ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 23 Νοέμβρη 2000
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΕΡΓΑ
Διαδικασίες εξπρές λόγω... καθυστερήσεων
  • Σύμπτυξη του χρονοδιαγράμματος ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, με ό,τι αυτή συνεπάγεται  για  την αδιαφάνεια, τα «πανωπροίκια» και το περιβαλλοντικό κόστος... 
  • Πάνω από 421 δισ. θα κοστίσουν σύμφωνα με τις αρχικές προβλέψεις τα «συμπληρωματικά» οδικά έργα

Η μακέτα του Πολυδύναμου Κέντρου Φαλήρου

«Αθήνα 2004»

Η μακέτα του Πολυδύναμου Κέντρου Φαλήρου
Την ολοκλήρωση των πέντε Ολυμπιακών Εργων της αρμοδιότητάς του κατά 4 μήνες νωρίτερα, δηλαδή το Γενάρη του 2004, κάτω όμως από αρκετές προϋποθέσεις, ανακοίνωσε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης. Μια ακόμη, δηλαδή, «σύμπτυξη» του χρονοδιαγράμματος, που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τελικά πόσο θα κοστίσει, σε διαφάνεια, «πανωπροίκια» και περιβαλλοντικό κόστος...

Πρόκειται για τα Ολυμπιακά έργα: Κέντρο Κωπηλασίας (Σχινιάς), Κέντρο Κανό Σλάλομ (Ριζάρι), Κέντρο Ιστιοπλοΐας (Αγιος Κοσμάς), Κέντρο Μπιτς Βόλεϊ (Φαληρικός Ορμος), Ολυμπιακές Εγκαταστάσεις στο Ελληνικό, οι οποίες σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα πρόκειται να παραδοθούν το Μάη του 2004. Σύμφωνα με τις χτεσινές δηλώσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, τα έργα αυτά μπορούν να παραδοθούν το Γενάρη του 2004, αν όμως συντμηθούν ορισμένες διαδικασίες που έχουν να κάνουν:

  • Με τη συντόμευση του χρόνου για προέλεγχο και έλεγχο των αναθέσεων μελετών και έργων από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
  • Με την προώθηση με διαγωνισμούς, πριν την οριστικοποίηση των μελετών, συγκεκριμένων προκαταρκτικών έργων (περιφράξεις και χωματουργικά).
  • Με την επιτάχυνση των διαδικασιών για τις απαλλοτριώσεις, την άρση παραχωρήσεων εκτάσεων, αλλά και για την έκδοση κοινών Υπουργικών Αποφάσεων για τους περιβαλλοντικούς όρους. (Μιλάμε, δηλαδή, για απαλλοτριώσεις και περιβαλλοντικές μελέτες, εξπρές...).
  • Με την επιτάχυνση των διαδικασιών δημοπράτησης βασικών τμημάτων των έργων. (Πρόκειται, προφανώς, για τις διαδικασίες με προεπιλογές, που έχει αποκαλύψει ο πρώην υπουργός Πολιτισμού Θ. Πάγκαλος...).
  • Με την κατάθεση των Ολυμπιακών Προσαρμογών (τα γνωστά over lays) που θα πρέπει να κατατεθούν από τη ΔΟΕ κατόπιν συνεννόησης με τις Αθλητικές Ομοσπονδίες, οι οποίες θα πρέπει να συμπεριληφθούν στις οριστικές μελέτες για την κατασκευή των αθλητικών έργων.
Εκπτώσεις...

Η όλη βέβαια προσπάθεια για τη συντόμευση του χρόνου παράδοσης των έργων αυτών, εκτός από παρακινδυνευμένη, είναι προφανώς και επικίνδυνη. Κι αυτό καθώς αυξάνεται πλέον ο φόβος με την επίκληση της ακόμη μεγαλύτερης «στενότητας» του χρονοδιαγράμματος να έχουμε «εκπτώσεις», τόσο στα θέματα της διαφάνειας στην ανάθεση μελετών και έργων, τόσο στην αύξηση του κόστους των έργων, όσο και σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος κ.λπ. Κι όσο κι αν αυτά τα απορρίπτει μετά βδελυγμίας τουλάχιστον στα λόγια ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, η πράξη από άλλα έργα που εκτελούνται (για παράδειγμα τα «μέτρα επιτάχυνσης» στο μετρό που στοίχισαν αρκετά πρόσθετα δισ. δρχ.) δικαιώνει όσους εκφράζουν επιφυλάξεις.

