πρόσφορου για ακόμη πιο εντατική εκμετάλλευσή του.

2 Με πρόσχημα τη διασφάλιση της ποιότητας, θεσμοθετείται ένα σύστημα αξιολόγησης και πιστοποίησης των πανεπιστημίων, που αποσκοπεί στην κατηγοριοποίηση των ΑΕΙ - ΤΕΙ και στη διεύρυνση της απόστασης ανάμεσα στα λίγα, κυρίως ξένα, πανεπιστήμια της ελίτ και στη μάζα των υπόλοιπων ιδρυμάτων, που θα αναπαράγουν τη στρατιά των «πτυχιούχων αγράμματων», που επιζητά η αγορά. Συνδεόμενη στην πορεία με τη χρηματοδότηση, η αξιολόγηση θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο για την ολοσχερή ιδιωτικοποίηση και τον ασφυκτικό έλεγχο των ανώτατων ιδρυμάτων από τις δυνάμεις της αγοράς. Οπου κι αν εφαρμόστηκε, συνέβαλε καθοριστικά στο να αποκτήσουν τα ανώτατα ιδρύματα όλα τα χαρακτηριστικά μιας κερδοσκοπικής εμπορικής επιχείρησης: Βελτίωση της βιτρίνας (εγκαταστάσεις, εξυπηρέτηση κλπ) και χειροτέρευση του περιεχομένου της εκπαιδευτικής και ερευνητικής λειτουργίας τους.

3 Η αξιολόγηση και πιστοποίηση αποτελεί το άλλοθι για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών «πανεπιστημίων» από φορείς ακατάλληλους και άσχετους με την Εκπαίδευση, όπως η ΓΣΕΕ, οι δήμοι και κάθε ιδιώτης επιχειρηματίας, τα οποία θα συγκαταλέγονται στα «δημόσια», αφού θα τεθούν υπό δημόσιο έλεγχο!

Κατάληξη και κεντρικός στόχος όλων των μέτρων είναι η πλήρης εξίσωση των όρων λειτουργίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα Εκπαίδευσης, η ολοσχερής «απελευθέρωση της εκπαιδευτικής αγοράς». Με διάφορα συστήματα (π.χ. κουπόνια, υποτροφίες ή τραπεζικά δάνεια, όπως προτείνει το ΠΑΣΟΚ) τα πενιχρά κονδύλια του κρατικού προϋπολογισμού θα ισομοιράζονται σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Το παράδειγμα μάλιστα της επιχειρηματικής λειτουργίας των ΑΕΙ - ΤΕΙ ξεκινά να γενικεύεται σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, που καλούνται να λειτουργήσουν ανταγωνιστικά και ανταποδοτικά, αναθέτοντας σε επιχειρηματίες - χορηγούς τη διαμόρφωση του περιεχομένου της μόρφωσης και της συνείδησης των μαθητών.

Πέρα από τις βαριές συνέπειες για τους φοιτητές, τους γονείς και τους διδάσκοντες στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, η ιδιωτικοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης υπονομεύει βαθιά την επιστημονική εξέλιξη και την ανθρώπινη πρόοδο γενικότερα, καθώς, όποια ερευνητική εργασία γίνεται πλέον στα πανεπιστήμια, ελέγχεται ως προς το περιεχόμενο και τα αποτελέσματά της από τις επιχειρήσεις και τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς (ΝΑΤΟ, ΕΕ κλπ) που είναι οι χρηματοδότες της. Φυσικό αποτέλεσμα αυτής της πραγματικότητας είναι η παραχάραξη, η στρέβλωση ή η απόκρυψη της επιστημονικής αλήθειας, αν αυτή κριθεί ύποπτη ή επικίνδυνη για τα οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα του ιμπεριαλισμού.

Οι εξελίξεις αυτές δεν αφορούν μόνο τους νέους ανθρώπους, φοιτητές, σπουδαστές και μαθητές που ήδη βρίσκονται στους δρόμους διεκδικώντας μόρφωση και εργασία με δικαιώματα. Αφορά πρώτα απ' όλους την εργατική τάξη, τα μικρομεσαία λαϊκά στρώματα, τον κάθε εργαζόμενο, και πρέπει να γίνει και συστατικό της πάλης τους.

