ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 5 Οχτώβρη 2000
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΗΣΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ
Οι μόνιμοι κάτοικοι θα πληρώσουν την άρση του «καμποτάζ»

Απ' όλες τις γωνιές της νησιωτικής χώρας φτάνουν φωνές προειδοποίησης πως το ενδεχόμενο της άρσης του καμποτάζ - το οποίο προωθείται απ' την κυβέρνηση - θα κάνει ακόμα πιο τραγικά τα πράγματα τόσο όσον αφορά την ασφαλή μετακίνηση των επιβατών, όσο και τη σύνδεση των νησιών μας μεταξύ τους ή με το λιμάνι του Πειραιά. «Αρση του καμποτάζ», λένε, «σημαίνει ανεργία για τους Ελληνες ναυτεργάτες, απομόνωση των νησιών μας κατά τους χειμερινούς μήνες και κανένα έλεγχο ασφαλείας»...

Συγκεκριμένα ο Αντώνης Βελετάς, συνταξιούχος ασυρματιστής και μόνιμος κάτοικος της Μήλου για πάρα πολλά χρόνια, είναι ένας άνθρωπος που μπορεί να προβλέψει πολύ καλά τις τραγικές συνέπειες - σε όλα τα επίπεδα - που θα έχει η άρση του καμποτάζ: «Τόσα χρόνια η ζωή όλων των νησιωτών κινδυνεύει απ' τα πλοία - φέρετρα των εφοπλιστών που χρησιμοποιούνται για τη μετακίνησή μας. Σαν παλιός ναυτικός γνωρίζω πολύ καλά πως οι όποιες επισκευές έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στα πλοία, είναι επισκευές σαλονιού. Το τι γίνεται κάτω, στα μηχανήματα των πλοίων, δεν μπορεί να το φανταστεί - ούτε μετά το τραγικό συμβάν - ο ανύποπτος κι ανίδεος ταξιδιώτης! Σε περίπτωση τώρα που αρθεί το καμποτάζ, το βέβαιο είναι πως θα γίνει περαιτέρω ανθελληνισμός της ναυτιλίας. Γιατί όταν θα 'ρθουν τα - υποτίθεται - σύγχρονα πλοία των Ευρωπαίων εφοπλιστών θα φέρουν μαζί τους και τα δικά τους πληρώματα. Τις συνέπειες του ανθελληνισμού της ελληνικής ναυτιλίας, την έχουμε ζήσει εμείς οι πρωτοπόροι ναυτεργάτες. Κι έχουμε το δικαίωμα να λέμε και να φωνάζουμε πως οι εφοπλιστές είναι αδίστακτοι δολοφόνοι, ψυχροί εγκληματίες. Δεν κοιτάζουν ούτε την ποιότητα, ούτε τον άνθρωπο. Κοιτάζουν μόνο το κέρδος τους. Χαρακτηριστικό ίσως παράδειγμα το "Μήλος Εξπρές", ένα πλοίο ηλικίας 35 ετών, που κάνει εδώ και 20 χρόνια τη γραμμή Πειραιάς - Μήλος. Είναι κυριολεκτικά ένα σαπιοκάραβο. Τα πιο ξεφτιλισμένα πλοία ταξιδεύουν στις Δυτικές Κυκλάδες. Και μια ζωή τα πληρώματα αυτών των πλοίων δεν εκτελούν χρέη πληρώματος, αλλά συνεργείου. Οι άνθρωποι που κάνουμε τις πατέντες είμαστε, για να μπορούμε να ταξιδέψουμε το κάθε σαπιοκάραβο του κάθε εφοπλιστή»...

