Τετάρτη 27 Σεπτέμβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΤΑ ΨΕΥΤΙΚΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ
Δωράκι στο μεγάλο κεφάλαιο

Ολο καμάρι εγκαινίασε προχτές το απόγευμα ο δήμαρχος Βύρωνα, Νίκος Χαρδαλιάς (ΝΔ), το πάρκινγκ - «δώρο» σε μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία, το οποίο έγινε με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης. Ο χώρος στην περιοχή του Καρέα είχε δεσμευτεί από την προηγούμενη διοίκηση του δήμου για να γίνει εκεί μεγάλο δημοτικό πάρκινγκ, ήπιες αθλητικές εγκαταστάσεις και πλατεία, όλα δώρο στο βυρωνιώτικο λαό, με δωρεάν χρήση.

* * *

Η σημερινή διοίκηση το χάρισε μεν, αλλά όχι στους εργαζόμενους του Βύρωνα, καθώς η εταιρεία θα εκμεταλλεύεται τις 84 θέσεις πάρκινγκ για 25 χρόνια, γεμίζοντας τα ταμεία της από τις τσέπες του βυρωνιώτικου λαού. Να σημειωθεί ότι μια θέση πάρκινγκ θα κοστίζει 90 ευρώ το μήνα για τα επόμενα 2 χρόνια, ενώ αργότερα θα μπορεί να το αυξήσει, κατά το δοκούν.

Τσάμπα τραπεζώματα

Μέχρι και τσάμπα τραπεζώματα έφτασε να διοργανώνει ο υποψήφιος της ΝΔ για τη Νομαρχία Δυτικής Αττικής Γιώργος Λιάκος (και νυν δήμαρχος Ασπροπύργου). Η πρόσκληση που έστειλε σε όλα τα ΚΑΠΗ των Ανω Λιοσίων και καλεί όλους τους συνταξιούχους την Πέμπτη σε γνωστή ταβέρνα στη Φυλή, για να τους κάνει δωρεάν το τραπέζι, τα λέει όλα.

* * *

Είναι και αυτός από τους πολλούς κυριολεκτικά αισχρούς τρόπους που χρησιμοποιούν οι υποψήφιοι του δικομματισμού - και όχι μόνο - για να υφαρπάξουν την ψήφο του λαού και ύστερα από τη θέση του τοπικού άρχοντα να εφαρμόσουν κατά γράμμα κάθε αντιλαϊκή επιλογή, γιατί είναι σίγουρο ότι ο εκλεκτός της ΝΔ δε θα πει κουβέντα για τις συντάξεις πείνας των 300 και 400 ευρώ, με τις οποίες παλεύουν καθημερινά να επιβιώσουν οι χιλιάδες συνταξιούχοι. Γιατί ακριβώς αυτές οι συντάξεις είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που υπηρετεί ο υποψήφιος της ΝΔ.

Οι συνταξιούχοι, όμως, δεν έχουν ανάγκη από τραπεζώματα αλλά από συντάξεις με τις οποίες να μπορούν να ζουν με αξιοπρέπεια. Εχουν ανάγκη από νομάρχες και δημάρχους που θα είναι στο πλευρό τους, όταν θα βγαίνουν στους δρόμους με ένα κουλούρι στο χέρι και θα διεκδικούν.

Εγκύκλιος για τις δημοσκοπήσεις

Απαγορεύεται, από τις 30 Σεπτέμβρη, η δημοσίευση στον Τύπο και η ανακοίνωση από τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα οποιασδήποτε δημοσκόπησης, όπως σημειώνεται σε σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών. Στην ίδια εγκύκλιο συμπληρώνεται ότι επιτρέπεται η διεξαγωγή έρευνας (exit polls) κατά την ημέρα των εκλογών. Απαγορεύεται, όμως, η δημοσιοποίηση ή η με οποιοδήποτε τρόπο μετάδοση του αποτελέσματος της έρευνας, πριν από τις 7 το απόγευμα της ημέρας της ψηφοφορίας.

Αποκλείουν τα ΜΜΕ τη «ΘεσσαλοΝίκη Τώρα» και τη ΝΑΣ

Θετικά είναι τα μηνύματα που δέχεται η δημοτική Παράταξη «ΘεσσαλοΝίκη τώρα» από τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα της πόλης, όπως σημείωσε ο υποψήφιος δήμαρχος, Αγάπιος Σαχίνης στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου, χτες το πρωί. Ο Αγ. Σαχίνης σχολίασε επίκαιρα ζητήματα, ενώ τη συμπαράταξή του στον αγώνα των δημοτικών και νομαρχιακών εκλογών εξέφρασαν οι συνεργαζόμενοι Χρ. Μπάλτος από το ΔΗΚΚΙ, ο Κ. Δρούτσας από την Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης και ο Λ. Κωνσταντινίδης, πρώην βουλευτής.

Ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε στην επιλεκτική προβολή των υποψηφίων των παρατάξεων και τον αποκλεισμό της «ΘεσσαλοΝίκη Τώρα» και της ΝΑΣ από τους μεγάλους οργανισμούς Τύπου και ραδιοτηλεοπτικών μέσων. Αναφέρθηκε επίσης στο ανανεωμένο ψηφοδέλτιο της Παράταξης και το θετικό κλίμα που συναντά στις καθημερινές εξορμήσεις και περιοδείες στις γειτονιές και τους χώρους δουλιάς.

Ο Αγ. Σαχίνης σχολίασε την επικαιρότητα, κριτικάροντας τα κροκοδείλια δάκρυα που ρίχνουν οι υποψήφιοι του ΠΑΣΟΚ για την εκποίηση της δημοτικής περιουσίας από την Αναπτυξιακή Εταιρεία ΑΕ του Δήμου Θεσσαλονίκης, ενώ οι ίδιοι και τη στήριξαν και πήραν ομόφωνες αποφάσεις μαζί με τη διοίκηση του δήμου (ΝΔ), στα πλαίσια αυτής της πολιτικής.

