ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 8 Οχτώβρη 2008
Σελ. /32
Ευτελισμός λέξεων και εννοιών

Γρηγοριάδης Κώστας

Για γέλια είναι η πρόταση νόμου που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ για τη στήριξη των οικονομικά ασθενέστερων. Ακριβώς γιατί πρόκειται για ψίχουλα και παροχές πτωχοκομείου, που μόνο οργή προκαλούν. Στην πραγματικότητα πρόκειται για εξαγγελίες που εντάσσονται στις εξετάσεις «υπευθυνότητας» που δίνει η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ στην πλουτοκρατία. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που αντιδρά η κυβέρνηση χαρακτηρίζοντας «ασχεδίαστες υποσχέσεις» τις εξαγγελίες του ΠΑΣΟΚ. Σύμφωνα με το κοστολόγιο που κάνει το κυβερνητικό επιτελείο στα μέτρα του ΠΑΣΟΚ, «θα κόστιζαν στον Ελληνα φορολογούμενο, μόνο για μια χρονιά, σχεδόν ένα δισεκατομμύριο εννιακόσια εκατομμύρια ευρώ», όπως είπε χτες ο Ευ. Αντώναρος. Δηλαδή, ούτε καν το ένα έκτο των κερδών που είχαν το 2007 οι 300 εισηγμένες εταιρείες στο Χρηματιστήριο. Το ερώτημα ωστόσο είναι άλλο. Πού τον βλέπει ο Γ. Παπανδρέου τον «άλλο δρόμο» και την «ανατροπή» στην πολιτική με τέτοιες προτάσεις; Στην πραγματικότητα, το μόνο που επιδιώκει η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ είναι να ευτελίσει λέξεις και έννοιες, όπως η ανατροπή, να τις ευνουχίσει αφαιρώντας το επαναστατικό περιεχόμενό τους. Το καλό είναι ότι πλέον ολοένα και περισσότεροι δε δίνουν σημασία στα λεγόμενά τους.

Δαπάνες πολύ κάτω των αναγκών

Παιχνιδάκια με τα νούμερα και τα ποσοστά κάνουν οι κυβερνώντες, προκειμένου να παρουσιάσουν στο προσχέδιο του προϋπολογισμού, αυξημένες τις δαπάνες για την Παιδεία. Μόνο που η αλήθεια είναι ότι η κυβέρνηση παραμένει απόλυτα προσηλωμένη στην πολιτική της υποχρηματοδότησης της Παιδείας, ως μοχλό για να σπρώξει σχολεία και ΑΕΙ στην ιδιωτικοοικονομική και επιχειρηματική λειτουργία.

Με βάση αυτή ακριβώς τη λογική κινείται και η σχεδιαζόμενη χρηματοδότηση της Παιδείας για την επόμενη χρονιά, μια χρηματοδότηση όχι μόνο πολύ κάτω από τις πραγματικές ανάγκες, αλλά κάτω ακόμα και από αυτές τις διακηρύξεις του υπουργείου Παιδείας.

Οι σχετικές δαπάνες στο προσχέδιο του προϋπολογισμού για το 2009 (τακτικός προϋπολογισμός και Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) υπολογίζονται στο 10,89% των συνολικών κρατικών δαπανών, ενώ το 2008 ήταν 10,91%. Αντίστοιχα, σε σχέση με το ΑΕΠ, οι δαπάνες για την Παιδεία υπολογίζονται στο 3,069% για την επόμενη χρονιά, ενώ φέτος ήταν 3,087%.

Αυτή η μείωση των δαπανών για την Παιδεία στο σύνολο των δαπανών, αντιστοιχεί σε 45,5 εκ. ευρώ. Ανεξάρτητα, όμως, από νούμερα και ποσοστά, η πραγματικότητα είναι ότι μιλάμε για δαπάνες που υπολείπονται πάρα - πάρα πολύ από τις σύγχρονες ανάγκες.