Από την Σαντορίνη ο Βαγγέλης Σιγάλας, επικεφαλής της ΝΑΣ Κυκλάδων, θα τονίσει: «Κατ' αρχήν η άρση του καμποτάζ είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να συμβεί για τα Κυκλαδονήσια μας, γιατί πραγματικά θα απομονωθούν και θα είναι έρμαια στα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Είναι εξοργιστικό, ακόμη δεν τελειώσαμε και δε συνήλθαμε από το τραγικό αυτό έγκλημα, και η κυβέρνηση με πρόφαση την καλυτέρευση της ακτοπλοΐας προσπαθεί να περάσει με απαράδεκτο τρόπο την κατάργηση του καμποτάζ. Ολοι εμείς οι Κυκλαδίτες ξέρουμε τι πάει να πει αυθαιρεσία των εφοπλιστών εις βάρος των νησιών μας και κύρια το χειμώνα που τα νησιά απομονώνονται. Με την άρση του καμποτάζ σίγουρα αυτό θα χειροτερεύσει. Επαγρυπνούμε και είμαστε έτοιμοι να μην περάσει αυτή η άρση, για να μην αφήσουμε την κυβέρνηση να εκτελεί τυφλά τις εντολές των εφοπλιστών και της ΕΕ». Μάλιστα ο Β. Σιγάλας ανέφερε πως πριν από δύο μήνες - πολύ πριν το τραγικό ναυάγιο - στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Κυκλάδων (εκπροσωπούνται μόνο οι παρατάξεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ) όλοι συμφώνησαν πως πρέπει να επισπευστεί η άρση του καμποτάζ! «Κι όλα αυτά σε αντίθεση με τη θέληση του κυκλαδίτικου λαού», τόνισε ο Β. Σιγάλας.

Από την Τήνο ο ναυτεργάτης Τάκης Πρωτόπαππας υπογραμμίζει: «Η άρση του καμποτάζ για μένα σημαίνει πλήρη ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Το αποτέλεσμα θα είναι να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίες για τους ναυτεργάτες, να διαλυθεί το ΝΑΤ και οπωσδήποτε να δημιουργηθούν χαμηλόμισθα πληρώματα. Αυτά όσον αφορά τα ναυτεργατικά. Ως κάτοικος τώρα νησιού, πιστεύω πως με την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας θα σταματήσει ο οποιοσδήποτε έλεγχος που αφορά την ασφάλεια των κατοίκων, ενώ τα πλοία θα δουλεύουν το καλοκαίρι, αφού τότε θα υπάρχουν κέρδη, και το χειμώνα όλοι μας θα παραμένουμε αποκλεισμένοι, όχι βέβαια λόγω καιρού!».

Από τη Σύρο ο Γιάννης Δεναξάς, γραμματέας της Ενωσης Οικοδόμων, επισημαίνει: «Η κυβέρνηση αυτή τη στιγμή εκμεταλλεύεται το ναυάγιο στην Πάρο για να περάσει τις ορέξεις των εφοπλιστών, ξένων και ντόπιων, με την άρση του καμποτάζ. Η άρση δε θα λύσει κανένα πρόβλημα των νησιών, αλλά θα επιδεινώσει την κατάσταση. Τα λεγόμενα μη ανταγωνιστικά νησιά θα έχουν μια πλήρη εγκατάλειψη και θα κυκλοφορούν ακόμα και ευρωπαϊκά σαπάκια στις θάλασσές μας. Απ' την άλλη η μετακίνηση των επιβατών θα είναι ικανοποιητική μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες και μόνο για τα νησιά "φιλέτα", δηλαδή γι' αυτά που έχουν τον περισσότερο τουρισμό».

Επαρχος και δήμαρχος ζητούν τα αυτονόητα

Δώδεκα προτάσεις, με αφορμή το τραγικό ναυάγιο του «Σαμίνα», κοινοποίησαν χτες προς όλους τους αρμοδίους ο έπαρχος Πάρου Νικόλαος Αρκουλής και ο δήμαρχος του νησιού Κων. Αργουζής. Ζητούν να χορηγούνται άδειες σκοπιμότητας σε όσες εταιρίες υποβάλλουν αίτηση, «υπό την προϋπόθεση ότι θα εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον και θα καλύπτονται πλήρως οι ανάγκες των νησιών από σύγχρονα και αξιόπλοα πλοία». Επισημαίνουν πως επιβάλλεται να εφαρμοστεί αυστηρότερη νομοθεσία όσον αφορά την τήρηση των κανονισμών ασφαλείας των πλοίων και την τήρηση των δρομολογίων, ενώ επιβάλλεται αλλαγή του καθεστώτος επιθεώρησης των πλοίων και συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με διορισμό ειδικού εμπειρογνώμονα που θα την εκπροσωπεί.

