Πέμπτη 5 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΗΣΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ
Οι μόνιμοι κάτοικοι θα πληρώσουν την άρση του «καμποτάζ»

Απ' όλες τις γωνιές της νησιωτικής χώρας φτάνουν φωνές προειδοποίησης πως το ενδεχόμενο της άρσης του καμποτάζ - το οποίο προωθείται απ' την κυβέρνηση - θα κάνει ακόμα πιο τραγικά τα πράγματα τόσο όσον αφορά την ασφαλή μετακίνηση των επιβατών, όσο και τη σύνδεση των νησιών μας μεταξύ τους ή με το λιμάνι του Πειραιά. «Αρση του καμποτάζ», λένε, «σημαίνει ανεργία για τους Ελληνες ναυτεργάτες, απομόνωση των νησιών μας κατά τους χειμερινούς μήνες και κανένα έλεγχο ασφαλείας»...

Συγκεκριμένα ο Αντώνης Βελετάς, συνταξιούχος ασυρματιστής και μόνιμος κάτοικος της Μήλου για πάρα πολλά χρόνια, είναι ένας άνθρωπος που μπορεί να προβλέψει πολύ καλά τις τραγικές συνέπειες - σε όλα τα επίπεδα - που θα έχει η άρση του καμποτάζ: «Τόσα χρόνια η ζωή όλων των νησιωτών κινδυνεύει απ' τα πλοία - φέρετρα των εφοπλιστών που χρησιμοποιούνται για τη μετακίνησή μας. Σαν παλιός ναυτικός γνωρίζω πολύ καλά πως οι όποιες επισκευές έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στα πλοία, είναι επισκευές σαλονιού. Το τι γίνεται κάτω, στα μηχανήματα των πλοίων, δεν μπορεί να το φανταστεί - ούτε μετά το τραγικό συμβάν - ο ανύποπτος κι ανίδεος ταξιδιώτης! Σε περίπτωση τώρα που αρθεί το καμποτάζ, το βέβαιο είναι πως θα γίνει περαιτέρω ανθελληνισμός της ναυτιλίας. Γιατί όταν θα 'ρθουν τα - υποτίθεται - σύγχρονα πλοία των Ευρωπαίων εφοπλιστών θα φέρουν μαζί τους και τα δικά τους πληρώματα. Τις συνέπειες του ανθελληνισμού της ελληνικής ναυτιλίας, την έχουμε ζήσει εμείς οι πρωτοπόροι ναυτεργάτες. Κι έχουμε το δικαίωμα να λέμε και να φωνάζουμε πως οι εφοπλιστές είναι αδίστακτοι δολοφόνοι, ψυχροί εγκληματίες. Δεν κοιτάζουν ούτε την ποιότητα, ούτε τον άνθρωπο. Κοιτάζουν μόνο το κέρδος τους. Χαρακτηριστικό ίσως παράδειγμα το "Μήλος Εξπρές", ένα πλοίο ηλικίας 35 ετών, που κάνει εδώ και 20 χρόνια τη γραμμή Πειραιάς - Μήλος. Είναι κυριολεκτικά ένα σαπιοκάραβο. Τα πιο ξεφτιλισμένα πλοία ταξιδεύουν στις Δυτικές Κυκλάδες. Και μια ζωή τα πληρώματα αυτών των πλοίων δεν εκτελούν χρέη πληρώματος, αλλά συνεργείου. Οι άνθρωποι που κάνουμε τις πατέντες είμαστε, για να μπορούμε να ταξιδέψουμε το κάθε σαπιοκάραβο του κάθε εφοπλιστή»...

Από την Σαντορίνη ο Βαγγέλης Σιγάλας, επικεφαλής της ΝΑΣ Κυκλάδων, θα τονίσει: «Κατ' αρχήν η άρση του καμποτάζ είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να συμβεί για τα Κυκλαδονήσια μας, γιατί πραγματικά θα απομονωθούν και θα είναι έρμαια στα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Είναι εξοργιστικό, ακόμη δεν τελειώσαμε και δε συνήλθαμε από το τραγικό αυτό έγκλημα, και η κυβέρνηση με πρόφαση την καλυτέρευση της ακτοπλοΐας προσπαθεί να περάσει με απαράδεκτο τρόπο την κατάργηση του καμποτάζ. Ολοι εμείς οι Κυκλαδίτες ξέρουμε τι πάει να πει αυθαιρεσία των εφοπλιστών εις βάρος των νησιών μας και κύρια το χειμώνα που τα νησιά απομονώνονται. Με την άρση του καμποτάζ σίγουρα αυτό θα χειροτερεύσει. Επαγρυπνούμε και είμαστε έτοιμοι να μην περάσει αυτή η άρση, για να μην αφήσουμε την κυβέρνηση να εκτελεί τυφλά τις εντολές των εφοπλιστών και της ΕΕ». Μάλιστα ο Β. Σιγάλας ανέφερε πως πριν από δύο μήνες - πολύ πριν το τραγικό ναυάγιο - στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Κυκλάδων (εκπροσωπούνται μόνο οι παρατάξεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ) όλοι συμφώνησαν πως πρέπει να επισπευστεί η άρση του καμποτάζ! «Κι όλα αυτά σε αντίθεση με τη θέληση του κυκλαδίτικου λαού», τόνισε ο Β. Σιγάλας.

