ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 23 Μάη 2000
Σελ. /48
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΧΤΩΜΙΣΙ ΜΗΝΕΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ
Ακόμη το ΥΠΕΧΩΔΕ αναζητά τους φακέλους κτιρίων που κατέρρευσαν!

Εχουν βρεθεί μόνο για τα 16 από τα 26 κτίρια. Και βέβαια, οι υπεύθυνοι για τις ζωές που χάθηκαν παραμένουν ατιμώρητοι

Οχτώμισι μήνες ακριβώς μετά τον καταστροφικό σεισμό, που σημειώθηκε στην Αθήνα στις 7 του Σεπτέμβρη 1999, και ακόμη οι συγγενείς των 154 θυμάτων περιμένουν μάταια τη δίωξη των υπευθύνων... Η αρμόδια επιτροπή διερεύνησης των αιτίων της κατάρρευσης, που συστάθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ, ακόμη δεν έχει βγάλει τα πορίσματά της. Και το χειρότερο; Ακόμη αναζητάται μεγάλο μέρος των πολεοδομικών φακέλων για αρκετά από τα κτίρια αυτά! Κατόπιν αυτών, επόμενο είναι οι αρμόδιοι εισαγγελείς να μην έχουν τα πλήρη στοιχεία και να μην μπορούν να προχωρήσουν σε διώξεις...

Το ίδιο το ΥΠΕΧΩΔΕ, προσπαθώντας ουσιαστικά χτες να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, σε ανακοίνωσή του παραδέχεται:

  • Από τα 26 κτίρια στα οποία υπήρξαν θύματα μόνο για τα 16 έχει ολοκληρωθεί η έρευνα των φακέλων των οικοδομικών αδειών, καθώς και αδειών προσθηκών ή φακέλων αυθαιρέτου (αν υπάρχουν) και έχουν αποσταλεί στον εισαγγελέα.
  • Σε 7 κτίρια δεν έχουν βρεθεί οι πλήρεις φάκελοι και παρουσιάζονται έτσι σημαντικές ελλείψεις.
  • Σε 3 κτίρια δεν έχουν βρεθεί ακόμη στοιχεία των φακέλων.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠΕΧΩΔΕ, πλήρεις φάκελοι έχουν βρεθεί για τα εξής κτίρια: Γκιώνας 4 (Μεταμόρφωση), Ναρκίσσου 40 και Δεκελείας (Μενίδι), Πύλου και Αχαΐας(Κηφισιά) , εργοστάσιο ΠΡΟΚΟΣ ΑΕ, εργοστάσιο ΦΟΥΡΛΗ, εργοστάσιο ΦΑΡΑΝ, Αριστοτέλους 140 (Μενίδι), Δέδε και Δαμασκού(Μενίδι), Κασσανδρή 60(Μενίδι), Τατοΐου 368Β (Μενίδι), εργοστάσιο ΦΙΑΛΟΠΛΑΣΤ ΕΠΕ,Χρυσολωρά 21 και Ψυχάρη(Μεταμόρφωση), Τατοΐου 1 (Μενίδι), εργοστάσιο ΡΙΚΟΜΕΞ,Πίνδου 71 και Γ. Παπανδρέου (Ν. Φιλαδέλφεια), Καραολή - Δημητρίου και Σπάρτης(Παλατιανή), Σκαλκώτα και Βιζυηνού (Α. Λιοσίων), Τατοΐου 372 (Μενίδι), Σαρωνικού 23 (Α. Λιόσια).

Πού υπάρχουν ελλείψεις

Σημαντικές ελλείψεις υπάρχουν για τα εξής κτίρια: Οδός Μενεξέδων (Κηφισιά), εργοστάσιο ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ, Μεγάλου Αλεξάνδρου και Αγ. Τριάδος (Μενίδι), Σουλίου 173 (Μενίδι), Τατοΐου 131-133 και Κω (Μεταμόρφωση), 3η πάροδος Δεκελείας 100 (Μενίδι), εργοστάσιο ΒΙΟΚΥΤ ΕΠΕ,Αγ. Σαράντα και Ρόδου (Ν. Ερυθραία) καιΣουλίου και Μητρομάρα (Μενίδι).

