ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 10 Φλεβάρη 2009
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ 400 ΩΡΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Κοροϊδία για την ειδική αγωγή και «μπίζνες» για τα πανεπιστήμια

Από τις κινητοποιήσεις ενάντια στο νόμο - κοροϊδία για την ειδική αγωγή
Από τις κινητοποιήσεις ενάντια στο νόμο - κοροϊδία για την ειδική αγωγή
Με 2.000 ευρώ κι ένα σεμινάριο 400 ωρών, είσαι έτοιμος να διδάξεις σε παιδιά με ειδικές ανάγκες...!

Τα σεμινάρια των 400 ωρών που προβλέπει ο πρόσφατος νόμος για την Ειδική Αγωγή, όχι μόνο «ξεφύτρωσαν σαν μανιτάρια» μόλις ψηφίστηκε ο νόμος, αλλά αποτέλεσαν και ένα νέο πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας για τα πανεπιστήμια! Θυμίζουμε ότι ο νόμος θέτει αυτά τα σεμινάρια ως ελάχιστη προϋπόθεση για την απασχόληση εκπαιδευτικών και ειδικού προσωπικού στα ειδικά σχολεία. Υποβαθμίζεται έτσι ακόμα περισσότερο η Ειδική Αγωγή, αφού ο ...οποιοσδήποτε, μετά από ένα πρόγραμμα 400 ωρών, θα μπορεί να «διαχειριστεί» την ευαίσθητη υπόθεση της μόρφωσης (και της διάπλασης της προσωπικότητας) των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Παράλληλα, πρόκειται για μια υποκατάσταση της ευθύνης του κράτους να παρέχει ολοκληρωμένη επιστημονική μόρφωση και να βγάζει εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής μέσα από πανεπιστημιακά Τμήματα.

Το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου, ανακοίνωσε πριν μερικές μέρες (27/1/2008 το ανάρτησε στην ιστοσελίδα του) ότι αναλαμβάνει τη διοργάνωση ενός τέτοιου σεμιναρίου, με κόστος για κάθε συμμετέχοντα ...2.000 ευρώ! Συγκεκριμένα, το σεμινάριο διοργανώνεται από το Διαπανεπιστημιακό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΔΠΜΣ) «Ψυχοπαιδαγωγική της ένταξης: Ενα σχολείο για όλους» και θα διαρκέσει από τον Οκτώβρη του 2009 έως το Μάη του 2010.

Αντίστοιχα σεμινάρια προκήρυξε και ο Συμβουλευτικός Σταθμός Ψυχολογικής Υποστήριξης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, έναντι 1.700 ευρώ για κάθε συμμετέχοντα. Το Πανεπιστήμιο Αθηνών έχει ήδη περάσει στο 2ο κύκλο τέτοιων σεμιναρίων μέσω της Μονάδας εφηβικής Υγείας της Παιδιατρικής Κλινικής του ιδρύματος και σε συνεργασία με το ΚΕΑΤ. Μάλιστα, το πανεπιστήμιο διοργανώνει τέτοια σεμινάρια όχι μόνο στην Αθήνα (όπου κοστίζουν 2.250 ευρώ!), αλλά και στο Κιλκίς (με κόστος 2.000 ευρώ)!

Επίσης, και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας φαίνεται να διοργανώνει ή να συνδιοργανώνει τέτοια σεμινάρια με άλλους φορείς (το κύρος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας επικαλείται σε σχετικό σεμινάριο που διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Φυσικών!). Ειδικά για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, σημειώνουμε ότι στους κόλπους του λειτουργεί το μοναδικό πανεπιστημιακό Τμήμα για εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, οι απόφοιτοι του οποίου όμως δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και διορισμού τους στην εκπαίδευση με βάση το αντικείμενο σπουδών τους... σε αντίθεση με όσους αποφοιτούν από τα σεμινάρια των 400 ωρών! Ουσιαστικά, είναι σα να υποδεικνύεται στους αποφοίτους του συγκεκριμένου Τμήματος στο Βόλο, αφού πάρουν πτυχίο να περάσουν κι από ένα σεμινάριο (με το ανάλογο κόστος), μαζί με εκπαιδευτικούς και αποφοίτους άλλων άσχετων ειδικοτήτων, για να αποκτήσουν δικαίωμα να δουλέψουν πάνω σε αυτό που έχουν σπουδάσει (δηλαδή πλήρης αποσύνδεση πτυχίου - επαγγέλματος).

