Σάββατο 3 Μάρτη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Ερωτήματα & Απαντήσεις

Σε ποια κατεύθυνση «προσανατολίζει» ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός;

Ιδιαίτερο είναι το βάρος που δίνει η κυβερνητική πολιτική στο ζήτημα του επαγγελματικού προσανατολισμού και το ενδιαφέρον της αποτυπώνεται και στο πόρισμα του ΕΣΥΠ για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση όπου γίνεται λόγος για την ανάγκη ενίσχυσης του μηχανισμού επαγγελματικού προσανατολισμού.

Το μάθημα του ΣΕΠ που κατά γενική ομολογία μέχρι σήμερα ήταν από τις «χαλαρές» στιγμές του σχολείου, πλέον έχει αποφασιστεί να αποκτήσει μεγαλύτερο ρόλο και μέσα από αυτό, πιο επιθετικά, να πειστεί ο μαθητής και μελλοντικός εργαζόμενος να αναλάβει στην κοινωνία και την εργασία το ρόλο που θέλει για αυτόν το μεγάλο κεφάλαιο. Ιδιαίτερα τους ενδιαφέρει ο ΣΕΠ στο Γυμνάσιο να στείλει περισσότερους μαθητές στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση αντί για το γενικό λύκειο, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι σύγχρονες ανάγκες καταμερισμού στην εργασία με τους πολλούς φορτωμένους με ληξιπρόθεσμες δεξιότητες και στενή ειδίκευση, χωρίς πολλά δικαιώματα και απαιτήσεις. Το «ευέλικτο» ταξικό σχολείο αναλαμβάνει μάλιστα να προετοιμάσει και μέσα από το συγκεκριμένο μάθημα και αυτού του είδους τους εργαζόμενους, τους ευέλικτους και ιδεολογικά χειραγωγημένους εργαζόμενους.

Ετσι, προπαγανδίζει από νωρίς τις αξίες και τις ανάγκες των επιχειρήσεων καλώντας τους νέους να υποτάξουν τα όνειρα και τις επιθυμίες τους σε αυτές, αναδεικνύει σε μονόδρομο το εκμεταλλευτικό σύστημα συνολικά, επιχειρεί να παρέμβει στις συνειδήσεις των μαθητών και να αποσπάσει τη συναίνεσή τους στις αντεργατικές αντιλαϊκές πολιτικές. Στην κρίσιμη ηλικία των 15 χρόνων όπου οι νέοι βρίσκονται ακόμα στη μέση του μεταβατικού σταδίου της εφηβείας, το σχολείο βάζει με βία και τρόπο οξύ, διλήμματα στους μαθητές προκειμένου να τους στρέψει σε μία πρόωρη επαγγελματική επιλογή. Τέτοια επιλογή άλλωστε είναι η κατανομή των μαθητών ανάμεσα στη γενική και τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση, η ύπαρξη του διπλού ανισότιμου σχολικού δικτύου μετά το γυμνάσιο.

Το μεγάλο κεφάλαιο σήμερα έχει ξεκαθαρίσει ότι θέλει μια εκπαίδευση προσανατολισμένη στενά στο να υπηρετεί τις ανάγκες του. Γι' αυτό και πραγματική διέξοδο για τους νέους δεν μπορεί να δώσει το σημερινό σχολείο. Το ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο αποτελεί αυτή τη διέξοδο. Χωρίς τον ξεπερασμένο διαχωρισμό σε δημοτικό - γυμνάσιο - λύκειο και την ταξική διάκριση σε γενικό και επαγγελματικό δίκτυο σχολικής εκπαίδευσης. Αυτό δε θα οδηγεί τους νέους σε μία πρόωρη επαγγελματική επιλογή και εκπαίδευση, πριν τη συμπλήρωση του σύγχρονου με τις πραγματικές ανάγκες μορφωτικού έργου του σχολείου και την ενηλικίωση του νέου. Σχολείο που θα βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν τους νόμους και τις αλληλουχίες της αντικειμενικής πραγματικότητας, της ίδιας της κοινωνικής ζωής, της θέσης τους και το ρόλο τους μέσα σ' αυτή. Διέξοδο στους νέους δίνουν επαγγελματικές σχολές μετά το δωδεκάχρονο, ενταγμένες στο εκπαιδευτικό σύστημα, ώστε να εξασφαλίζουν πλήρη επαγγελματική εκπαίδευση.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, θα μπορεί να λειτουργήσει επαγγελματικός προσανατολισμός που θα αναδεικνύει τις κοινωνικές λαϊκές ανάγκες και την κοινωνική χρησιμότητα κάθε επαγγέλματος. Που θα γεμίζει τους νέους με αυτοπεποίθηση και δε θα τους καθιστά παθητικούς αποδέκτες των ταξικών φραγμών και των κοινωνικών ανισοτήτων.

Διόρθωση

Ο γνωστός δαίμων του πληκτρολογείου μάσησε χτες ένα «δεν» από το κείμενο της στήλης «Παιδεία: Ερωτήματα & Απαντήσεις». Η σωστή διατύπωση της προτελευταίας πρότασης του κειμένου είναι: «Γιατί η μεγάλη μάζα αποφοίτων που δεν θα αποκτά σταθερή δουλιά με δικαιώματα, σημαίνει περισσότερες εφεδρείες»...

Οι συλλήψεις έγιναν στο σωρό

Αναβλήθηκε για τη Δευτέρα η δίκη

Από τη χτεσινή παράσταση διαμαρτυρίας
Από τη χτεσινή παράσταση διαμαρτυρίας
Με στόχο την τρομοκράτηση, ενοχοποίηση και κατασυκοφάντηση του φοιτητικού κινήματος, οδηγήθηκαν χτες το μεσημέρι, στο Αυτόφωρο, οι δύο φοιτητές που συνελήφθησαν - κυριολεκτικά στο σωρό - κατά τη διάρκεια του προχτεσινού πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου. Η δίκη αναβλήθηκε για τη Δευτέρα 5 Μάρτη, μετά τις 12 το μεσημέρι, ενώ οι συλληφθέντες - Τιμόθεος Αλεξανδρόπουλος, πρωτοετής φοιτητής Γεωλογικού, ο οποίος κατηγορείται για «απόπειρα επικίνδυνης σωματικής βλάβης» και «διατάραξη της κυκλοφορίας» και Ηλίας Μαλαξός, φοιτητής στο Ιστορικό Αρχαιολογικό, που κατηγορείται για «απόπειρα απελευθέρωσης κρατουμένου» - αφέθηκαν ελεύθεροι.

