ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 17 Ιούνη 2000
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΟ «SLOPS»
Θυσία στο βωμό του κέρδους!

Νεκρός βρέθηκε ο 25χρονος Βλ. Βλασόπουλος. Επιβαρυμένο το «παρελθόν» του πλοίου με καταγγελίες για εργασίες χωρίς μέτρα ασφάλειας. Καταγγέλλουν τα σωματεία εργαζομένων εργοδοσία και κυβέρνηση

Κομματιασμένος πάνω στο κατάστρωμα του πλοίου «SLOPS 1» βρέθηκε χτες το πρωί από τους συναδέλφους του ο καθαριστής Βλάσης Βλασόπουλος, μόλις 25 χρόνων, που βρήκε φριχτό θάνατο όταν το βράδυ της Πέμπτης προκλήθηκε έκρηξη, που συγκλόνισε τη Σαλαμίνα και το Πέραμα, στο δεξαμενόπλοιο - διαχωριστήρα αποβλήτων πετρελαίου «SLOPS» ! Ο άτυχος καθαριστής βρισκόταν ακριβώς πάνω στο σημείο του πλοίου όπου έγινε η έκρηξη, με αποτέλεσμα να εκσφενδονιστεί μέτρα μακριά και να προσγειωθεί στο διπλανό πλοίο, το οποίο καιγόταν και χτες! Η ασύδοτη και εγκληματική δράση των εταιριών που δραστηριοποιούνται στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και η κάλυψη αυτών από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας έστειλε στον τάφο ακόμα έναν εργάτη που πάλευε για το μεροκάματο! Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εργασίες στο πλοίο γίνονταν βράδυ και ότι η υποδομή εργασιών στον τόπο της έκρηξης είναι ανύπαρκτη. Ειδικά στο συγκεκριμένο πλοίο, έχει στο παρελθόν διαπιστωθεί εργασία άκρως επικίνδυνη και χωρίς τη λήψη μέτρων ασφάλειας!

Χτες το πρωί αντιπροσωπεία συνδικαλιστών από τα σωματεία της Ζώνης και την Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και την Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Απαίτησαν από τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Α. Συρίγο, με τον οποίο και συναντήθηκαν, να παρθούν εδώ και τώρα μέτρα και να πληρώσουν οι υπεύθυνοι για το νέο έγκλημα!

Το χρονικό της τραγωδίας

Γύρω στις 8.50 το βράδυ της Πέμπτης ένας φοβερός θόρυβος ξεσήκωσε τη Σαλαμίνα και το Πέραμα. Λίγο πριν, στο πλοίο είχε ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της διύλισης και γινόταν μεταφόρτωση των πετρελαιοειδών σε μαούνα, για να τα μεταφέρει στο διυλιστήριο. Ολοι κατάλαβαν. Κάποιος εργάτης πλήρωσε με τη ζωή του την ασυδοσία κάποιων που στην «πλάτη» τους φτιάχνουν περιουσίες. Εγινε έκρηξη στο δεξαμενόπλοιο «SLOPS» την οποία ακολούθησαν τέσσερις ακόμα εκρήξεις. Οι καπνοί φαίνονταν από το λιμάνι του Πειραιά. Η φωτιά ανεξέλεγκτη. Τη στιγμή της έκρηξης στο δεξαμενόπλοιο βρίσκονταν τέσσερις ναυτεργάτες. Ο άτυχος Βλάσης Βλασόπουλος, ο Πολιστάκ Μπογδάν Ουκρανός που νοσηλεύεται στο Τζάνειο με εγκαύματα, ο Α. Κυριακίδης καπετάνιος και ο Μ. Βρούχα καθαριστής, οι οποίοι γλίτωσαν από το μένος της φωτιάς.

Οι τρεις από τους τέσσερις ναυτεργάτες βγήκαν χάρη στην άμεση κινητοποίηση ενός ιδιοκτήτη λάτζας, ο οποίος βρισκόταν τη στιγμή της έκρηξης σε καφενείο στο χώρο της Γερμανικής σκάλας και έτρεξε χωρίς να σκεφτεί τον κίνδυνο. «Εγώ τους έβγαλα», είπε χαρακτηριστικά σοκαρισμένος από το θέαμα. Η φωτιά συνεχίζει, ενώ η πρόσβαση από την ξηρά είναι αδύνατη για τα οχήματα της Πυροσβεστικής. Πλοιάρια της Πυροσβεστικής με δυσκολία ξεκίνησαν το έργο της κατάσβεσης, ενώ ρυμουλκά έσπευσαν να απομακρύνουν τα παραπλέοντα σκάφη. Ναυαγοσωστικό σκάφος του Λιμενικού Σώματος έφτασε με μιάμιση ώρα καθυστέρηση. Οι προσπάθειες για να σβήσει η φωτιά συνεχίστηκαν για ώρες.