Από την Τήνο ο ναυτεργάτης Τάκης Πρωτόπαππας υπογραμμίζει: «Η άρση του καμποτάζ για μένα σημαίνει πλήρη ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Το αποτέλεσμα θα είναι να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίες για τους ναυτεργάτες, να διαλυθεί το ΝΑΤ και οπωσδήποτε να δημιουργηθούν χαμηλόμισθα πληρώματα. Αυτά όσον αφορά τα ναυτεργατικά. Ως κάτοικος τώρα νησιού, πιστεύω πως με την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας θα σταματήσει ο οποιοσδήποτε έλεγχος που αφορά την ασφάλεια των κατοίκων, ενώ τα πλοία θα δουλεύουν το καλοκαίρι, αφού τότε θα υπάρχουν κέρδη, και το χειμώνα όλοι μας θα παραμένουμε αποκλεισμένοι, όχι βέβαια λόγω καιρού!».

Από τη Σύρο ο Γιάννης Δεναξάς, γραμματέας της Ενωσης Οικοδόμων, επισημαίνει: «Η κυβέρνηση αυτή τη στιγμή εκμεταλλεύεται το ναυάγιο στην Πάρο για να περάσει τις ορέξεις των εφοπλιστών, ξένων και ντόπιων, με την άρση του καμποτάζ. Η άρση δε θα λύσει κανένα πρόβλημα των νησιών, αλλά θα επιδεινώσει την κατάσταση. Τα λεγόμενα μη ανταγωνιστικά νησιά θα έχουν μια πλήρη εγκατάλειψη και θα κυκλοφορούν ακόμα και ευρωπαϊκά σαπάκια στις θάλασσές μας. Απ' την άλλη η μετακίνηση των επιβατών θα είναι ικανοποιητική μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες και μόνο για τα νησιά "φιλέτα", δηλαδή γι' αυτά που έχουν τον περισσότερο τουρισμό».

Επαρχος και δήμαρχος ζητούν τα αυτονόητα

Δώδεκα προτάσεις, με αφορμή το τραγικό ναυάγιο του «Σαμίνα», κοινοποίησαν χτες προς όλους τους αρμοδίους ο έπαρχος Πάρου Νικόλαος Αρκουλής και ο δήμαρχος του νησιού Κων. Αργουζής. Ζητούν να χορηγούνται άδειες σκοπιμότητας σε όσες εταιρίες υποβάλλουν αίτηση, «υπό την προϋπόθεση ότι θα εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον και θα καλύπτονται πλήρως οι ανάγκες των νησιών από σύγχρονα και αξιόπλοα πλοία». Επισημαίνουν πως επιβάλλεται να εφαρμοστεί αυστηρότερη νομοθεσία όσον αφορά την τήρηση των κανονισμών ασφαλείας των πλοίων και την τήρηση των δρομολογίων, ενώ επιβάλλεται αλλαγή του καθεστώτος επιθεώρησης των πλοίων και συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με διορισμό ειδικού εμπειρογνώμονα που θα την εκπροσωπεί.

Οι υπόλοιπες προτάσεις των δύο εκπροσώπων της Πάρου αφορούν τη ρύθμιση των δρομολογίων, ώστε να αναχωρούν από το λιμάνι του Πειραιά σε διαφορετικό χρόνο, τη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των πληρωμάτων και πραγματοποίηση τακτικών και εκτάκτων ασκήσεων ετοιμότητας εν πλω, τη θεσμοθέτηση ιατρού στα πλοία της ακτοπλοΐας, την επιτάχυνση των λιμενικών έργων, τη δημιουργία σταθμού άμεσης βοήθειας στην Πάρο, την άμεση οικονομική ενίσχυση των επαγγελματικών και ερασιτεχνικών αλιευτικών σκαφών για τις ζημιές που υπέστησαν στην προσπάθειά τους για τη διάσωση των ναυαγών, την ανάγκη επίσπευσης των διαδικασιών κατασκευής του νέου αεροδρομίου της Πάρου και την άμεση ανέλκυση και απομάκρυνση του ναυαγίου, «επειδή αποτελεί μόνιμη εστία ρύπανσης για τις ακτές των νησιών μας».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
...και χτυπούν τους ναυτεργάτες (2013-05-16 00:00:00.0)
Αύριο δε λύνει κάβος! (2010-05-30 00:00:00.0)
Δίνει το σύνθημα για κλιμάκωση της επίθεσης (2010-05-20 00:00:00.0)
Απειλή για όλο το λαό (2010-04-23 00:00:00.0)
Εδωσε στους εφοπλιστές την άρση του καμποτάζ (2010-04-20 00:00:00.0)
Μην εγκρίνετε την άρση του καμποτάζ (2000-10-07 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