Οι υπόλοιπες προτάσεις των δύο εκπροσώπων της Πάρου αφορούν τη ρύθμιση των δρομολογίων, ώστε να αναχωρούν από το λιμάνι του Πειραιά σε διαφορετικό χρόνο, τη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των πληρωμάτων και πραγματοποίηση τακτικών και εκτάκτων ασκήσεων ετοιμότητας εν πλω, τη θεσμοθέτηση ιατρού στα πλοία της ακτοπλοΐας, την επιτάχυνση των λιμενικών έργων, τη δημιουργία σταθμού άμεσης βοήθειας στην Πάρο, την άμεση οικονομική ενίσχυση των επαγγελματικών και ερασιτεχνικών αλιευτικών σκαφών για τις ζημιές που υπέστησαν στην προσπάθειά τους για τη διάσωση των ναυαγών, την ανάγκη επίσπευσης των διαδικασιών κατασκευής του νέου αεροδρομίου της Πάρου και την άμεση ανέλκυση και απομάκρυνση του ναυαγίου, «επειδή αποτελεί μόνιμη εστία ρύπανσης για τις ακτές των νησιών μας».

ΝΑΞΟΣ
Ρίγησε μέχρι και ο Ναός του Απόλλωνα!

Ολο το νησί χθες έκλαψε τους δικούς του ανθρώπους. Απ' τα μικρά παιδιά των δημοτικών σχολείων του, μέχρι το ...Ναό του Απόλλωνα - στην είσοδο του νησιού - που χθες ολημερίς «φορούσε» μια μαύρη τεράστια κορδέλα, η οποία φαινόταν από χιλιόμετρα μακριά και ανέμιζε την οργή και τον πόνο του λαού της Νάξου: Για τα 13 «δικά» του θύματα, για τους δεκάδες ακόμα αδικοχαμένους του τραγικού ναυαγίου. Και μαζί με τα παιδιά, τους φορείς και τα πολιτικά κόμματα - πλην του ΠΑΣΟΚ, φυσικά, που «έλαμψε» διά της απουσία του - έκλαψαν και ρίγησαν ακόμα και οι επιβάτες, ακόμα και τα πληρώματα των τριών πλοίων - τραγική ειρωνεία: όλα των «Μινωικών Γραμμών - που κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έτυχε να δέσουν στο λιμάνι...

Η πρωτοβουλία της χθεσινής εκδήλωσης «διαμαρτυρίας και τιμής στους νεκρούς του «Σαμίνα» πάρθηκε από την Περιβαλλοντική Κίνηση Νάξου (ΠΕΚΙΝ) κι αμέσως στο κάλεσμά της ανταποκρίθηκαν οι πάντες. Οι καταστηματάρχες έκλεισαν τα μαγαζιά τους, τα σχολεία (δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια) έκλεισαν τις πόρτες τους, οι συγγενείς των θυμάτων έφτασαν μαυροντυμένοι στο λιμάνι. Ολοι, παιδιά, δάσκαλοι, καθηγητές, επαγγελματίες, όλος ο λαός του νησιού κατέκλυσε στις 10 το πρωί τη μεγάλη προβλήτα του λιμανιού - φορώντας όλοι τους μαύρα περιβραχιόνια - ύψωσαν τις μαύρες σημαίες τους, τέλεσαν τρισάγιο στη μνήμη των νεκρών κι έριξαν στη θάλασσα, «στο Αιγαίο που τους πήρε μαζί του», λουλούδια και στεφάνια. Στη συνέχεια, διαβάστηκαν τα ψηφίσματα όλων των πολιτικών κομμάτων - πλην του ΠΑΣΟΚ που δε συμμετείχε στην εκδήλωση!

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, έφτασαν στο λιμάνι τρία πλοία των «Μινωικών Γραμμών» («Hight Spid», «Super Kat» και «Ποσειδών»). Βουβοί και σκεφτικοί οι επιβάτες, αλλά και τα πληρώματα παρακολουθούσαν την τελετή και έως τις 12.30 που τελείωσε δεν έγινε ούτε εκφόρτωση, ούτε φόρτωση των συγκεκριμένων πλοίων.

