Τρίτη 6 Ιούνη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΒΟΛΟΣ
Αγανακτισμένοι οι φοιτητές

Αγανακτισμένοι και οργισμένοι δηλώνουν οι φοιτητές των σχολών του Πανεπιστημίου στο Βόλο, ύστερα από την απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου να μειωθεί το χρηματικό ποσό που δικαιούται το 20% του συνόλου των φοιτητών για επιδότηση ενοικίου, οι οποίοι ενώ έπρεπε να διαμένουν σε φοιτητική εστία, λόγω της μη ύπαρξής της, εξαναγκάζονται να νοικιάζουν σπίτια. Το ποσό μειώθηκε κατά πέντε χιλιάδες δραχμές ανά φοιτητή, κάτι που θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τις τσέπες των ίδιων, αλλά και των οικογενειών τους, αν συνυπολογιστεί το γεγονός ότι τα ενοίκια αυξάνονται συνεχώς.

Η απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου ελήφθη, ύστερα από εισήγηση του πρύτανη κ. Λαζαρίδη, ο οποίος για να δικαιολογηθεί, επικαλέστηκε το γεγονός ότι ενώ αυξάνει ο αριθμός των φοιτητών, τα κονδύλια του υπουργείου Παιδείας είναι ίδια.

Οι φοιτητές του Πανεπιστημίου στο Βόλο καταγγέλλουν την απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου, αλλά και την άρνηση του υπουργείου ν' αυξήσει τα κονδύλια και δηλώνουν την αποφασιστικότητά τους ν' αγωνιστούν, διεκδικώντας δημόσια δωρεάν σίτιση και στέγαση για όλους τους φοιτητές και τη δημιουργία φοιτητικής εστίας.

ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΙΛΙΟΥ
Οχι στην ανισότητα των μαθητών

Να μην εξεταστούν οι μαθητές της Γ' τάξης στο β' κύκλο σπουδών της τεχνολογικής κατεύθυνσης, στο μάθημα της «Τεχνολογίας υπολογιστικών συστημάτων και λειτουργικά συστήματα», όπως άλλωστε έχει ήδη αποφασίσει το υπουργείο Παιδείας για δώδεκα σχολεία, ζητά το ΔΣ της Ενωσης Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Ιλίου. Και αυτό γιατί η έναρξη διδασκαλίας του παραπάνω μαθήματος έγινε στα Λύκεια του δήμου με καθυστέρηση δύο μηνών από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και σε κάποια από αυτά (π.χ., 1ο Λύκειο Ιλίου) η διδασκαλία του ξεκίνησε στις 17/2/2000.

«Η ανομοιογένεια στην ημερομηνία έναρξης της διδασκαλίας του μαθήματος στα ΕΛ ουδόλως από ό,τι φάνηκε δεν απασχόλησε το υπουργείο. Θεωρήθηκε δε, ότι η επάρκεια διδασκαλίας είναι ομοιογενής ανεξάρτητα από τη διαφορά στη χρονική διάρκεια από Λύκειο σε Λύκειο», τονίζεται σε ανακοίνωση, ενώ σημειώνεται ότι οι μαθητές καλούνται να διαγωνιστούν με τους ίδιους όρους και με δεδομένη την άνιση μεταχείριση που υπάρχει ήδη από την εξαίρεση των 12 Λυκείων από το διαγωνισμό.

«Επειδή για τα παραπάνω οι μαθητές και οι γονείς δεν έχουν καμία ευθύνη (η έγκαιρη προσέλευση των καθηγητών είναι ευθύνη του υπουργείου) επιβάλλεται να μην πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις σε αυτό το μάθημα σε κανένα Λύκειο, διαφορετικά να καθοριστεί η ύλη βάσει της μικρότερης διδακτέας ύλης στα Λύκεια», τονίζει η Ενωση.

Συγκρίσεις...

«

... Απρίλης 1972, με εντολή του Υπουργού Παιδείας, οι μαθητές της 6ης Γυμνασίου - σημερινής 3ης Λυκείου - να γράψουν έκθεση με θέμα: "Τα πέντε χρόνια της επανάστασης"».

Αναταραχή στα σχολεία, οι μαθητές προβληματίζονται, να γράψουν τη γνώμη τους ή να κοιτάξουν για βαθμό; Τελευταία τάξη βλέπεις, υπάρχει προβληματισμός.

