ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 3 Ιούνη 2000
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ
Πολιτική υποβάθμισης από την κυβέρνηση

Με αντιπροσωπεία του ΚΚΕ συναντήθηκαν απόφοιτοι βιβλιοθηκονομίας των ΤΕΙ

Συνάντηση με αντιπροσωπεία του ΚΚΕ είχαν χθες απόφοιτοι του Τμήματος Βιβλιοθηκονομίας των ΤΕΙ που δουλεύουν σε σχολικές βιβλιοθήκες. Από την πλευρά του ΚΚΕ, τους νέους βιβλιοθηκονόμους δέχτηκαν και συζήτησαν μαζί τους η Ελένη Μηλιαρονικολάκη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνη του Τμήματος Παιδείας και ο Λάζαρος Σορόπουλος, μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ.

Οι βιβλιοθηκονόμοι που δουλεύουν στις σχολικές βιβλιοθήκες είναι 49 στον αριθμό, μια και τόσες είναι οι βιβλιοθήκες που στήνονται, ενώ άλλες 500 υπάρχουν στα χαρτιά, αλλά ουσιαστικά είναι ακόμα ανοργάνωτες. Οι 49 βιβλιοθηκονόμοι προσλήφθηκαν σ' αυτές με το πρόγραμμα χρηματοδότησης ΕΠΕΑΕΚ, με σύμβαση έργου που λήγει μέσα στο 2000. Ουσιαστικά, αυτοί κάνουν όλη τη «δύσκολη» δουλιά της οργάνωσης των βιβλιοθηκών, αλλά δε θα απασχοληθούν σ' αυτές και στη συνέχεια για να τις λειτουργήσουν. Η κυβέρνηση διοργανώνει σεμινάρια για να βάλει καθηγητές να λειτουργούν τις σχολικές βιβλιοθήκες, καθηγητές που θα «περισσέψουν» από τις συγχωνεύσεις σχολείων, κι όχι να προσλάβει τους βιβλιοθηκονόμους που είναι οι ειδικοί γι' αυτήν τη δουλιά. Ομως, ο ρόλος του εκπαιδευτικού και η σχέση του με τη σχολική βιβλιοθήκη είναι και πρέπει να είναι διαφορετικός και όχι ρόλος βιβλιοθηκονόμου.

Μ' αυτήν την τακτική υποβάθμισης από την πλευρά της κυβέρνησης των σχολικών βιβλιοθηκών, κανένας δεν εγγυάται, αν αυτές θα λειτουργήσουν κανονικά ή αν θα ακολουθήσουν την τύχη πολλών άλλων βιβλιοθηκών, που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν το κοινό λόγω κακής λειτουργίας.

Παρουσιάζοντας την παραπάνω κατάσταση με τα προβλήματα που αυτή συνεπάγεται, για το εργασιακό καθεστώς και την αβεβαιότητα του μέλλοντός τους, οι απόφοιτοι των ΤΕΙ βιβλιοθηκονομίας, που απασχολούνται στις σχολικές βιβλιοθήκες, ζητούν να συνεχίσουν να δουλεύουν σ' αυτές και να τις λειτουργήσουν. Γιατί αν οι βιβλιοθηκονόμοι δε λειτουργούν τις βιβλιοθήκες, τότε δεν έχει κανένα νόημα η ύπαρξη της ειδικότητάς τους και το αντίστοιχο τμήμα στα ΤΕΙ.

Η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ τόνισε ότι κυβέρνηση προωθεί την άμεση εμπλοκή και τον έλεγχο των σχολικών προγραμμάτων από τις μεγάλες εκδοτικές επιχειρήσεις και το κεφάλαιο, γενικότερα. Στην κατεύθυνση αυτή, έχει προχωρήσει στην κατάργηση του ΟΕΔΒ στην έκδοση και κυκλοφορία των βιβλίων και αναθέτει την επιλογή των βιβλίων στις σχολικές επιτροπές από το ελεύθερο εμπόριο. Το μέτρο αυτό οδηγεί ταυτόχρονα και στην κατάργηση των δωρεάν βιβλίων.