Το ΚΚΕ καλεί όλους όσοι έχουν συμφέρον να αντιπαλέψουν αυτή την πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Καλεί τους εργάτες του χεριού και του πνεύματος να πουν ΟΧΙ στο διάλογο της απάτης και να συστρατευτούν μαζικά στον αγώνα για την κατάργηση της ιδιωτικής Εκπαίδευσης κάθε μορφής και την καθιέρωση της Ενιαίας Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας, των σύγχρονων αναγκών και οραμάτων. Ο αγώνας για Παιδεία υπέρ του λαού είναι δεμένος με τη δημιουργία της λαϊκής συμμαχίας, που θα παλεύει να αποσπά κατακτήσεις, να αλλάζει το συσχετισμό των δυνάμεων σε βάρος των κομμάτων της πλουτοκρατίας, με στόχο να κατακτήσει τη λαϊκή εξουσία.

ΑΘΗΝΑ 20/1/2005

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ

ΑΕΝ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ
Συνεχίζουμε στο δρόμο του αγώνα

Την αντιδημοκρατική στάση του ΥΕΝ, η οποία συνεχίζεται με τις γνωστές αυταρχικές μεθόδους τρομοκρατίας των σπουδαστών, επισημαίνει, σε ανακοίνωσή του, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΕΝ Ασπροπύργου και τονίζει πως «πρέπει να αντιληφθούμε πως ο στόχος τους είναι η διάσπαση και ο εκφοβισμός του σπουδαστικού κινήματος».

Επειτα από αλλεπάλληλες συναντήσεις του ΥΕΝ με το ΔΣ του Συλλόγου Σπουδαστών, αναφέρει η ανακοίνωση, προσπαθήσαμε βασιζόμενοι σε δημοκρατικές διαδικασίες να αποτρέψουμε την καταχώριση των απουσιών της κινητοποίησής μας στις 10 Δεκέμβρη 2004. Παρά τις προσπάθειες που έγιναν, η κυβέρνηση μάς αγνόησε και τις καταχώρισε, θεωρώντας τες ως ένα ακόμα μέσο τρομοκρατίας των σπουδαστών και πιστεύει πως με τον τρόπο αυτό θα μας αποτρέψει από το βασικό μας στόχο, ο οποίος είναι η εναντίωσή μας στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης.

Η απάντησή μας, επισημαίνει ο Σύλλογος Σπουδαστών, θα πρέπει να είναι ξεκάθαρη πως αν η στάση τους συνεχιστεί θα μας ξανασυναντήσουν έξω από το ΥΕΝ, πιο αποφασισμένους, πιο ενωμένους και πιο μαζικούς. Ο δρόμος έχει χαραχτεί και πρέπει να τον περπατήσουμε χωρίς κανένα δισταγμό. Συμπαραστεκόμαστε στους συναδέλφους που κινδυνεύουν, αλλά δεν τρομοκρατούμαστε από τις απειλές τους και συνεχίζουμε προς την υλοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας για μια καλύτερη εκπαίδευση, για ένα καλύτερο αύριο με γνώση και δικαιώματα.

Στο πλευρό των σπουδαστών, στέκεται διαρκώς η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), η οποία, με ανακοίνωσή της, καταγγέλλει την απαράδεκτη, όπως χαρακτηρίζει, ενέργεια του ΥΕΝ να δώσει εντολή να πάρουν απουσίες οι σπουδαστές της ΑΕΝ Ασπροπύργου για τη συμμετοχή τους στο πανελλαδικό συλλαλητήριο για την εκπαίδευση, επισημαίνοντας πως η γενικευμένη επίθεση του ΥΕΝ στο ναυτεργατικό κίνημα δεν αφήνει στο απυρόβλητο τη ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση και με μεθοδευμένες ενέργειες επιδιώκει την πλήρη υποβάθμισή της και, ταυτόχρονα, να την παραδώσει στα χέρια των ιδιωτών.