Στο σχολείο που πήγαινα, στην Παλιά Κοκκινιά, δεν έβρισκες μαθητή να λέει καλή κουβέντα για την «επέτειο». Κάποιοι γονείς μαθητών, μόλις είχαν γυρίσει από τα νησιά που τους είχαν στείλει. Γράψαμε την έκθεση, αλλά δε συζητούσαμε το περιεχόμενό της.

Προβληματίστηκα και κατέληξα: Χούντα έχουμε, αυτό πιστεύω, αυτό θα γράψω και ό,τι θέλει ας γίνει. Μαζεύτηκαν οι εκθέσεις, διορθώθηκαν και κάποια μέρα η φιλόλογος τις επέστρεψε στους μαθητές και διάβασε στην τάξη 2-3 που σχολιάστηκαν.

Ενας συμμαθητής, έγραψε μεταξύ άλλων:

«Τα πέντε χρόνια από το '67 ως σήμερα μοιάζουν με τα χρόνια του Περικλέους, του χρυσού αιώνα της αρχαίας Αθήνας».

***

Επεσε πολύ γέλιο από ό,τι έμαθα. Εγώ απουσίαζα τη συγκεκριμένη μέρα. Και άλλες εκθέσεις έγραφαν ανάλογα πράγματα και οι ίδιοι οι συμμαθητές μου που τα 'χαν γράψει, γέλαγαν. Δε θα μας πιάσουν κορόιδα, έλεγαν. Ενιωθαν όμως τύψεις, γιατί να κοροϊδεύουμε, τέτοια νεολαία θέλουν;

Η αναταραχή συνεχίστηκε. Την άλλη μέρα που πήγα σχολείο, κάποιοι φίλοι μου με πλησίασαν και μου λένε σε ζητάει η φιλόλογος. «Τι έγραφες στην έκθεση και είναι τόσο ανήσυχη; Θα την πατήσεις», μου έλεγαν άλλοι.

Πήγα στην καθηγήτρια, με κοίταξε, έβγαλε την έκθεση από την τσάντα της, μου την έδωσε και μου είπε: «Να προσέχεις. Τίποτε άλλο». Ενιωσα ανακούφιση και έφυγα. Η στάση των συμμαθητών μου με προβλημάτιζε συνεχώς.

***

Ενάμιση χρόνο μετά, ένιωσα μεγάλη χαρά. Υπηρετούσα τότε στον Εβρο και μετά το Πολυτεχνείο, είχα μάθει ότι τα περισσότερα παιδιά από την τάξη μου συμμετείχαν στην εξέγερση.

Είχαν δώσει την πρέπουσα απάντηση σε όλους αυτούς που θεωρούσαν ότι με τέτοιους εκβιασμούς μπορούν να κερδίσουν τους νέους μαζί τους.

Ας το σκεφτούν αυτοί που έβαλαν το 2000, για άλλη μια φορά, τη νεολαία μας να υποκρίνεται και να έχει τέτοια διλήμματα, όπως έγινε τις προάλλες με την έκθεση στη Γ` Λυκείου.


Βαγγέλης ΞΕΝΟΣ

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Συνέχεια της προσπάθειας των μαθητών

Με την εξέταση στο μάθημα Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία - ΕκφρασηΕκθεση συνεχίζονται οι εξετάσεις για τους μαθητές της Β' τάξης του ενιαίου λυκείου. Οι μαθητές της Γ` Λυκείου εξετάζονται σήμερα στο μάθημα γενικής παιδείας Ιστορία των Επιστημών και της Τεχνολογίας.

