ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 4 Ιούλη 2012
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΣΤΗ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Πρωτοβουλία για συγκρότηση ενιαίου μετώπου πάλης στον κλάδο

Σύσκεψη αύριο στις 6.30 μ.μ. στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά

Πρωτοβουλία για την οικοδόμηση ενιαίου μετώπου πάλης των εργαζομένων στη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας αναλαμβάνουν τα Συνδικάτα Μετάλλου Πειραιά και Ελευσίνας «ΜΑΣΙΝΑ», η Πανελλήνια Ενωση Αμμοβολιστών - Καθαριστών, το Σωματείο Ηλεκτρολόγων Πλοίων Αττικής και Νήσων και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών. Πρώτο μεγάλο βήμα της πρωτοβουλίας αυτής θα αποτελέσει η σύσκεψη που διοργανώνουν τα 5 συνδικάτα αύριο Πέμπτη 5 Ιούλη, στις 6.30 το απόγευμα, στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά.

Οπως σημειώνεται από τα 5 σωματεία, «σήμερα η ανάγκη για άμεση αγωνιστική παρέμβαση και δράση επιβάλλεται όσο ποτέ, αφού η κατάσταση που αντιμετωπίζει η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας μας χειροτερεύει, με απρόβλεπτες συνέπειες για τους εργαζόμενους. Ολοι μας γνωρίζουμε σήμερα ότι ο σχεδιασμός που υπάρχει στα πλαίσια της ΕΕ (αλλά και όσων κομμάτων βλέπουν το μέλλον της χώρας μας μόνο μέσα σε αυτή τη λυκοσυμμαχία) είναι η συρρίκνωση και το κλείσιμο της ναυπηγικής βιομηχανίας, με παράλληλο τσάκισμα των εργασιακών μας δικαιωμάτων».

Από τα σωματεία επισημαίνονται οι ευθύνες του εργοδοτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού στα σωματεία των ναυπηγείων, σε ΠΟΕΜ και ΓΣΕΕ όπου «όχι μόνο δεν πήραν αγωνιστικές πρωτοβουλίες, αλλά υπονόμευσαν όλο το προηγούμενο διάστημα μεθοδικά (και είμαστε σίγουροι ότι θα το επιχειρήσουν ξανά) όλες τις προσπάθειες των ταξικών δυνάμεων που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ», ενώ παράλληλα καλλιέργησαν και καλλιεργούν στους εργαζόμενους τον εφησυχασμό και την απογοήτευση και πρέπει να απομονωθούν από τον κλάδο.

Τα σωματεία προβάλουν το διεκδικητικό πλαίσιο που αφορά: Εξόφληση τώρα όλων των δεδουλευμένων των εργαζομένων στα ναυπηγεία και άμεσα ουσιαστικά μέτρα προστασίας των ανέργων. Ακύρωση της συμφωνίας με την Κίνα για τη χρηματοδότηση των Ελλήνων εφοπλιστών να ναυπηγούν καράβια στα κινέζικα ναυπηγεία. Οχι στην πώληση του λιμανιού. Αμεση χωροθέτηση της Ζώνης με νόμο και άμεσες επενδύσεις σε υποδομές. «Να περάσουν τώρα σε κρατικό έλεγχο τα ναυπηγεία (ώστε να ανοίξει και το εμπορικό τμήμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά) και μαζί με τη Ζώνη να λειτουργήσουν κάτω από 100% δημόσιο ενιαίο φορέα που θα σχεδιάζει, οργανώνει και θα υλοποιεί την παραγωγική διαδικασία. Σύνδεση των αναγκών της χώρας για πλοία (ακτοπλοΐα - Πολεμικό Ναυτικό - θαλάσσιες μεταφορές κ.ά.) και άλλες μεταλλικές κατασκευές (ανεμογεννήτριες, πλωτές εξέδρες, δεξαμενές, άμυνα κλπ.) με τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, κάτι που θα εξασφαλίζει μόνιμα και σταθερά δουλειά για όλους».

ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Τσεπώνουν επιδοτήσεις ενώ «βουλιάζουν» το ΝΑΤ

Χαρακτηριστική η καταγγελία ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»

Ακριβώς 132.548,66 ευρώ ήταν μέχρι και τις 29 Ιούνη οι οφειλές προς το ΝΑΤ μίας και μόνο πλοιοκτήτριας εταιρείας και ενώ μέρος των οφειλών αυτών είναι βεβαιωμένες και από την ΔΟΥ Πλοίων, παραμένουν ανείσπρακτες, όταν την ίδια ώρα, με πρόσχημα τα ελλείμματα του ΝΑΤ και των άλλων ασφαλιστικών ταμείων, πετσοκόβουν συντάξεις, τινάζουν στον αέρα ό,τι έχει σχέση με γιατρούς και φάρμακα. Πρόκειται για την εταιρεία «Πλόες Αιγαίου», πλοιοκτήτρια του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΣΑΜΟΣ ΣΠΙΡΙΤ», του οποίου όλη η υπόθεση αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πώς η αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, «έργο» που συνεχίζει και η σημερινή, προστατεύει το εφοπλιστικό κεφάλαιο.

