Πέμπτη 20 Μάη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΝΩΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Δίνει το σύνθημα για κλιμάκωση της επίθεσης

«Δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί πρέπει να λυθούν τα προβλήματα της αμερικανικής κρουαζιέρας και όχι τα προβλήματα της ελληνικής ακτοπλοΐας», σημείωσαν οι ακτοπλόοι σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου

Η χτεσινή πρόκληση πρέπει να πάρει απάντηση σήμερα κιόλας: Να μη λυθεί ούτε ένας κάβος! (φωτ. από τη 48ωρη απεργία του Απρίλη)
Η χτεσινή πρόκληση πρέπει να πάρει απάντηση σήμερα κιόλας: Να μη λυθεί ούτε ένας κάβος! (φωτ. από τη 48ωρη απεργία του Απρίλη)
Αντιμέτωποι με την πιο άγρια επίθεση από το εφοπλιστικό κεφάλαιο βρίσκονται οι ναυτεργάτες, οι οποίοι καλούνται να υπερασπίσουν τα εναπομείναντα εργασιακά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα, για να μη μετατραπούν σε «σύγχρονους δούλους». Τα όσα ανέφερε χτες ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (πρώην Ακτοπλοΐας) Απ. Βεντούρης, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, δε χωρούν περιθώρια παρερμηνειών. Οι εφοπλιστές «πλέον τα θέλουν όλα».

Τα πανιά της επιθετικότητάς τους φουσκώνει η φιλοεφοπλιστική πολιτική των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και των κομμάτων της ευρωυποταγής, οι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ενωσης που «ράφτηκαν» στα μέτρα της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου, όπως ο 3577/92 που απελευθερώνει τις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, αφανίζοντας τους ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα και ήδη η πλήρης εφαρμογή του βρίσκεται σε εξέλιξη στα κρουαζιερόπλοια.

Στον 11λογο των εφοπλιστικών αξιώσεων, που παρέθεσε ο Απ. Βεντούρης, περιλαμβάνονται: Η κατάργηση της υποχρέωσης της «ελληνομάθειας» στα πληρώματα των ακτοπλοϊκών πλοίων, η κατάργηση του ΠΔ 177/74 που αφορά τις οργανικές συνθέσεις, κατάργηση της υποχρεωτικής 10μηνης δρομολόγησης και επάνδρωσης των ακτοπλοϊκών πλοίων και να αντικατασταθεί με την 9μηνη δρομολόγηση για τα συμβατικά πλοία και την 5μηνη δρομολόγηση για τα ταχύπλοα.

Να εφαρμοστεί στα ακτοπλοϊκά πλοία το «Safe Manning», δηλαδή ένας ελάχιστος αριθμός πληρώματος με συγκροτημένα δικαιώματα και οι υπόλοιποι χαμηλόμισθοι και ανασφάλιστοι. Οι πρώτοι βέβαια που θα «θυσιαστούν» είναι τα πληρώματα των υπηρεσιών (θαλαμηπόλοι, μάγειροι κλπ.) οι οποίοι δε θεωρούνται από τους ακτοπλόους ως ναυτεργάτες!

Να εφαρμοστεί επίσης «εταιρικό ναυτολόγιο»! Αυτό σημαίνει όχι πια πλήρωμα ανά πλοίο, αλλά η εταιρεία να διαθέτει έναν αριθμό ναυτεργατών που θα τον περιφέρει στα πλοία, ανάλογα με τις ανάγκες της!

«Τρώγονται» για την πίτα

Ο Απ. Βεντούρης χαρακτήρισε «εξωφρενικό και άδικο» η άρση του καμποτάζ να αφορά μόνο τα κρουαζιερόπλοια, ενώ για να υπερασπίσει τα συμφέροντα του κλάδου του, ομολόγησε τα εξής: «Δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί πρέπει να λυθούν τα προβλήματα της αμερικανικής κρουαζιέρας και όχι τα προβλήματα της ελληνικής ακτοπλοΐας». «Να σας θυμίσω - συνέχισε - ότι η κρουαζιέρα σύμφωνα με την άρση του καμποτάζ ούτε κρατήσεις υπέρ τρίτων θα έχει, ούτε 10μηνη απασχόληση θα υπάρχει στα κρουαζιερόπλοια, ούτε 200% Ελληνες ναυτικούς θα έχουν - γιατί αυτό συμβαίνει στην ελληνική ακτοπλοΐα δεν έχουν 100% έχουν επί δύο - και όλα αυτά είναι κάθετα ανταγωνιστικά πλοία στις ελληνικές επιχειρήσεις. Οι ελάχιστοι Ελληνες πλοιοκτήτες (σ.σ. της κρουαζιέρας) προφανώς θα σηκώσουν σημαία Μπαχάμες και θα κάνουν ό,τι κάνουν τα ξένα συμφέροντα και θα διώξουν τους Ελληνες που έχουν»!

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Γιατί ζητούν «άρση του καμποτάζ» (2012-04-06 00:00:00.0)
Ζητούν επέκταση της ανασφάλιστης εργασίας (2011-03-23 00:00:00.0)
Αύριο δε λύνει κάβος! (2010-05-30 00:00:00.0)
Απειλή για όλο το λαό (2010-04-23 00:00:00.0)
Θέλουν έξω απ' τα πλοία τους ναυτεργάτες με δικαιώματα (2009-11-19 00:00:00.0)
Μάχη με τους εφοπλιστές και τους συμβιβασμένους (2008-12-06 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