Στο μεταξύ, στο μάθημα Μαθηματικά και στοιχεία Στατιστικής εξετάστηκαν το Σάββατο οι μαθητές της Γ` Λυκείου. Σε ό,τι αφορά τα θέματα, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία επισημαίνει ότι τα δύο πρώτα είναι απλή εφαρμογή τύπων και θα τα αντιμετωπίσει με ευκολία η μεγάλη πλειοψηφία των υποψηφίων. Το τρίτο και το τέταρτο θέμα θα συντελέσουν στην καλύτερη κατανομή της βαθμολογίας, υπογραμμίζει η Μαθηματική Εταιρεία. Η επίδοση των μαθητών στο μάθημα αυτό επηρεάζει τη βαθμολογία του απολυτηρίου των μαθητών και την εισαγωγή των μαθητών σε κάποιες σχολές, όπου το μάθημα αυτό έχει αυξημένη βαρύτητα. «Το επίπεδο δυσκολίας ανταποκρίνεται στους παραπάνω στόχους», επισημαίνει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Οι μαθητές της Β' Λυκείου εξετάστηκαν το Σάββατο στο μάθημα Ιστορία γενικής παιδείας. Σύμφωνα με φιλολόγους τα θέματα γενικά δεν προσφέρονται για την προώθηση της κριτικής δημιουργικής ιστορικής σκέψης του μαθητή και ρέπουν περισσότερο προς την απομνημόνευση και την αναπαραγωγή πληροφοριών που βρίσκονται στο σχολικό εγχειρίδιο. Αυτό επισημαίνουν, ισχύει απόλυτα σε ό,τι αφορά το πρώτο μέρος και αναφορικά με το δεύτερο μέρος, που υποτίθεται θέλει να προωθήσει την κριτική σκέψη, αυτό δεν επιτυγχάνεται επίσης. Η αντίληψη για την αποικιοκρατία μέσα από τα δύο κείμενα δίνεται χωρίς το ιστορικό πλαίσιο και περισσότερο προσομοιάζει σε κατανόηση κειμένου και όχι σε ανάδειξη της ερμηνευτικής ικανότητας, ενώ τα υπόλοιπα ερωτήματα χαρακτηρίζονται από ασάφεια που μπορεί να οδηγήσει σε παρερμηνείες. Τέλος, παρατηρούν ότι συνολικά τα θέματα από άποψη περιεχομένου είναι ακόμα πιο πίσω και από αυτά του 1997.

Δημοσιεύουμε στη συνέχεια τα θέματα του Σαββάτου.

ΜΑΘΗΤΟΔΙΚΕΙΟ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Κατέρρευσε το κατηγορητήριο

Στο εδώλιο έστειλε η κυβέρνηση τους 10 μαθητές γιατί διεκδίκησαν ένα καλύτερο σχολείο. Το κατηγορητήριο κατέρρευσε όπως και η «μεταρρύθμιση» στη συνείδηση των μαθητών
Στο εδώλιο έστειλε η κυβέρνηση τους 10 μαθητές γιατί διεκδίκησαν ένα καλύτερο σχολείο. Το κατηγορητήριο κατέρρευσε όπως και η «μεταρρύθμιση» στη συνείδηση των μαθητών
Η στημένη και σαθρή κατηγορία που αντιμετώπισαν οι δέκα μαθητές από το 1ο ΤΕΕ Πειραιά (σχολικό συγκρότημα ΣΚΥΠ) κατέρρευσε χτες σαν «χάρτινος πύργος». Χτες, οι δέκα ενήλικοι μαθητές αθωώθηκαν από το Β΄ Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά, αφού τελικά οι κατηγορίες για διατάραξη οικιακής ειρήνης, αλλά και ότι επέτρεψαν, κατά τη διάρκεια των μαθητικών καταλήψεων του Δεκέμβρη του 1998, σε αγνώστους να εισέλθουν στο σχολείο τους και να κάνουν φθορές, να κλέψουν, αλλά και να κάνουν χρήση ναρκωτικών ουσιών, δεν αποδείχτηκαν.

Ακόμα και οι μάρτυρες κατηγορίας, αναδιπλώθηκαν σε σχέση με τις αρχικές τους απόψεις και παραδέχτηκαν ότι οι μαθητές δεν μπορούσαν να συμμετέχουν στις αξιόποινες αυτές πράξεις. Μάλιστα, όπως είπε ο διευθυντής του 1ου ΤΕΕ Κ. Μαρκέζες, οι μαθητές ήταν υπεύθυνοι για το σχολείο, αφού ανήκαν στη συντονιστική επιτροπή της κατάληψης, ενώ στο ερώτημα αν μπορούσαν να αποτρέψουν τους αγνώστους να προκαλέσουν φθορές στο σχολείο, είπε ότι δε θα μπορούσαν να τους αποτρέψουν. Μάλιστα τους είχε «συμβουλέψει» ο ίδιος να μην έρθουν ποτέ σε αντιδικία με περιθωριακά άτομα.

Ως μάρτυρας υπεράσπισης κατέθεσε ο αντιπρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΜΕ Γρ. Καλομοίρης ο οποίος είπε ότι εκείνη την περίοδο που τελούσαν υπό κατάληψη όλα τα σχολεία του Πειραιά, οι μαθητές όλης της χώρας αγωνίζονταν για την κατάργηση των ν. 2525/97 και 2640, κάνοντας συγχρόνως εκτενή αναφορά στα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα υποβαθμισμένα ΤΕΕ.

