ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 22 Δεκέμβρη 2009
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΠΕΙΡΑΙΑ
Πιέζεται από τους αγώνες των εργαζομένων

Ισχυρίζεται ότι όσοι δουλεύουν στο νέο οργανισμό καθαριότητας θα έχουν σταθερή εργασία. Σε αγωνιστική ετοιμότητα καλεί τους εργαζόμενους η παράταξη «Πειραιάς - Αναγέννηση»

Η ολόπλευρη αλληλεγγύη του ΠΑΜΕ μεταφέρθηκε και στην πρόσφατη συνέλευση (φωτ.) των εργαζομένων
Η ολόπλευρη αλληλεγγύη του ΠΑΜΕ μεταφέρθηκε και στην πρόσφατη συνέλευση (φωτ.) των εργαζομένων
Τις πιέσεις που μπορούν να ασκήσουν οι εργαζόμενοι σε όσους υπηρετούν την αντεργατική πολιτική ΕΕ-ΠΑΣΟΚ-ΝΔ αναδεικνύει η απόφαση της δημοτικής αρχής Πειραιά, χτες, κατά την έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, να ισχύσει η απόφαση τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας των διευθύνσεων καθαριότητας και μηχανολογικού - ηλεκτρολογικού με την προσθήκη 75 οργανικών θέσεων μόνιμων υπαλλήλων, αλλά και να πάρει πίσω τα ασφαλιστικά μέτρα που είχε καταθέσει σε βάρος τους ζητώντας να κηρυχτεί η απεργία που είχαν κηρύξει παράνομη και καταχρηστική. Μέχρι να προστεθούν στο δυναμικό του δήμου οι 75 θέσεις η υπηρεσία θα λειτουργεί με το υπάρχον προσωπικό.

Οι εργαζόμενοι, ωστόσο, καλούνται να μείνουν σε αγωνιστική ετοιμότητα, την ώρα μάλιστα που ΕΕ, κυβέρνηση και ΤΑ διαμηνύουν σε όλους τους τόνους την ανάγκη να γενικευτούν οι ελαστικές μορφές απασχόλησης και να χτυπηθεί η σταθερή και μόνιμη εργασία.

Σε ανακοίνωσή τους οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης «Πειραιάς - Αναγέννηση» Ελπίδα Παντελάκη και Ηλίας Λαμπρόπουλος τονίζουν πως η υποχώρηση της δημοτικής αρχής είναι αποτέλεσμα της αποφασιστικότητας των εργαζομένων, υπογραμμίζουν πως πρόκειται για τακτική υποχώρησης καθώς η δημοτική αρχή έχει επιλέξει να υπηρετεί την πολιτική του κεφαλαίου, που υπηρετεί και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που την στηρίζει, και να τσακίσει τα δικαιώματα των εργατών. Καλούν τους εργαζόμενους σε επαγρύπνηση καθώς η ιδιωτικοποίηση αρμοδιοτήτων της ΤΑ είναι νόμος του κράτους που διαχρονικά έχουν ψηφίσει ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και έχουν στηρίξει οι συνδικαλιστικές τους πλειοψηφίες στην ΠΟΕ-ΟΤΑ και σε συστράτευση με το ΠΑΜΕ για την ανατροπή αυτής της πολιτικής.

Υπενθυμίζουμε πως οι εργαζόμενοι προχώρησαν σε κινητοποιήσεις, υπερψηφίζοντας σχετική πρόταση της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ, καθώς η τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας που προωθείται ανοίγει την κερκόπορτα για τους ιδιώτες και συνεπώς την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. Την περασμένη Παρασκευή η δημοτική αρχή του Παν. Φασούλα κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα σε βάρος των εργαζομένων, τα οποία εκδικάστηκαν το περασμένο Σάββατο, αλλά η έκδοση της απόφασης μετατέθηκε για χτες καθώς δεν είχε κατατεθεί στο δικαστήριο σχετική απόφαση της δημαρχιακής επιτροπής.

Στο πλευρό των εργαζομένων στα δικαστήρια του Πειραιά στάθηκαν η Διαμάντω Μανωλάκου, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής Πειραιά, η Ελπίδα Παντελάκη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και γραμματέας της ΚΟΠ, ο Κώστας Τζατζάνης, νομαρχιακός σύμβουλος της ΝΑΣ, αντιπροσωπεία της Γραμματείας του ΠΑΜΕ Πειραιά, αντιπροσωπεία του Συντονιστικού ΟΤΑ Πειραιά και Αττικής, εκπρόσωποι ταξικών σωματείων όπως: ΠΕΜΕΝ-ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Μετάλλου Πειραιά, Πανελλήνια Ενωση Αμμοβολιστών, Ναυπηγοξυλουργών, Ηλεκτρολόγων Πλοίων, Ελαιουργοσαπουνοποιών, Καθαριστριών Δημόσιων Σχολείων, Εργαζομένων Δήμου Κορυδαλλού, της Πανελλήνιας Ενωσης Πληρωμάτων ρυμουλκών-ναυαγοσωστικών, εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Πειραιά, κ.ά.