Από την πρώτη στιγμή δίπλα στους συλληφθέντες βρέθηκαν φοιτητές, το Πανεργατικό Αγωνιστικό ΜΕτωπο, η «Δημοκρατική Συσπείρωση», τα συνδικάτα Ιδιωτικών Υπαλλήλων, Μετάλλου, Φαρμάκου, Οικοδόμων, Εμποροϋπαλλήλων εκφράζοντας τη συμπαράστασή τους, ενώ καταδίκασαν το συνεχή αυξανόμενο αυταρχισμό και αστυνομοκρατία.

Οι δύο φοιτητές συνελήφθησαν στην οδό Φιλελλήνων, στο μπλοκ της ΑΣΟΕΕ και δε συνδέονται με τα επεισόδια στο υπουργείο Αιγαίου. Και όπως είπε και ο Αγγελος Βρεττός, δικηγόρος της «Δημοκρατικής Συσπείρωσης», που έχει αναλάβει την υπεράσπιση των δύο κατηγορούμενων - έγινε διεμβολισμός του μπλοκ από τις δυνάμεις καταστολής, με αλόγιστη χρήση χημικών και εκεί έγιναν συλλήψεις.

«Μετά τον πυροβολισμό που ακούστηκε, κόσμος άρχισε να τρέχει, διμοιρίες των ΜΑΤ έριχναν διαρκώς δακρυγόνα, έσπασαν την πορεία και χτυπούσαν απρόκλητα όποιον έβρισκαν. Ξαφνικά βρέθηκα ανάμεσα σε δύο διμοιρίες, μια μπροστά και μια πίσω και κατευθύνθηκα, όπως οι περισσότεροι προς το πεζοδρόμιο, όπου με συνέλαβαν», δήλωσε στο «Ρ» ο Τ. Αλεξανδρόπουλος και συνέχισε: «Πρόκειται για καλοσχεδιασμένες προβοκάτσιες, συκοφάντησης του φοιτητικού κινήματος επειδή το φοβούνται. Τέτοιες ενέργειες αντί να μας τρομοκρατούν, μας πεισμώνουν περισσότερο».

Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν και φοιτητές, οι οποίοι χτες έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τα δικαστήρια της Ευελπίδων. Ανάμεσά τους και ο Νίκος Ρεμπάμπης, μέλος του Συλλόγου Φοιτητών Γεωλογικού, ο οποίος δήλωσε στον «Ρ»: «Η πορεία πήγαινε πλάι - πλάι με δυνάμεις των ΜΑΤ, οι οποίες επιτέθηκαν άδικα σε μπλοκ των διαδηλωτών και σε μία τέτοια επίθεση συνελήφθη ο συνάδελφός μας. Στέλνουμε το μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση: η τρομοκρατία δε θα περάσει»!

«Οι συλλήψεις αυτές, εντάσσονται μέσα στο σχεδιασμό της Ελληνικής Αστυνομίας, κατ' εντολή της κυβέρνησης, ούτως ώστε να χτυπήσει και να ενοχοποιήσει το φοιτητικό κίνημα που είναι μια από τις υγιείς εκδηλώσεις στη σημερινή κοινωνία. Θέλει να ενοχοποιήσει τους αγώνες των φοιτητών και να δικαιολογήσει μέσα από αυτή τη συκοφαντία των αγώνων, τις δικές τους παρανομίες, τη χρήση των ΜΑΤ και όλη την προβοκάτσια που στήνουν ενάντια στις φοιτητικές εκδηλώσεις», υπογράμμισε ο Αγγελος Βρεττός, από τη «Δημοκρατική Συσπείρωση».

«Η τρομοκρατία δε θα περάσει, του λαού η πάλη θα τη σπάσει», ήταν το βροντερό μήνυμα που έστειλαν χτες το μεσημέρι, δεκάδες φοιτητές σε ένδειξη συμπαράστασης προς τους συλληφθέντες και την ώρα που αποχωρούσαν από τα δικαστήρια οι ασφαλίτες - μάρτυρες κατηγορίας, με επικεφαλής τον ασφαλίτη Καραδήμα.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Πλήρη κάλυψη στο σχέδιο καταστολής

«Δεν είδα καμία αστυνομική βία», δηλώνει ο Ευ. Αντώναρος

Οι χτεσινές δηλώσεις του αναπληρωτή κυβερνητικού εκπροσώπου δεν αφήνουν το παραμικρό περιθώριο αυταπατών για το εφαρμοζόμενο σχέδιο καταστολής και συκοφάντησης των λαϊκών αγώνων, «λύνοντας τα χέρια» των Σωμάτων Ασφαλείας και αναλαμβάνοντας την πλήρη κάλυψη των επιθέσεων κατά των διαδηλώσεων. Ο Ευ. Αντώναρος όχι μόνο δε δέχτηκε την παραμικρή ευθύνη της κυβέρνησης και της ΕΛ.ΑΣ. για την άγρια επίθεση των δυνάμεων καταστολής κατά του προχτεσινού πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου, αλλά δικαιολόγησε μέχρι και τον πυροβολισμό του ειδικού φρουρού κατά τη διάρκεια της πορείας.

«Εγώ δεν είδα καμία αστυνομική βία. Είδα κουκουλοφόρους οι οποίοι επιτίθονταν σε αστυνομικούς», απάντησε χαρακτηριστικά ο Ευ. Αντώναρος. Προκειμένου να μην αφήσει περιθώρια παρερμηνειών, παρέπεμψε στην ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ., με την οποία η ηγεσία της Αστυνομίας απέδιδε εύσημα στον ειδικό φρουρό. Ο αναπληρωτής εκπρόσωπος κατέστησε σαφές ότι η Αστυνομία θα συνεχίσει την καταστολή και στο μέλλον, γιατί αυτό περιλαμβάνεται στην αποστολή της «στα πλαίσια της λειτουργίας του δημοκρατικού πολιτεύματος». Ειδικά για τις διαδηλώσεις έχει δοθεί εντολή «να εξελίσσονται με τρόπο ώστε να προστατεύεται η ζωή και η περιουσία των Ελλήνων πολιτών», ενώ η κυβέρνηση έχει θέσει στο απυρόβλητο και προστατεύει «τα επιχειρησιακά σχέδια της ΕΛ.ΑΣ.».

Συνεχίζοντας την προσπάθεια κατασυκοφάντησης του φοιτητικού κινήματος, ο Ευ. Αντώναρος μίλησε για «μικρές μειοψηφίες οι οποίες προσπαθούν να δημιουργήσουν εντυπώσεις με την άσκηση βίας, διότι δεν έχουν κανένα άλλο επιχείρημα»...

