*** Οι μαθητές που δεν επιθυμούν να διαγωνιστούν για μια θέση στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ και που θέλουν να πάρουν απολυτήριο Λυκείου χωρίς να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις, θα πρέπει να καταθέσουν τη σχετική αίτηση μέχρι τη Δευτέρα 9 Μάη 2011 στο διευθυντή του Λυκείου τους. Υπενθυμίζουμε ότι οι μαθητές της Γ' τάξης των ημερήσιων Γενικών Λυκείων έχουν από φέτος αυτή τη δυνατότητα απόκτησης απολυτηρίου χωρίς πανελλαδικές, αλλά θα εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας στα ίδια μαθήματα, με θέματα που θα επιλέγονται από το σύλλογο διδασκόντων.
*** Αύριο οι συμβασιούχοι σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ έχουν πανελλαδική κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας, στις 11 το πρωί, για το άθλιο εργασιακό καθεστώς που δουλεύουν (ελαστικές εργασιακές σχέσεις, συμβάσεις που σπάνε σε πολλούς εργαζόμενους, καθυστερήσεις πληρωμών για μήνες, αδιόριστα μέλη ΔΕΠ που έχουν εκλεγεί, πάγωμα νέων θέσεων ΔΕΠ και ΕΠ κ.ά.). Πρόκειται για σχέσεις εργασίας που «ταιριάζουν» και στα σχέδια της κυβέρνησης για Πανεπιστήμιο ΑΕ. Στην κινητοποίηση καλούν Κινήσεις συμβασιούχων πανεπιστημιακών του ΠΔ 407/80 από τα Ιδρύματα Αιγαίου, Θεσσαλίας, Πατρών, ΑΠΘ, Ιωαννίνων, Κρήτης και οι Σύλλογοι Εκτάκτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού των ΤΕΙ Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, καθώς και η Πρωτοβουλία μελών ΔΕΠ υπό αναμονή τοποθέτησης. Την ίδια μέρα, στις 6.30 το απόγευμα, στη Νομική, θα γίνει εκδήλωση για το θέμα.
*** Σε παν-περιστεριώτικη συγκέντρωση ενάντια στο «νέο» σχολείο της αγοράς, της υποταγής και της ημιμάθειας καλεί, αύριο, Παρασκευή, η Ενωση Γονέων Περιστερίου. Η κινητοποίηση πραγματοποιείται στις 7 το απόγευμα στην πλατεία Δημαρχείου, «για να διαμαρτυρηθούμε, να διατρανώσουμε την απαίτησή μας, να αναστρέψουμε την κατάσταση», όπως αναφέρεται στο σχετικό κάλεσμα. «Κανένας υποβιβασμός, καμία σύμπτυξη - συγχώνευση - κατάργηση σχολείων! Δουλειά για όλους, μόρφωση, υγεία, την κρίση να πληρώσει η πλουτοκρατία! Δεν πρέπει να το επιτρέψουμε! Δε θα περάσει το σχολείο της αγοράς!», αναφέρει το ΔΣ της Ενωσης Γονέων.
*** Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις στη Θεσσαλία ενάντια στις συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων που αποφάσισε η κυβέρνηση, ενώ έντονες αντιδράσεις προκαλούν και οι περικοπές δαπανών στη μεταφορά των μαθητών. Σε καταλήψεις των σχολείων προχώρησαν οι γονείς των μαθητών των δημοτικών Μεγάλου Ελευθεροχωρίου, Πραιτωρίου και Δομένικου του Δήμου Ελασσόνας.
Εκδήλωση - συζήτηση για την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών διοργανώνουν η Αχτίδα Εκπαιδευτικών της ΚΟΑ του ΚΚΕ και η Τομεακή Οργάνωση Α' Αθήνας - Γαλατσίου της ΚΝΕ. Η εκδήλωση - συζήτηση θα γίνει την Κυριακή 8 Μάη, στις 7 το απόγευμα, στην αίθουσα εκδηλώσεων των σχολείων της Γκράβας.