Πολύ περισσότερο που, για την εκτέλεση των έργων αυτών υπάρχουν ακόμη αρκετά «αγκάθια», που πρέπει να επιλυθούν για τα έργα αυτά, όπως:

  • Οι προσφυγές των περιβαλλοντικών οργανώσεων στο ΣτΕ και στην Επίτροπο για το Περιβάλλον της ΕΕ για το κωπηλατοδρόμιο στο Σχινιά.
  • Η διαπίστωση ότι το νερό της Μακαρίας Πηγής δεν επαρκεί για την τροφοδοσία του κωπηλατοδρομίου στο Σχινιά και του κανό στο Ριζάρι και τώρα εξετάζεται η δυνατότητα να γίνει με την κατασκευή αγωγού από τη Λίμνη Μαραθώνα, με ένα πρόσθετο κόστος που αγγίζει τα 8 δισ. δρχ.
  • Η αντιμετώπιση της αντιπλημμυρικής προστασίας του ιστιοπλοϊκού Κέντρου Αγίου Κοσμά, αλλά και των ολυμπιακών εγκαταστάσεων που θα γίνουν στο Ελληνικό.
  • Η ανάκληση διαφόρων παραχωρήσεων εκτάσεων σε φορείς, που αφορά το Φαληρικό όρμο και τον Αγιο Κοσμά.

Οσον αφορά το εκτιμώμενο οριστικό κόστος των πέντε αυτών έργων, από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ χτες καμία αναφορά δεν έγινε. Επίσης, σύμφωνα με τις δηλώσεις του φαίνεται πως παραμένει «θολό» το τοπίο όσον αφορά τις πολυδύναμες εγκαταστάσεις που πρόκειται να γίνουν στον Ιππόδρομο.

Τα «συμπληρωματικά» οδικά

Πάνω από 421 δισ. δρχ. προβλέπεται να στοιχίσουν, σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, τα 12 από τα 16 οδικά και άλλα έργα που πρόκειται να εκτελέσει το ΥΠΕΧΩΔΕ για την υποστήριξη των Ολυμπιακών Αγώνων. Αυτό προκύπτει από την ενημερωτική έκθεση προόδου των έργων αυτών που πρόκειται να παραδώσει σήμερα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης στον αντιπρόεδρο της ΔΟΕ Ζακ Ρογκ. Στο κόστος αυτό δεν περιλαμβάνονται το κόστος του τμήματος του βόρειου κλάδου του Ολυμπιακού Δακτυλίου (ΟΔ), ο οποίος αποτελεί τμήμα της Σταυρού - Ελευσίνας που ήδη κατασκευάζεται, το κόστος των επεκτάσεων του μετρό (από τη Δάφνη στην Ηλιούπολη, από το Πεντάγωνο στο Σταυρό και από Σεπόλια στο Περιστέρι), επεκτάσεις που δεν προβλέπονταν στο Φάκελο Υποψηφιότητας, αλλά προβλέπεται να ολοκληρωθούν - τουλάχιστον «στα χαρτιά» - μέχρι το 2004. Επίσης το κόστος της κατασκευής σταθμών στάθμευσης και μετεπιβίβασης, αλλά και των οδικών συνδέσεων των Ολυμπιακών Αθλητικών Εγκαταστάσεων στις πόλεις Ηράκλειο, Πάτρα, Βόλος και Θεσσαλονίκη, η οριστικοποίηση των οποίων αναμένεται να γίνει στις 15 Δεκέμβρη και να περιληφθούν στο Περιφερειακό Πρόγραμμα. Αν προστεθούν όλα αυτά, τότε το συνολικό κόστος των 16 έργων αγγίζει - ίσως και να ξεπερνά - το 1 τρισ. δρχ.