Στο δικό του ψήφισμα, το ΚΚΕ καταδίκασε τη μονοπωλιακή πολιτική της κυβέρνησης, την εκμετάλλευση των πληρωμάτων και την προσπάθεια μετάθεσης των ευθυνών, «που στόχο έχει το κουκούλωμα της υπόθεσης». Ζήτησε, επίσης, την εξυγίανση της ακτοπλοΐας και την άμεση απόδοση δικαιοσύνης. Να σημειωθεί πως μεταξύ άλλων στη χθεσινή συγκινητική εκδήλωση πήραν μέρος η Ενωση Ξενοδόχων, οι Ερασιτέχνες Ψαράδες, ο Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Νάξου, ο Σύλλογος Γυναικών Νάξου κ.ά.

ΙΑΛΥΣΣΟΣ
Στα σίδερα πλοίαρχος και μηχανικός
Οι λιμενικοί «δε βρήκαν» τον πλοιοκτήτη

Στη «γύρα» έχουν βγει κυβέρνηση και εφοπλιστές στο λιμάνι του Πειραιά, ψάχνοντας για «εξιλαστήρια θύματα», που θα σηκώσουν το βάρος για τους «σκυλοπνίχτες» που κυκλοφορούν ελεύθερα στις ελληνικές θάλασσες. Το κύριο μέλημα του φονικού διδύμου κυβέρνησης - εφοπλιστών μετά το τραγικό ναυάγιο του «Εξπρές Σαμίνα» είναι η συγκάλυψη των τεράστιων ευθυνών τους και η μετάθεση αυτών σε άλλους... Και στην προκειμένη περίπτωση, η Δικαιοσύνη για τον πλοίαρχο και υποπλοίαρχο του πλοίου ΙΑΛΥΣΣΟΣ έδρασε άμεσα. Τα ναυτεργατικά σωματεία προειδοποιούν την κυβέρνηση να πάψει να ψάχνει για θύματα μόνο στα πληρώματα που ταξιδεύουν μ' αυτά τα «σαπάκια» και με κίνδυνο τη ζωή τους και να κάνει ουσιαστικούς ελέγχους στα πλοία.

Ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Πειραιά Αντ. Λιόγας άσκησε χτες δίωξη σε βαθμό κακουργήματος κατά του πλοιάρχου Ι. Σακελλαρόπουλου και του α` μηχανικού Ι. Αρμενάκη, για τα σοβαρά προβλήματα που παρουσίαζε το πλοίο της ΔΑΝΕ «ΙΑΛΥΣΣΟΣ», το οποίο προχτές παραλίγο να αποπλεύσει με μια μηχανή, αφού υπήρχε αδυναμία εκκίνησης της αριστερής κύριας μηχανής. Δίωξη ασκήθηκε και κατά του προέδρου της ΔΑΝΕ Γερ. Καλογηράτου.

Οι τρεις κατηγορούνται για απόπειρα διατάραξης της ασφάλειας του πλοίου κατά συναυτουργία, από την οποία μπορούσε να προκύψει κίνδυνος για ανθρώπους.

Συγκεκριμένα, ύστερα από προχτεσινή ανώνυμη καταγγελία για πρόβλημα στην κύρια μηχανή του πλοίου, ανατέθηκε η υπόθεση σε τρεις λιμενικούς της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων. Σύμφωνα, λοιπόν, με την Εκθεση της Επιθεώρησης που κατέθεσαν οι λιμενικοί, διαπιστώθηκε μετά από έλεγχο, σωρεία σημαντικών και επικίνδυνων βλαβών στις μηχανές του πλοίου. Στις δύο μηχανές παρατηρήθηκαν διαρροές πετρελαίου, εμφανή σημάδια πυρκαγιάς στη σάρωση Νο 6 κυλίνδρου της αριστερής μηχανής, καθώς και ρυπαρότητα σε όλο το μηχανοστάσιο. Επίσης διαπιστώθηκαν διαρροές ελαίου λίπανσης χιτωνίων στη δεξιά μηχανή, ενώ υπήρχε και κατ' αρχήν αδυναμία εκκίνησης της αριστερής κύριας μηχανής.