Με απόλυτη προσήλωση στις αντιδραστικές κατευθύνσεις για το σχολείο, εκπρόσωποι της διοίκησης της ΟΙΕΛΕ και του ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ παρουσίασαν χτες τη δική τους συνεισφορά στο «διάλογο» για τις αλλαγές στο Λύκειο. Παρουσία εκπροσώπων κομμάτων και εκπαιδευτικών ομοσπονδιών εμφάνισαν χτες μια «έρευνα» που έκαναν σε δείγμα 350 εκπαιδευτικών ιδιωτικών γενικών λυκείων, με θέμα τη λειτουργία του Λυκείου και την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Με βάση τα αποτελέσματα, η ΟΙΕΛΕ παρουσίασε την πρότασή της για το νέο Λύκειο χωρίς να έρχεται σε σύγκρουση με το υπουργείο Παιδείας, αλλά εντοπίζοντας ...«δομικές» αδυναμίες. Και αυτά, μιλώντας εξ ονόματος των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, καθώς είναι η ομοσπονδία τους, η οποία επιλέγει να λειτουργεί με μεθόδους ...δημοσκοπήσεων αντί για όρους κινήματος.
Δεν παρέλειψαν μάλιστα να επισυνάψουν τα όσα αξιώνουν τα μονοπώλια μέσω της ΕΕ για τις δεξιότητες που πρέπει να παρέχει το σχολείο και να κάνουν συχνές αναφορές στα πορίσματα του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ένα από τα όργανα νομιμοποίησης της κυβερνητικής πολιτικής που ανήκει στο λεγόμενο Εθνικό Συμβούλιο Παιδεία) στο οποίο συμμετέχουν οι διοργανωτές της χτεσινής φιέστας. Από την πλευρά τους, εκπρόσωποι της ΝΔ, του ΛΑ.Ο.Σ., του ΣΥΡΙΖΑ και της «Δημοκρατικής Αριστεράς», που παραβρέθηκαν, στον ένα ή στον άλλο βαθμό χαιρέτισαν ως θετική την πρωτοβουλία της ΟΙΕΛΕ...
Απεργία έκαναν χτες οι εργαζόμενοι στον ΟΣΚ
Σε νέα 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση προχώρησαν χτες οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων ΑΕ, διεκδικώντας να διασφαλιστούν και να ενισχυθούν οι αρμοδιότητες και ο δημόσιος χαρακτήρας του Οργανισμού στον τομέα της σχολικής στέγης και να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας όλων των συμβασιούχων.
Οπως σημειώθηκε κατά τη χτεσινή συγκέντρωση, με την εφαρμογή του «Καλλικράτη» αρμοδιότητες που αφορούν τη σχολική στέγη βρίσκονται στον αέρα. Παράλληλα, στο τρέχον έργο, στις ομάδες Προσεισμικού Ελέγχου, Ενεργειακής Αναβάθμισης Σχολείων και άλλα εργάζονται σε ποσοστό πάνω από 80% συμβασιούχοι των οποίων οι συμβάσεις λήγουν τον επόμενο μήνα.
Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΚ συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις με συμμετοχή στην απεργία της 11ης Μάη, ενώ στις 9 Μάη θα κάνουν νέα γενική συνέλευση για να συζητήσουν τις περαιτέρω δράσεις τους.
Αιτήματα αιχμής η μεταφορά και σίτιση των μαθητών, να φύγουν οι ιδιώτες από την εκπαίδευση, κάλυψη των αναγκών τους
Εξηγώντας τους λόγους που οδηγούν στη σημερινή διαμαρτυρία, η Ενωση σημειώνει ότι «τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία είναι διαδημοτικά. Απαραίτητες προϋποθέσεις για τη λειτουργία τους είναι η μεταφορά και η σίτιση των μαθητών. Αυτό είναι αδύνατο να γίνει μέσα από τους καλλικρατικούς δήμους», σημειώνει ζητώντας «ίδρυση δημόσιου φορέα για τη μετακίνηση των μαθητών με δικό του προϋπολογισμό και αρμοδιότητες». Επίσης με τη σημερινή κινητοποίηση γονείς και μαθητές στα μουσικά σχολεία διεκδικούν «καμία ανάμειξη των ιδιωτών στην εκπαίδευση (ούτε χορηγοί, ούτε ΜΚΟ), κάλυψη έγκαιρα όλων των αναγκών με ειδικό κωδικό, καθηγητές γενικής και μουσικής και καλλιτεχνικής παιδείας από την αρχή της σχολικής χρονιάς και αναλυτικά προγράμματα σπουδών μουσικών και καλλιτεχνικών μαθημάτων, δωρεάν βιβλία και πιστοποίηση μουσικών και καλλιτεχνικών μαθημάτων».
