Τρίτη 22 Δεκέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Με όρους γαλέρας στο τιμόνι

Με απειλές και απολύσεις, οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων της Θεσσαλονίκης προσπαθούν να τρομοκρατήσουν τους οδηγούς, επειδή τόλμησαν να αποκαλύψουν τις εργασιακές συνθήκες γαλέρας που έχουν επιβάλει οι εργοδότες για να συμπιέσουν το μεταφορικό κόστος και να αυξήσουν αντίστοιχα τα κέρδη τους.

Οι οδηγοί, που βρίσκονται κάτω από το καθεστώς άγριας εκμετάλλευσης, σχεδιάζουν τις μορφές αντίδρασης που θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα, προκειμένου να αναγκάσουν την εργοδοσία να εφαρμόσει τη ΣΣΕ για να μπει τέρμα στα ατελείωτα ωράρια εργασίας, την απλήρωτη υπερωριακή απασχόληση, τους χαμηλούς μισθούς. Σ' αυτή την προσπάθεια πρωτοστατεί το τοπικό παράρτημα του Πανελλαδικού Συνδικάτου Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων. Κόντρα στον αγωνιστικό προσανατολισμό των εργαζομένων παρεμβαίνουν οι εργοδότες. Απειλούν τους οδηγούς που συσπειρώνονται στο τοπικό παράρτημα πως θα απολυθούν αν δε διαγραφούν από το σωματείο τους και σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν προχωρήσει και σε απολύσεις.

Την ίδια ώρα που οι εργοδότες αλωνίζουν, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί (Επιθεώρηση Εργασίας, Τροχαία κλπ.) αδρανούν. Ετσι, ακόμη δεν έχει εφαρμοστεί η διαιτητική απόφαση που εκδόθηκε από τον ΟΜΕΔ (Ιούνης 2009) και προέβλεπε αυξήσεις στους μισθούς 4,5%, πενθήμερη εργασία, πληρωμή της υπερωριακής απασχόλησης, εξτρά αμοιβές για δρομολόγια με διανυκτερεύσεις εντός ή εκτός Ελλάδας. Πολύ περισσότερο, οι εργοδότες δεν εφαρμόζουν το νόμο που προβλέπει ότι για κάθε δρομολόγιο εξωτερικού, αλλά και για κάθε δρομολόγιο εσωτερικού που εκτελείται σε απόσταση μεγαλύτερη των 550 χιλιομέτρων, πρέπει να διαθέτουν και δεύτερο οδηγό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