Δεν έχει βρεθεί ακόμη κανένα στοιχείο των φακέλων στα εξής κτίρια: Μεγαλουπόλεως 26 (Κηφισιά) με χρόνο ανέγερσης το 1979 και αριθμό οικοδομικής άδειας 7399/79. Παπαφλέσσα και Ηρώων Πολυτεχνείου(Μενίδι) τετραώροφο κτίριο του 1980 και με αριθμό αδείας 1237/80. Στρατηγού Σύρμα 16 και Παναγούλη (Ανω Λιόσια). Αναζητούνται οι άδειες τριών κτιρίων στη Στρ. Σύρμα 12, 14, και 16μ αφού το ένα κτίριο συμπαρέσυρε το άλλο και υπήρξαν ανθρώπινα θύματα στο κτίριο Στρ. Σύρμα 16.

Να σημειώσουμε επίσης ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ, σε μια εμφανή προσπάθεια να μειώσει τις έντονες αντιδράσεις των συγγενών των θυμάτων, προσθέτει: «Η έρευνα των φακέλων γίνεται ανάμεσα σε 70.000 περίπου φακέλους οικοδομικών αδειών και φακέλων αυθαιρέτων της περιόδου 1972 έως και 1978, που υπήρχαν αταξινόμητοι στα αρχεία της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής. Το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει χρηματοδοτήσει εργασίες καταγραφής και ταξινόμησης των φακέλων αυτών (Δαπάνη μέχρι σήμερα 40.000.000 δρχ.) και μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 70% των υπαρχόντων φακέλων, όπου και βρέθηκαν οι περισσότεροι. Οι εργασίες καταγραφής και ταξινόμησης συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς».

Παρά τους υποτιθέμενους «εντατικούς ρυθμούς» όμως, γεγονός παραμένει ότι οι συγγενείς των θυμάτων ακόμη περιμένουν...

Αγανάκτηση για την ατιμωρησία των ενόχων

Εκδικάστηκε χτες η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά δύο εργολάβων, που κατέθεσαν 24 ένοικοι πολυκατοικίας στη Μεταμόρφωση, όπου έχασαν τη ζωή τους 16 άτομα, μεταξύ των οποίων 5 παιδιά

Πόνος και αγανάκτηση χτες στα δικαστήρια της πρώην Σχολής Ευελπίδων, από τους 24 ενοίκους της πολυκατοικίας της οδού Ψυχάρη 21 στη Μεταμόρφωση, που κατέρρευσε στο σεισμό της 7ης Σεπτέμβρη, οδηγώντας στο θάνατο 16 αγαπημένα τους πρόσωπα, μεταξύ των οποίων και πέντε παιδιά. Πόνος για τον ξαφνικό και άδικο χαμό των ανθρώπων τους και αγανάκτηση, γιατί μέχρι σήμερα δεν έχουν αποδοθεί ευθύνες σε κανένα. Η πολυκατοικία είχε χτιστεί με βάση τον αντισεισμικό κανονισμό του 1959, ενώ από την αρχή παρουσίαζε τεράστιες ελλείψεις και κακοτεχνίες. Μπόρεσε και άντεξε στο σεισμό του 1981. Οχι, όμως, και του 1999.

Οι συγγενείς των θυμάτων, ένοικοι και οι ίδιοι που σώθηκαν κατά τύχη, προσέφυγαν στο Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας, ζητώντας τη συντηρητική κατάσχεση της κινητής και ακίνητης περιουσίας των εργολάβων Αναστάσιου Κανελλόπουλου και Βασιλείου Γιαννόπουλου, καθώς και των συζύγων τους Αγγελικής και Πολυξένης, αντίστοιχα (που τους είχαν πουλήσει τα διαμερίσματα), μέχρι του ποσού των 3 δισ. δρχ. Η αίτηση εκδικάστηκε χτες σε φορτισμένη ατμόσφαιρα, καθώς οι εργολάβοι αποποιήθηκαν των ευθυνών τους, μεταθέτοντάς τες στον πολιτικό μηχανικό Δημ. Καρυάδη και σε κάποιο τρίτο εργολάβο, τον Γ. Καλογερόπουλο.