Με τα παραπάνω αιτήματα, μαθητές και γονείς πραγματοποιούν σήμερα πολύμορφες κινητοποιήσεις σε διάφορες περιοχές. Μουσικές διαμαρτυρίες θα γίνουν στις 12.30 μ.μ. στην πλατεία Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη, στην Καλαμάτα στις 8 το απόγευμα στην κεντρική πλατεία απέναντι από το Πνευματικό Κέντρο και στην Κέρκυρα, στις 12 το μεσημέρι έξω από την Περιφέρεια. Στο Ηράκλειο θα συγκεντρωθούν μαθητές από τα μουσικά και το καλλιτεχνικό σχολείο που λειτουργούν στην Κρήτη, ενώ στη Λάρισα συγκέντρωση πραγματοποιούν μουσικά σχολεία από τα Τρίκαλα, την Καρδίτσα, το Βόλο και τη Λάρισα.
Τον αγώνα και τα δίκαια αιτήματα των γονιών των μουσικών σχολείων στηρίζει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) και δηλώνει ότι συμμετέχει στη σημερινή κινητοποίηση. Οπως αναφέρει μεταξύ άλλων, «τα μουσικά σχολεία της χώρας δε θα μπορούσαν να αποτελέσουν εξαίρεση στη συνολική επίθεση ΕΕ και ΔΝΤ στα δικαιώματα των λαϊκών οικογενειών. Η πείρα του προηγούμενου διαστήματος και η "λύση" που δόθηκε με το κλείσιμο των αθλητικών σχολείων και ΤΑΔ, οι κατά καιρούς δημόσιες τοποθετήσεις της υπουργού Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου περί "αριστείας", η περικοπή της χρηματοδότησης της λειτουργίας των σχολείων, αλλά και η νέα διοικητική δομή της εκπαίδευσης, μας προϊδεάζουν για το τι θα συμβεί με αυτά τα σχολεία τη νέα χρονιά», σημειώνει η ΑΣΓΜΕ μεταξύ άλλων.
Το υπουργείο Παιδείας μοιράζει απευθείας στις επιχειρήσεις 171 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, για να αναπτύξουν ερευνητικές δράσεις
«Ζεστό χρήμα» για την ανάπτυξη της επιστημονικής έρευνας υπέρ των επιχειρήσεων ανακοίνωσε, χτες, η υπουργός Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου, συνεχίζοντας την κυβερνητική πολιτική που έχει μια και μόνο αντίληψη: «Αναπτυξιακή» επιστημονική έρευνα είναι μόνο αυτή που έχει άμεσα εμπορικά αποτελέσματα, αξιοποιείται η προτείνεται από τις επιχειρήσεις». Η «επένδυση», η οποία γίνεται μέσω του ΕΣΠΑ, φτάνει τα 171 εκατομμύρια ευρώ. Οι προκηρύξεις «πακέτων» για την έρευνα είναι αποκαλυπτικές:
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη συνέντευξη Τύπου θα προκηρυχθούν επίσης 80 εκατ. ευρώ μέσα στον Ιούνη και 47 εκατ. ευρώ στο δεύτερο εξάμηνο της τρέχουσας χρονιάς. Επίσης, προβλέπεται να προκηρυχθούν ακόμα 174 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2012.