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Οι γονείς καλούνται να «πληρώσουν τα σπασμένα»

Να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη και να αναλάβουν τις ευθύνες του υπουργείου Παιδείας καλούνται και επίσημα πλέον οι γονείς. Ενα νέο κρούσμα υπονόμευσης του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης καταγγέλλει η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Μαθητών Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής, όπου σύλλογος γονέων καλείται να «πληρώσει το μάρμαρο» για λειτουργικές ανάγκες και μάλιστα αυτή η αφαίμαξη παρουσιάζεται και ως υποχρέωση των γονιών.

Συγκεκριμένα, από τη Διεύθυνση του 11ου Δημοτικού Σχολείου Αχαρνών έφτασαν στο σύλλογο γονέων του σχολείου έγγραφα με τα οποία ζητείται από το σύλλογο να βάλει ακόμη πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για: «Την καθαριότητα των χώρων και την υγιεινή των μαθητών», «να υπάρχει τραπεζοκόμος για να γίνεται σωστά η επίβλεψη και η διατροφή των μαθητών», «την επισκευή ή αντικατάσταση της μεγαφωνικής και επισκευή των εξωτερικών ηχείων γιατί δε λειτουργούν», «την προμήθεια 2 επιδοσκόπιων, 2 φορητών υπολογιστών με βιντεοπροβολείς, 1 υπολογιστή για την προετοιμασία και το έργο των εκπαιδευτικών, DVD με διδακτικό περιεχόμενο, 3 οθόνες προβολής»...

Μάλιστα σε μια από τις επιστολές επισημαίνεται προς τους γονείς ότι «θεωρούμε δεδομένη τη συνεργασία σας, αυτός άλλωστε είναι και ο σκοπός της ύπαρξης του Συλλόγου»... Σκοπός του Συλλόγου Γονέων, όμως, δεν είναι να αναλάβει τις ευθύνες του υπουργείου Παιδείας, αλλά να εξασφαλίσει τη συμμετοχή των γονιών στις διαδικασίες της δημόσιας εκπαίδευσης για σωστή μόρφωση και διαπαιδαγώγηση των παιδιών, τη συνεχή διεκδίκηση για απόλυτη κάλυψη από το κράτος των αναγκαίων κάθε φορά οικονομικών αναγκών για πλήρη εφαρμογή της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης και τη σταδιακά ολοκληρωτική κατάργηση της παραπαιδείας.

«Οι γονείς δεν προλαβαίνουν να φροντίσουν την οικογένειά τους και οι Σύλλογοι Γονέων δεν έχουν σκοπό να αναλάβουν και τις ευθύνες του υπουργείου Παιδείας. Δυστυχώς επιβεβαιώνονται περίτρανα οι εκτιμήσεις του κινήματος των γονέων για συνειδητή και σχεδιασμένη υποβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης και προσπάθεια μεταβίβασης της ευθύνης του κόστους από το κράτος στους γονείς. Οταν ιδρύονται ολοήμερα σχολεία χωρίς μέριμνα για τραπεζοκόμους, η καθαριότητα γίνεται με συμβάσεις έργου μετά το τέλος των μαθημάτων και η μεταφορά των μαθητών με πούλμαν χωρίς την παρουσία συνοδού, όλα τα παραπάνω είναι απλά λογική συνέπεια και ο συγκεκριμένος διευθυντής υλοποιεί το πνεύμα της εποχής που θέλει οι ευθύνες να μετατοπίζονται από πάνω προς τα κάτω», υπογραμμίζει σε επιστολή της προς το υπουργείο Παιδείας η Ομοσπονδία Γονέων Ανατολικής Αττικής. Και αναφέρει ότι το συγκεκριμένο σχολείο, αλλά και τα υπόλοιπα σχολεία της Ανατολικής Αττικής έχουν ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν άμεσα. Στην περιοχή τα κενά ξεπερνούν τα 86 και η Ομοσπονδία απαιτεί την άμεση κάλυψη όλων των θέσεων με μόνιμους εκπαιδευτικούς.