Παράλληλα, η ΠΕΜΕΝ απαιτεί την παραγραφή των απουσιών των σπουδαστών των ΑΕΝ Ασπροπύργου, που συμμετείχαν στην κινητοποίηση, καθώς και κάθε ανάλογη ενέργεια του ΥΕΝ, που βάζει φραγμό στις αγωνιστικές διαθέσεις των σπουδαστών.

Οι συναντήσεις της διοίκησης της ΠΕΜΕΝ με εκπροσώπους των σπουδαστών των ΑΕΝ, αναφέρει η ανακοίνωση, ανέδειξαν τις μεθοδεύσεις του ΥΕΝ και τα κίνητρά του για τη διάλυση της ναυτικής εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης, καθώς και την αναγκαιότητα του συντονισμού δράσης για αγωνιστικές κινητοποιήσεις.

Απαιτούμε και διεκδικούμε, τονίζεται στην ανακοίνωση, αποκλειστικά δημόσια ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση για όλους τους ναυτεργάτες. Κατάργηση του Ν. 3153/2003 και της στρατοκρατίας, ένταξη των σχολών στο υπουργείο Παιδείας, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αναγνώριση και ισοτιμία των διπλωμάτων με αντίστοιχα της στεριάς. Κατάργηση των ιδιωτικών σχολών και της εναλλασσόμενης εκπαίδευσης. Η πρακτική εκπαίδευση των σπουδαστών να γίνεται με ευθύνη του ΥΕΝ και των εκπαιδευτικών συμβουλίων των ναυτικών σχολών. Προσαρμογή της ύλης στις σύγχρονες ανάγκες. Αύξηση του επιδόματος φοίτησης και ασφάλισης των μετεκπαιδευομένων στο ΝΑΤ με την κάλυψη από το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΚΝΕ) και στέγαση των συναδέλφων στην Εστία Ναυτικών με αξιοπρεπείς όρους.

ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Σε ερείπιο επιμένουν να στεγάσουν μαθητές

Την άμεση αντίδραση της ΕΣΑΚ-ΔΕΕ, προκαλεί η επιδίωξη του διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά να στοιβάξει μαθητές και εκπαιδευτικούς του 6ου ΤΕΕ, παρά τις ομόφωνες αντίθετες αποφάσεις γονιών, μαθητών, εκπαιδευτικών και της ΕΛΜΕ Πειραιά, σε ένα παντελώς ακατάλληλο κτίριο. Πρόκειται για το 1ο ΣΕΚ Πειραιά επί της οδού Αθηνών 8. Το κτίριο αυτό κρατιέται νοικιασμένο από το 2001, άγνωστο γιατί, αφού είναι άδειο λόγω της επικινδυνότητας του χώρου για την υγεία, την ασφάλεια και την ίδια τη ζωή των μαθητών. Από εκεί έχουν απομακρυνθεί δύο σχολεία (ένα το 1976 και ένα το 2001) και μάλιστα στις 6 Δεκέμβρη 2004, στο κτίριο εκδηλώθηκε πυρκαγιά στον προθάλαμο του ισογείου και, αφού δεν υπάρχει ούτε τρόπος διαφυγής, οι μαθητές μιας τάξης και ο καθηγητής τους, που έκαναν μάθημα, βγήκαν από τα παράθυρα σε ένα περβάζι προς τη μεριά του δρόμου και σώθηκαν.

Αμέσως το σχολικό συμβούλιο του 6ου ΤΕΕ ενημέρωσε εγγράφως τον διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την επικινδυνότητα και ακαταλληλότητα του κτιρίου.

Λίγες όμως μέρες μετά την πυρκαγιά και συγκεκριμένα στις 21 Δεκέμβρη, ο διευθυντής, αγνοώντας όλες τις επισημάνσεις, έλαβε σχετική απόφαση για μεταφορά των μαθητών στο κτίριο αυτό.