Θέλουν να κρύψουν την αλήθεια: ότι όσα συμβαίνουν στην κάθε σχολή είναι αποτέλεσμα των μέτρων που έχουν αποφασιστεί και υλοποιηθεί από το κόμμα τους, το ΠΑΣΟΚ. Ενώ μιλάνε για «φοιτητικές» εκλογές, την επομένη, πρώτοι μιλάνε για γενικότερα μηνύματα των εκλογών! Εχουν ξεσαλώσει ότι για όλα φταίνε οι «προηγούμενοι», δηλαδή η ΝΔ, ενώ είναι ηλίου φαεινότερο ότι ο ένας έπιανε το νήμα από τον άλλο όταν εναλλάσσονταν στην κυβέρνηση, κανένας δεν κατάργησε ούτε μισό νόμο του άλλου, τόσες διαφορές έχουν.
Επαναλαμβάνουν ότι στην κρίση ή θα βουλιάξουμε όλοι ή θα κάνουμε κάποιες επίπονες θυσίες με μέτρα που με ...πόνο παίρνει η κυβέρνησή τους, αποφεύγοντας να εξηγήσουν πώς γίνεται την ίδια στιγμή που δεκάδες νοικοκυριά αδυνατούν να πληρώσουν το ρεύμα, να έχουν δοθεί 100 δισ. ευρώ σε τράπεζες, να δίνονται 1εκ. ευρώ την ημέρα για τους πολεμικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ στη Λιβύη και αλλού, εκεί δηλαδή που ο ελληνικός στρατός, με απόφαση του ΠΑΣΟΚ ...πολεμάει για την εθνική ακεραιότητα της χώρας(!). Τα λαϊκά παιδιά και οι οικογένειές τους δεν έχουν καμία ευθύνη για το χρέος και την κρίση! Τα λεφτά, δηλαδή αυτά που παράγει η εργατική τάξη και τα καρπώνονται οι λίγοι, τα έχουν και τα «τρώνε» το κεφάλαιο και οι αυλικοί τους!
Πόσα να πει κανείς για το κόμμα που την ώρα που έλεγε σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα, την ίδια ώρα υπέγραφε την καταδίκη του λαού με το μνημόνιο και ξεκινούσε τη μεγαλύτερη επίθεση στις λαϊκές κατακτήσεις! Και όταν ζορίζονται... επιστρατεύουν τον πιο ωμό αντικομμουνισμό, με χυδαία ψέματα, λάσπη και παγκαλικές γελοιότητες.
Οι αντιδράσεις για τα πρότυπα σχολεία - ελίτ που θέλει να φέρει η κυβέρνηση, σπρώχνουν και κάποιους υποστηρικτές της κυβερνητικής πολιτικής να «δουλέψουν» τα επιχειρήματά τους, προκειμένου να υπερασπιστούν δημόσια αυτήν την πολιτική. Με μια τέτοια πρόθεση, ο διευθυντής ενός σημερινού Πειραματικού σχολείο έγραψε χτες στα «Νέα» ότι πρέπει «να ξαναμπούν στα σχολεία η αριστεία και ο ανταγωνισμός»(!) και ότι τα πρότυπα σχολεία που θέλει να φτιάξει η κυβέρνηση θα είναι «σχολεία ατμομηχανές για ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα».
Με άλλα λόγια, ακόμα και οι υποστηρικτές του εγχειρήματος παραδέχονται ότι σκοπός των πρότυπων σχολείων θα είναι να πρωτοδοκιμάζουν και να υλοποιούνται εκεί όλες οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις, να μετατραπούν σε σχολεία μοντέλα για τη σύνδεσή τους με τις επιχειρήσεις και για την υποταγή τους στις σύγχρονες αντιδραστικές παιδαγωγικές θεωρίες. Αυτό εννοείται και με την έννοια της αριστείας και του ανταγωνισμού. Με τον ανταγωνισμό και την αριστεία διαμορφώνονται μοναχικές προσωπικότητες, μακριά από τη συλλογικότητα και την κοινωνική δημιουργία, εγκλωβισμένες στην αγριότητα της αντίληψης... «ο θάνατός σου η ζωή μου». Δεν είναι αυτός τρόπος διαπαιδαγώγησης για τους νέους ανθρώπους, άσε που δεν μπορεί να είναι καν τρόπος μόρφωσης...