Ωστόσο, ο Γερ. Καλογηράτος, μέχρι αργά χτες το βράδυ δεν είχε εντοπιστεί από τις Λιμενικές Αρχές. Ομως, πρέπει να σημειωθεί ότι από αυτές δε δόθηκε καν σήμα προς την Αστυνομική Διεύθυνση Πειραιά για τη σύλληψη του προέδρου της ΔΑΝΕ. Οι άλλοι δύο - πλοίαρχος και α` μηχανικός - συλλήφθηκαν και οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα, ο οποίος τους απήγγειλε το κατηγορητήριο και παραπέμφθηκαν στον τακτικό ανακριτή από όπου και πήραν προθεσμία 48 ωρών για να απολογηθούν και κρατούνται στο κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιώς.

Στην απολογία τους, τόσο ο πλοίαρχος, όσο και ο α` μηχανικός του «ΙΑΛΥΣΣΟΣ» ανέφεραν ότι το πλοίο «δεν παρουσίαζε κανένα πρόβλημα».

Βλάβες και καθυστερήσεις πλοίων

Οι βλάβες «καλά κρατούν» καθημερινά στα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στις ελληνικές θάλασσες. Συγκεκριμένα:

Βλάβη πηδαλίου παρουσίασε χτες στις 5.30 το πρωί το επιβατηγό και οχηματαγωγό πλοίο «ΚΑΡΥΣΤΟΣ», σύμφωνα με ημερολογιακή εγγραφή του πλοιάρχου. Η βλάβη πιθανόν να προήλθε στον ηλεκτροκινητήρα και εμφανίστηκε κατά τη διάρκεια προετοιμασίας απόπλου του πλοίου για την εκτέλεση συγκεκριμένου δρομολογίου για Ραφήνα. Από τη Λιμενική Αρχή Καρύστου απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης και επιθεώρησής του.

Με καθυστέρηση 40 λεπτών κατέπλευσε στις 8.10 χτες το πρωί στο λιμάνι της Σούδας το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΑΠΤΕΡΑ», γιατί κατά το δρομολόγιο του πλοίου από Κύθηρα για Σούδα, αυτό παρέκκλινε από τη συνηθισμένη πορεία που ακολουθούν τα πλοία με προορισμό τη Σούδα, με αποτέλεσμα το πλοίο να βρεθεί τρία ναυτικά μίλια περίπου νοτιοανατολικά του Ακρωτηρίου Δρέπανο και στη συνέχεια να κάνει αριστερή αναστροφή και να ακολουθήσει τη σωστή πορεία για το λιμάνι της Σούδας.

Ο εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Χανίων διέταξε χτες το μεσημέρι τη σύλληψη από τη Λιμενική Αρχή Χανίων του πλοιάρχου και του υποπλοιάρχου του πλοίου Κ. Θεοδωράκη και Ν. Βαλαβάνη, αντίστοιχα. Οι δυο συλληφθέντες θα προσαχθούν στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Χανίων σήμερα το πρωί με τη διαδικασία του αυτόφωρου.

Απαγορεύτηκε ο απόπλους χτες το πρωί του επιβατηγού - υδροπτέρυγου «Μαριλένα» από τη Λιμενική Αρχή Καλύμνου, λόγω ελλιπούς σύνθεσης πληρώματος.

ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
Με τον αέρα του νέου αφεντικού

Με τον αέρα του ισχυρού και κυρίως με το θράσος του... «αμόλυντου» παρουσιάστηκε χτες σε ραδιοφωνική εκπομπή ένας ακόμα «μεγάλος» του εφοπλιστικού χώρου, ο πρόεδρος των «Επιχειρήσεων Αττικής» Περικλής Παναγόπουλος.

Αρχικά ο Π. Παναγόπουλος διευκρίνισε πως θεωρεί «θετικότατο βήμα» την απόφαση της κυβέρνησης να άρει το καμποτάζ και να απελευθερώσει την ακτοπλοΐα. Κι αυτό γιατί όπως ισχυρίστηκε «θα μπορέσουμε να φτιάξουμε κάτι το οποίο θα είναι σωστό και θα είναι προς όφελος του ταξιδεύοντος κοινού και του κοινωνικού συνόλου». Μάλιστα ο πρόεδρος των «Επιχειρήσεων Αττικής» προχώρησε ακόμα πιο πέρα το ζήτημα, λέγοντας «πως εμείς οι ισχυρότεροι του κόσμου τίποτα απολύτως δε φοβούμαστε, απλώς και μόνο ο προστατευτισμός είχε την έννοια να προστατεύσει ορισμένους οι οποίοι δεν κάνανε καλά τη δουλιά τους. Εάν θέλουμε να το πούμε έξω απ' τα δόντια. Αυτό ήταν και τίποτα παραπάνω».