Ως μάρτυρας των συγγενών, κατέθεσε ο μηχανολόγος μηχανικός Χρήστος Κουτσουμπής, ο οποίος ήταν αποκαλυπτικός ως προς τα εγκληματικά κατασκευαστικά λάθη της μοιραίας πολυκατοικίας. «Υπήρχαν - είπε - δοκάρια, σε άλλα τους σημεία ανθεκτικά και σε άλλα όχι. Τσέρκια πολύ λεπτά. Πολλές κακοτεχνίες. Το τσιμέντο ήταν αδόμητο και ανομοιόμορφα δομημένο. Στις πλάκες είχε μπει πολλή άμμος και χαλίκι και καθόλου τσιμέντο»!

Από την πλευρά των δύο εργολάβων, εξετάστηκε ως μάρτυρας ο αρχιτέκτων μηχανικός Γιώργος Παπαθωμάς. Υποστήριξε ότι δεν ευθύνονται για τις κακοτεχνίες. Για τον Β. Γιαννόπουλο και τη σύζυγό του, ανέφερε ειδικότερα ότι δε φέρουν καμιά ευθύνη, γιατί ο πρώτος δεν είχε σχέση με την κατασκευή και η δεύτερη ήταν απλή οικοπεδούχος. Κατέθεσε, επίσης, ο Αριστ. Καλογερόπουλος, αδελφός του τρίτου εργολάβου, εναντίον του οποίου στρέφονται οι εργολάβοι Κανελλόπουλος και Γιαννόπουλος. «Ο αδελφός μου - είπε - έφτιαξε το ξυλότυπο της οικοδομής και έριξε το μπετόν, βάσει των οδηγιών που του έδωσαν οι Α. Κανελλόπουλος και Δ. Καρυάδης. Τον Γιαννόπουλο δεν τον γνώριζε».

Το δικαστήριο επιφυλάχτηκε να εκδώσει την απόφασή του. Μέχρι τότε ισχύει η προσωρινή διαταγή, που απαγορεύει κάθε νομική μεταβολή στην κατάσταση της περιουσίας των εργολάβων. Οι συγγενείς των 16 νεκρών ξέσπασαν μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες, καταγγέλλοντας ότι τους στέλνουν «από τον Αννα στον Καϊάφα, από τον εργολάβο στον μηχανικό και το αντίθετο» και άκρη δε βρίσκουν μέχρι σήμερα στο ζήτημα των ευθυνών. Ο πόνος τους ήταν τόσος, που τα έβαλαν και με τον συνήγορο της άλλης πλευράς, Δ. Πουλαντζά: «Πώς μπορείτε και υπηρετείτε αυτούς τους ανθρώπους, που συνεχίζουν να πουλούν ομαδικούς τάφους;». Ο δικός τους συνήγορος Σ. Κεχαγιόγλου σημείωσε την καθυστέρηση που υπάρχει στην έκδοση του πορίσματος από τις υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να καθυστερεί και η ποινική διαδικασία, η οποία εκκρεμεί στη 16η τακτική ανακρίτρια.

Οικονομικά συμφέροντα εξυπηρετεί η αυτονόμηση της ΕΡΓΟΣΕ

Να βάλει τέλος στα σενάρια για την αυτονόμηση της ΕΡΓΟΣΕ από τον ΟΣΕ και να δώσει λύσεις στα προβλήματα δυσλειτουργίας της εταιρίας, ζητά από την κυβέρνηση το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ).

Οπως καταγγέλλουν, με ανακοίνωσή τους, οι εκπρόσωποι της ομοσπονδίας, η αυτονόμηση της ΕΡΓΟΣΕ από τον ΟΣΕ εξυπηρετεί μόνο τα οικονομικά συμφέροντα, που θέλουν ανεξέλεγκτα να καρπωθούν τα κονδύλια που διατίθενται από το Γ` Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης για τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου, τα οποία ανέρχονται σε 1,25 τρισεκατομμύρια δραχμές.

Αναφορικά με τα προβλήματα δυσλειτουργίας της ΕΡΓΟΣΕ, στην ανακοίνωση της ΠΟΣ υπογραμμίζεται ότι «τα πραγματικά προβλήματα της ΕΡΓΟΣΕ οφείλονται στην κακή οργάνωση και σε αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα» και προστίθεται ότι οι σιδηροδρομικοί ζητούν να παραμείνει η ΕΡΓΟΣΕ θυγατρική του ΟΣΕ, ενώ δε θα επιτρέψουν ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρόμου να γίνει πεδίο αντιπαράθεσης οικονομικών συμφερόντων, με θύμα το σιδηρόδρομο.