Το σχετικό σχέδιο νόμου αναφέρει ρητά ήδη στην πρώτη του παράγραφο, ότι τα νέα Πρότυπα - Πειραματικά Σχολεία (Π.Π.Σ.) έχουν σκοπό την «υποστήριξη του στόχου της αριστείας». Ο πρωτοφανής αυτός στόχος επιβάλλει να διοικούνται από ειδική επιτροπή και να φοιτούν σ' αυτά ειδικοί μαθητές, που θα μορφώνονται από ειδικά επιλεγμένους εκπαιδευτικούς.
Πιο συγκεκριμένα: Τα Π.Π.Σ. δε διοικούνται όπως όλα τα δημόσια σχολεία. Γι' αυτά συγκροτείται μια ειδική, πανίσχυρη Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) που διορίζεται εξολοκλήρου από το υπουργείο, δεν υπόκειται σε κανέναν έλεγχο, δε λογοδοτεί σε κανένα μαζικό φορέα και αποφασίζει για όλα τα ζητήματα, όλων των Π.Π.Σ. της χώρας: Για τον τρόπο επιλογής των μαθητών στα Π.Π. Γυμνάσια, για τα διαγωνίσματα που θα γράφουν οι μαθητές προκειμένου να εγγραφούν στα Π.Π. Λύκεια, για την επιλογή των διευθυντών και των εκπαιδευτικών των σχολείων, για το ωρολόγιο πρόγραμμα, τη διδακτέα ύλη, τον τρόπο και τις μεθόδους διδασκαλίας, ακόμα και για τη χρηματοδότηση των σχολείων.
Τα πάντα θα περνούν από αυτή την επιτροπή, η οποία αξιολογεί επίσης τα Π.Π.Σ. ανά διετία και αποφασίζει αν θα παραμείνουν Π.Π.Σ. ή αν θα εκπέσουν σε κοινά σχολεία. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. μεριμνά «για την προσέλκυση δωρεών, χορηγών και κάθε είδους παροχών», όπως γράφει ρητά το σχέδιο νόμου. Επίσης, αποφασίζει για τη δημιουργία «εκπαιδευτικών ομίλων», όπως ονομάζονται, που θα έχουν αντικείμενο τα μαθηματικά, τις τέχνες, τον αθλητισμό κ.λπ. και θα είναι «πυρήνες αριστείας», που θα «αξιοποιούν τις αυξημένες ικανότητες ορισμένων μαθητών», όπως γράφει το σχέδιο νόμου, προϊδεάζοντας για ελιτίστικους πυρήνες, μέσα σ' ένα ελιτίστικο σχολείο.
Οι μαθητές των Π.Π. Λυκείων θα επιλέγονται κατόπιν εξετάσεων, τις οποίες θα προκηρύσσει η Δ.Ε.Π.Π.Σ. Συνεπώς, όσοι μαθητές φοιτούν σήμερα σε Πειραματικά Γυμνάσια δε θα εγγραφούν αυτόματα στα Πειραματικά Λύκεια όπως γινόταν μέχρι σήμερα. Θα κληθούν να δώσουν εξετάσεις μαζί με μαθητές από όλα τα άλλα Γυμνάσια της περιοχής, ώστε, τελικά, να εγγραφούν στο Π.Π. Λύκειο μόνο οι άριστοι. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, οι μαθητές στα Π.Π. Γυμνάσια θα εγγράφονται με εξετάσεις ή χωρίς εξετάσεις, ανάλογα με το τι θα εισηγείται η Δ.Ε.Π.Π.Σ. Είναι φανερό ότι γρήγορα θα παγιωθούν οι εξετάσεις και στα Γυμνάσια. Ο στόχος έχει δηλωθεί απερίφραστα: Στα Π.Π.Σ. φοιτούν μόνο άριστοι.
Αυτούς τους αρίστους θα τους διδάσκουν ειδικοί εκπαιδευτικοί. Τα αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα δεν επαρκούν. Για να είναι απολύτως αρεστοί, οι εκπαιδευτικοί θα επιλέγονται από τη Δ.Ε.Π.Π.Σ. κατόπιν συνέντευξης, θα αξιολογούνται ανά διετία και θα επανακρίνονται κάθε πέντε έτη! Σ' αυτούς τους εκπαιδευτικούς το υπουργείο κλείνει πονηρά το μάτι: Για να μπουν εθελούσια σ' αυτή τη διαδικασία, τους δίνει ειδικό επίδομα! Με το καρότο του επιδόματος και το μαστίγιο της αξιολόγησης το υπουργείο ελπίζει να μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς σε υποζύγια!