«Για την έγκαιρη εφαρμογή της απόφασης μέχρι την 31-1-2005, όπως τονίζει στην ανακοίνωσή της η ΕΣΑΚ-ΔΕΕ, κόπτονται ο προϊστάμενος του Γραφείου ΤΕΕ, με έγγραφό του, και ο διευθυντής του 1ου ΣΕΚ Πειραιά, όλοι γνωστά στελέχη της ΝΔ και υποψήφιοι της ΔΑΚΕ. Αγνοούν επιδεικτικά την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της ΕΛΜΕ Πειραιά και του Διοικητικού Συμβουλίου, την ομόφωνη απόφαση του σχολικού συμβουλίου του 6ου ΤΕΕ για ακαταλληλότητα του κτιρίου και στέγαση των εργαστηρίων στους ελεύθερους χώρους του Ζαννείου Ορφανοτροφείου, που έχει δικό του αύλειο χώρο με το σχολείο. Η απόφαση ελήφθη παρουσία του νυν διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (τότε προϊστάμενου Γραφείου ΤΕΕ) και του διευθυντή του 1ου ΣΕΚ Πειραιά».

«Τα στελέχη της ΝΔ, επισημαίνεται στην ανακοίνωση, ξέχασαν, φαίνεται, ότι βρισκόμαστε στο 2005. Ακόμη δεν έχουν καταλάβει - ήδη φαίνεται ότι "καβάλησαν το καλάμι της εξουσίας" - ότι εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς δεν είναι διατεθειμένοι να μετατραπούν σε "πρόβατα επί σφαγήν"».

Τέλος, η ανακοίνωση καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να επισκεφτούν τις «σύγχρονες» εγκαταστάσεις του 1ου ΣΕΚ. «Θα θαυμάσουμε, τονίζει, το σύγχρονο όραμα για τη νέα χιλιετία των στελεχών της ΝΔ και εκλεκτών της υπουργού Παιδείας κ. Γιαννάκου, που διόρισε εντελώς "αξιοκρατικά" κυριολεκτικά "εν μία νυκτί" τον Αύγουστο του 2004 με την τελετή λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων για να υλοποιήσουν την κυβερνητική πολιτική και να κρίνουν "αξιοκρατικά" τους εκπαιδευτικούς».

Στήριξη από εργατικά σωματεία

Τη στήριξή τους και τη συμμετοχή τους στα σημερινά συλλαλητήρια εκφράζουν η Ομοσπονδία και το Συνδικάτο (Αθήνας) των Οικοδόμων, οι Συνεργαζόμενες Ομοσπονδίες Συνταξιούχων (ΙΚΑ, ΤΕΒΕ, ΤΣΑ, ΝΑΤ, ΕΛΤΑ, ΤΑΕ, ΟΤΑ, Δημοσίου), το Σωματείο Προσωπικού Ιδιωτικών Κλινικών Γηροκομείων, Οίκων Ευγηρίας και συναφών χώρων, ο Σύνδεσμος Ξενοδοχοϋπαλλήλων Αθήνας - Πειραιά - Περιχώρων, o Σύνδεσμος Υπαλλήλων Ανωνύμων Εταιριών και Γραφείων (Αθήνας), η Πανελλαδική Ενωση Λιθογράφων Μισθωτών Γραφικών Τεχνών - Τύπου και Συναφών Επαγγελμάτων.

  • «Οχι στην παγίδα του διαλόγου - Δημόσια, Δωρεάν Παιδεία για όλα τα παιδιά» είναι το θέμα της σύσκεψης εκπροσώπων φορέων που διοργανώνει απόψε το Εργατικό Κέντρο Λάρισας, στις 7 μ.μ., στα γραφεία του.
ΜΑΘΗΤΕΣ
Βγαίνουν στους δρόμους

«Θέλουμε να μάθουμε, θέλουμε και να ζήσουμε». Με αυτό το σύνθημα, σήμερα οι μαθητές είναι αποφασισμένοι να δώσουν τη δική τους απάντηση στο διάλογο - απάτη. Τουλάχιστον 80 σχολεία έχουν πάρει αποφάσεις να συμμετάσχουν μαζικά στο σημερινό συλλαλητήριο, δίνοντας το «παρών» στις 11 το πρωί, στα Προπύλαια, διεκδικώντας δημόσια και δωρεάν παιδεία. Παρά το κλίμα εκφοβισμού και τις απειλές των προηγούμενων ημερών από «εκπαιδευτικούς», οι μαθητές είναι αποφασισμένοι να δώσουν το δικό τους διάλογο στο δρόμο.