Σ' αυτή τη λογική, εκτιμάται ότι θα εντάξει και τις σχολικές βιβλιοθήκες, με μια προοπτική να πηγαίνει ο μαθητής να δανείζεται απ' αυτές τα σχολικά του βιβλία, που δε θα διανέμονται δωρεάν.

Η θέση του Κόμματος απέναντι στο πρόβλημα είναι ότι για να αποκτήσει ουσιαστικό ρόλο η σχολική βιβλιοθήκη χρειάζεται ένας άλλος τύπος σχολείου, που δε θα λειτουργεί ανταγωνιστικά όπως σήμερα. Απέναντι στο πρόβλημα των νέων βιβλιοθηκονόμων, η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ τόνισε ότι πρέπει να στελεχωθούν όλες οι σχολικές βιβλιοθήκες με βιβλιοθηκονόμους και δεσμεύτηκε να στηρίξει το αίτημα, κάνοντας σχετική Ερώτηση στη Βουλή, αλλά και με άλλους τρόπους.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Yπερασπίzει τα δικαιώματα των σπουδαστών

Με κατάθεση ψυχής, εκθέσεις βιβλίου, σκίτσου, αλλά και με τραγούδια, θέλησαν, εκτός από το να εκφράσουν τις καλλιτεχνικές τους ανησυχίες, να κάνουν ευρύτερα γνωστές στους σπουδαστές ιδιωτικών σχολών και όχι μόνο, τις θέσεις και τους τρόπους δράσης τους. Ολα αυτά στο 3ο Φεστιβάλ, που πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα, στην πλατεία Κλαυθμώνος, με πρωτοβουλία του Συλλόγου Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών (ΣΥΣΠΙΣ).

Αναφερόμενος στη δημιουργία του Συλλόγου, ο Νίκος Σφαντός, πρόεδρος του ΣΥΣΠΙΣ, υπογράμμισε ότι συγκροτήθηκε μέσα από τα προβλήματα που υπάρχουν στις ιδιωτικές σχολές. «Αναδείχτηκε η ανάγκη για συλλογική οργάνωση και δράση. Το κατά πόσο ο Σύλλογος θα πάρει σάρκα και οστά θα εξαρτηθεί από τη δουλιά του καθενός μας», κατέληξε.

Για τη νέα αύξηση, κατά 2,5%, στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολών, η Ελένη Τάση, αντιπρόεδρος του ΣΥΣΠΙΣ, τόνισε πως «οι σχολάρχες ήδη κερδίζουν πάρα πολλά λεφτά, αφού έχουν εξασφαλίσει πλήρη ελευθερία από το κράτος. Φέτος, για άλλη μια χρονιά, αυξάνονται τα ήδη υπέρογκα δίδακτρα, τη στιγμή που οι μισθοί των γονιών μας παραμένουν καθηλωμένοι». Και συνέχισε: «Ηδη ανάμεσα στους σπουδαστές υπάρχει αγανάκτηση, καθώς συνειδητοποιούν το πόσο ακριβά πληρώνεται η "δωρεάν" παιδεία και η θέληση για επαγγελματική διέξοδο. Ο Σύλλογος θα εντείνει τους αγώνες του, επιμένοντας στο αίτημα για πάγωμα των διδάκτρων».

Το ραντεβού ανανεώθηκε, με την υπόσχεση ο ΣΥΣΠΙΣ να είναι ακόμα πιο μαχητικός, ικανός να υπερασπίσει τα δικαιώματα των σπουδαστών.

«Φωτιές» ανάβει στα ΤΕΙ η απόφαση του ΣτΕ

Φωτιές ανάβει στο χώρο της Παιδείας η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), με την οποία κρίνεται παράνομο το Προεδρικό Διάταγμα του υπουργείου Παιδείας, που ορίζει χρόνο σπουδών για τις σχολές των ΤΕΙ μεγαλύτερο της τριετίας.