Οι συνεργαζόμενοι υποψήφιοι δήλωσαν, για άλλη μια φορά, τη σύμπνοια και τη συμμαχία τους με το ΚΚΕ. Ο Κ. Δρούτσας, υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος, κάλεσε τους Θεσσαλονικείς που έχουν συνειδητοποιήσει την κατάσταση, με τη δύναμη και το λόγο τους, να βγουν στην αντεπίθεση. Ο Χρ. Μπάλτος, εκ μέρους του ΔΗΚΚΙ, υπογράμμισε την ανάγκη απαγκίστρωσης της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων από τα κόμματα της πλουτοκρατίας και κάλεσε το λαό να αντισταθεί στις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις. Τέλος, ο Λ. Κωνσταντινίδης δήλωσε ότι θα είναι συμπαραστάτης στον αγώνα της Παράταξης.

ΝΑΣ ΑΧΑΪΑΣ
Κριτήριο ψήφου η κατάσταση στην Υγεία

Περιοδεία του υποψήφιου νομάρχη Στάθη Κεραμιδά και του βουλευτή του ΚΚΕ Παναγιώτη Κοσσιώνη σε νοσοκομεία της Πάτρας

Ο Στάθης Κεραμιδάς, υποψήφιος νομάρχης Αχαΐας
Ο Στάθης Κεραμιδάς, υποψήφιος νομάρχης Αχαΐας
«Οι επικείμενες εκλογές αποτελούν σημαντική ευκαιρία για την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα, τη νεολαία, αξιοποιώντας το όπλο της ψήφου να ορθώσουν ένα σημαντικό εμπόδιο στην αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ».

Αυτό τόνισε χτες ο Στάθης Κεραμιδάς, υποψήφιος νομάρχης Αχαΐας με τη ΝΑΣ, κατά τη διάρκεια περιοδείας στα νοσοκομεία, «Θώρακα», «Καραμανδάνειο» και στο «409», επικεφαλής πολυμελούς αντιπροσωπείας του αγωνιστικού συνδυασμού και συνοδευόμενος από τον Παν. Κοσιώνη, βουλευτή του ΚΚΕ.

Ο Στ. Κεραμιδάς, μιλώντας στους εργαζόμενους σημείωσε: «Αυτές οι εκλογές δεν είναι χαλαρές, όπως διατείνονται οι εκπρόσωποι του δικομματισμού, γιατί έτσι τους συμφέρει, αλλά αντίθετα πολύ σκληρές. Αποτελεί επιτακτική ανάγκη η αποδυνάμωση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, ώστε να εμποδιστεί όσο γίνεται η αντιλαϊκή πολιτική τους. Φανταστείτε τι θα συμβεί αν και από αυτή την εκλογική αναμέτρηση τα δύο αυτά κόμματα δεν έχουν σοβαρές απώλειες».

Αναφερόμενος στα κριτήρια ψήφου τόνισε πως «πρέπει να μετρήσουν ότι τα αποτελέσματα της αντιδραστικής πολιτικής τους επέφεραν μεγάλη φτώχεια, ακρίβεια και ανεργία στην πλειοψηφία του λαού και υπέρογκα πλούτη στο μεγάλο κεφάλαιο. Ποιους θα εμπιστευτούμε; Αυτούς που υπέγραψαν αυξήσεις 77 λεπτά στους μισθούς, εξασφαλίζοντας παράλληλα όλες αυτές τις προϋποθέσεις για την απρόσκοπτη κερδοφορία των επιχειρηματιών».

Το λόγο πήρε και ο Π. Κοσιώνης, ο οποίος αναφερόμενος στα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νοσοκομεία από την πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, καθώς και στις δραματικές ελλείψεις νοσηλευτικού προσωπικού, σημείωσε πως «όλα αυτά τα χρόνια όλοι σχεδόν οι εκπρόσωποι των κομμάτων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που σήμερα διεκδικούν τη Νομαρχία και το δήμο στην Αχαΐα και στην Πάτρα, έχουν περάσει και από τα έδρανα της Βουλής, όπου ψήφισαν όλους εκείνους τους αντιλαϊκούς νόμους που οδήγησαν τα νοσοκομεία σε αυτή την κατάσταση».

Στη συνέχεια, επισημαίνοντας πόσο έχει αντιδραστικοποιηθεί η ΤΑ, υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, πως «το 1982 τα ανταποδοτικά τέλη στον προϋπολογισμό του Δήμου κάλυπταν το 26%, σήμερα αυτό το ποσοστό έχει εκτοξευτεί στο 60%».

Η πρόταση της ΝΑΣ

Σχετικά με τα έργα που έχουν εξαγγελθεί και σταδιακά ξεκινά η υλοποίησή τους, η ΝΑΣ έχει τοποθετηθεί ξεκάθαρα, σημειώνοντας ότι χρειάζεται διεκδίκηση για την ολοκλήρωση και επέκτασή τους, έτσι ώστε να καλύπτουν καλύτερα τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων, αλλά και επαγρύπνηση για τις συνθήκες εργασίας και την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζόμενων σ' αυτά τόσο κατά την κατασκευή τους όσο και κατά τη χρήση τους.

Σημειώνεται ότι αύριο Πέμπτη, 28 Σεπτέμβρη, κλιμάκιο της ΝΑΣ με επικεφαλής τον υποψήφιο νομάρχη Γιάννη Ζιώγα θα επισκεφτεί το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας και θα καταθέσει την ολοκληρωμένη του πρόταση και τις θέσεις για τα έργα υποδομής στο νομό (κυκλοφοριακό, συγκοινωνιακό, διαχείριση απορριμμάτων, αντιπλημμυρικά και έργα αντισεισμικής θωράκισης κ.ά.).