Μετά από αυτά η εισαγγελέας Ουρ. Στέκα, ζήτησε την αθώωση των κατηγορούμενων μαθητών, αφού το κατηγορητήριο δεν μπόρεσε να αποδειχτεί. Μάλιστα, όπως υποστήριξαν και οι συνήγοροι υπεράσπισης, η κατηγορία ήταν αόριστη και δεν μπορούσαν να στηρίξουν ότι οι μαθητές ήταν συνεργοί και συναυτουργοί στις κατηγορίες διακεκριμένης φθοράς, κλοπής και χρήσης ναρκωτικών, αφού δεν ήταν ξεκάθαρο τι ακριβώς έκανε ο καθένας.

Στο πλευρό των διωκόμενων μαθητών βρέθηκαν χτες από νωρίς το πρωί οι γονείς τους, εκπρόσωποι Ενώσεων γονέων, εργατικών σωματείων, της Ενωσης συνταξιούχων ΙΚΑ, ΕΛΜΕ Πειραιά, του ΣΠ Πειραιά της ΚΝΕ, καθώς και από το ΔΣ της ΟΛΜΕ ο Σ. Σάββας.

Οι μαθητές που παραπέμφθηκαν χτες σε δίκη ήταν οι: Α. Δεδές, Ε. Παπαγεωργίου, Μ. Σαμπατακάκης, Χ. Τσολάκογλου, Ο. Σούλια, Ε. Ψίλλιας, Λ. Φαμπριόλης, Κ. Τσούμπρης και Θ. Ταύλας.

Στις 22 Ιούνη σειρά έχουν οι υπόλοιποι εννιά ανήλικοι μαθητές, οι οποίοι αντιμετωπίζουν τις ίδιες κατηγορίες.

Στο εδώλιο η κυβέρνηση

«Για ακόμα μια φορά, οι προσπάθειες της κυβέρνησης και των επιτελείων της έπεσαν στο κενό. Το παραμύθι της "κοσμογονίας στην εκπαίδευση" δεν έπιασε τόπο στη νεολαία και στο λαό», αναφέρει σε ανακοίνωση το ΣΠ Πειραιά της ΚΝΕ. «Ομως οι μεθοδεύσεις έπεσαν στο κενό. Το σαθρό κατηγορητήριο κατέρρευσε και στο εδώλιο του κατηγορούμενου έκατσε η κυβέρνηση για να απολογηθεί ενώπιον μαθητών, καθηγητών και γονιών για τα τεράστια προβλήματα και το άγχος που έχει προκαλέσει στους μαθητές, η πιστή υποταγή στις εντολές της ΕΕ για την καταστροφή της δημόσιας και δωρεάν παιδείας. Η αθώωση των 10 μαθητών ΤΕΕ αποτελεί ένα ακόμα βήμα για να μην περάσουν τα σχέδια της κυβέρνησης, με τους ν. 2525/97 και 2640/98», τονίζει.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ
ΟΜΑΔΑ Α'
ΘΕΜΑ Α1

Α.1.1. Να γράψετε στο τετράδιό σας το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση:

«Το Πνεύμα των Νόμων» (1748) ήταν έργο του:

α. Βολταίρου

β. Μοντεσκιέ

γ. Ρουσσό

δ. Κεναί

Μονάδες 2

Ποια μορφή πολιτεύματος προτείνει ο συγγραφέας στο συγκεκριμένο έργο;

Μονάδες 3

Α.1.2. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας την ένδειξη Σωστό ή Λάθος δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση.

Στη γαλλική κοινωνία του 18ου αιώνα:

α. Η τάξη των ευγενών ήταν ομοιογενής.

β. Οι μεγαλοαστοί πλούτιζαν από το εμπόριο και τη βιομηχανία.

γ. Η οικονομική ισχύς του κλήρου στηριζόταν στο φόρο της δεκάτης.

δ. Η εκπαίδευση και η νοσοκομειακή περίθαλψη βρίσκονταν στα χέρια των ευγενών.

ε. Οι αγρότες αποτελούσαν το 80% του γαλλικού πληθυσμού.

στ. Η Τρίτη Τάξη ήταν απαλλαγμένη από φόρους.