Στη χτεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου επισημάνθηκαν και τα «δείγματα γραφής» που έχει ήδη δώσει η δημοτική αρχή του Παν. Φασούλα και τα οποία προκαλούν την ανησυχία των εργαζομένων. Η δημοτική αρχή έχει ήδη, όπως καταγγέλθηκε, ταχθεί υπέρ της καύσης των απορριμάτων «διοργανώνοντας και σχετικές ημερίδες με ομιλητές αυτούς που ενδιαφέρονται για την καύση και προωθώντας τη διαχείριση έξω από τα όργανα που υπάρχουν». Επίσης - καταγγέλθηκε - «έχει αναθέσει σε ιδιώτες τον καθαρισμό του περιβάλλοντος χώρου του νεκροταφείου, τον εορταστικό στολισμό της πόλης και το κλάδεμα των ψηλών δέντρων της πόλης».

ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΠ ΑΕ
Οι ιδιώτες εισβάλλουν σε ολόκληρο το λιμάνι

Εγκρίθηκε χτες μετά από εισήγηση του προέδρου του ΟΛΠ

Στα μέτρα του μεγάλου κεφαλαίου, εφοπλιστών και άλλων μεγαλοεπιχειρηματιών είναι κομμένο το «αναθεωρημένο επενδυτικό πρόγραμμα» του ΟΛΠ ΑΕ, το οποίο ενέκρινε χτες η διοίκηση του Οργανισμού στη διάρκεια συνεδρίασή της ύστερα από τη σχετική εισήγηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτη.

Το πρόγραμμα προβλέπει έργα ύψους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ και προδιαγράφει την εισβολή των ιδιωτών σε όλα τα υπόλοιπα τμήματα του λιμανιού του Πειραιά, αφού τα κεφάλαια αυτά θα προέλθουν από Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Επίσης κάποια έργα θα γίνουν με αυτοχρηματοδότηση, με κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕτΕΠ) και το ΕΣΠΑ.

Επιπλέον με το «επενδυτικό πρόγραμμα» αφανίζονται και οι τελευταίες παραγωγικές δραστηριότητες του λιμανιού. Για παράδειγμα, το ΣΙΛΟ και οι πέτρινες δεξαμενές στην Ακτή Βασιλειάδη, οι οποίες χρησιμοποιούνται για επισκευαστικές εργασίες, μετατρέπονται σε μουσειακούς χώρους και ...ενυδρείο. Σε ό,τι αφορά τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη αναφέρεται αόριστα η «εγκατάσταση δεξαμενής», όταν συγκεκριμένα από τα σωματεία έχει τεθεί η πρόταση για την εγκατάσταση δύο πλωτών δεξαμενών τύπου πάναμαξ και συγκεκριμένα έργα υποδομής. Την ίδια ώρα δίνουν εκατοντάδες εκατομμύρια για έργα τύπου: Κατασκευής εκθεσιακού κέντρου (περιοχή Παλατάκι), κατασκευή θεματικού πάρκου, δημιουργία ξενοδοχείου πέντε αστέρων στην περιοχή Παγόδας και Κεντρικού Λιμεναρχείου, ελικοδρόμιο, πάρκινγκ και άλλα παρόμοια. Στα πλαίσια του προγράμματος για τη διευκόλυνση των εφοπλιστών προβλέπεται η επέκταση και η δημιουργία νέων λιμενικών εγκαταστάσεων στο χώρο που δένουν τα κρουαζιερόπλοια και δημιουργία νέων χώρων υποδοχής.

Σε ό,τι αφορά το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, στο επενδυτικό πρόγραμμα εντάσσεται η ολοκλήρωση της κατασκευής της προβλήτας Ι, αυτής δηλαδή που θα παραμείνει υπό τον ΟΛΠ.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Στη ρότα της γερμανικής εταιρείας

Η απόφαση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ να συνεχίσει απαρέγκλιτα την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, που σε ό,τι αφορά στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σημαίνει πως το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας θα συνεχίσει να αποτελεί βορά του πολυεθνικού κεφαλαίου, επιβεβαιώθηκε και χτες στη διάρκεια της διυπουργικής σύσκεψης. Σε ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά το τέλος της σύσκεψης αναφέρεται γενικά ότι «αξιολογήθηκε η πρόταση της "Thyssen Krupp Marine Systems" και επιβεβαιώθηκε το γνωστό πλαίσιο μέσα στο οποίο κινούνται οι χειρισμοί της κυβέρνησης». Ενώ αναγγέλλεται ότι αύριο, Τετάρτη, το μεσημέρι θα γίνει συνάντηση του εκτελεστικού διευθυντή της γερμανικής εταιρείας με τον υπουργό Εθνικής Αμυνας, Ε. Βενιζέλο.