Αλλα δείχνει το βίντεο

Εκθετοι για ωμά ψεύδη είναι το υπουργείο Δημόσιας Τάξης και η ηγεσία της Αστυνομίας, όπως αποδείχτηκε από χτεσινό βίντεο που πρόβαλε τηλεοπτικός σταθμός, το οποίο δείχνει τον ειδικό φρουρό του υπουργείου Αιγαίου να πυροβολεί στον αέρα χωρίς να έχει δεχτεί ο ίδιος καμία επίθεση από κανέναν. Σύμφωνα με την Αστυνομία, κατά τη διάρκεια του προχτεσινού συλλαλητηρίου «50 περίπου άτομα επιτέθηκαν στο υπουργείο Αιγαίου, τα οποία εκτόξευσαν βόμβες μολότοφ, καδρόνια και άλλα αντικείμενα, κατέστρεψαν υαλοπίνακες και εκτόξευσαν πέτρες και σακούλες με χρώμα. Επιπλέον κατέστρεψαν τους υαλοπίνακες του φυλακίου της σκοπιάς και απείλησαν τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα του εκεί εκτελούντος υπηρεσία ειδικού φρουρού, επιχειρώντας να τον εμβολίσουν με σιδερόβεργες και καδρόνια».

Το βίντεο, που έχει ληφθεί από κινητό τηλέφωνο, δείχνει δυο άτομα να σπάνε δυο - τρία τζάμια στο εξωτερικό του κτιρίου και τον ειδικό φρουρό στο εσωτερικό της αυλής να πλησιάζει προς την καγκελόπορτα και να πυροβολεί στον αέρα. Τα δυο άτομα το βάζουν στα πόδια. Λίγο αργότερα ομάδα από αστυνομικούς των ειδικών δυνάμεων της Αστυνομίας ραντίζει με χημικά τους διαδηλωτές. Ακολούθησαν τρεις προσαγωγές διαδηλωτών που πιάστηκαν στο σωρό και οδηγήθηκαν στη ΓΑΔΑ. Αργότερα οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα «φορτωμένοι» με το ανάλογο κατηγορητήριο.

ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ
Οι κυβερνήσεις που προστατεύουν το περιβάλλον...

«Εδώ και πολλά χρόνια οι άνθρωποι κατασκευάζουμε χρήσιμα έργα αλλά ταυτόχρονα προκαλούμε προβλήματα στο περιβάλλον που ζούμε: στη γειτονιά μας, στη χώρα μας, σ' ολόκληρη τη γη (...) Οι κυβερνήσεις ψηφίζουν νόμους για την προστασία του (σ.σ. περιβάλλοντος) και μερικοί άνθρωποι οργανώνονται σε συλλόγους για το περιβάλλον. Ομως, κι εμείς, οι μικροί φροντίζουμε το περιβάλλον με απλές καθημερινές συνήθειες. Για παράδειγμα, δε σπαταλάμε το νερό».

(Μελέτη Περιβάλλοντος, Γ' Δημοτικού, σελίδα 38)

Στο απόσπασμα φαίνεται η στρέβλωση που επιχειρείται σε ό,τι αφορά τις ευθύνες στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος. Αυτό άλλωστε που διαπνέει το σύνολο του μαθήματος σε όλες τις τάξεις στις οποίες διδάσκεται, είναι η προβολή της ευθύνης της οικογένειας, των ίδιων των παιδιών για την προστασία του περιβάλλοντος. Σαν υπεύθυνες για τα περιβαλλοντικά προβλήματα παρουσιάζονται γενικά οι δραστηριότητες των ανθρώπων χωρίς φυσικά να τοποθετείται το πρόβλημα σε ταξική βάση, χωρίς να αιτιολογείται με το αχαλίνωτο κυνήγι του κέρδους στον καπιταλισμό. Δε θα περίμενε άλλωστε κάποιος μέσα από ένα σχολείο που στόχο έχει να αναπαράγει την κυρίαρχη ιδεολογία να φωτίσει τις αιτίες των προβλημάτων.

Για παράδειγμα, η ατμοσφαιρική ρύπανση παρουσιάζεται σαν αποτέλεσμα των «δραστηριοτήτων των ανθρώπων»! Δε λένε τίποτα για την τραγική υποβάθμιση των περιοχών με τις χωματερές, ενώ τονίζεται η ανακύκλωση που στις σημερινές συνθήκες λειτουργεί ως κερδοφόρα δραστηριότητα του κεφαλαίου. Δηλαδή, τα παιδιά που ζουν σε αυτές τις περιοχές και οι οικογένειές τους είναι υπεύθυνες για το πρόβλημα;

Προκειμένου λοιπόν να εμφανιστεί το ζήτημα της αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών προβλημάτων πέρα από κάθε διεκδίκηση, το βιβλίο λέει, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι «οι κυβερνήσεις», έχουν κάνει το... χρέος τους απέναντι στο περιβάλλον με τους νόμους που έχουν ψηφίσει. Αυτό αποτελεί τουλάχιστον πρόκληση με δεδομένη τη διόγκωση των προβλημάτων στην οποία έχει οδηγήσει ακριβώς αυτή η πολιτική. Πρόσφατες είναι οι ρυθμίσεις που δίνουν το δικαίωμα στους «επενδυτές» να χτίζουν πάνω στο κύμα και να «αξιοποιούν» τους αιγιαλούς και τις παραλίες στη βάση της μεγαλύτερης δυνατής επιχειρηματικής αξιοποίησης. Και κορυφαία και πιο πρόσφατη έκφραση της αντιπεριβαλλοντικής πολιτικής είναι βέβαια η προωθούμενη αναθεώρηση του άρθρου 24 του Συντάγματος που ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση, τον περιορισμό της δημόσιας ιδιοκτησίας στη γη, της προστασίας και διαχείρισης των δασικών οικοσυστημάτων, όλα για την ενίσχυση της κερδοφορίας του μεγάλου κεφαλαίου.

Ωστόσο, «βγάζοντας λάδι» τις κυβερνήσεις, οι μαθητές διδάσκονται ότι αυτοί με την ατομική τους προσπάθεια θα δώσουν λύση στα προβλήματα του περιβάλλοντος τα οποία, το συγκεκριμένο μάθημα, εμφανίζει επίμονα σαν αποτέλεσμα της «ανθρώπινης δραστηριότητας».

Αν υπάρχει λοιπόν ανάγκη ευαισθητοποίησης των παιδιών και των οικογενειών τους για το περιβάλλον, πρόκειται για την ευθύνη τους να διεκδικήσουν, όχι ατομικά, αλλά μέσα από το συλλογικό αγώνα, άλλες συνθήκες στην κοινωνία που θα οδηγήσουν και σε πραγματική λύση του περιβαλλοντικού προβλήματος.

ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ
Συνεχίζουμε! Δυναμικά! Μαζικά!