Μονάδες 6

Α.1.3. Να γράψετε στο τετράδιό σας τα γράμματα της πρώτης στήλης και δίπλα τους αριθμούς των προτάσεων της δεύτερης στήλης, που το περιεχόμενό τους αντιστοιχεί σωστά σε αυτά.

α. Φαναριώτες

β. Προεστοί ή δημογέροντες ή κοτσαμπάσηδες

γ. έμποροι, πλοιοκτήτες, χρηματομεσίτες

1. Ηταν υπόλογοι για την κατανομή, είσπραξη και απόδοση των φόρων

2. Διορίζονταν οσποδάροι (ηγεμόνες) της Βλαχίας και της Μολδαβίας.

3. Εγιναν φορείς επαναστατικών ιδεών.

4. Αποτελούσαν ένα είδος διοικητικής και κοινωνικής αριστοκρατίας.

5. Συνδέθηκαν με το ευρωπαϊκό κεφάλαιο (εμπορικό, τραπεζικό, ναυτιλιακό).

6. Ηταν αιρετοί.

Μονάδες 6

Α.1.4. Να απαντήσετε στην ακόλουθη ερώτηση: Ποια ήταν τα στοιχεία που ευνοούσαν μια επαναστατική οργάνωση, όπως ήταν η Φιλική Εταιρεία;

Μονάδες 8

ΘΕΜΑ Α2

Α.2.1. Να δώσετε με συντομία το περιεχόμενο των ακόλουθων όρων:

α. Νεοελληνικός Διαφωτισμός

β. Ιερή Συμμαχία

γ. Βιομηχανική Επανάσταση

Μονάδες 9

Α.2.2. Να γράψετε στο τετράδιό σας το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.

Ο Ιωάννης Καποδίστριας εκλέχθηκε πρώτος Κυβερνήτης της Ελλάδας από την:

α. Α' Εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου (1821-1822).

β. Β' Εθνοσυνέλευση του Αστρους Κυνουρίας (1823).

γ. Γ' Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας (1827).

δ. Δ' Εθνοσυνέλευση του Αργους (1829).

Μονάδες 2

Ποια ήταν η σημασία της εκλογής του Καποδίστρια ως πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδας;

Μονάδες 6

Α.2.3. Η σύναψη των «δανείων της Ανεξαρτησίας» (1824 και 1825) είχε θετικές και αρνητικές συνέπειες για τους Ελληνες.

Να γράψετε μία θετική και μία αρνητική συνέπεια.

Μονάδες 8

ΟΜΑΔΑ Β'
ΘΕΜΑ Β1

Β.1.1. Να διαβάσετε προσεκτικά τα κείμενα που ακολουθούν:

Α. Από οικονομική άποψη, τι χρειάζονται οι αποικίες; Αρχικά προσφέρουν ένα άσυλο και εργασία στους κατοίκους των φτωχών χωρών ή στους κατοίκους των χωρών ή στους κατοίκους των χωρών που παρουσιάζουν υπερπληθυσμό. Αλλά υπάρχει κι ένας δεύτερος λόγος, που προσιδιάζει στους λαούς οι οποίοι διαθέτουν περίσσευμα από κεφάλαια ή από προϊόντα. Αυτός ο δεύτερος λόγος εναρμονίζεται περισσότερο με τη σημερινή πραγματικότητα. Κύριοι, υπάρχει κι ένα άλλο σημείο που πρέπει επίσης να θίξω, είναι η ανθρωπιστική και πολιτιστική πλευρά του θέματος. Πρέπει να πούμε καθαρά ότι οι ανώτεροι φυλετικά λαοί έχουν καθήκον απέναντι στους κατώτερους λαούς να τους εκπολιτίσουν. (Λόγος του Ζυλ Φερύ, υπουργού Εξωτερικών της Γαλλίας, στη Βουλή στις 28 Ιουλίου 1885).

Β. Αποδοκιμάζουμε την αποικιακή πολιτική γιατί σπαταλά τον πλούτο και τις δυνάμεις των χωρών που θα έπρεπε να αφιερωθούν στη βελτίωση της μοίρας των λαών. Την αποδοκιμάζουμε σαν την απαισιότερη συνέπεια του καπιταλιστικού συστήματος, το οποίο εμποδίζει, στις χώρες που επικράτησε, την κατανάλωση με τους χαμηλούς μισθούς που προσφέρει στους εργάτες, ενώ αντίθετα αναγκάζεται να δημιουργεί σε μακρινές χώρες, με την κατάκτηση και τη βία, καινούργιες αγορές. Την αποδοκιμάζουμε τέλος, γιατί σε όλες τις αποικιακές επιχειρήσεις η καπιταλιστική έννοια της δικαιοσύνης συνοδεύεται από μια πλήρη διαφθορά. (Λόγος του Γάλλου πολιτικού Ζαν Ζορές).