Οι προτάσεις της ΝΑΣ για τα συγκοινωνιακά έργα είναι οι εξής:

Περιφερειακή οδός: Ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού με άμεση αποπεράτωση όλων των κόμβων εισόδου και εξόδου, προγραμματισμό και διάνοιξη οδών προσπέλασης, με στόχο τη διοχέτευση της διερχόμενης κυκλοφορίας στην περιφερειακή οδό. Ταυτόχρονα, να υπάρξει βελτίωση των τμημάτων που παρουσιάζουν προβλήματα.

Μετρό: Να προγραμματιστεί η κατασκευή του μετρό, με κάλυψη ευρύτερων περιοχών βόρειων - δυτικών όσο και των νότιων - ανατολικών.

Προαστιακός σιδηρόδρομος: Δημιουργία προαστιακού σιδηροδρόμου να συνδέεται και να αποτελεί φυσική προέκταση των αστικών συγκοινωνιών σταθερής και μη τροχιάς, να καλύπτει τόσο τα βόρεια - δυτικά όσο και τα νότια - ανατολικά προάστια, να έχει προοπτικές επέκτασης προς την παραλία του Θερμαϊκού, την Καλλικράτεια και τα Ν. Μουδανιά και τις βιομηχανικές περιοχές Σίνδου, Αγ. Αθανασίου, Κιλκίς.

Υποθαλάσσια αρτηρία: Να μην πραγματοποιηθεί η υποθαλάσσια αρτηρία, γιατί, ενώ θα αντιμετωπίζει ελάχιστο μέρος του κυκλοφοριακού φόρτου, θα περιπλέξει περισσότερο το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης και παράλληλα θα αποτελεί ένα εισπρακτικό μηχανισμό για τους «επενδυτές».

Εξωτερική ανατολική περιφερειακή: Δημιουργία εξόδου της ανατολικής Θεσσαλονίκης προς την ανατολική Μακεδονία από την περιοχή του Χορτιάτη.

Χώροι στάθμευσης: Δημιουργία θέσεων στάθμευσης σε όλο το χώρο του πολεοδομικού συγκροτήματος, χωρίς να μετατραπεί κανένας δημόσιος χώρος σε ενοικιαζόμενο χώρο στάθμευσης (ούτε από ιδιώτη, ούτε από το Δήμο). Να υλοποιηθούν τα έργα μεγάλων χώρων στάθμευσης, χωρίς να αποτελέσουν εισπρακτικό μηχανισμό.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΙΩΓΑΣ - ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΝΟΜΑΡΧΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Πολιτικές οι αιτίες του προβλήματος

Ο Γιάννης Ζιώγας
Ο Γιάννης Ζιώγας
«Το κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται απλά ως θέμα οικονομικής και τεχνοκρατικής διαχείρισης. Εχει πολιτικές αφετηρίες και αίτια. Οι κυβερνήσεις, εξυπηρετώντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τις εταιρείες πετρελαιοειδών, ελαστικών, εμπορίας ΙΧ, "πριμοδότησαν" το ΙΧ σε βάρος της ανάπτυξης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Και στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης και με τη μέθοδο δήθεν της "αυτοχρηματοδότησης" οι εργαζόμενοι θα πληρώσουν πολλαπλά, αναγκαία, αλλά και άχρηστα γι' αυτούς έργα, όπως η υποθαλάσσια αρτηρία».

Τα παραπάνω σημείωσε ο Γιάννης Ζιώγας, υποψήφιος νομάρχης Θεσσαλονίκης της ΝΑΣ και παρουσιάζοντας τη θέση της παράταξης, ξεκαθάρισε: «Θεωρούμε ότι για την αντιμετώπιση του συγκοινωνιακού προβλήματος, με την εκτέλεση των αναγκαίων έργων, απαιτείται η εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής που θα βάζει σε πρώτη προτεραιότητα την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Σ' αυτή την κατεύθυνση βρίσκονται οι προτάσεις της ΝΑΣ για τις συγκοινωνίες και στηρίζονται στους εξής βασικούς άξονες:

  • Οι μεταφορές στην πόλη αποτελούν κοινωνικό δικαίωμα. Οι συγκοινωνίες πρέπει να είναι δημόσιες. Μας βρίσκει αντίθετους η ιδιωτικοποίησή τους, αλλά και η ανάθεση της διαχείρισής τους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση με οποιαδήποτε μορφή. Η χρήση του ΙΧ πρέπει να περιοριστεί στο ελάχιστο αναγκαίο.
  • Αποφασιστική ενίσχυση, προνομιακή λειτουργία μέσων σταθερής τροχιάς που πρέπει να αποτελούν το βασικό δίκτυο, ικανοποιώντας τις εξής προϋποθέσεις: Πυκνότητα δρομολογίων στο χώρο και στο χρόνο. Ταχύτητα. Ανεση. Ασφάλεια. Αξιοπιστία δρομολογίων. Ενιαίο και φθηνό κόμιστρο. Δωρεάν χρήση από εργαζόμενους για ορισμένες ώρες. Ειδικές κατηγορίες εισιτηρίων.
  • Θεωρούμε απαραίτητα μέτρα: τον έλεγχο της ποιότητας των κατασκευών, συστημάτων συντήρησης οδών και βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Την εφαρμογή συστήματος κυκλοφοριακής αγωγής σε παιδιά. Τη λήψη ειδικών μέτρων για την προστασία του περιβάλλοντος».
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Κυκλοφοριακή ασφυξία

Motion Team

Οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, τα τελευταία 30 χρόνια - είτε είναι κυβέρνηση η ΝΔ, είτε το ΠΑΣΟΚ - πριν από κάθε εκλογική αναμέτρηση και στη διάρκεια της Διεθνούς Εκθεσης, γίνονται μάρτυρες ενός απίστευτου παζαριού πλειοδοσίας εξαγγελιών και υποσχέσεων γύρω από τα μεγάλα, κυρίως συγκοινωνιακά, έργα. Εργα που προβάλλονται ανάλογα και από τους εκπροσώπους των δύο αυτών κομμάτων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, περίπου ως πανάκεια για την επίλυση όλων των προβλημάτων των εργαζομένων της πόλης, αλλά και ως επικίνδυνο ιδεολόγημα για την αναβάθμιση του ρόλου της Θεσσαλονίκης στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης!