Πολύμορφη δραστηριότητα και την ερχόμενη βδομάδα

Eurokinissi

Αποφασισμένοι να παραμείνουν αλύγιστοι μπροστά στο μεθοδευμένο κυβερνητικό σχέδιο τρομοκράτησης, φοιτητές - σπουδαστές απαντούν με κλιμάκωση της πάλης ενάντια στους νόμους των ταξικών φραγμών. Κόντρα στην πολιτική της ιδιωτικοποίησης και της υποβάθμισης. Ακόμη πιο δυναμικά, πιο μαζικά, για Ανώτατη Εκπαίδευση δημόσια και δωρεάν, στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών. Ετσι, για την ερχόμενη βδομάδα - που ξεκινάει η συζήτηση για το νόμο - έκτρωμα στην Ολομέλεια της Βουλής - φοιτητές και σπουδαστές προσανατολίζονται σε ολοήμερες, παλλαϊκές και πολύμορφες κινητοποιήσεις. Ενώ για την ημέρα ψήφισης του νόμου προγραμματίζουν πανελλαδικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στην Αθήνα.

Στη Θεσσαλονίκη

Αντιμέτωποι με τα ΜΑΤ ήρθαν οι φοιτητές του φοιτητικού συλλόγου Νομικής του ΑΠΘ έξω από τα γραφεία του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, όταν δημοκρατικά και ειρηνικά διατράνωσαν τα αιτήματα του συλλόγου τους για την Παιδεία και τα εργασιακά δικαιώματα των νέων δικηγόρων, με αφορμή τη συνάντηση του υπουργού Απασχόλησης με το Δικηγορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης χτες το απόγευμα. Ο φοιτητικός σύλλογος κατήγγειλε την αντιλαϊκή, αντιδημοκρατική πρακτική της κυβέρνησης απέναντι στην πολιτική θέση του συλλόγου για τα εργασιακά δικαιώματα των νέων δικηγόρων.

Με αφορμή τη συνάντηση του υπουργού Απασχόλησης με το Δικηγορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης και θέμα τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για το ασφαλιστικό των δικηγόρων, ο φοιτητικός σύλλογος της Νομικής έκανε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία του Δικηγορικού Συλλόγου ενάντια στις συνθήκες μαύρης εργασίας των νέων ασκούμενων δικηγόρων κι απαιτώντας πλήρη εργασιακά δικαιώματα των ασκουμένων. Οταν οι φοιτητές ζήτησαν να συναντηθούν με το δικηγορικό σύλλογο, ο γραμματέας του Δικηγορικού Συλλόγου είπε στους φοιτητές ότι δεν μπορούν να εισέλθουν στο κτίριο, με τη δικαιολογία ότι δεν έχουν ταυτότητα δικηγόρων... Κατά την είσοδο του υπουργού στο κτίριο του δικηγορικού συλλόγου τα ΜΑΤ χτύπησαν τους φοιτητές.

  • Η σύγκλητος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας αποφάσισε χτες να γίνει διπλή εξεταστική τον Ιούνιο. Πριν την απόφαση είχαν κάνει παράσταση διαμαρτυρίας οι φοιτητές του ιδρύματος.

Επίσης η σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αθήνας δεν κατέληξε χτες σε απόφαση για το νόμο - πλαίσιο. Είχε προηγηθεί και εδώ παράσταση διαμαρτυρίας των φοιτητών.

Εκδηλώσεις για την Παιδεία

-- Η Αχτιδική Επιτροπή Λήμνου του ΚΚΕ διοργανώνει στη Μύρινα εκδήλωση σχετικά με τις θέσεις του Κόμματος για την Παιδεία σήμερα στις 7 μ.μ., στο Κυδάδειο Κτίριο. Θα μιλήσει ο Κ. Μαδυτινός, εκπαιδευτικός και μέλος της ΑΕ Λήμνου του ΚΚΕ.

-- Οι KOB Χαϊδαρίου του ΚΚΕ διοργανώνουν εκδήλωση για τα ζητήματα «Ευέλικτη Ζώνη - Διαθεματικότητα - Αποσπασματικότητα», αύριο Κυριακή 4 του Μάρτη, στις 11 π.μ. στο ΝΕΛΕ (αίθουσα Πολιτισμού) στην οδό Κολοκοτρώνη.

-- Η ΝΟ Λέσβου της ΚΝΕ διοργανώνει εκδήλωση - συζήτηση για την Παιδεία την ερχόμενη Τρίτη 6 Μάρτη, στις 18.30 στο αμφιθέατρο του Κτιρίου Παπαρίσβα. Θα μιλήσει ο Ν. Καλούτσης, μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΜΜΕ
Καταδικάζουμε την επίθεση σε βάρος των αγωνιζόμενων φοιτητών - σπουδαστών

Το Αγωνιστικό Μέτωπο Εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης καταδικάζει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την επίθεση που δέχονται οι φοιτητές και οι σπουδαστές από μερίδα εκδοτών - σχολιαστών και δημοσιογράφων, στα δελτία ειδήσεων της τηλεόρασης και σε τηλεοπτικές εκπομπές σχετικές με το ζήτημα της Παιδείας, όπου καλούνται.

«Οι εν λόγω εκδότες και δημοσιογράφοι, σημειώνει, στην προσπάθειά τους να συκοφαντήσουν τον πανεκπαιδευτικό αγώνα ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16 και το νέο νόμο - πλαίσιο και να δημιουργήσουν "κοινωνικά αντανακλαστικά" σε βάρος του φοιτητικού κινήματος και συνολικά κατά των νεολαιίστικων και λαϊκών αγώνων, χρησιμοποιούν κάθε μέσο: Διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα, επιτίθενται χυδαία στους φοιτητές - σπουδαστές και με ύφος ανακριτή προσπαθούν να εκμαιεύσουν ομολογία ενοχής για το γεγονός ότι επί τόσους μήνες το φοιτητικό - σπουδαστικό κίνημα, με αποφάσεις μαζικών Γενικών Συνελεύσεων, μαζί με μαθητές, εργαζόμενους και άλλα λαϊκά στρώματα δίνουν τη μάχη ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΕΕ.

Είναι φανερό ποια συμφέροντα εξυπηρετούν οι εντεταλμένοι εκδότες και δημοσιογράφοι. Εχουν αναλάβει ρόλο υπερασπιστή της πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που θέλουν με κάθε τρόπο να προχωρήσει ο πυρήνας της αντιδραστικής μεταρρύθμισης στην εκπαίδευση. Τους φοβίζει το κίνημα και η δυναμική του, το γεγονός ότι συμβάλλει στη δημιουργία προϋποθέσεων για κλιμάκωση της πάλης στο κρίσιμο μέτωπο της Παιδείας και όχι μόνο.