Ποια διαφορά θέσεων διαπιστώνετε στα παραπάνω κείμενα και με ποια επιχειρήματα διατυπώνεται αυτή η διαφορά;

Μονάδες 25

ΘΕΜΑ Β2

α. Ποιες ήταν οι αντιλήψεις του Ιωάννη Καποδίστρια για την εκπαίδευση (στοιχειώδη και πανεπιστημιακή) και ποια κατεύθυνση πήρε η εκπαίδευση στην περίοδο της Αντιβασιλείας;

Μονάδες 10

β. Ποια είναι, κατά την άποψή σας, τα θετικά και ποια τα αρνητικά στοιχεία του εκπαιδευτικού συστήματος που εφάρμοσε η Αντιβασιλεία;

Μονάδες 15

ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μόνη λύση, η Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση

«Η λύση που θα πρέπει να δώσει (σ.σ. η κυβέρνηση) δεν μπορεί να είναι άλλη από τη ριζική αλλαγή της κατάστασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την υιοθέτηση της θέσης του σπουδαστικού κινήματος για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση». Αυτό τονίζουν μεταξύ άλλων οι Πανσπουδαστικές Κινήσεις Συνεργασίας, επισημαίνοντας συγχρόνως ότι η απόφαση του ΣτΕ που δόθηκε στη δημοσιότητα το περασμένο Σάββατο, που αναφέρει ότι είναι αντισυνταγματική η παράταση του χρόνου σπουδών στα ΤΕΙ πέρα των 6 εξαμήνων, «βρίσκει στην κυριολεξία στον αέρα το οικοδόμημα των ΤΕΙ και σε ομηρία τους δεκάδες χιλιάδες σπουδαστές τους».

Οι ΠΚΣ κάνουν ξεκάθαρο προς όλες τις κατευθύνσεις που θα προσπαθήσουν να παίξουν ακόμα μια φορά με τα προβλήματα των σπουδαστών, ότι δεν πρόκειται να πέσουν στη γνωστή παγίδα μεταφοράς της ευθύνης που βαρύνει αποκλειστικά την κυβέρνηση και τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις, στο ΤΕΕ ή στο ΣτΕ.

«Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι η φυσιογνωμία των ΤΕΙ όπως έχει νομοθετηθεί δεν καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες, τις απαιτήσεις των σπουδαστών και του ελληνικού λαού. Είναι ξεκάθαρο ότι με ευθύνη των κυβερνήσεων, το οικοδόμημα των ΤΕΙ είναι διάτρητο και σαθρό», επισημαίνουν οι ΠΚΣ. Αναφέρουν επίσης ότι σοβαρές είναι και οι ευθύνες των προέδρων των ΤΕΙ της χώρας αλλά και των παρατάξεων ΔΑΠ - ΠΑΣΠ για τις αυταπάτες «αναβάθμισης» που σπέρνουν στον σπουδαστικό κόσμο, την ίδια στιγμή που με την καθημερινή στάση τους συνάδουν στη γενική πολιτική της κυβέρνησης που μετατρέπει τα ΤΕΙ σε ΙΕΚ και υποβαθμίζει το περιεχόμενο και την αξία των πτυχίων. «Τρανταχτό παράδειγμα είναι η στάση που κράτησαν απέναντι στην ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας 89/48, στο ελληνικό δίκαιο», τονίζουν.

«Στο σημείο που φτάσαμε είναι επιτακτική η ανάγκη να πάρει άμεσα θέση η κυβέρνηση και να λύσει το πρόβλημα που έχει δημιουργήσει η ίδια η πολιτική της. Η λύση που θα πρέπει να δώσει δεν μπορεί να είναι άλλη από τη ριζική αλλαγή της κατάστασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την υιοθέτηση της θέσης του σπουδαστικού κινήματος για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση. Προειδοποιούμε ότι δε θα ανεχτούμε άλλη κοροϊδία, όπως μια πιθανή μετονομασία των ΤΕΙ κενού περιεχομένου», καταλήγουν οι ΠΚΣ.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