Η ίδια απόφαση του ΣτΕ κλείνει το δρόμο στο «τέχνασμα» του υπουργείου Παιδείας, το οποίο κατέθεσε εσπευσμένα τροπολογία και μεσούσης της προεκλογικής περιόδου, όπου στα λόγια αναβάθμισε τις σχολές των ΤΕΙ, αποσκοπώντας στο να «μπαλώσει» τα πράγματα και να δώσει μια προσωρινή λύση στα πρόβλημα της επαγγελματικής τεχνικής εκπαίδευσης. Το υπουργείο Παιδείας ήθελε και την «πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο». Δηλαδή, να καλοπιάσει τους σπουδαστές των ΤΕΙ, αλλά και να μην προξενήσει μεγάλες αντιδράσεις στις «παράλληλες σχολές» των ΑΕΙ.

Τελικά, αποδεικνύεται το σαθρό οικοδόμημα των ΤΕΙ, που έχει ως συνέπεια την ομηρία χιλιάδων σπουδαστών και την υποβάθμιση της γνώσης στο επίπεδο της κατάρτισης.

Στο ΣτΕ είχε προσφύγει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, ζητώντας την ακύρωση του 227/95 Προεδρικού Διατάγματος κατά το μέρος που ορίζει τη διάρκεια των σπουδών στα Τμήματα Ενεργειακής Τεχνικής Ορυχείων και Πληροφορικής της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των ΤΕΙ σε οκτώ εξάμηνα. Παρεμβάσεις υπέρ του Προεδρικού Διατάγματος είχαν κάνει τα ΤΕΙ Αθηνών, Λάρισας και Κοζάνης, καθώς και σύλλογοι σπουδαστών των ΤΕΙ.

Η Ολομέλεια του ΣτΕ, με την υπ' αριθμό 1958/2000 απόφαση, έκρινε ότι το Σύνταγμα κάνει σαφή διάκριση μεταξύ ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης και δεν μπορεί να καταστρατηγηθεί έμμεσα αυτός ο διαχωρισμός με την αλλαγή του προγράμματος ή του χρόνου σπουδών. Ειδικότερα, η απόφαση του ΣτΕ αναφέρει ότι «ο διαχωρισμός αυτός δεν μπορεί να ματαιωθεί ούτε αμέσως από τον κοινό νομοθέτη (δηλαδή με νόμο ή ΠΔ) με την εξίσωση των δύο σχημάτων, ούτε και να καταστρατηγηθεί εμμέσως με την παράταση του χρόνου σπουδών, πέραν της συνταγματικής οριζόμενης τριετίας και την ταυτόχρονη αλλοίωση του προγράμματος σπουδών, ώστε να μην παρέχεται σε αυτές η επιτασσόμενη από το Σύνταγμα επαγγελματική ή άλλη ειδική εκπαίδευση, αλλά εκπαίδευση προσομοιάζουσα προς την παρεχόμενη από τα ΑΕΙ».

Η ίδια απόφαση αναφέρεται και στην αποστολή των ΑΕΙ και ΤΕΙ, όπως προκύπτει από το άρθρο 16 του Συντάγματος. Η ανώτατη και η ανώτερη εκπαίδευση ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά διακρίνονται ως προς την αποστολή και την οργάνωση. Την τεχνολογική, αλλά και την επαγγελματική εκπαίδευση παρέχουν τα ΤΕΙ, που, σύμφωνα με το νόμο 1404/83, αποτελούν τη συνέχεια των ΚΑΤΕΕ.

Πάντως, παρά τις επισημάνσεις του ΣτΕ από το 1995 για την αντισυνταγματικότητα Προεδρικών Διαταγμάτων, το υπουργείο Παιδείας δημιουργούσε φρούδες ελπίδες στους σπουδαστές, υποστηρίζοντας ότι αυτά τα θέματα θα λυθούν με την κοινοτική οδηγία 89/48/ΕΟΚ, η οποία, όμως, ισοπεδώνει όλα τα πτυχία, χωρίς να αφορά μόνο τα ΤΕΙ.