Τα σχολεία που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας και με αποφάσεις τους διαδηλώνουν σήμερα είναι ήδη 81: 21ο ΕΛ Γκράβας, 1ο ΕΛ Αγίας Βαρβάρας, 3ο ΕΛ Αιγάλεω, 6ο Γυμνάσιο Ζωγράφου, ΤΕΕ Ηλιούπολης, 61ο ΕΛ Γκράβας, 4ο Γυμνάσιο Πετρούπολης, 4ο ΤΕΕ Περιστερίου, 5ο ΕΛ Ν. Σμύρνης, 4ο ΕΛ Πετρούπολης, 7ο ΕΛ Περιστερίου, Βαρβάκειο Γυμνάσιο, 10ο ΕΛ Περιστερίου, 40ό ΕΛ Γκράβας, 2ο ΕΛ Ηλιούπολης, 3ο Γυμνάσιο Βύρωνα, 6ο ΕΛ Ιλίου, 11ο Γυμνάσιο Ιλίου, 40ό Γυμνάσιο Γκράβας, 1ο ΕΛ Γκράβας, 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας, 4ο ΕΛ Ιλίου, 1ο ΕΛ Γλυφάδας, 1ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης, 1ο Γυμνάσιο Γλυφάδας, 3ο ΕΛ Αμαρουσίου, 2ο ΤΕΕ Καισαριανής, 3ο ΕΛ Πετρούπολης, 54ο ΕΛ Αθήνας, ΤΕΕ Χαϊδαρίου, 2ο ΕΛ Ταύρου, 2ο Γυμνάσιο Υμηττού, Βαρβάκειο ΕΛ, 1ο ΕΛ Μπραχαμίου, 2ο ΕΛ Βούλας, 4ο ΕΛ Βύρωνα, 2ο ΕΛ Ζωγράφου, 3ο και 5ο Γυμνάσιο Ιλίου, 4ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης, ΕΛ Ελληνικού, 9ο Γυμνάσιο Αιγάλεω, 6ο ΕΛ Ν. Ιωνίας, Πειραματικό Γυμνάσιο Αγ. Αναργύρων, ΤΕΕ Πετρούπολης, 1ο ΕΛ Περιστερίου, 1ο ΕΛ Πεύκης, 6ο ΕΛ Περιστερίου, 60ό Γυμνάσιο Αθήνας, 3ο Γυμνάσιο Υμηττού, 7ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης, 2ο ΤΕΕ Γκράβας, 1ο ΕΛ Ιλίου, 2ο ΕΛ Γλυφάδας, 61ο Γυμνάσιο Γκράβας, 1ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου, 5ο ΕΛ Ηλιούπολης, 3ο ΕΛ Ν. Σμύρνης, 5ο Γυμνάσιο Μπραχαμίου, 2ο Γυμνάσιο Καισαριανής, 4ο ΕΛ Γλυφάδας, 5ο ΕΛ Αμαρουσίου, 3ο ΕΛ Γλυφάδας, 60ό ΕΛ Αθήνας, 8ο ΕΛ Περιστερίου, 5ο ΤΕΕ Σιβιτανιδείου, 3ο ΕΛ Ιλίου, 4ο ΕΛ Παλαιού Φαλήρου, 6ο Γυμνάσιο Ιλίου, 2ο Γυμνάσιο Γκράβας, 2ο ΕΛ Γκράβας, 1ο ΕΛ Ζωγράφου, 4ο Γυμνάσιο Ζωγράφου, 2ο ΕΛ Ν. Φιλαδέλφειας, 6ο ΕΛ Γλυφάδας, 62ο Γυμνάσιο Αθήνας, 9ο ΕΛ Περιστερίου, ΤΕΕ Γλυφάδας.