Την υπόθεση με το «ΣΑΜΟΣ ΣΠΙΡΙΤ» επαναφέρουν με χτεσινή τους καταγγελία τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», επισυνάπτοντας και το έγγραφο του ΝΑΤ στο οποίο αναφέρονται οι οφειλές. Επιπρόσθετα σημειώνουν ότι με βάση την αριθμ. 92/31-10-2008 σύμβαση Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας με το υπουργείο Ναυτιλίας (πρώην ΥΠΑΑΝ) το πλοίο είχε την επιδοτούμενη δρομολογιακή γραμμή Φούρνοι - Θύμαινα - Αγ. Κήρυκος Ικαρίας - Καρλόβασι, Βαθύ Σάμου με μίσθωμα 5.551,66 ευρώ ανά ταξίδι μέχρι τις 31/10/2011. Στο διάστημα όμως αυτό οι ναυτεργάτες και πλοίο εγκαταλείφθηκαν από την εταιρεία στο λιμάνι των Φούρνων. Μάλιστα οι ναυτεργάτες από τις 26 Σεπτέμβρη του 2011 εντάχθηκαν στο νόμο 3816/2010 «περί εγκατάλειψης» πληρωμάτων «στην ημεδαπή» και αποζημιώθηκαν μέρος των δεδουλευμένων τους από το ΝΑΤ. Το πλοίο ρυμουλκήθηκε και σήμερα βρίσκεται στην επισκευαστική ζώνη του Περάματος. Υπάρχει δικαστική απόφαση για συντηρητική κατάσχεση στο ποσό των 80.000 για τους ναυτεργάτες. Και όμως η εταιρεία δεν έχει καμία επίπτωση.

Τα σωματεία ζητούν πλήρη ενημέρωση από το υπουργείο για τα εξής: «Γιατί παρότι δεν υπάρχει εκτέλεση του επιδοτούμενου δρομολογίου δεν έχει εκπέσει η εγγυητική επιστολή των 200.000 ευρώ» που είχε καταθέσει η εταιρεία σε τράπεζα ως εγγύηση σύμφωνα με το νόμο ότι θα εκτελέσει απρόσκοπτα την επιδοτούμενη γραμμή. «Ποιες είναι οι ενέργειες των εμπλεκομένων υπηρεσιών (ΝΑΤ, ΔΟΥ Πλοίων) για την είσπραξη των βεβαιωμένων οφειλών προς το ΝΑΤ». «Γιατί δεν γίνεται άμεση κάλυψη της εν λόγω δρομολογιακής γραμμής, γεγονός που έχει δημιουργήσει οξυμένο πρόβλημα στους κατοίκους των νησιών».

ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ - ΡΑΪΧΕΝΜΠΑΧ
Καθόρισαν τους άξονες για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών

Πώς θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την ολοκληρωτική παράδοση του λιμανιού του Πειραιά και των άλλων μεγάλων λιμανιών της χώρας στα σαγόνια των μονοπωλίων ήταν το κύριο θέμα της συνάντησης που έγινε προχτές το απόγευμα στο υπουργείο Ναυτιλίας μεταξύ του υπουργού Κ. Μουσουρούλη και του επικεφαλής της TaskForce (Ομάδα Δράσης) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα, Χορστ Ράιχενμπαχ. Αυτό προκύπτει τόσο από το «ενημερωτικό σημείωμα» (non paper) που εκδόθηκε από το υπουργείο για τη συνάντηση, αλλά και από τις χτεσινές δηλώσεις του υπουργού σε ραδιοφωνικούς σταθμούς.

Οπως αναφέρεται στο ενημερωτικό σημείωμα, στη διάρκεια της συνάντησης έγινε αναφορά «στα θέματα αποκρατικοποιήσεων των λιμένων μέσω παραχωρήσεων». Επίσης, «σε θέματα νησιωτικής πολιτικής, στην εθνική στρατηγική και στο νέο ρυθμιστικό πλαίσιο των λιμένων». Στο τραπέζι, όπως φάνηκε, τέθηκε και το θέμα της οικονομικής ενίσχυσης των ακτοπλόων εφοπλιστών, πέρα από τις χοντρές επιδοτήσεις που παίρνουν με το κόλπο των άγονων γραμμών. Οπως αναφέρεται στο σημείωμα του υπουργού έγινε συζήτηση και για «τη δυναμική ενεργοποίηση του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (ΕΚΤ) και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), στο θέμα της ανεργίας, στα προβλήματα του κλάδου της ακτοπλοΐας και στη ναυτική εκπαίδευση». Στη συζήτηση αναφέρθηκαν επίσης τα θέματα της επανασύστασης του Υπουργείου, της δομής του και των στόχων που έχει θέσει η πολιτική ηγεσία.