Στο χώρο της γερμανικής σκάλας από την πρώτη στιγμή της έκρηξης έφτασαν κάτοικοι της περιοχής και συνδικαλιστές από τα σωματεία της Ζώνης και ναυτεργατικά σωματεία. Οργή και αγανάκτηση επικρατούσε στο χώρο για το νέο έγκλημα. Μαζί με το δεξαμενόπλοιο που καιγόταν, χάνονταν και οι ελπίδες για την ανεύρεση του Β. Βλασόπουλου. «Ποιος θα πληρώσει το νέο έγκλημα;», «Αυτό είναι το μεροκάματο του τρόμου»! Ηταν κουβέντες που έβγαιναν από τα στόματα των συγκεντρωμένων στο χώρο. Οι δυο ναυτεργάτες που κατάφεραν να γλιτώσουν, φανερά σοκαρισμένοι, δεν έφευγαν από το χώρο περιμένοντας να μάθουν για το συνάδελφό τους.

Το δεξαμενόπλοιο ανήκει στην εταιρία «HELLENIC SLOPS PERIVALLONTIKH EPE», η οποία είναι θυγατρική της εταιρίας «AEGEAN PETROLEUM INTERNATIONAL TRADING» του Δ. Μελισσανίδη. Τα αίτια ακόμα της έκρηξης δεν έχουν διαπιστωθεί, ενώ προανάκριση διενεργεί η Λιμενική Αρχή Πειραιά. Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο πλοίο είναι μεγάλης ηλικίας, περίπου 30 χρόνων, ενώ παρόμοιο περιστατικό δεν έχει συμβεί σε τέτοιου είδους πλοία. Στο προϊόν του διαχωρισμού κυριαρχούν νερό και λάδια, ενώ η αναλογία του πετρελαίου είναι πολύ μικρή.

Ασύδοτη δράση

Η τακτική των εταιριών να μην παίρνουν τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, αλλά και γενικότερα να επιδίδονται σε μια σειρά παραβιάσεων και η κάλυψη αυτών από τις υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας αποδεικνύονται πολύ χαρακτηριστικά από καταγγελίες που έχουν γίνει κατά το παρελθόν από ναυτεργατικά σωματεία.

Συγκεκριμένα στις 17/9/1997 με ανακοίνωσή του το ναυτεργατικό σωματείο «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας είχε καταγγείλει ότι στο δεξαμενόπλοιο «SLOPS» εργάζονταν αλλοδαποί χωρίς ασφάλιση και χωρίς ναυτολόγιο. «Δε συμβιβάζεται - συνέχιζε - να γίνονται συγχρόνως επισκευές των πλοίων και επεξεργασία των αποβλήτων. Υπάρχει κίνδυνος μεγάλης πυρκαγιάς που θα έχει καταστροφικές συνέπειες στον περιβάλλοντα χώρο - στις κατοικημένες περιοχές και στα γύρω πλοία».

Στην απάντηση της αρμόδιας υπηρεσίας του ΥΕΝ μεταξύ άλλων αναφερόταν ότι διάταξη του Ναυτικού Δικαίου ο πλωτός διαχωριστήρας έχει την έννοια του βοηθητικού ναυπηγήματος και σε συνδυασμό με άλλη διάταξη του ίδιου Κώδικα δεν υποχρεούται στον εφοδιασμό του με ναυτολόγιο, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα να καταπατούνται δικαιώματα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των ναυτεργατών! Αυτή τη δυνατότητα που δίνει το ίδιο το ΥΕΝ δυστυχώς επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι ο Ουκρανός ναυτεργάτης στο «SLOPS» δεν ήταν στην κατάσταση προσωπικού! Να σημειωθεί επίσης ότι στο δεξαμενόπλοιο η οργανική σύνθεση συμπεριλάμβανε 1 υπάλληλο γραφείου (ο καπετάνιος), 1 συντηρητή και 6 καθαριστές!

ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Υπεύθυνοι κυβέρνηση και εταιρίες

Καταγγελία τεσσάρων σωματείων της Ζώνης, της ΠΕΜΕΝ και του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»

«Η ανεξέλεγκτη εγκληματική δράση των εταιριών που δραστηριοποιούνται στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος και στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, στη διαχείριση - πετρελαιοειδών και στις επισκευές πλοίων, η αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας είναι οι υπεύθυνοι για το ναυτικό έγκλημα στην Κυνοσούρα για το θάνατο του ναυτεργάτη Βλάση Βλασόπουλου». Αυτό υπογραμμίζουν σε κοινή ανακοίνωση τα παρακάτω σωματεία της ζώνης: Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά, Συνδικάτο Μετάλλου Σαλαμίνας, Σωματείο Ηλεκτρολόγων Επισκευαστών Εγκαταστατών, Πανελλήνια Ενωση Αμμοβολιστών Καθαριστών Πλοίων και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι παρά τις καταγγελίες που είχαν γίνει στο παρελθόν από τα σωματεία συνεχίστηκαν οι ανεξέλεγκτες δραστηριότητες της εταιρίας «HELLENIC SLOP» με την κάλυψη των υπηρεσιών του ΥΕΝ.

«Τα γεγονότα αποδεικνύουν - υπογραμμίζεται - ότι και αυτό το ναυτικό έγκλημα στο SLOP είναι ένας ακόμη κρίκος στη μακριά αλυσίδα των ναυτικών εγκλημάτων με ευθύνη του ΥΕΝ και των εφοπλιστών. Αυτή είναι η "εκσυγχρονιστική" ποιοτική πολιτική που διακηρύσσει με πομπώδης εκφράσεις ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής, που υποτάσσει την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, στην προώθηση των εφοπλιστικών συμφερόντων».

Τα σωματεία απαιτούν: «Να καταργηθεί η ανεξέλεγκτη παράνομη δραστηριότητα των εταιριών που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι του Πειραιά και στην ευρύτερη περιοχή. Να καταλογιστούν ευθύνες και να τιμωρηθούν παραδειγματικά όσοι ευθύνονται για τη ναυτική τραγωδία. Να πραγματοποιούνται ουσιαστικοί έλεγχοι με τη συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων για την αξιοπλοΐα των πλοίων και των εγκαταστάσεων. Να δημιουργηθούν οι απαραίτητες λιμενικές υποδομές στην Κυνοσούρα, που να εξασφαλίζουν την ασφαλή πρόσδεση των πλοίων, αλλά και την παροχή υπηρεσιών προς τους εργαζόμενους».

Τέλος, καλούν τους εργαζόμενους, τους άνεργους, τους συνταξιούχους καθώς και την Τοπική Αυτοδιοίκηση σε κοινό μέτωπο πάλης ενάντια στην αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης για να επιβάλλουν τις προτάσεις τους για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στους τόπους δουλιάς.

ΚΥΝΟΣΟΥΡΑ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
Ανύπαρκτη η υποδομή!

Αρνείται η κυβέρνηση επί χρόνια να δημιουργήσει την κατάλληλη υποδομή, παρά τα αιτήματα των εργαζομένων

Αγκυροβολημένα στα ανοιχτά ή δεμένα στα βράχια στην καλύτερη περίπτωση, είναι τα πλοία στα οποία γίνονται εργασίες επισκευής στην Κυνοσούρα της Σαλαμίνας! Καμία υποδομή, κανένα μέτρο για την ασφαλή πρόσδεση των πλοίων αλλά και για την ασφάλεια και την παροχή υπηρεσιών στους εργαζόμενους. Ούτε ένα σημείο πρόσβασης για τα πυροσβεστικά και τα ασθενοφόρα προχτές το βράδυ!

Τραγική ειρωνεία αποτελεί το γεγονός ότι οι άνεργοι και οι εργαζόμενοι της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, λίγες ώρες πριν την έκρηξη στο «SLOP», που στέρησε τη ζωή σε έναν εργάτη, διαδήλωναν και μεταξύ άλλων απαιτούσαν να δημιουργηθεί η απαραίτητη υποδομή στην Κυνοσούρα. Μια τραγική κατάσταση για την οποία το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και συνολικά η κυβέρνηση έχει κλείσει μάτια και αυτιά!

Η εικόνα που αντικρίζει κανείς φτάνοντας στην Κυνοσούρα είναι πλοία δεμένα πάνω σε βράχια ή μισοβυθισμένα καράβια. Τσιμέντα που χαρακτηρίζονται ντόκοι οι οποίοι είναι μισοβυθισμένοι ή και κατεστραμμένοι.