Στην πραγματικότητα κριτήριο για την επιλογή, ιεράρχηση και υλοποίηση των έργων αυτών, δεν είναι οι ανάγκες του εργαζόμενου λαού, αλλά η κερδοφορία μερικών επιχειρηματικών ομίλων - τόσο από την κατασκευή, όσο και την πολύχρονη εκμετάλλευσή τους - με αποτέλεσμα μια νέα οικονομική αφαίμαξη των λαϊκών στρωμάτων από αυξημένα εισιτήρια, διόδια κ.ά.

Μάλιστα, η κατάσταση ασφυξίας και κυκλοφοριακού χάους που βιώνει σήμερα ο εργαζόμενος στη Θεσσαλονίκη (πολεοδομικό συγκρότημα και περιφέρεια) και είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που εφαρμόζει ο δικομματισμός, χρησιμοποιείται ως επιχείρημα - άλλοθι για να προωθηθούν τα αναγκαία έργα με αυτοχρηματοδότηση ή με τη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), που εξασφαλίζουν εγγυημένα κέρδη δεκαετιών για τους επιχειρηματικούς ομίλους και «χαράτσια» για το λαό.

Κυκλοφοριακό χάος


Για παράδειγμα, το συγκοινωνιακό σύστημα, δηλαδή τα λεωφορεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών, που είναι ΝΠΙΔ, μονοπώλιο από τη δεκαετία του '50, κινεί καθημερινά 500 λεωφορεία, μέσα στα οποία στοιβάζονται ετησίως 150.000.000 επιβάτες. Ενα σύστημα πανάκριβο για την κοινωνία, αντιπαραγωγικό, αναχρονιστικό στο σχεδιασμό και τα μέσα που δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των εργαζομένων. Το 2001 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τη στήριξη της ΝΔ, ανανέωσε τη σύμβασή του με το ελληνικό δημόσιο για εννέα χρόνια, ενώ το 2003 έγινε συμπληρωματική συμφωνία για επέκταση της ευθύνης του και σε 15 νέους δήμους. Ολα αυτά τα χρόνια ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ πριμοδοτείται και προικοδοτείται με δισεκατομμύρια: Για την ανανέωση του στόλου του πήρε 15 εκατ. ευρώ ενώ την ίδια ώρα περικόπτονται οι δαπάνες για τις δημόσιες συγκοινωνίες κατά 150% για το 2006. Για κάθε εισιτήριο πριμοδοτείται με περίπου 0,50 λεπτά!

Μάλιστα από το Σεπτέμβρη του 2005 με τη θέσπιση ενιαίου εισιτηρίου, αυξήθηκε και η τιμή του εισιτηρίου κατά 11,1%. Κάπως έτσι παραμένει όνειρο θερινής νυκτός η διαδημοτική συγκοινωνιακή σύνδεση, παρότι οι μετακινήσεις μεταξύ των περιφερειακών δήμων εκτιμάται ότι αγγίζουν το 30% και μόλις το 5% εξυπηρετεί ο ΟΑΣΘ...

Ανύπαρκτοι οι χώροι στάθμευσης

Την ίδια ώρα που τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ αδυνατούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού και ο στόλος των ΙΧ αυξάνεται, οι θέσεις στάθμευσης και υπολείπονται των πραγματικών αναγκών και κοστίζουν πανάκριβα.

Αποτέλεσμα το κυκλοφοριακό έμφραγμα που επιτείνεται και με τα χιλιάδες διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα σε κεντρικές οδικές αρτηρίες, καθώς η ζήτηση στάθμευσης στο κέντρο της πόλης ξεπερνά τις 25.000 θέσεις, ενώ οι προσφερόμενες είναι 8.000. ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έχουν εξαγγείλει την κατασκευή τουλάχιστον 10, αλλά μόνο ένα πάρκινγκ κατασκευάζεται στη Θεσσαλονίκη, κοντά στο «Ιπποκράτειο» νοσοκομείο με 470 θέσεις. Κι αυτό κατασκευάζεται με «σύμβαση παραχώρησης» από κοινοπραξία εταιρειών που θα το εκμεταλλεύεται για 30 χρόνια, δηλαδή θα είναι πανάκριβο και αποτρεπτικό για τους οδηγούς.

Περιφερειακή Οδός

Σχεδιάστηκε το 1975, για να καλύπτει τις ανάγκες 30.000 οχημάτων ημερησίως. Κατασκευάστηκε 20 χρόνια μετά και ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι προβλεπόμενοι ανισόπεδοι κόμβοι και οι υπόγειες διαβάσεις ώστε να λειτουργεί χωρίς φανάρια, ενώ εξαιτίας των κακοτεχνιών έχει μετατραπεί σε «καρμανιόλα» και καταγράφει ρεκόρ τροχαίων ατυχημάτων.