Φτηνός λαϊκισμός και το σύστημα αλώβητο

Την «άμεση ενεργοποίηση του ταμείου Αλληλεγγύης - αρχικώς ατυχώς βαπτισθέν ως ταμείου φτώχειας - με αδιάλειπτη χρηματοδότηση» ζητά ο ΛΑ.Ο.Σ. Μάλιστα, «προτείνει, ως μία πηγή καθημερινής ενίσχυσης του εν λόγω χρησιμότατου ταμείου τη στρογγυλοποίηση όλων των διοδίων (Αττική οδός 2,70, εθνική οδός 2,80 κλπ.). Και το ποσόν της στρογγυλοποίησης να οδηγείται απευθείας στο ταμείο Αλληλεγγύης (...) Γλιτώνουμε ουρές και αναμονές που σπάνε τα νεύρα και ταυτοχρόνως συνδράμουμε τους κοινωνικά αδικημένους».

Τι να σχολιάσεις απ' αυτό; Τη λογική Φρειδερίκης, για «φιλόπτωχα ταμεία» και στήριξη «απόρων κορασίδων» - ασπιρίνες μπροστά στα δεινά που σπέρνει ο καπιταλισμός, αλλά μένει στο απυρόβλητο από το κόμμα του Καρατζαφέρη; Την αποδοχή ιδιωτικοποίησης (και) των εθνικών οδών, έργα και δρόμοι για τα οποία ο λαός έχει χρυσοπληρώσει δυο και τρεις φορές; Τις παραπέρα αυξήσεις που ζητά, οι εργαζόμενοι να στριμωχτούν κι άλλο μήπως κι εξοικονομηθούν μερικά ψίχουλα, ενώ τα μεγάλα κομμάτια της πίτας μένουν ατόφια να τα νέμονται οι μεγαλοκαρχαρίες; ΛΑ.Ο.Σ. είναι αυτός, για τη συντήρηση της εφαρμοζόμενης φιλομονοπωλιακής πολιτικής θα πασχίζει.

Το «πατριωτικό καθήκον»

Θα θυμόσαστε τις μεγαλοστομίες και του ίδιου του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή και του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκη, οι οποίοι δήλωσαν δημόσια ότι θεωρούν «πατριωτικό τους καθήκον» τη διάλυση και παράδοση της δημόσιας περιουσίας του ομίλου της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) στο ιδιωτικό κεφάλαιο.

Θα θυμόσαστε, επίσης, ότι κεντρικό επιχείρημα και της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ, όπως και των προηγούμενων κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, είναι ότι δεν μπορεί να παραμένει σε λειτουργία μια εταιρεία που διαρκώς «παράγει τεράστια ελλείμματα».

Εμείς εδώ θα σταθούμε μόνο σε μια λεπτομέρεια: Τα επίσημα στοιχεία από την ίδια την εταιρεία, που κατέθεσαν οι τεχνικοί της «Ολυμπιακής», αποδεικνύουν ότι τα τελευταία 3,5 χρόνια δαπανήθηκαν για την ενοικίαση πέντε αεροπλάνων κονδύλια που αντιστοιχούν στην αγορά 15 αεροπλάνων!

Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από την ίδια την εταιρεία και υπάρχουν και στο προσωπικό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του υπουργού, που επιτελεί το «πατριωτικό του καθήκον». Κάθε άλλο σχόλιο περιττεύει...

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Τα νησιά χωρίς βαπόρια

Τα νησιά σταδιακά αρχίζουν να βιώνουν την εγκατάλειψη και την απομόνωση. Οι εφοπλιστές έχουν θέσει το μισό ακτοπλοϊκό στόλο εκτός δρομολογίων, έδεσαν, δηλαδή, τα βαπόρια. Περίπου 2.000 ναυτεργάτες βρίσκονται στον αέρα, απλήρωτοι. Από αυτούς, άλλοι είναι πεταγμένοι στη στεριά και άλλοι εγκαταλειμμένοι μέσα στα πλοία και, μάλιστα, ορισμένοι χωρίς τροφή και νερό. Ακόμα και οι ναυτεργάτες που βρίσκονται στα πλοία, τα οποία προς το παρόν παραμένουν εν κινήσει, αντιμετωπίζουν τη σύνθλιψη των εργασιακών τους δικαιωμάτων, το κουρέλιασμα της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας Ακτοπλοΐας.