Στις χτεσινές του δηλώσεις, ο υπουργός σχετικά με το θέμα των «αποκρατικοποιήσεων» ανέφερε ότι θα συγκροτηθούν ομάδες εργασίας από τεχνοκράτες του υπουργείου και της TaskForce και συμπλήρωσε: «Εγώ γνωρίζω ποια είναι η πολιτική της κυβέρνησης, ποιο είναι το πλαίσιο της προγραμματικής σύγκλισης των τριών κομμάτων και πάνω σ' αυτό θα κινηθώ».

Ο «Ρ» ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΔΟΥΛΙΑΣ

«ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ»: Σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες θα προχωρήσουν από σήμερα στις 8 το βράδυ, οι εργαζόμενοι του καζίνου στο «Πόρτο Καρράς» απαιτώντας την ανάκληση των απολύσεων 19 συναδέλφων τους, που έγιναν την Παρασκευή. Στο καζίνο απασχολούνται περίπου 90 εργαζόμενοι. Η εργοδοσία, είχε επιβάλει πρόγραμμα εκ περιτροπής εργασίας με απασχόληση μία μέρα την εβδομάδα, από τις 9 Γενάρη μέχρι και τις 9 Ιούνη. Και όλο αυτό το διάστημα δεν τους πλήρωνε τα δεδουλευμένα. Την περασμένη Πέμπτη, οι εργαζόμενοι ανακοίνωσαν στην εργοδοσία ότι αν δεν τους πληρώσει τα δεδουλευμένα θα προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας. Την Παρασκευή πλήρωσε τα δεδουλευμένα και ανακοίνωσε 19 απολύσεις. Στο μεταξύ απλήρωτοι για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο είναι και οι ξενοδοχοϋπάλληλοι του «Πόρτο Καρράς».

«ΕΒΓΑ»: Την επαναπρόσληψη των δύο εργαζομένων που δούλευαν στην παραγωγή, αποφάσισε η εργοδοσία της ΕΒΓΑ, μετά από παρέμβαση του Σωματείου Εργαζομένων στην εταιρεία. Το Σωματείο προχώρησε άμεσα σε γενική συνέλευση, όπου αποφασίστηκαν επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργιακές κινητοποιήσεις για την ανάκληση των απολύσεων. Κάτω από την πίεση των εργαζομένων και των αγωνιστικών τους αποφάσεων, η εργοδοσία έσπευσε να επαναπροσλάβει τους δύο απολυμένους.

ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΕΣ: Παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφέρεια Αττικής διοργανώνει αύριο Πέμπτη, στις 11 π.μ. το κλαδικό σωματείο Καθαριστριών - Καθαριστών δημόσιων Σχολείων Πειραιά και η Επιτροπή Αγώνα Καθαριστριών Αθήνας. Κύριο αίτημα είναι η μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων που εργάζονται στην καθαριότητα των σχολείων και οι οποίες από το Σεπτέμβρη κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς δουλειά.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Παρέμβαση στον ΟΑΣΘ

Απέναντι στο κλιμάκιο της τρόικας που ήρθε για έλεγχο στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) βρέθηκαν, χτες, εργαζόμενοι, άνεργοι και σπουδαστές που συμμετείχαν στην κινητοποίηση της επιτροπής ανέργων της Γραμματείας Εμπορίου - Υπηρεσιών του ΠΑΜΕ, του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών και της Λαϊκής Επιτροπής Τούμπας - Τριανδρίας, με αίτημα τη δωρεάν μετακίνηση ανέργων και φοιτητών.

Οι διαδηλωτές τόνισαν ότι το κλιμάκιο της τρόικας ήρθε να ενημερωθεί για τα οικονομικά του ΟΑΣΘ, ο οποίος επιδοτείται από το κράτος.

Αμεσα, οι αγωνιστές κάλεσαν τους εργαζόμενους του οργανισμού, αλλά και πλήθος ανέργων που βρίσκονταν εκείνη την ώρα στα γραφεία του ΟΑΕΔ, στο ίδιο κτίριο, να κινητοποιηθούν. Να δυναμώσουν τον αγώνα ενάντια στο τσάκισμα των λαϊκών δικαιωμάτων που συντελείται από κοινού από κυβέρνηση και τρόικα, στη γραμμή και τις επιδιώξεις των μονοπωλίων.

Παράλληλα, διεκδίκησαν και πέτυχαν τη διαγραφή προστίμων που είχαν επιβληθεί από τον ΟΑΣΘ σε άνεργους και φοιτητές που αδυνατούν να τα βγάλουν πέρα και βρέθηκαν να μην έχουν πληρώσει εισιτήριο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