Ξεκίνησε το Μετρό

Είκοσι χρόνια μετά την περιβόητη «τρύπα» που άνοιξε ως δήμαρχος το 1986 ο Σ. Κούβελας - και αφού έγινε ανεπιτυχής προσπάθεια να κατασκευαστεί με ληστρική «σύμβαση παραχώρησης» - άρχισε η ανάπτυξη των εργοταξίων του Μετρό, που περιλαμβάνει 9,5 χιλιόμετρα Γραμμή και 13 σταθμούς. Ο προϋπολογισμός του έργου υπερδιπλασιάστηκε και έφτασε σήμερα στα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Η κατασκευή του ανακοινώνεται ότι θα ολοκληρωθεί σε 6,5 χρόνια. «Ζήσε μαύρε μου», δηλαδή...

Υποθαλάσσια

Τον επόμενο χρόνο αναμένεται να ξεκινήσει και η κατασκευή της Υποθαλάσσιας Οδικής Αρτηρίας. Ενα έργο που και πανάκριβα θα το πληρώσει ο λαός (κατασκευή, διόδια μέσα στην πόλη) και μόνο προβλήματα (περιβαλλοντικά, κυκλοφοριακά κ.ά.) θα δημιουργήσει.

Ο ΛΟΓΟΣ ΣΤΟΝ...
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΟΦΟ

Υποψήφιο δήμαρχο Περιστερίου με την «Πρωτοβουλία Αγωνιστικής Συμπαράταξης»

- Ποιοι είναι οι στόχοι της Παράταξης ενόψει της εκλογικής μάχης;

- Στόχος μας είναι μέσα από την εκλογική μάχη να ενισχυθεί ο αγωνιστικός πόλος στο λαό του Περιστερίου, να βάλει τη σφραγίδα του στις εξελίξεις και μέσα από το νέο Δημοτικό Συμβούλιο. Πολύ περισσότερο, όμως, ο ίδιος ο λαός του Περιστερίου να συμβάλλει στην ανάπτυξη των αγώνων, για να αντιμετωπίσει την επίθεση του κεφαλαίου και των αντιδραστικών δυνάμεων από τη μια, και από την άλλη να χαράξει το δρόμο για ένα καλύτερο αύριο.

Η ανάγκη για κάτι τέτοιο ξεπηδά καθημερινά μέσα από τα προβλήματα που καίνε τους εργαζόμενους, τα οποία οξύνονται από την πολιτική των κυβερνήσεων στην υλοποίηση της οποίας βάζουν πλάτη και οι δημοτικές αρχές: Πέρα από τα προβλήματα της φτώχειας, της ανεργίας, της διακίνησης ναρκωτικών, της ακρίβειας που χτυπάει το πενιχρό εισόδημα του λαού, υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις σε υποδομές, σε σχολεία, σε βρεφονηπιακούς σταθμούς, σε πολιτιστικές και αθλητικές εγκαταστάσεις, ελλείψεις σε πράσινο, στο οδικό δίκτυο, στα δίκτυα οβρίων υδάτων.

- Πώς σχολιάζετε τις θέσεις και την πολιτική των άλλων συνδυασμών;

- Η ανάγκη να στηρίξει ο λαός του Περιστερίου την ΠΑΣΥ αναδεικνύεται και από το γεγονός ότι οι άλλες παρατάξεις, του σημερινού δημάρχου, του κ. Παχατουρίδη που στηρίζεται από τη ΝΔ, όσο και του κ. Λαλένη που στηρίζεται από το ΠΑΣΟΚ, κάνουν ό,τι μπορούν σε αντίθετη κατεύθυνση από τις ανάγκες και τα προβλήματα του λαού. Στηρίζουν την αντιλαϊκή πολιτική, έχουν μετατρέψει το δήμο σε εργαλείο δυνάστευσης του περιστεριώτικου λαού. Επιβάλλουν φόρους -χαράτσια και τέλη στους δημότες, φορτώνουν το δήμο με εκατομμύρια ευρώ δάνεια, χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του για ίδιον και κομματικό όφελος. Είναι άμεση και επιτακτική ανάγκη για το λαό σ' αυτές τις εκλογές να καταψηφιστούν αυτοί οι συνδυασμοί. Να στείλει ο λαός της πόλης μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση ότι θα υπερασπιστεί τις κατακτήσεις και τα δικαιώματά του.

Εξίσου σημαντικό είναι ο λαός του Περιστερίου να γυρίσει την πλάτη του σε αναχώματα που στήνονται, όπως η παράταξη που στηρίζει ο ΣΥΝ, γιατί έχει πάρει πλέον χαμπάρι τι συμβαίνει. Η μισή παράταξη, τα τελευταία χρόνια, μετατίθεται στο ΠΑΣΟΚ κι η άλλη μισή παραμένει «ανεξάρτητη», για να μην αφήσει περιθώρια μετακίνησης ψήφου στην ΠΑΣΥ.

Συζήτηση για την Υγεία

Ο Σπύρος Χαλβατζής θα παραστεί σήμερα στις 12 το μεσημέρι σε ανοιχτή εκδήλωση για την Υγεία που οργανώνει η ΕΙΝΑΠ στο ξενοδοχείο «ΤΙΤΑΝΙΑ».

Ακόμα, σήμερα στις 8 μ.μ. ο υποψήφιος δήμαρχος με τη «Συμπαράταξη» θα μιλήσει σε συγκέντρωση στο 7ο Διαμέρισμα, στην πλατεία του Μετρό στην Πανόρμου. Στη συγκέντρωση θα μιλήσει εκ μέρους της «Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας» ο υποψήφιος νομαρχιακός σύμβουλος Κώστας Μαρκέτης.