Την εικόνα που εμφανίζουν αυτήν την περίοδο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες δεν μπορούν να αποκρύψουν τα «μαγειρεμένα» στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που «δίνει» 18 αποδρομολογημένα πλοία. Κι αυτό όταν μεγάλα λιμάνια της χώρας, όπως του Πειραιά, του Λαυρίου, έχουν γεμίσει από ακινητοποιημένα πλοία. Την πραγματικότητα δεν μπορούν να συγκαλύψουν ούτε οι εργοδοτικοί κυβερνητικοί συνδικαλιστές της ΠΝΟ, που, για να ανοίξουν το δρόμο στα αφεντικά τους, μιλούν για «μεμονωμένα περιστατικά». Η κατάσταση που διαμορφώνεται στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι εφιαλτική για ναυτεργάτες, ταξιδιώτες και νησιώτες.

Η παράνομη ακινητοποίηση των πλοίων είναι μέρος της γενικευμένης επίθεσης των εφοπλιστών. Η πολιτική που ράβεται στα μέτρα τους διαχρονικά από τις κυβερνήσεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, αλλά και σε επίπεδο ΕΕ, τα «τρελά» προνόμια που τους έχουν προσφέρει μέχρι τώρα και οι «χοντρές» επιδοτήσεις που από το 2001 έως το 2008 έχουν φτάσει τα 226 εκατομμύρια ευρώ - και τώρα ετοιμάζεται «πακέτο» με άλλα περίπου 100 εκατ. ευρώ - τους έχουν ανοίξει την όρεξη και τα «θέλουν όλα». Επιδιώκουν να επιβάλουν πλέον ντε φάκτο την πλήρη εφαρμογή του Κανονισμού 3577/92 της ΕΕ, που έχουν προσυπογράψει και με τα δύο τους χέρια ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, αλλά και ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ. Η επιδίωξη των εφοπλιστών σημαίνει στην πράξη ότι 10μηνη επάνδρωση και 10μηνη δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων τέλος! Οι εφοπλιστές θα δρομολογούν τα πλοία τους όπου και όποτε τους συμφέρει, με ναυτεργάτες λίγους και «φτηνούς».

Η δράση του εφοπλιστικού κεφαλαίου στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αποδεικνύει με τρόπο αδιάψευστο ότι η εξυπηρέτηση των λαϊκών συμφερόντων είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με την πολιτική της ελευθερίας του κεφαλαίου, με την κερδοφορία των εφοπλιστών. Επιβεβαιώνει καθημερινά το ΚΚΕ και τα ταξικά ναυτεργατικά συνδικάτα ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες δεν μπορούν να είναι στα χέρια των εφοπλιστών. Το συμπέρασμα βγαίνει αβίαστα. Απέναντι στη συντονισμένη έφοδο εφοπλιστών, πολιτικών και συνδικαλιστικών τους εκπροσώπων, ναυτεργάτες, νησιώτες, συνολικά οι εργαζόμενοι πρέπει να προτάξουν τη δική τους συντονισμένη απάντηση, το δικό τους ενιαίο μέτωπο πάλης. Ικανό να ανακόψει την επίθεση και με προοπτική την ανατροπή της πολιτικής που εξυπηρετεί τα συμφέροντα των εφοπλιστών, με προοπτική τη Λαϊκή Εξουσία, τη Λαϊκή Οικονομία, που θα έχει τη δύναμη να πάρει τα πλοία από τα χέρια των εφοπλιστών, να διαμορφώσει τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με βάση τα λαϊκά συμφέροντα, με βάση τις ανάγκες αυτών που παράγουν τον πλούτο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