Στην αυριανή κινητοποίηση θα συμμετάσχουν και σχολεία του Πειραιά. Το ραντεβού για τους μαθητές του Πειραιά είναι στις 10.30 το πρωί, στο σταθμό του Ηλεκτρικού. Αποφάσεις για τη συμμετοχή τους στο συλλαλητήριο έχουν πάρει τα εξής σχολεία: Ζάνειο Λύκειο, 6ο ΕΛ Καστέλας, 13ο ΕΛ Πειραιά, ΕΛ Καμινίων, ΕΛ Παλιάς Κοκκινιάς, Ναυτικό ΤΕΕ, ΤΕΕ Περάματος, 2ο ΕΛ, 3ο ΕΛ και 4ο ΕΛ Κορυδαλλού, 1ο ΕΛ, 2ο ΕΛ, 3ο ΕΛ και 5ο ΕΛ Νίκαιας, 1ο Γυμνάσιο Κερατσινίου.

Στη Θεσσαλονίκη αποφάσεις έχουν πάρει: Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Θεσσαλονίκης, 1ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, 3ο - 7ο - 8ο Γυμνάσια Καλαμαριάς, Αρσάκειο, 1ο - 6ο - 7ο - 8ο ΕΛ Θεσσαλονίκης, 1ο Ενιαίο Λύκειο Σταυρούπολης, 3ο ΕΛ Ευόσμου, 2ο ΕΛ Συκεών, 2ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης, ΕΛ Τρίλοφου, 1ο Γυμνάσιο Ευόσμου, 2ο ΕΛ Πολίχνης, 1ο Γυμνάσιο Ανω Τούμπας. Ακόμη αποφάσεις έχουν πάρει: 4ο ΤΕΕ Καβάλας, 1ο, 2ο, 3ο, 4ο και 6ο ΕΛ Καβάλας, 3ο ΕΛ Κομοτηνής, 2ο ΕΛ Ορεστιάδας, 3ο ΕΛ Κοζάνης, 1ο και 2ο ΤΕΕ Ξάνθης, 4ο ΕΛ Ξάνθης, στην Πτολεμαΐδα το Συντονιστικό, 2ο ΕΛ Γρεβενών, 1ο ΕΛ Σερρών.

ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ
Δεκάδες «μπλόκα» στο διάλογο - απάτη

Στις 11 π.μ. στα Προπύλαια στην Αθήνα, στις 12 στο άγαλμα Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη και πολλές άλλες πόλεις

Στιγμιότυπο από παλαιότερη κινητοποίηση σπουδαστών

Eurokinissi

Στιγμιότυπο από παλαιότερη κινητοποίηση σπουδαστών
Εκατοντάδες σχολεία από όλη τη χώρα, φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι, επιτροπές εξαμήνων, ετών, επιτροπές αγώνα, σύλλογοι εκπαιδευτικών, γονέων, σωματεία εργαζομένων, κατεβαίνουν σήμερα στους δρόμους, κάνουν διάλογο με όλο το λαό, διάλογο για τις πραγματικές ανάγκες τους, για ολοκληρωμένη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Γυρνούν την πλάτη στις στημένες φιέστες και τα προαποφασισμένα αποτελέσματα του λεγόμενου «διαλόγου», που κάνει η κυβέρνηση, με αυτούς που στηρίζουν την πολιτική της.

Με συλλαλητήρια σε δεκάδες πόλεις της χώρας απαντούν, λοιπόν, ότι δε διαπραγματεύονται τις ανάγκες και τα δικαιώματά τους και στήνουν «μπλόκα» στις ευρωπαϊκές αποφάσεις για την Παιδεία και τα νομοσχέδια που ετοιμάζονται, για να τις υλοποιήσουν στη χώρα μας, υποβαθμίζοντας και ιδιωτικοποιώντας την εκπαίδευση.