Η Ομοσπονδία ρωτάει το υπουργείο Παιδείας: Ποιος ευθύνεται που το 11ο Δημοτικό Σχολείο - και δεν είναι το μόνο - στερείται τα αναγκαία για τη λειτουργία του (στην καθαριότητα, στη σίτιση των μαθητών, στην υλικοτεχνική υποδομή); Με ποιον νόμο ή υπουργική απόφαση καλύπτεται η συγκεκριμένη ενέργεια της Διεύθυνσης του 11ου Δημοτικού Αχαρνών; Είναι ενήμερος ο διευθυντής Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αν. Αττικής; Τι μέτρα θα ληφθούν; Τι θα κάνετε για να εξασφαλίσετε σε όλα τα σχολεία τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να κάνουν τη δουλειά τους; Ποιες ενέργειες θα κάνετε για να αποκαταστήσετε το σεβασμό στο θεσμικό ρόλο του Συλλόγου Γονέων, όχι μόνο στο συγκεκριμένο σχολείο, αλλά σε όλα τα σχολεία της χώρας;

ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ
Σχολείο για ελεύθερες συνειδήσεις

Με αφορμή τα πρόσφατα περιστατικά βιντεοσκόπησης σκηνών της σχολικής ζωής από μαθητές με τη χρήση κινητού τηλεφώνου και ανάρτησής τους στο διαδίκτυο, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Λάρισας επισημαίνει ότι «η απομόνωση αυτών των γεγονότων από τις αιτίες που τα γεννούν μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένες εκτιμήσεις και σε παρερμηνεία του παιδαγωγικού ρόλου του σχολείου και των εκπαιδευτικών».

«Το σχολείο ως ιδεολογικός μηχανισμός του κράτους αναπαράγει πρότυπα και "αξίες" μιας κοινωνίας που το ίδιο το κράτος θέλει να διαμορφώσει. Η παρακολούθηση και των πιο προσωπικών δεδομένων έγινε για κράτος και εργοδοσία, ο δικός τους κώδικας "αξιών" στους χώρους εργασίας. Από τα γνωστά ριάλιτι και μέχρι σήμερα εφαρμόζουν μια καλοστημένη επιχείρηση χειραγώγησης συνειδήσεων. Στόχος του να παρουσιάσουν όλα αυτά σαν τη "νέα εποχή". Εργασία, ψυχαγωγία, συνείδηση, όλα υπό έλεγχο, όλα υπό στενή παρακολούθηση. Μέσα σ' αυτό το διαμορφωμένο ασφυκτικό πλέγμα, το σχολείο έρχεται να αναπαράγει και το ίδιο ανάλογες συμπεριφορές», υπογραμμίζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών.

«Οι πραγματικοί υπεύθυνοι, συνεχίζεται, είναι αυτοί που καλλιεργούν αυτά τα "πρότυπα". Το σημερινό επιλεκτικό σχολείο με την εντατικοποίηση των σπουδών και το ψυχοφθόρο εξεταστικό σύστημα συνθλίβει και απωθεί τους μαθητές. Είναι αφυδατωμένο από αξίες και οράματα που θα 'πρεπε να μεταδίδει στα παιδιά, που ψάχνουν νόημα και τρόπο ζωής. Ενα σχολείο που δεν έχει κατεύθυνση να αντισταθεί, αλλά να γίνει ένα με την "αγοραία" πραγματικότητα με τα κελεύσματα και τις ανάγκες της» και τονίζει την ανάγκη διαμόρφωσης, σ' αυτές τις συνθήκες σήψης, όρων ανατροπής αυτού του σκηνικού. Και καταλήγει: «Το ζητούμενο είναι ένα σχολείο που θα ελκύει και θα διαμορφώνει ελεύθερες συνειδήσεις και αγωνιστική στάση ζωής. Γι' αυτό πρέπει να αλλάξει εντελώς το σημερινό χαρακτήρα, τη δομή και την αποστολή του. Οταν στη σχολική ζωή, ο πολιτισμός θα αποτελέσει το βασικό πρόταγμα μαζί με την ουσιαστική μόρφωση, τότε και οι μαθητές θα είναι σε θέση να απορρίπτουν το ευτελές, το ανώριμο και το ανούσιο».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