Σημειώνεται ότι στην ΕΡΓΟΣΕ έχει ανατεθεί η διαχείριση 1,25 τρισ. δραχμών για την εκτέλεση όλων των σιδηροδρομικών έργων.

Στο μεταξύ, απευθείας ανάθεση «μυρίζει» η εντολή του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελή προς τη διοίκηση του ΟΣΕ να ακυρώσει το διαγωνισμό για την ανάδειξη χρηματοοικονομικού συμβούλου για τον προαστιακό σιδηρόδρομο. Ως ανεπίσημη πληροφορία για την υπουργική εντολή, κύκλοι του υπουργείου ανέφεραν ότι δεν είναι πλέον απαραίτητη η ανάδειξη συμβούλου και ότι μπορεί το έργο να ανατεθεί στην ΕΡΓΟΣΕ. Αν αυτό συνδυαστεί με τις μεθοδεύσεις αυτονόμησης της ΕΡΓΟΣΕ που καταγγέλλει η ΠΟΣ, εύκολα συνάγεται το συμπέρασμα ότι η ΕΡΓΟΣΕ θα γίνει το εφαλτήριο για την απευθείας ανάθεση του έργου.

ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΔΙΚΤΥΟΥ ΟΤΕ
Απαράδεκτες συνθήκες εργασίας

Τις απαράδεκτες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας που επικρατούν στο Εθνικό Κέντρο Διαχείρισης Δικτύου του ΟΤΕ - μια από τις πιο σύγχρονες και νευραλγικής σημασίας υπηρεσία του Οργανισμού - και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στο χώρο αυτό, φέρνουν στη Βουλή με Ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος και Λιάνα Κανέλλη.

Οπως υπογραμμίζουν οι δύο βουλευτές, η οξύτητα του προβλήματος επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι στο συγκεκριμένο χώρο υπήρξαν κρούσματα λιποθυμιών εργαζομένων. Οι εργαζόμενοι από την ημέρα που εγκαταστάθηκαν στο Κέντρο Διαχείρισης - πριν 14 μήνες - με συνεχή υπομνήματα προς την υπηρεσία διαμαρτύρονται και ζητούν να παρθούν μέτρα για την προστασία της υγείας τους, για σειρά προβλημάτων, όπως κακός φωτισμός, εξαερισμός και κλιματισμός του χώρου που δημιουργεί δυσφορία, κόπωση, αναπνευστικά και αλλεργικά προβλήματα.

Ζητούν να γίνουν μετρήσεις για να διαπιστωθεί αν βρίσκεται σε αποδεκτά όρια η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που δέχονται (λειτουργεί προσθετικά στον οργανισμό), από το γεγονός ότι στο χώρο υπάρχουν 100 περίπου οθόνες 17-20 ιντσών, δεκάδες video walls με 162 καθοδικούς σωλήνες, χωρίς μέχρι σήμερα να υπάρχει ανταπόκριση από την υπηρεσία.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ σημειώνουν ότι για το Εθνικό Κέντρο Διαχείρισης Δικτύου δαπανώνται δισεκατομμύρια για διάφορες εφαρμογές, αλλά αυτές παραμένουν αναξιοποίητες εξαιτίας του ότι οι εργαζόμενοι αρνούνται να δουλέψουν εκεί λόγω των συνθηκών που επικρατούν, με αποτέλεσμα να μην καλύπτονται 80 κενές θέσεις.

Απευθυνόμενοι στον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών ζητούν να μάθουν τι μέτρα προτίθεται να πάρει προκειμένου:

- Στο συγκεκριμένο χώρο να δημιουργηθούν συνθήκες που να προσεγγίζουν όσο είναι δυνατόν το φυσικό περιβάλλον, για ν' αποφευχθούν ανεπανόρθωτες βλάβες στην υγεία των εργαζομένων.

- Να καλυφθούν οι κενές θέσεις εργασίας

- Να μελετηθεί ειδικό ωράριο (διαλείμματα κλπ.) ώστε να μειωθούν οι αρνητικές επιπτώσεις πάνω στην υγεία των εργαζομένων



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