«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ»
«Ψηφίζουμε για όλα τα λαϊκά προβλήματα»

Συγκέντρωση της παράταξης προχτές το απόγευμα με ομιλητή τον υποψήφιο δήμαρχο Γιώργο Γιώγο

Ο υποψήφιος δήμαρχος Πετρούπολης Γιώργος Γιώγος
Ο υποψήφιος δήμαρχος Πετρούπολης Γιώργος Γιώγος
Για «τον απαράδεκτο θεσμό της μισής δουλιάς, του μισού μισθού, της μισής ζωής, που εισέβαλε με τις συμβάσεις ντροπής και στο δήμο μας», για «το μεροκάματο που λείπει σε πολλές οικογένειες». Για την πόλη μας «που βγαίνει στο σφυρί», «το βουνό μας που κινδυνεύει να πνιγεί και αυτό στο τσιμέντο», τους «αθλητικούς χώρους που μέσα σε μια τετραετία έγιναν σκουπιδότοποι». Για τα «σχολεία που στοιχειώνουν ή λειτουργούν σε διπλοβάρδιες» και «τη λυματολάσπη που απειλεί την πόρτα και την υγεία μας».

Είναι μερικές απ' τις φωνές που ενώνονται στο ψηφοδέλτιο της «Δημοκρατικής Συνεργασίας Πετρούπολης» «διεκδικώντας την πόλη τους». Και προχτές το απόγευμα στη συγκέντρωση της παράταξης βρήκαν την ευκαιρία να εξηγήσουν την επιλογή τους. «Τι έγινε τα τελευταία τέσσερα χρόνια για εμάς, τα παιδιά μας και τι τις προηγούμενες δεκαετίες;». Και όταν έχεις μέτρο σύγκρισης, «δε γίνεται να μη γυρίσεις την πλάτη στα ψηφοδέλτια της αντιπαροχής», να μη διεκδικήσεις πάλι «δήμαρχο αγωνιστή από την πρώτη Κυριακή».

«Η δημοτική αρχή του Στέφανου Βλάχου λέει ότι έκανε πολλά, αλλά δεν έκανε τίποτα, αυτή η παρένθεση πρέπει να κλείσει. Δε σας τάζουμε λαγούς με πετραχήλια. Μόνο μια υπόσχεση δίνουμε: Να αγωνιστούμε μαζί σας, να σας ξεβολέψουμε απ' τους καναπέδες», τόνισε μεταξύ άλλων ο επικεφαλής της παράταξης και υποψήφιος δήμαρχος Πετρούπολης, Γιώργος Γιώγος, αναφερόμενος στη ζημιά που έχει προκαλέσει η αντιλαϊκή πολιτική της σημερινής δημοτικής αρχής. Στη συνέχεια μίλησε για το πλούσιο έργο της «Δημοκρατικής Συνεργασίας» και κατέληξε:

«Ψηφίζουμε για όλα. Για τη συνέχιση της δημιουργικής πορείας της πόλης. Για να γίνουν όσα σχολεία λείπουν, για να κόψουμε το βήχα σε κάθε λογής καταπατητές. Για μια δημοτική αρχή που θα βρίσκεται στο πλευρό των δημοτών, στους καθημερινούς τους αγώνες για δημόσια και δωρεάν Παιδεία και Υγεία, για ένα δήμο με δημόσιο χαρακτήρα, με σύγχρονες και δωρεάν υπηρεσίες για όλους, στον πολιτισμό, τον αθλητισμό, την κοινωνική μέριμνα».

Ο Δήμος του Περιστερίου ιδρύθηκε το 1934, κυρίως με πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία, ενώ στους μεταπολεμικούς χρόνους κατέκλυσαν την πόλη κύματα της εργατιάς, αγωνιστές από την ύπαιθρο. Η πλειοψηφία των κατοίκων ανήκουν και σήμερα στην εργατιά, στα φτωχά λαϊκά στρώματα, που δέχονται στην πλάτη τους τις συνέπειες της αντιδραστικής, αντιλαϊκής πολιτικής, γι' αυτό και έχουν κάθε λόγο να αντισταθούν σ' αυτή την πολιτική, να συνεχίσουν στον ίδιο δρόμο που πορεύονται εδώ και χρόνια, ως περιοχή συνδεδεμένη με τους αγώνες της Εθνικής Αντίστασης, των δημοκρατικών αγώνων του ελληνικού λαού.

ΣΠΥΡΟΣ ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ
Ο Πολιτισμός είναι λαϊκό δικαίωμα και όχι εμπόρευμα

Τις θέσεις της «Συμπαράταξης» παρουσίασε χτες ο υποψήφιος δήμαρχος σε εκδήλωση που οργάνωσε το περιοδικό «Αθηνόραμα»

Ο Σπύρος Χαλβατζής
Ο Σπύρος Χαλβατζής
«Ο Πολιτισμός είναι λαϊκό δικαίωμα και όχι εμπόρευμα». Με τα λόγια αυτά, ο Σπύρος Χαλβατζής υποψήφιος δήμαρχος Αθήνας με τη «Συμπαράταξη για την Αθήνα», έδωσε το στίγμα των θέσεων της Παράταξης για τα θέματα της Τέχνης και του Πολιτισμού, στη διάρκεια χτεσινής εκδήλωσης που διοργάνωσε το περιοδικό «Αθηνόραμα» με τη συμμετοχή των υποψήφιων δημάρχων Αθήνας.

«Σήμερα η Τέχνη», επισήμανε, «παραδομένη στα μονοπώλια χάνει την ουσία της, τον κοινωνικό της ρόλο και το περιεχόμενό της, καθορίζεται από την αγορά με αρνητικές επιπτώσεις και στις συνειδήσεις καλλιτεχνών και θεατών. Ολες οι διαδικασίες της υποβαθμίζονται στο διακοσμητικό ρόλο ή στον αυτοσκοπό του κέρδους».