Η άθλια και απαράδεκτη κατάσταση έχει τις ρίζες αρκετά χρόνια πίσω. Συγκεκριμένα και προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα του Νιάρχου (πρώην ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά) είχε εκδοθεί Βασιλικό Διάταγμα με το οποίο απαγορευόταν η εγκατάσταση δεξαμενών σε οποιοδήποτε χώρο σε απόσταση 30 μιλίων από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά! Το 1985 λήγει το Διάταγμα αυτό και τη θέση του παίρνει μια διάταξη για παρόμοιους λόγους, που χαρακτηρίζει αρχαιολογικό χώρο τη συγκεκριμένη περιοχή και απαγορεύει όχι μόνο την εγκατάσταση δεξαμενών αλλά και οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα! Με αυτό το πρόσχημα, ούτε υποδομή δημιουργείται, με συνέπεια να συνεχίζεται η άναρχη λειτουργία της Ζώνης, αλλά και ο αρχαιολογικός χώρος δεν προστατεύεται.

Τα σωματεία αλλά και οι εργάτες που απασχολούνται μ' αυτές τις άθλιες συνθήκες, εδώ και χρόνια έχουν διατυπώσει αίτημα για τη δημιουργία απαραίτητων λιμενικών υποδομών στην Κυνοσούρα που να εξασφαλίζουν την ασφαλή πρόσδεση των πλοίων αλλά και την παροχή υπηρεσιών προς τους εργαζόμενους, για την ασφάλειά τους.

ΣΟΦΤΕΞ
Στο κενό από οκτώ μέτρα!

Πτώση εργάτη από 8 μέτρα, λόγω  εγκληματικής έλλειψης μέτρων ασφάλειας. Νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση

Από το σημείο αυτό έπεσε στο κενό ο 30χρονος εργάτης
Από το σημείο αυτό έπεσε στο κενό ο 30χρονος εργάτης
Τα ελλιπή μέτρα ασφάλειας και η κακοσυντήρηση του χώρου είναι η αιτία για το ατύχημα, που έγινε χτες το πρωί στο εργοστάσιο της ΣΟΦΤΕΞ στο Βοτανικό, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά ο 30χρονος Αντώνης Σάγος, στον οποίο ανατέθηκε η εργασία ηλεκτροσυγκόλλησης σωλήνων παρόλο που δεν είναι η ειδικότητά του!

Ο Αντώνης Σάγος,βοηθός τεχνίτη συντήρησης, πήγε χτες το πρωί να ηλεκτροσυγκολλήσει δίκτυο σωλήνων πάνω στη στέγη της μονάδας ΧΙ. Περίπου στις 9 π.μ., την ώρα που εργαζόταν, έσπασε η οροφή που είναι φτιαγμένη από πολυεστέρα και ο εργάτης έπεσε στο κενό από ύψος οκτώ μέτρων! Κατά τη διάρκεια της πτώσης χτύπησε σε σωλήνες μεταλλικούς, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά στο κεφάλι. Στη συνέχεια μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο Τζάνειο Νοσοκομείο στον Πειραιά, όπου και διαπιστώθηκε ότι έχει σοβαρή κρανιοεγκεφαλική κάκωση και μεταφέρθηκε στην εντατική μονάδα του νοσοκομείου Μεταξά, όπου νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση.

Οπως δήλωσαν τόσο οι συνάδελφοι του εργάτη όσο και μέλη της διοίκησης του σωματείου, είναι τέτοιου μεγέθους η έλλειψη των μέτρων ασφάλειας, που αν δεν υπήρχαν οι σωλήνες, ώστε να σταματήσουν λίγο την πτώση του και να αλλάξουν την πορεία της, θα έπεφτε μέσα σε δεξαμενή νερού που ήταν δίπλα και θα πνιγόταν!

Το σωματείο, αμέσως μετά το ατύχημα, επικοινώνησε με την Επιθεώρηση Εργασίας, που αμέσως πήγε στο εργοστάσιο, όπου και διαπίστωσε την απουσία σταθερού και ασφαλούς δαπέδου στο σημείο που γίνονταν οι εργασίες. Οπως δήλωσαν οι επιθεωρητές Εγασίας σε περίπτωση που δε γίνουν οι επισκευές στο χώρο,θα προχωρήσουν σε διακοπή της εργασίας του τμήματος.

Ενδεικτική για το «ενδιαφέρον» της επιχείρησης για τους εργαζόμενους είναι η... αδιαφορία της, καθώς κανένας από τη διοίκησή της δεν παρουσιάστηκε μετά το ατύχημα. Και μάλιστα τη στιγμή που ο χώρος στον οποίο έγινε το ατύχημα έχει νοικιαστεί - σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρίας - στην εταιρία χαρτοκιβωτίων ΕΛΠΑΚ!