Μάλιστα «ξεκαθάρισε» πως «χρειάζεται ο ελεύθερος ανταγωνισμός, πρώτα μεταξύ των ελληνικών εταιριών και κατόπιν να γίνει το άνοιγμα προς όλες τις κατευθύνσεις». Σε ερώτηση της δημοσιογράφου εάν αυτά τα υποστηρίζει γιατί - όπως είπε ο κ. Κληρονόμου - επιδιώκει να μπει στις γραμμές του Αιγαίου, η απάντηση ήρθε «αποστομωτική»: «Γιατί όχι, του απαντώ εγώ. Γιατί να μην υπάρχει ανταγωνισμός; Παντού. Ο ανταγωνισμός θα εξυψώσει την ποιότητα»! «Παραδέχτηκε» κιόλας πως πολλές φορές έκανε αιτήσεις για δικά του πλοία στο Αιγαίο, αλλά «ο κ. Κληρονόμου παρενέβη τότε για να μην μας δοθούν άδειες, πριν από τρία χρόνια για την Κρήτη...». Τέλος όσον αφορά το όριο ηλικίας των πλοίων, ο εφοπλιστής δήλωσε πως είτε υπάρξει, είτε δεν υπάρξει όριο ηλικίας τα παλιά πλοία θ' αποσυρθούν, γιατί δε θα μπορούν να αντέξουν τον ανταγωνισμό. «Δεν υπάρχει όριο ηλικίας στην Ευρώπη, αλλά δεν υπάρχουν και πλοία 35 χρόνων», ήταν η απάντησή του.

ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ
Τιμωρήθηκε πράγματι ποτέ κανείς;

Εξι ερωτήσεις και παράλληλες αιτήσεις κατάθεσης εγγράφων που αφορούν σοβαρά ναυτικά ατυχήματα κατέθεσαν χτες στη Βουλή, οι βουλευτές του ΚΚΕ Σταύρος Σκοπελίτης και Νίκος Γκατζής.

Συγκεκριμένα το 1983 βυθίστηκε το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «Χρυσή Αυγή», με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 28 άνθρωποι. Το 1988 το επιβατηγό - τουριστικό «Jupiter» συγκρούστηκε με το ιταλικό σκάφος «Adice», με αποτέλεσμα το θάνατο των δύο επιβατών. Το 1991 βυθίζεται το επιβατηγό - τουριστικό «Ωκεανός». Το 1994 το επιβατηγό - οχηματαγωγό «Grecia Express» βυθίστηκε μετά από εισροή θαλάσσης στο λιμάνι του Αιγίου, ενώ οι κάβοι που έδεναν το πλοίο αναφέρθηκε ότι βρέθηκαν κομμένοι. Το 1999 τα αμπάρια του «Σούπερ Φαστ Φέρις ΙΙΙ» πήραν φωτιά, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 14 Κούρδοι λαθρομετανάστες. Τέλος, το 2000 το ιπτάμενο δελφίνι «Φλάινγκ Ντόλφιν 5» κάηκε ανοιχτά της Αίγινας.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας και Δικαιοσύνης: «Ποιες είναι οι ποινικές ευθύνες που έχουν αποδοθεί σχετικά με αυτά τα ναυτικά ατυχήματα και σε ποιους συγκεκριμένα; Σε ποιο στάδιο εκτέλεσης βρίσκεται η κάθε μια ποινή που τυχόν έχει επιβληθεί από ποινικά δικαστήρια;».

Καλούν ταυτόχρονα τους υπουργούς να καταθέσουν μέσα στις προθεσμίες που προβλέπει ο Κανονισμός της Βουλής το πόρισμα των κρατικών υπηρεσιών σχετικά μ' αυτά τα ατυχήματα και τις αποφάσεις των ποινικών και των πολιτικών δικαστηρίων που έχουν εκδοθεί σχετικά με τα ατυχήματα αυτά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