«Ο πολιτισμός για μας» - σημείωσε χαρακτηριστικά - «δεν είναι απλά η κατανάλωση κάποιων εκδηλώσεων, αλλά η ουσιαστική συμμετοχή των εργαζομένων και της νεολαίας στα δρώμενα». Και πρόσθεσε ότι «όταν μιλάμε για Πολιτισμό δε μιλάμε μόνο για τις Τέχνες μα για το σύνολο της ζωής, τα πνευματικά και υλικά αγαθά που παράγει η ανθρωπότητα, για την ποιότητα και τον τρόπο ζωής, την πόλη, το περιβάλλον, την αισθητική, την παιδεία, την υγεία, τις συνθήκες εργασίας, την υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας, την ανεργία, αλλά και μέσα σε αυτά και τις τέχνες, την καλλιτεχνική δημιουργία».

Ο Σπ. Χαλβατζής, στην ομιλία του, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην καθημερινότητα που ζει ο λαός και η νεολαία όσον αφορά τον πολιτισμό. «Ζουν έναν καταιγισμό "πολιτιστικών δράσεων" και "προϊόντων" εμπορικών υποκατάστατων της τέχνης, με αποτέλεσμα επί της ουσίας η πολιτιστική ζωή τους να φτωχαίνει ασφυκτικά. Μια αντίφαση που πρέπει να λυθεί».

Πλαίσιο θέσεων και δράσης

Κατόπιν ο Σπ. Χαλβατζής παρουσίασε τις προτάσεις της «Συμπαράταξης», ένα «πλαίσιο θέσεων και δράσης», με αφετηρία το γεγονός ότι «ο πολιτισμός είναι ανάγκη και δικαίωμα σε κάθε εργαζόμενο, που δεν πρέπει να γίνεται παθητικός δέκτης, αλλά δημιουργικός συμμέτοχος». Και πρόσθεσε:

  • Ενθαρρύνουμε και ενισχύουμε την ανάδειξη και προβολή της ερασιτεχνικής δημιουργίας.
  • Απαιτούμε την ενίσχυση της Αισθητικής Αγωγής και της Καλλιτεχνικής Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου Παιδείας.
  • Προωθούμε την πολιτιστική ανάπτυξη, που βασίζεται στις αρχές και τις αξίες των εργατών του χεριού και του πνεύματος, του κόσμου της δουλιάς.
  • Διεκδικούμε τη διαμόρφωση συνθηκών και υποδομής, για να απολαμβάνουν το δικαίωμα στον Πολιτισμό και την Τέχνη όλοι οι εργαζόμενοι και είμαστε αντίθετοι σε διαδικασίες και δράσεις που ιδιωτικοποιούν τον Πολιτισμό».
Παρουσιάζει το ψηφοδέλτιο

Η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία» διοργανώνει συγκέντρωση για την παρουσίαση του ψηφοδελτίου και την οργάνωση της εκλογικής μάχης στην τελική ευθεία. Η παρουσίαση θα γίνει αύριο Πέμπτη, 28 Σεπτέμβρη, στις 12 το μεσημέρι, στο εκλογικό κέντρο (Θεμιστοκλέους και Πανεπιστημίου).

«ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ»
Εξι χρόνια μετά το «Σαμίνα» πρέπει να πάρουν απάντηση

Κριτήριο ψήφου για τις εκλογές πρέπει να είναι τα προβλήματα στη ναυσιπλοΐα και η πολιτική επιστράτευση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, τόνισαν οι Γιώργος Μαυρίκος, Γιάννης Μανουσογιαννάκης και Ελπίδα Παντελάκη στη χτεσινή τους περιοδεία στο ΚΕΣΕΝ

Ο Γ. Μανουσογιαννάκης, ο Γ. Μαυρίκος, ο Σ. Τσιμπόγλου και η Ελ. Παντελάκη έξω από το ΚΕΣΕΝ
Ο Γ. Μανουσογιαννάκης, ο Γ. Μαυρίκος, ο Σ. Τσιμπόγλου και η Ελ. Παντελάκη έξω από το ΚΕΣΕΝ
Εξι χρόνια μετά το ναυάγιο του «Σαμίνα», τα προβλήματα που εξακολουθούν να υπάρχουν στη ναυσιπλοΐα και που έχουν οδυνηρές συνέπειες στους ναυτεργάτες, στις λαϊκές οικογένειες, ιδιαίτερα όσες μετακινούνται προς τα νησιά ή κατοικούν σε αυτά, πρέπει να αποτελέσουν ένα ακόμα κριτήριο ψήφου. Αυτό ανέδειξε στη χτεσινή περιοδεία του στο Κέντρο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ) ο Γιώργος Μαυρίκος, υποψήφιος υπερνομάρχης Αθήνας - Πειραιά με τη «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία».

Στην περιοδεία και τη συζήτηση που έγινε, σε αμφιθέατρο της σχολής, μίλησαν και οι Γιάννης Μανουσογιαννάκης, υποψήφιος νομάρχης Πειραιά, Ελπίδα Παντελάκη, υποψήφια δήμαρχος Πειραιά με την παράταξη «Πειραιάς - Αναγέννηση», Σάββας Τσιμπόγλου, υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με την παράταξη «Πειραιάς - Αναγέννηση» και πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, ενώ παραβρέθηκε και ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας.

Αμέσως μετά ο Γ. Μαυρίκος δήλωσε: «Επισκεφθήκαμε σήμερα το ΚΕΣΕΝ και μιλήσαμε στη συγκέντρωση των σπουδαστών που είναι ναυτεργάτες, που σπουδάζουν για να διαμορφώσουν την ειδικότητα, να βελτιώσουν τις συνθήκες δουλιάς και ταυτόχρονα να αποκτήσουν τα πτυχία που είναι απαραίτητα με βάση τους νόμους». Επισήμανε ότι «η κουβέντα στάθηκε στα προβλήματα του κλάδου, στα ζητήματα που έχει συνολικότερα η ναυσιπλοΐα, στα θέματα που απασχολούν όχι μόνο τους ναυτεργάτες αλλά και το λαό μας ως επιβατικό κοινό, την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και μια σειρά τέτοια ζητήματα».