Τα ελλιπή μέτρα ασφάλειας, καθώς και τις αλλαγές ειδικοτήτων των εργαζομένων, που κάνει με εκβιασμούς η διοίκηση του εργοστασίου, και σαν συνέπεια έχουν τους τραυματισμούς εργαζομένων - όπως ο χτεσινός - κατήγγειλαν τα μέλη της διοίκησης του Σωματείου Εργαζομένων.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ ΒΩΞΙΤΗ
Εκπέμπουν «SOS»

Ελλειψη μέτρων προστασίας με σοβαρό κίνδυνο για ατυχήματα. Μέτρα τώρα, ζητά το σωματείο

Το σοβαρό κίνδυνο εργατικών ατυχημάτων ή δυστυχημάτων στα μεταλλεία βωξίτη της «ΑΕΕ Αργυρομεταλλευμάτων και Βαρυτίνης», εξαιτίας της ανεπάρκειας μέτρων προστασίας, επισημαίνει σε υπόμνημά του προς την Επιθεώρηση Μεταλλείων Ν. Ελλάδας, τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Φωκίδας, την Ομοσπονδία Μεταλλωρύχων και το Εργατικό Κέντρο Φωκίδας, το επιχειρησιακό σωματείο.

«Το τελευταίο ειδικά χρονικό διάστημα - τονίζει - οι εργαζόμενοι στα μεταλλεία βρίσκονται στα όρια της αντοχής τους, ενώ η υπερεντατικοποίηση της εργασίας έχει φτάσει στον ύψιστο βαθμό, με αποτέλεσμα συνεχή ατυχήματα, που μόνο από θαύμα δεν έχουμε θρηνήσει θύματα».

Οπως σημειώνει, το Γενάρη του 2000 έπεσε τμήμα της στοάς 802, καταπλακώνοντας ένα φορτωτή, ενώ ο χειριστής του μόλις γλίτωσε με ελαφρύ τραυματισμό. Η στοά - συνεχίζει - είχε κριθεί επικίνδυνη, όμως, λόγω της έλλειψης βωξίτη, η εταιρία παρέκαμψε τους κινδύνους, με αποτέλεσμα να γίνει το ατύχημα.

Στις 29 Μάη 2000 - επισημαίνει - έπεσε τμήμα του επιφανειακού κοιτάσματος ΝΕΡΑ 8, ενώ στο συγκεκριμένο σημείο εργάζονταν λίγα λεπτά νωρίτερα 5-6 εργαζόμενοι. Γι' αυτό το κοίτασμα - συνεχίζει - το σωματείο με επανειλημμένες παρεμβάσεις στην επιχείρηση και στην Επιθεώρηση Μεταλλείων είχε επισημάνει τους κινδύνους.

Για να καλύψει η εταιρία - υπογραμμίζει - την αύξηση των πωλήσεων βωξίτη κατά 30% το 2000 σε σχέση με το '99, αναγκάζει τους εργαζόμενους να δουλεύουν με εξοντωτικούς ρυθμούς, χωρίς επίβλεψη, χωρίς επιστάτες, με ελλείψεις σε χειριστές και οδηγούς, χωρίς σύγχρονα μηχανήματα, υποχρεώνοντας σε πολυειδικότητα. «Καλούμαστε - τονίζει - όλοι οι εργαζόμενοι να δώσουμε ακόμη και το αίμα μας για να αυξήσει η επιχείρηση τις πωλήσεις της και τα κέρδη της».

Οι ευθύνες - υπογραμμίζει - της εταιρίας και της πολιτείας (υπουργείο Ανάπτυξης - Επιθεώρηση Μεταλλείων) είναι σοβαρές, αφού όλα αυτά τα χρόνια κώφευαν, προτείνοντας λύσεις - πασαλείμματα, προκειμένου να είναι ελάχιστο το κόστος για την επιχείρηση.

Το σωματείο απαιτεί να παρθούν συγκεκριμένα μέτρα προστασίας, όπως να υπάρχουν επαρκείς επιστάτες, να εξασφαλιστούν τα μέτρα που πρέπει στο κοίτασμα ΝΕΡΑ 8, να εκπαιδευτούν ξεσκαρωτές στην επιφάνεια κ. ά. «Οποια αδιαφορία - καταλήγει - από μέρους σας θα σημαίνει πιθανόν και απώλεια ζωής ή ζωών».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