Το Αγωνιστικό Μέτωπο Εργαζομένων στα ΜΜΕ καλεί τους εργαζόμενους στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο να καταδικάσουν τους καλοθελητές που, στο όνομα της υπεράσπισης της πολιτικής υπέρ του κεφαλαίου, που προωθούν κυβέρνηση και ΠΑΣΟΚ, καταλύουν κάθε έννοια δημοκρατικής ενημέρωσης και δεοντολογίας. Καλεί σε συμμετοχή στις πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις που διοργανώνονται με αποφάσεις των φοιτητικών - σπουδαστικών συλλόγων και άλλων φορέων και στις πρωτοβουλίες του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος για τα θέματα της Παιδείας. Μαζί με όλο το λαό να απαιτήσουμε: Εξω οι εταιρείες από τις σχολές, ενιαία δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση».

ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ
Αναστολή λειτουργίας για επτά τμήματα

Στο φόντο των προωθούμενων αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην ανώτατη εκπαίδευση, το Συμβούλιο ΤΕΙ Ηπείρου με ομόφωνη απόφασή του προβαίνει σε αναστολή της λειτουργίας των μαθημάτων στο α' εαρινό εξάμηνο για επτά τμήματα του ιδρύματος, λόγω ανεπαρκούς αριθμού σπουδαστών. Ετσι οι εισαχθέντες σπουδαστές επτά τμημάτων ωθούνται, πριν ακόμη πατήσουν το πόδι τους στις σχολές, σε παράταση των σπουδών τους τουλάχιστον κατά ένα εξάμηνο (εγγραφή στο χειμερινό). Η απόφαση παρέχει την «ευκαιρία» στους νεοεισαχθέντες να ελπίζουν... «σε πραγματοποίηση των μαθημάτων στις περιπτώσεις όπου θα υπάρχει ικανοποιητικός αριθμός σπουδαστών οι οποίοι θα τα έχουν δηλώσει». Δηλαδή, ίσως να πραγματοποιηθεί η διδασκαλία μερίδας μαθημάτων του α' εαρινού εξαμήνου αν οι σπουδαστές μεγαλύτερων εξαμήνων έχουν δηλώσει ορισμένα από τα μαθήματα αυτά, που δεν έχουν περάσει.

Περισσότερη αποκέντρωση και εμπορευματοποίηση

Το δρόμο για την «αποκέντρωση» της εκπαίδευσης και την εμπορευματοποίησή της ανοίγει για μια ακόμα φορά το υπουργείο Παιδείας με την ίδρυση τμημάτων νηπιαγωγείων στους παιδικούς σταθμούς των Ιδιωτικών Σχολείων και Δήμων, όπως προκύπτει από δηλώσεις παραγόντων του υπουργείου Παιδείας. Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας επισημαίνει ότι «για μια ακόμη φορά η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ υποκύπτει στις πιέσεις των σχολαρχών, αφού είναι γνωστό ότι τα Ιδιωτικά Σχολεία δεν μπορούν να έχουν περισσότερα από δύο τμήματα Νηπιαγωγείων. Τώρα, για να μπορέσουν να κρατήσουν τους μαθητές, θα έχουν τη δυνατότητα να ιδρύσουν τμήματα Νηπιαγωγείων και στους παιδικούς σταθμούς που έχουν. Τους επιπλέον, Νηπιαγωγούς που θα χρειαστούν, γι' αυτά τα τμήματα, θα τους προσλάβουν τα Ιδιωτικά σχολεία και οι Δήμοι», σημειώνει η ΔΟΕ επικαλούμενη τις δηλώσεις του ειδικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας.

Υπενθυμίζεται πως η κυβέρνηση θεσμοθέτησε την καθιέρωση ενός χρόνου υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, εμφανίζοντάς τη σαν μέτρο φιλολαϊκό ενώ στην πραγματικότητα υπαγορεύεται από τις επιταγές της ΕΕ για αξιοποίηση και του Νηπιαγωγείου στο πλαίσιο της «διά βίου κατάρτισης», σε βάρος των ιδιαίτερων αναγκών της νηπιακής ηλικίας. Επιπλέον, με τη δυνατότητα που δίνεται στους σχολάρχες να ιδρύουν πλέον τμήματα Νηπιαγωγείων στους παιδικούς σταθμούς των Ιδιωτικών σχολείων, ενώ μέχρι σήμερα τα Ιδιωτικά σχολεία δεν μπορούν να έχουν περισσότερα από δύο τμήματα Νηπιαγωγείων, ευνοείται η ιδιωτική εκπαίδευση ενώ η αντίστοιχη δυνατότητα που δίνεται στους δήμους, αποτελεί ένα ακόμα βήμα στην κατεύθυνση της «αποκέντρωσης» και ταξικής διαφοροποίησης της εκπαίδευσης.

Ακριβό μου πανεπιστήμιο

Αναφορά στα κρατικά, αλλά καθόλου δωρεάν πανεπιστήμια της Αγγλίας

Εδώ και μήνες οι φοιτητές, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, τους εργαζόμενους, παλεύουν ενάντια στις αντιδραστικές αλλαγές που προωθούνται στην Παιδεία από την κυβέρνηση και το ΠΑΣΟΚ. Αιχμή του αγώνα η εναντίωση στην αναθεώρηση του άρθρου 16 και στο νόμο-πλαίσιο και αίτημα της πάλης η δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλους.

ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, οι παρατάξεις τους στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, μερίδα εκπαιδευτικών, υποστηρίζουν πως η αναθεώρηση του άρθρου 16 και η ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων θα επιφέρει μια αναμόρφωση των ΑΕΙ και θα εξυγιάνει το εκπαιδευτικό σύστημα. Προσπαθούν να χρυσώσουν το χάπι προβάλλοντας πως οι προωθούμενες αλλαγές «είναι για το καλό των φοιτητών» και πως «με την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων θα ανέβει το επίπεδο της διδασκαλίας».

Η αλήθεια είναι πως η κυβέρνηση στο πλαίσιο των γενικότερων κατευθύνσεων της ΕΕ θέλει να δημιουργήσει πανεπιστήμια «ανταγωνιστικά», αγγλικών και αμερικανικών προτύπων, όπου η γνώση αποτελεί εμπόρευμα και η πρόσβαση σ' αυτά καθορίζεται από το πόσα χρήματα μπορεί να διαθέσει ο ενδιαφερόμενος.

Εξετάζοντας το παράδειγμα της Αγγλίας, αποκαλύπτεται πως με τις αλλαγές στα πρότυπα που ευαγγελίζονται, η πλειοψηφία των παιδιών της εργατικής λαϊκής οικογένειας αποκλείεται από τη δυνατότητα πρόσβασης στα ΑΕΙ - ΤΕΙ, πολύ περισσότερο στα «μη κρατικά» που προωθούν.