Και πρόσθεσε: «Υπογραμμίσαμε την ανάγκη ότι οι άνθρωποι που θαλασσοπνίγονται πρέπει να ενισχύσουν το συνδυασμό της ΝΑΣ και το συνδυασμό "Πειραιάς - Αναγέννηση" αλλά και τους αγωνιστικούς συνδυασμούς σε όλη την Ελλάδα που πραγματικά στέκονται στο πλευρό των ναυτεργατών, στο πλευρό του ίδιου του λαϊκού κινήματος». Τέλος, σημείωσε: «Μέσα από την κουβέντα έγινε κατανοητό ότι ιδιαίτερα σήμερα, που συμπληρώνονται 6 χρόνια από το έγκλημα του "Σαμίνα", οι ναυτεργάτες αντιλαμβάνονται την ανάγκη γιατί τώρα πρέπει να κάνουν το βήμα, να γυρίσουν την πλάτη στο δικομματισμό, να γυρίσουν την πλάτη στα κόμματα και τους υποψήφιους που πραγματικά γεννούν και αναπαράγουν τα προβλήματα και στον κλάδο και συνολικότερα για όλο τον ελληνικό λαό».

Κριτήριο και η πολιτική επιστράτευση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ

Ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης τόνισε πως οι ναυτεργάτες δεν μπορούν να ξεχάσουν την πολιτική επιστράτευση που επέβαλε «προηγουμένως η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και μετά η ΝΔ και με αυτόν τον τρόπο αντιμετώπισε τους αγώνες τους». Υπογράμμισε ακόμη: «Με κριτήρια τη στάση που κράτησαν σε αυτούς τους αγώνες τα κόμματα του δικομματισμού αλλά και οι εκπρόσωποί τους - που ζητούν την ψήφο των λαϊκών στρωμάτων σε δήμους και νομαρχίες - να πάνε οι ναυτεργάτες και να ψηφίσουν, να καταδικάσουν αυτήν την πολιτική και τους εκπροσώπους της σε όλα τα επίπεδα. Να ενισχύσουν τα ψηφοδέλτια της ΝΑΣ και τα αγωνιστικά ψηφοδέλτια σε όλη την Ελλάδα».

Η Ε. Παντελάκη αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην αξιοπιστία που έχουν οι αγωνιστικοί συνδυασμοί σε σχέση με τους άλλους, ενώ επισήμανε το σημαντικό ζήτημα της ασφάλειας στα πλοία. Κάλεσε τους σπουδαστές «να στείλουν μήνυμα αντίστασης» απαντώντας στα έργα και τα σχέδια του δικομματισμού «να μην αφήσει τίποτα ελεύθερο και να τα παραδώσει όλα στους επιχειρηματίες». Υπογράμμισε πως ο λαός χρειάζεται «ανθρώπους που δε θα μπορούν να τους βάλουν στο χέρι», που δε θα ξεπουλήσουν ό,τι έχουν αφήσει ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Τέτοιους υποψηφίους, κατέληξε, έχουν οι αγωνιστικοί συνδυασμοί γιατί έχουν διαφορετική πολιτική αντίληψη.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΝΑΣ - «ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗΣ» ΜΕ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ
Δεκάδες καλλιτέχνες στο πλευρό των αγωνιστικών ψηφοδελτίων

Με την παρουσία δεκάδων καλλιτεχνών, από το χώρο του θεάτρου, της μουσικής, των εικαστικών Τεχνών, πραγματοποιήθηκε προχτές, στη μουσική σκηνή «Εννέα Ογδοα», η συνάντηση που από κοινού διοργάνωσαν η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία» και η «Συμπαράταξη για την Αθήνα».

Εκεί ήταν και η Αλέκα Παπαρήγα, ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, καθώς και εκπρόσωποι από το ΔΗΚΚΙ, την Κομμουνιστική Ανανέωση, την Παρέμβαση Αριστερών Πολιτών, οικολογικές ομάδες και κινήσεις, που στηρίζουν τα ψηφοδέλτια της συνεργασίας για την αντεπίθεση. Σύντομους χαιρετισμούς απηύθυναν ο υποψήφιος υπερνομάρχης με τη ΝΑΣ Γιώργος Μαυρίκος και ο υποψήφιος δήμαρχος με τη «Συμπαράταξη» Σπύρος Χαλβατζής.

Ο Γ. Μαυρίκος, επισήμανε ότι είναι μια σημαντική ευκαιρία για τον εργαζόμενο «να βγάλει κόκκινη κάρτα σε αυτό το σκηνικό της παρακμής, της σήψης, της διαφθοράς, του οχαδερφισμού και να αντιτάξει σε αυτή την αντίληψη, την αντίληψη της ενεργούς συμμετοχής, της δράσης, της συλλογικότητας, της ανυπακοής και της αντίστασης».

Από την πλευρά του ο Σπ. Χαλβατζής, τόνισε ότι «τον πολιτισμό δεν τον αντιμετωπίζουμε ούτε τον θεωρούμε ως μια εκδήλωση η οποία πολλές φορές εκφράζεται με φαραωνικού τύπου μορφές, με κάποιες "μεγαλειώδεις" εκδηλώσεις, στο κέντρο της Αθήνας, αλλά εμείς θέλουμε πολιτισμό σε όλες τις εκφάνσεις του. Και στην ποίηση, και στο τραγούδι και στις εικαστικές τέχνες και στις βιβλιοθήκες και σε κάθε δραστηριότητα η οποία ανεβάζει, εξυψώνει το πολιτιστικό επίπεδο του λαού».

Η βραδιά, συνεχίστηκε μέχρι αργά, με τραγούδια, χορό, κρασάκι και καλή συζήτηση...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