Το πόσο ιδιαίτερη είναι η αντιμετώπιση των Π.Π.Σ. από το υπουργείο φαίνεται και από το εξής: Ενώ σ' όλη την υπόλοιπη Εκπαίδευση ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί τρέχουν σε πέντε σχολεία για να συμπληρώσουν το ωράριό τους, οι εκπαιδευτικοί στα Π.Π.Σ. απαγορεύεται να μετακινηθούν για μια πενταετία. Απαγορεύεται να αποσπαστούν, να μετατεθούν κ.λπ. Αν το ζητήσουν οι ίδιοι, υπόκεινται σε κυρώσεις.
Τέλος, για τα σχολεία αυτά θεσμοθετείται όλο το οπλοστάσιο των πιο αντιδραστικών μέτρων που έχουν ποτέ εξαγγελθεί: Η αξιολόγηση της μονάδας και του εκπαιδευτικού, η προσέλκυση χορηγών, η τοποθέτηση εκπαιδευτικών κατόπιν συνέντευξης, η συμμετοχή εξωσχολικών «προσωπικοτήτων» στο Συμβούλιο του σχολείου, κ.λπ.
Πρόκειται, λοιπόν, για σχολεία που προορίζονται να αναπαράγουν την κοινωνική ελίτ. Μέχρι σε ποιο βαθμό; Το δείχνει ένα άλλο χαρακτηριστικό άρθρο του νόμου (44, παρ. 8), το οποίο προβλέπει ότι ένα παιδί μπορεί να γραφτεί στο Π.Π. Λύκειο και χωρίς εξετάσεις, με όρους που θα τους αποφασίζει κάθε φορά το υπουργείο. Αν λοιπόν το παιδί ενός σημαίνοντος προσώπου δεν περάσει τις εξετάσεις, δε χρειάζεται να ανησυχεί. Ο νόμος αφήνει όλα τα παράθυρα ανοιχτά για «φωτογραφικές» ρυθμίσεις που να το τακτοποιούν!
Μια τελευταία επισήμανση: Το σχέδιο νόμου αναφέρει ότι τα σχολεία αυτά θα είναι επίσης Πειραματικά, δηλαδή, θα γίνεται σ' αυτά πειραματική εφαρμογή βιβλίων και διδακτικών μεθόδων, καθώς και πρακτική άσκηση φοιτητών. Είναι ωστόσο προφανές ότι τα πειράματα που θα γίνονται σ' ένα σχολείο με ειδικά επιλεγμένους μαθητές και εκπαιδευτικούς δε θα έχουν εφαρμογή σε κανένα άλλο σχολείο. Το υπουργείο απευθύνεται σε ανεγκέφαλους. Ο τίτλος των σχολείων, «Πρότυπο - Πειραματικό», συνιστά αντίφαση στους όρους.
Ενώ λοιπόν κατεδαφίζεται η δημόσια δωρεάν Εκπαίδευση για όλα τα παιδιά του λαού, η κυβέρνηση φροντίζει να φτιάξει ειδικά σχολεία για τα παιδιά της άρχουσας τάξης, με τις προδιαγραφές των ακριβών ιδιωτικών, που όμως θα είναι δημόσια. Σ' αυτά θα φοιτούν ασφαλώς και παιδιά από άλλα κοινωνικά στρώματα. Ομως, θα φοιτούν αποσπασμένα από το κοινωνικό στρώμα προέλευσής τους και εγκλωβισμένα στη λογική της «αριστείας». Οι ψυχικές συνέπειες γι' αυτά τα παιδιά θα είναι ολέθριες. Οι κοινωνικές συνέπειες είναι προφανείς.
Τα σχέδια της κυβέρνησης πρέπει να συναντήσουν την πάνδημη και καθολική αντίθεση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.