Στην Αγγλία, λοιπόν, όπου όλα - πλην ενός - τα πανεπιστήμια είναι «κρατικά» η παιδεία δεν είναι ούτε δημόσια ούτε δωρεάν. Οι φοιτητές καταβάλλουν δίδακτρα τα οποία διαφέρουν από πανεπιστήμιο σε πανεπιστήμιο.

Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι ένας Αγγλος φοιτητής που θα θελήσει να φοιτήσει στο πανεπιστήμιο του Cambridge, θα πρέπει να καταβάλλει:

  • 375 ευρώ το μήνα (4.500 ευρώ το χρόνο) για τα δίδακτρα
  • 380 έως 480 ευρώ το μήνα για στέγαση (4.500 έως 5.760 ευρώ το χρόνο), καθώς σε φοιτητική εστία του πανεπιστημίου το δωμάτιο νοικιάζεται από 95 έως 120 ευρώ τη βδομάδα. Το ενοίκιο θα είναι ακόμη μεγαλύτερο εάν θελήσει να χρησιμοποιεί και την κοινόχρηστη κουζίνα καθώς θα κληθεί να καταβάλλει από 15 έως 25 ευρώ επιπλέον τη βδομάδα. Δηλαδή, η συνολική ετήσια δαπάνη για στέγη στη φοιτητική εστία ξεπερνά τα 5.500 ευρώ
  • Περίπου 9.000 ευρώ το χρόνο για δαπάνες διαβίωσης, όπως έχουν υπολογιστεί από το πανεπιστήμιο. Με απλά λόγια, λοιπόν, βλέπουμε πως ένας φοιτητής που σπουδάζει στο Cambridge χρειάζεται να δαπανήσει τουλάχιστον 18.780 ευρώ το χρόνο.

Σε ένα άλλο πανεπιστήμιο, το Dundee University, που θεωρείται από τα οικονομικότερα πανεπιστήμια, ο φοιτητής θα κληθεί να πληρώσει τα εξής ποσά:

  • Από 1.700 έως 2.700 ευρώ το χρόνο για δίδακτρα
  • Εξτρά δαπάνη για κάποιες άλλες υπηρεσίες όπως την επανεξέταση μαθήματος (110 ευρώ), την αποκατάσταση της φοιτητικής ταυτότητας (15 ευρώ) και την αμοιβή για την παρουσίαση της διατριβής (110 ευρώ).

Ας περάσουμε τώρα στο μόνο ιδιωτικό πανεπιστήμιο της Αγγλίας, το Buckingham University. Στο εν λόγω ιδιωτικό πανεπιστήμιο τα δίδακτρα και μόνο είναι απλησίαστα καθώς φτάνουν τα 13.500 ευρώ το χρόνο. Βέβαια, στο πανεπιστήμιο αυτό μπορείς να πάρεις πτυχίο μέσα σε μόλις 2 χρόνια. Και εύλογα αναρωτιέται κανείς: Τι γνώσεις μπορεί να αποκομίσει κάποιος φοιτητής με 2 χρόνια σπουδών;

Βλέπουμε λοιπόν πως παρόλο που τα πανεπιστήμια λέγονται κρατικά η εκπαίδευση δεν είναι δωρεάν. Ακόμη και τα βιβλία χρεώνονται. Οι τιμές των βιβλίων ξεκινούν από 30 ευρώ και αγγίζουν και τα 300 ευρώ!! Για τους «φοιτητές χαμηλής οικονομικής τάξης», δηλαδή τους «άπορους φοιτητές» ή «φοιτητές με χαμηλό οικογενειακό εισόδημα», υπάρχουν βιβλιοπωλεία του πανεπιστημίου που πωλούν μεταχειρισμένα βιβλία με 40% έκπτωση. Τι άλλο θα ακούσουμε...

Οι επιχορηγήσεις που δίνει το κράτος για δωρεάν φοίτηση σε σπουδαστές πολύ χαμηλής οικονομικής τάξης αφορούν μόνο στα δίδακτρα του πανεπιστημίου. Και, βέβαια, δεν καλύπτουν όλα τα έτη των σπουδών ούτε επίσης τα έξοδα για στέγαση και βιβλία. Είναι λοιπόν επόμενο πως οι οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα δυσκολεύονται ή και αδυνατούν να στείλουν τα παιδιά τους στο πανεπιστήμιο.

Ομως, το αγγλικό κράτος έχει «φροντίσει» και γι' αυτές τις οικογένειες, με τα χαμηλά εισοδήματα. Σ' αυτό το σημείο έρχονται να «βοηθήσουν» οι τράπεζες δίνοντας φοιτητικά δάνεια. Αν μπείτε στα site των πανεπιστημίων, στο σημείο που παρέχονται πληροφορίες σχετικά με τα δίδακτρα και τους τρόπους πληρωμής, όλα τα πανεπιστήμια παρακινούν τους μελλοντικούς σπουδαστές να πάρουν ένα φοιτητικό δάνειο, το οποίο μπορούν να αρχίσουν να το πληρώνουν μόλις τελειώσουν το πανεπιστήμιο. Μάλιστα, τόσο ...απλά είναι - τα παρουσιάζουν - τα πράγματα.

Ομως, τι γίνεται εάν ο σπουδαστής μόλις τελειώσει τις σπουδές δε βρει δουλιά; Και αν βρει δουλιά, θα είναι τέτοιος ο μισθός του ώστε να μπορέσει και το δάνειο να πληρώνει και να καλύπτει τις βιοτικές του ανάγκες για τροφή, ένδυση και στέγαση;

Πίσω, λοιπόν, από την ωραία εικόνα που παρουσιάζει η κυβέρνηση της ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, και όσοι πρόθυμοι τάσσονται υπέρ της αναθεώρησης του άρθρου 16 και γενικότερα των οδηγιών της ΕΕ που αποφασίστηκαν στην Μπολόνια, κρύβεται η βασική επιδίωξη - επιταγή του κεφαλαίου: Προσαρμογή των εκπαιδευτικών συστημάτων στις ανάγκες της «αγοράς». Μιας αγοράς, που θέλει την Παιδεία πλήρως εμπορευματοποιημένη και όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (στοιχειώδους, μέσης, ανώτερης και ανώτατης) να παράγουν φτηνή εργατική δύναμη (εργάτες, τεχνίτες, επιστήμονες) που θα υπηρετούν δουλικά τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου, όπως γίνεται σήμερα - σε μεγάλο βαθμό - στις ΗΠΑ και την Αγγλία.

Αυτή την αλήθεια αποσιωπούν, έντεχνα, τόσο η κυβέρνηση και η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ όσο και η πλειοψηφία των μέσων ενημέρωσης και εν γένει των αποκαλούμενων διαμορφωτών της κοινής γνώμης.