«Να απαντήσουμε στη νέα επίθεση»

Στο Β' Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά οδηγούνται τη Δευτέρα οι 10 από τους 19 μαθητές του σχολικού συγκροτήματος ΣΚΥΠ

Για φθορές που προκλήθηκαν στο σχολείο τους από άτομα αγνώστου ταυτότητας το Δεκέμβρη του 1998, όταν αυτό τελούσε υπό κατάληψη, κατηγορούνται 19 μαθητές από την ΤΕΣ, 1η ΤΕΕ και 5η ΤΕΕ Πειραιά (σχολικό συγκρότημα ΣΚΥΠ) και σέρνονται κατά τη διάρκεια των εξετάσεων στα δικαστήρια. Ετσι, τη Δευτέρα παραπέμπονται στο Β' Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά οι 10 ενήλικοι μαθητές από το σχολικό συγκρότημα (από τους 19), ενώ οι 9 ανήλικοι θα δικαστούν στις 22 του Ιούνη.

Σε συγκέντρωση έξω από το Δικαστικό Μέγαρο τη Δευτέρα στις 9 το πρωί, καλεί η ΕΛΜΕ Πειραιά, ενώ τη συμπαράστασή τους έχουν εκφράσει μαθητές, γονείς και εργαζόμενοι του Πειραιά.

Τη συμπαράστασή τους στους διωκόμενους μαθητές εκφράζουν και μαθητές. Συγκεκριμένα, έχουν υπογράψει σχετικό κείμενο μαθητές 5μελών και 15μελών από «Ιωννίδειο», 1ο και 2ο ΕΛ Περάματος, 3ο ΕΛ Αμφιάλης, 2ο Γυμνάσιο Περάματος, από 5μελή και το 15μελές του 6ου Γυμνασίου Κοκκινιάς, από 5μελή του 3ου και 4ου ΕΛ Κοκκινιάς.

Κάλεσμα προς μαθητές, γονείς, καθηγητές, εργαζόμενους απευθύνει το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Πειραιά, ώστε όλοι μαζί να απαντήσουν στη νέα επίθεση κατά του μαθητικού κινήματος.

Την αυταρχική συμπεριφορά της κυβέρνησης που στήνει μαθητοδικεία, καταγγέλλει η Επιτροπή Σωματείων Πειραιά, ενώ η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Νομαρχίας Πειραιά και Ενώσεις Γονέων Νομαρχίας Πειραιά, δηλώνουν με ανακοίνωσή τους την αλληλεγγύη και συμπαράστασή τους.

Υπενθυμίζεται ότι τη δίωξη άσκησε ο εισαγγελέας Αριστείδης Φραγκιαδάκης, ενώ την όλη διαδικασία ξεκίνησε ο διευθυντής του σχολείου Κων/νος Μαρκέζες.

  • Κάλυψη στη φασιστικής έμπνευσης πράξη νομοθετικού περιεχομένου παρείχε χτες ο υπουργός Δικαιοσύνης σε συνάντησή του με το ΔΣ της ΟΛΜΕ. Ο υπουργός, όπως και η κυβέρνηση που προώθησε την πράξη νομοθετικού περιεχομένου, φάνηκε ούτε λίγο ούτε πολύ να εξισώνει το μαζικό κίνημα με οποιαδήποτε ατομική πράξη φθορών σε σχολείο.
Αγαπητέ θείε...

Διαστάσεις ευτράπελων καταστάσεων προσλαμβάνει το θέμα της Εκθεσης της Γ` Λυκείου με τους μαθητές που οδηγήθηκαν στο να υπογράψουν με τα πραγματικά τους στοιχεία - πράγμα που αντίκειται στο αδιάβλητο της εξέτασης - την επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας, αφού δεν είχε προβλεφτεί έγκαιρα η αποφυγή ενός τέτοιου ενδεχομένου. Ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς χτες είχε κυκλοφορήσει, εν είδει ανεκδότου, περιστατικό, σύμφωνα με το οποίο μαθητής με το επώνυμο Ευθυμίου ξεκίνησε την επιστολή με την προσφώνηση «αγαπητέ θείε»!!!

Είναι και αυτό άλλη μια απόδειξη της προχειρότητας της οργάνωσης των εξετάσεων, που εξελίσσεται, όμως, σε παγίδα για τους μαθητές.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