Σύλλογοι εκπαιδευτικών

Στάση εργασίας, για να συμμετάσχουν στα αυριανά συλλαλητήρια έχουν κηρύξει, οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου», Αργυρούπολης «Θουκυδίδης», Μενιδίου «ο Σωκράτης», Αιγάλεω, Βύρωνα - Καισαριανής - Παγκρατίου και οι ΕΛΜΕ: Α', Γ', Ε' ΣΤ' Αθήνας, Νότιας Αθήνας, Μοσχάτου, Καλλιθέας, Νέας Σμύρνης, Πειραιά, Ελευσίνας, Α', Β' και Γ' Δυτ. Αττικής, A' Θεσσαλονίκης, ενώ συνεχίζονται οι γενικές συνελεύσεις και οι συνεδριάσεις ΔΣ, προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις συμμετοχής στην κινητοποίηση. Απόφαση συμμετοχής έλαβαν επίσης, η Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας, η Ενωση Συλλόγων Γονέων Αγίας Παρασκευής, η Επιτροπή Αγώνα Γούβας, ο Σύλλογος Παρασκευαστών (ΕΤΕΠ) του Πανεπιστημίου Αθήνας.

Τα αγωνιστικά ραντεβού

Στις 11 το πρωί, στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθήνας, δίνουν ραντεβού μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές κι εκπαιδευτικοί, για να πλημμυρίσουν τους δρόμους της πρωτεύουσας με τα συνθήματά τους. Παράλληλα, συλλαλητήρια πραγματοποιούνται αύριο σε δεκάδες ακόμα πόλεις.

Στη Θεσσαλονίκη, το αγωνιστικό ραντεβού είναι στις 12 το μεσημέρι, στο άγαλμα Βενιζέλου, ενώ η προσυγκέντρωση των φοιτητών για να μεταβούν εκεί, είναι στις 11 το πρωί, στα γρασίδια της Φιλοσοφικής.

Πάτρα: 11:30 το πρωί, πλατεία Γεωργίου.

Καλαμάτα: 6 το απόγευμα, πλατεία 23ης Μάρτη.

Λάρισα: 12.30 το μεσημέρι, πλατεία Νομαρχίας.

Βόλος: 12.30 το μεσημέρι, πλατεία Ελευθερίας.

Καρδίτσα: 1 μ.μ., κεντρική πλατεία.

Χαλκίδα: 11 το πρωί, φανάρια Νεάπολης.

Λαμία: 12 το μεσημέρι, πλατεία Πάρκου.

Κομοτηνή: 11.30 το πρωί, κεντρική πλατεία.

Ξάνθη: 12 το μεσημέρι, κεντρική πλατεία.

Αλεξανδρούπολη: 12 το μεσημέρι, Δημαρχείο.

Ορεστιάδα: 11.30 το πρωί, κεντρική πλατεία.

Καβάλα: 11 το πρωί, Κήπος.

Σέρρες: 12 το μεσημέρι, Νομαρχία.

Κατερίνη: 12 το μεσημέρι, κεντρική πλατεία.

Κοζάνη: 11 το πρωί, κεντρική πλατεία.

Πτολεμαΐδα: 9 το πρωί, κεντρική πλατεία.

Γρεβενά: 11 το πρωί, κεντρική πλατεία.

Γιάννενα: 12.30 το μεσημέρι, Ακαδημία.

Αρτα: 11 το πρωί, πλατεία Κιλκίς.

Κέρκυρα: 12.00 το μεσημέρι στα Γενικά Λύκεια.

Αγρίνιο: 12 το μεσημέρι, πλατεία Δημοκρατίας.

Ηράκλειο Κρήτης: 11 το πρωί, Λιοντάρια.

Χανιά: 12 το μεσημέρι, πλατεία Δημοτικής Αγοράς.

Ρέθυμνο: 11 το πρωί, Δημαρχείο.

Μυτιλήνη: 12 το μεσημέρι, πλατεία Σαπφούς.

Χίος: 12 το μεσημέρι, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