Το θέμα δεν είναι να γνωρίζουμε τι πραγματικά γίνεται στο εξωτερικό που τόσο προβάλλουν για να πείσουν τον εργαζόμενο λαό και τη νεολαία να συναινέσουν στα σχέδιά τους. Συντονισμένα, φοιτητές, μαθητές, εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι, πρέπει να συνεχίσουν και να κλιμακώσουν τον αγώνα. Να απαντήσουν ξεκάθαρα πως δε συμβιβάζονται με το μέλλον που σχεδιάζουν για τη νέα γενιά. Να διεκδικήσουν ανυποχώρητα, μέσα από ένα παλλαϊκό μέτωπο αγώνα, ενιαία δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλους. Είναι δικαίωμα και όχι προνόμιο.


Ειρήνη ΤΟΚΑ
Φοιτήτρια της Σχολής Δημοσιογραφίας του ΑΠΘ

Αρχισε χτες το συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ

Ξεκίνησε χτες το απόγευμα στο Πάντειο Πανεπιστήμιο το 8ο Συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ, σε μια περίοδο που το εκπαιδευτικό κίνημα αντιστέκεται στην παραπέρα εμπορευματοποίηση και την ιδιωτικοποίηση της Παιδείας. Τις εργασίες άνοιξε ο πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ Λάζαρος Απέκης, ο οποίος αναφέρθηκε στην κρισιμότητα του συνεδρίου, σε μια χρονική στιγμή κατά την οποία φοιτητές και πανεπιστημιακοί υπερασπίζονται τη Δημόσια Παιδεία απέναντι στην κυβέρνηση που θέλει την ισοπέδωσή της. Μεταξύ άλλων, καταδίκασε τον αντιδραστικό νόμο - πλαίσιο, με τον οποίο η κυβέρνηση θέλει να κάνει τα πανεπιστήμια, όπως είπε, επιχειρήσεις. Επισήμανε τις αντιδραστικές αλλαγές που έχουν γίνει με βάση τις κατευθύνσεις της Μπολόνια και του Βερολίνου και αναφέρθηκε σε άλλα αιτήματα του πανεπιστημιακού κλάδου.

Χαιρετίζοντας το συνέδριο, εκ μέρους του ΚΚΕ, ο βουλευτής του Κόμματος Ορέστης Κολοζώφ, τόνισε ότι ο προτεινόμενος νόμος -πλαίσιο «ανοίγει το δρόμο διάπλατα στην ιδιωτικο-οικονομική λειτουργία των δημόσιων πανεπιστημίων. Πανεπιστήμια που θα δουλεύουν σαν επιχειρήσεις, με τις επιχειρήσεις και για τις επιχειρήσεις, επιχειρεί να δημιουργήσει ο νέος νόμος - πλαίσιο», εξήγησε. Επίσης υπογράμμισε πως «η απάντηση του πανεπιστημιακού κινήματος, όπως και του γενικότερου εργατικού και λαϊκού κινήματος κατά τη γνώμη μας δεν μπορεί να είναι άλλη παρά αγώνας για να αλλάξει πρώτα απ' όλα ο σκοπός της εκπαίδευσης». Οπως πρόσθεσε, «αυτός ο αγώνας δεν περιορίζεται στα στενά όρια του πανεπιστημίου και της εκπαίδευσης, είναι ταυτόχρονα αγώνας για μια άλλη κοινωνία, για μια άλλη εξουσία, που θα καταργήσει το κέρδος και πρώτη προτεραιότητά της θα έχει τον άνθρωπο και τις ανάγκες του».

Από την πλευρά του ο Δημήτρης Χαλκιώτης, γραμματέας του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, αφού... θυμήθηκε τον Μαρξ και την προτροπή του «να αλλάξουμε τον κόσμο» (!), ανέλυσε τις εξίσου αντιδραστικές προτάσεις του ΠΑΣΟΚ που στρέφονται ενάντια στη δημόσια εκπαίδευση. Ισχυρίστηκε πως το ΠΑΣΟΚ έχει διαφορές από την κυβερνητική πολιτική, κάτι το οποίο «ανέτρεψε» αμέσως μετά, μιλώντας για την ανάγκη να «σπάσουμε την κρατικιστική αντίληψη στα πανεπιστήμια», ώστε να ανταγωνιστούμε τα υπόλοιπα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Επίσης ανέφερε τις γνωστές προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για πλήρη αυτοτέλεια και αξιολόγηση των πανεπιστημίων, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών του κεφαλαίου.

Το συνέδριο συνεχίζεται σήμερα με συζήτηση επί του απολογισμού.

Μία είναι η επίθεση σ' όλα τα μέτωπα

«Τα προβλήματα είναι αυτά που κινητοποιούν τους εργαζόμενους, τους φοιτητές, το λαό», σημείωσε χτες ο Σπύρος Χαλβατζής, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, σε συνέντευξή του στο ραδιοσταθμό «Αθήνα 9,84», με θέμα τις εξελίξεις στο χώρο της Παιδείας. Απαντώντας σε ερώτηση για το αν το κίνημα θέλει να έχει θύματα, ο Σπ. Χαλβατζής σημείωσε: «Το μαζικό λαϊκό κίνημα, το εργατικό κίνημα, αγωνίζεται, θυσιάζεται, αλλά την ανθρώπινη ζωή την έχει ως υπέρτατη αξία. Αυτοί οι οποίοι έχουν φτηνύνει πάρα πολύ τη ζωή των εργαζομένων είναι η αστική τάξη και οι εκπρόσωποί της». Αναφερόμενος στη δράση των «γνωστών - αγνώστων» επισήμανε: «Οι μισοί από τους κουκουλοφόρους είναι άνθρωποι οι οποίοι σχετίζονται με τις μυστικές υπηρεσίες και με το κράτος. Αυτοί που κρύβουν το πρόσωπό τους δεν το κρύβουν από την Αστυνομία, το κρύβουν από τους αγωνιζόμενους».