Η «Thyssen», την οποία η κυβέρνηση έχει αναγάγει σε γενικό ρυθμιστή της τύχης του ναυπηγείου, έχει προτείνει ως συμφέρουσα πρόταση, από τις 6 που κατατέθηκαν για την αγορά του ναυπηγείου, αυτή της πολυεθνικής εταιρείας ABU DHABI MAR. Η εν λόγω εταιρεία είναι συνεταίρος της «Τhyssen» στα ναυπηγεία της στη Γερμανία. Στο μεταξύ, από το μέχρι τώρα παζάρι μεταξύ κυβέρνησης και πολυεθνικών, δεν υπάρχει τίποτα που να εξασφαλίζει τις θέσεις εργασίας και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων του ναυπηγείου, από τους οποίους οι 160 - αυτοί του τμήματος τροχαίου υλικού - παραμένουν απλήρωτοι. Και όχι μόνο αυτό, αλλά μεθοδεύεται οι 160 εργαζόμενοι, που η πολυεθνική, στο πλαίσιο των σχεδιασμών της για τον τεμαχισμό του ναυπηγείου, τους έχει αφήσει απλήρωτους εδώ και 8 μήνες, να πληρωθούν με την παρακράτηση μέρους των δεδουλευμένων των υπόλοιπων εργαζομένων!

Με άλλα λόγια, από κάθε πλευρά επιβεβαιώνεται μέχρι κεραίας το δίκιο της πρότασης της αγωνιστικής παράταξης «Εργοστασιακής Επιτροπής Ναυπηγείων Σκαραμαγκά» (ΕΕΝΣ) ότι η μόνη λύση για την απρόσκοπτη λειτουργία του ναυπηγείου και την προστασία των δικαιωμάτων και των θέσεων εργασίας των εργαζομένων είναι η επαναφορά του ναυπηγείου στον κρατικό έλεγχο.

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Με όρους γαλέρας στο τιμόνι

Με απειλές και απολύσεις, οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων της Θεσσαλονίκης προσπαθούν να τρομοκρατήσουν τους οδηγούς, επειδή τόλμησαν να αποκαλύψουν τις εργασιακές συνθήκες γαλέρας που έχουν επιβάλει οι εργοδότες για να συμπιέσουν το μεταφορικό κόστος και να αυξήσουν αντίστοιχα τα κέρδη τους.

Οι οδηγοί, που βρίσκονται κάτω από το καθεστώς άγριας εκμετάλλευσης, σχεδιάζουν τις μορφές αντίδρασης που θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα, προκειμένου να αναγκάσουν την εργοδοσία να εφαρμόσει τη ΣΣΕ για να μπει τέρμα στα ατελείωτα ωράρια εργασίας, την απλήρωτη υπερωριακή απασχόληση, τους χαμηλούς μισθούς. Σ' αυτή την προσπάθεια πρωτοστατεί το τοπικό παράρτημα του Πανελλαδικού Συνδικάτου Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων. Κόντρα στον αγωνιστικό προσανατολισμό των εργαζομένων παρεμβαίνουν οι εργοδότες. Απειλούν τους οδηγούς που συσπειρώνονται στο τοπικό παράρτημα πως θα απολυθούν αν δε διαγραφούν από το σωματείο τους και σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν προχωρήσει και σε απολύσεις.

Την ίδια ώρα που οι εργοδότες αλωνίζουν, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί (Επιθεώρηση Εργασίας, Τροχαία κλπ.) αδρανούν. Ετσι, ακόμη δεν έχει εφαρμοστεί η διαιτητική απόφαση που εκδόθηκε από τον ΟΜΕΔ (Ιούνης 2009) και προέβλεπε αυξήσεις στους μισθούς 4,5%, πενθήμερη εργασία, πληρωμή της υπερωριακής απασχόλησης, εξτρά αμοιβές για δρομολόγια με διανυκτερεύσεις εντός ή εκτός Ελλάδας. Πολύ περισσότερο, οι εργοδότες δεν εφαρμόζουν το νόμο που προβλέπει ότι για κάθε δρομολόγιο εξωτερικού, αλλά και για κάθε δρομολόγιο εσωτερικού που εκτελείται σε απόσταση μεγαλύτερη των 550 χιλιομέτρων, πρέπει να διαθέτουν και δεύτερο οδηγό.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