Τρίτη 20 Απρίλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΚΡΟΥΑΖΕΡΟΠΛΟΙΑ
Εδωσε στους εφοπλιστές την άρση του καμποτάζ

Σύσκεψη χτες για αποφάσεις που ολοκληρώνουν το εκτρωματικό πλαίσιο σε βάρος των ναυτεργατών

Η άρση του καμποτάζ στα κρουαζιερόπλοια, που θα σημάνει το συντριπτικό χτύπημα στα εναπομείναντα ναυτεργατικά δικαιώματα, για λογαριασμό της κερδοφορίας των εφοπλιστών και των πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της κρουαζιέρας, είναι προ των πυλών.

Χτες, με αυτό το θέμα, έγινε ευρεία σύσκεψη στο μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου με τη συμμετοχή της υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λ. Κατσέλη, τον υπουργό και την υφυπουργό Πολιτισμού, Π. Γερουλάνο και Αν. Γκερέκου, αντίστοιχα, και αντιπροσωπείας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΣΕΤΕ).

Είναι ενδεικτικό των κυβερνητικών προθέσεων ότι στο τέλος της σύσκεψης η υφυπουργός Πολιτισμού ανέφερε ότι «εκκρεμεί η εφαρμογή της άρσης του καμποτάζ» ειδικά στις κρουαζιέρες. Ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι αύριο Τετάρτη, πρώτη μέρα της 48ωρης απεργίας των ναυτεργατών στο λιμάνι του Πειραιά, ο πρωθυπουργός σε μία κίνηση - ανοιχτή πρόκληση, θα ανακοινώσει και επίσημα την άρση, στην ετήσια γενική συνέλευση του ΣΕΤΕ.

Επί της ουσίας, η κυβέρνηση προωθεί την πλήρη επιβολή του εκτρωματικού κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης που απελευθερώνει εντελώς την εφοπλιστική ασυδοσία. Πρακτικά, άρση του καμποτάζ σημαίνει μετατροπή των τουριστικών πλοίων σε πλωτά γκέτο, όπου θα κυριαρχεί η μαύρη ανασφάλιστη εργασία και η διακίνηση των ναυτεργατών θα γίνεται μέσω δουλεμπορικών γραφείων και κυκλωμάτων.

Το ΝΑΤ θα δεχθεί ένα ακόμα συντριπτικό πλήγμα και, βεβαίως, ταυτόχρονα ανοίγει ο ασκός του Αιόλου και για τους ναυτεργάτες των ακτοπλοϊκών πλοίων, όπως, άλλωστε, αξιώνουν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές. Ο κανονισμός 3577 έχει αρχίσει να εφαρμόζεται σταδιακά από το 2001, όταν η προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2001 ψήφισε το νόμο 2932 και άλλαξε το ακτοπλοϊκό θεσμικό πλαίσιο, νόμος που ενισχύθηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ. Το γεγονός ότι μέχρι τώρα δεν έχει τεθεί σε πλήρη ισχύ ειδικά για τα πληρώματα οφείλεται στους αγώνες των ναυτεργατών και των ταξικών δυνάμεων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