  • Την άμεση σχέση των εξελίξεων στην Παιδεία με την κλιμακούμενη επίθεση της κυβέρνησης σε όλους τους τομείς, π.χ., στο Ασφαλιστικό, στο επίκεντρο της οποίας είναι η νεολαία, επισήμανε χτες το βράδυ η Ελπίδα Παντελάκη, βουλευτής Πειραιά του ΚΚΕ, μιλώντας σε εκδήλωση της ΚΟΒ Χαλκηδόνας - Κιλικιανών του ΚΚΕ στη Νίκαια με θέμα την Παιδεία. Αφού αναφέρθηκε στην πολιτική της κυβέρνησης, η οποία αφού δεν μπορεί να πείσει τη νεολαία επιχειρεί, μέσα από το κλίμα βίας και τρομοκρατίας που καλλιεργεί, να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη, τόνισε πως το ΠΑΣΟΚ, και ο πρόεδρός του, με τις εξαγγελίες του εγγυάται τη συνέχιση αυτής της πολιτικής. Στη σύσκεψη αποφασίστηκε μια σειρά πρωτοβουλιών και δράσεων ώστε να απλωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο οι θέσεις του ΚΚΕ και να οργανωθούν ακόμα πιο συλλογικές μορφές πάλης.
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
«Μαζί με τα παιδιά μας στον αγώνα»

Συζήτηση με τους εργάτες για τα ζητήματα της Παιδείας οργάνωσαν χτες τα ταξικά σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης

Δυναμικά έχουν μπει τα ταξικά συνδικάτα του Πειραιά στη μάχη για να ανοίξει σε κάθε χώρο δουλιάς η συζήτηση για την ανελέητη επίθεση που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση της ΝΔ, με την πλήρη συνεργασία του ΠΑΣΟΚ σε βάρος του δικαιώματος των παιδιών της εργατικής τάξης να μορφωθούν, παραδίδοντας κατ' αρχήν την Ανώτατη Εκπαίδευση στα χέρια των επιχειρηματιών, υποβαθμίζοντας ραγδαία τις σπουδές. Ταυτόχρονα αναδεικνύουν το καθήκον που έχει ο κάθε εργάτης, συγκροτημένα και οργανωμένα να πάρει τη θέση του στους αγώνες που δίνουν οι φοιτητές για Δημόσια Δωρεάν Παιδεία.

Χτες εκπρόσωποι των ταξικών Συνδικάτων Μετάλλου Πειραιά και Αμμοβολιστών - Καθαριστών μαζί με φοιτητή από το Πανεπιστήμιο Πειραιά, μίλησαν σε μαζική συγκέντρωση εργατών έξω από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Τη Δευτέρα έχει προγραμματιστεί στις 6 το πρωί συγκέντρωση στη ναυπηγοεπισκευαστική βάση του Μόλου της ΔΕΗ στο Κερατσίνι και στις 7 το πρωί οι ταξικές ναυτεργατικές Ενώσεις ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ θα περιοδεύσουν στο λιμάνι του Πειραιά, στα πλοία της ακτοπλοΐας. Περιοδείες εκπροσώπων του ΠΑΜΕ έχουν προγραμματιστεί για την ίδια μέρα στους ΗΣΑΠ και στο «Κρατικό» Νοσοκομείο Νίκαιας.

Η θέση μας είναι στο δρόμο
μαζί με τα παιδιά μας

Εξι το πρωί και το καφενείο απέναντι από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι γεμάτο ασφυκτικά για τον καθιερωμένο καφέ πριν τη δουλιά, από αμμοβολιστές, καθαριστές και καζαντζήδες, όλοι μέλη συνεργείων. Η αναγγελία από την ντουντούκα ότι οι συνδικαλιστές τους, μαζί με έναν φοιτητή από το Πανεπιστήμιο Πειραιά, θα τους μιλήσουν για τη Συλλογική Σύμβαση και την εκπαίδευση έκανε ορισμένους να απορήσουν: «Τι σχέση έχουν τώρα αυτά τα δύο;». Η συζήτηση όμως ξεκινά και χωρίς πολλές αναλύσεις, απλά, καθαρά, όπως ξέρουν οι εργάτες να μιλάνε μεταξύ τους, μπήκαν τα πράγματα στη θέση τους...

Η ντουντούκα πάει πρώτα στα χέρια του προέδρου της Ενωσης Αμμοβολιστών, Γιάννη Δεληγιάννη: «Ο αγώνας μας για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης έφερε θετικά αποτελέσματα. Κατακτήσαμε καλά μεροκάματα και ικανοποιήθηκαν θεσμικά αιτήματα. Ομως η υπογραφή της Σύμβασης φτάνει για να πούμε ότι τα προβλήματά μας λύθηκαν; Πώς θα φτάσει το μεροκάματο όταν τα πάντα ακριβαίνουν, χρυσοπληρώνουμε όταν αρρωστήσουμε ή για να μάθουν τα παιδιά μας πέντε γράμματα; Μην ξεχνάμε ότι η Σύμβαση είναι μια γραμμή άμυνας. Εχουμε ανοιχτούς λογαριασμούς με το σύνολο της πολιτικής που εφαρμόζουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Και τώρα που στο στόχαστρο είναι τα παιδιά μας, που αγωνίζονται γι' αυτό που απαιτούμε κι εμείς, για δημόσια δωρεάν Παιδεία, η θέση μας είναι δίπλα τους στους αγώνες».

Ακολουθεί ο φοιτητής Αντώνης Κεραμίδης: «Ιδιωτικοποίηση και υποβάθμιση προωθούνται σε βάρος των Πανεπιστημίων. Θα πληρώνουμε για τα πάντα για να λαμβάνουμε γνώσεις υποβαθμισμένες και αποσπασματικές στα μέτρα του κεφαλαίου. Ο πατέρας μου είναι οικοδόμος και δουλεύει σκληρά για να τα καταφέρουμε. Εσείς είστε οι φυσικοί μας σύμμαχοι. Μαζί πρέπει να δώσουμε τον αγώνα για δημόσια δωρεάν παιδεία, για ουσιαστική μόρφωση, για να βγαίνουμε από τις σχολές και να έχουμε σταθερή εργασία με δικαιώματα».

Η ώρα περνάει. Κανείς από τους εργάτες δεν «κάνει» να φύγει, παραμένουν εκεί όρθιοι και ακούν. Η ντουντούκα περνάει στα χέρια του προέδρου του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά, Σωτήρη Πουλικόγιαννη. «Υπογράψαμε, συνάδελφοι, τη Σύμβαση που είναι πολύ θετική, όμως τα προβλήματά μας λύθηκαν; Τώρα έχουν βάλει στο στόχαστρό τους την Παιδεία, γιατί θέλουν εμείς να σκύψουμε ακόμα περισσότερο το κεφάλι στον εργοδότη για να σπουδάσουμε τα παιδιά μας. Ομως δεν τους φτάνει αυτό, θέλουν και τα δικά μας τα παιδιά να είναι πειθήνια απέναντι στον εργοδότη, θέλουν να τα μάθουν να υποκλίνονται μπροστά στο βάρβαρο καπιταλιστικό σύστημα, θέλουν να τα μάθουν στο πανεπιστήμιο να δουλεύουν και να ερευνούν ως επιστήμονες όχι για την ευημερία της τάξης τους, της εργατικής τάξης και του λαού, αλλά, για την ευημερία των βιομηχάνων και των εφοπλιστών. Η επιλογή μας είναι μία: Ολοι τους δρόμους μαζί με τα παιδιά μας»!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