Ας τα δούμε όμως ένα - ένα:

  • Βόρειος Κλάδος ΟΔ. Πρόκειται, όπως προαναφέραμε, για τμήμα της Σταυρού - Ελευσίνας και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2002.
  • Ανατολικός κλάδος ΟΔ (Συγγρού - Καλλιρρόης - Β. Κωνσταντίνου - Β. Σοφίας - Κηφισίας). Μήκος 15,2 χλμ., κόστος 30,72 δισ. δρχ., ολοκλήρωση μελέτης Ιούνης 2001 και έργου Μάρτης 2004.
  • Δυτικός Κλάδος ΟΔ (Λ. Κηφισσού από Αττική Οδό μέχρι Ποσειδώνος). Μήκος 15,2 χλμ., κόστος 80 δισ. δρχ., ολοκλήρωση μελέτης Μάης 2001 και κατασκευής Μάρτης 2004.
  • Νότιος Κλάδος ΟΔ (Λ. Κηφισσού - Λ. Συγγρού - Αγ. Κοσμάς). Μήκος 11,2 χλμ. κόστος 10,44 δισ. δρχ., ολοκλήρωση μελέτης Απρίλης 2001 και κατασκευής Μάρτης 2004.
  • Επέκταση Λ. Κύμης - Σύνδεση με Ολυμπιακό Χωριό. Μήκος 10,5 χλμ. κόστος 40,55 δισ. δρχ., ολοκλήρωση μελέτης τον Απρίλη 2001 και κατασκευής Μάρτης 2001.
  • Λεωφ. Τροχιοδρόμων (Α. Παπανδρέου) - Δραπετσώνα - Κερατσίνι. Μήκος 8 χλμ., κόστος 40 δισ. δρχ., ολοκλήρωση μελέτης Απρίλης 2001 και κατασκευής Μάρτης 2004.
  • Λεωφ. Βάρης - Κορωπιού. Μήκος 12 χλμ., κόστος 15,21 δισ. δρχ., ολοκλήρωση μελέτης Ιούνης 2001 και κατασκευής Μάρτης 2004.
  • Μαραθώνια Διαδρομή και σύνδεση κέντρων στο Σχινιά και στο Ριζάρι Λ. Σταυρού - Ραφήνας. Κόστος 68 δισ. δρχ. ολοκλήρωση μελετών Ιούνης 2001 και κατασκευής Μάρτης 2004.
  • Σύνδεση ΟΑΚΑ και Κέντρων Ραδιοτηλεόρασης και Τύπου. Κόστος 18,60 δισ. δρχ., ολοκλήρωση μελέτης Ιούλης 2001 και κατασκευής Μάρτης 2004.
  • Συνδέσεις Κέντρων Ιππασίας και Σκοποβολής στο Μαρκόπουλο. Μήκος 14 χλμ., κόστος 14,3 δισ. δρχ., ολοκλήρωση μελετών Ιούνης 2001 και κατασκευής Μάρτης 2004.
  • Συνδέσεις αθλητικών εγκαταστάσεων στο Γαλάτσι, Νίκαια, Ανω Λιόσια και Γουδί. Κόστος 9,5 δισ. (μαζί με τις μελέτες) και ολοκλήρωση κατασκευής Ιούνης 2003.
  • Αναβάθμιση Φωτεινής Σηματοδότησης - Κέντρο Ελέγχου και Διαχείρισης Κυκλοφορίας. Κόστος 12 δισ. δρχ.
  • Αναπλάσεις και Δράσεις Βελτίωσης της Εικόνας της Πόλης. Πρόκειται για αναπλάσεις γύρω από χώρους των ολυμπιακών εγκαταστάσεων, του Κέντρου της Αθήνας κ.λπ. με συνολικό εκτιμώμενο κόστος 83,7 δισ. δρχ. Ολοκλήρωση μελετών Οκτώβρης 2003 και κατασκευών Μάρτης 2004 (προφανώς, πολλά από αυτά δε θα γίνουν).
Νέοι διαγωνισμοί για τους ιπποδρόμους

Αγονος και τυπικά αναμένεται να κηρυχτεί σήμερα, από το ΔΣ του Οργανισμού Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ODIE), ο διαγωνισμός για τους ιπποδρόμους, το ιπποδρομιακό στοίχημα και την κατασκευή Ολυμπιακού Ιππικού Κέντρου και Πολυδύναμου Αθλητικού Κέντρου.

Σύμφωνα με στελέχη της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, έως το τέλος του 2000 θα προκηρυχτούν δύο διαφορετικοί διαγωνισμοί που θα αφορούν την κατασκευή του Ιπποδρόμου στο Μαρκόπουλο και την κατασκευή του Ιππικού Κέντρου στο Μαρκόπουλο με τη μέθοδο μελέτη - κατασκευή. Μάλιστα, εκτιμούν ότι το έργο του ιπποδρόμου θα πρέπει να προκηρυχτεί σύντομα, προκειμένου να απελευθερωθεί ο χώρος του Φαληρικού Ιπποδρόμου και να κατασκευαστεί εκεί το Πολυδύναμο Αθλητικό Κέντρο, για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων. Ωστόσο, παραμένουν άγνωστοι οι όροι καθώς και ο φορέας υλοποίησης του έργου, και το εάν ο χώρος θα παραχωρηθεί σε ιδιώτες για εμπορική εκμετάλλευση μετά τους αγώνες.

Στη σημερινή συνεδρίαση του ΔΣ του ΟΔΙΕ θα επικυρωθεί η εισήγηση της Επιτροπής Αξιολόγησης, σύμφωνα με την οποία η μία και μοναδική προσφορά δεν είναι σύμφωνη με τη διακήρυξη, γιατί λείπουν ορισμένες δηλώσεις, η αυστραλιανή εταιρία που συμμετέχει στην κοινοπραξία έχει αντικατασταθεί από μία άλλη και δεν έχει επισυναφθεί εγγυητική επιστολή.

Αίσθηση, όμως, προκαλεί το γεγονός ότι η κοινοπραξία που έλαβε γνώση της απόφασης της Επιτροπής Αξιολόγησης, απέστειλε επιστολή προς τον ΟΔΙΕ, με την οποία γνωστοποιεί ότι δεν πρόκειται να υποβάλει ένσταση. Κάτι που ενισχύει τις εκτιμήσεις για ύπαρξη συμφωνίας κυβέρνησης και επιχειρηματιών, για να ακυρωθεί ο διαγωνισμός.

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση έσπευσε να κηρύξει άγονο το διαγωνισμό πριν από περίπου μία εβδομάδα, με το αιτιολογικό ότι υπήρξε μόνο μία προσφορά και πριν ακόμα αυτή ανοιχτεί. Την ακύρωση είχαν ουσιαστικά προαναγγείλει οι Θ. Πάγκαλος και Γ. Φλωρίδης και αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η απόφαση ήταν ειλημμένη.

Την Κυριακή οι μηχανικοί ψηφίζουν «Πανεπιστημονική»

Στις κάλπες θα προσέλθουν την Κυριακή πάνω από 80.000 μηχανικοί της χώρας, προκειμένου να εκλέξουν τα νέα όργανα Διοίκησης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και των Περιφερειακών του Τμημάτων. Η «Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση Μηχανικών», η μόνη συνεπής δύναμη αντίστασης μπροστά στη συντηρητική επίθεση που δέχονται οι εργαζόμενοι της χώρας, τμήμα των οποίων είναι και η συντριπτική πλειοψηφία των μηχανικών, δίνει με σιγουριά και αισιοδοξία τη μάχη.

Κάθε μέλος του ΤΕΕ μπορεί να ψηφίσει στην έδρα του νομού, στην οποία θα βρίσκεται την ημέρα της ψηφοφορίας. Στην Αθήνα, η ψηφοφορία θα διεξαχθεί σε 60 εκλογικά τμήμα, που θα βρίσκονται στο Κλειστό Κολυμβητήριο του ΟΑΚΑ στο Μαρούσι. Στη Θεσσαλονίκη, σε 16 εκλογικά τμήματα, που θα βρίσκονται στο περίπτερο 7 της HELEXPO ΔΕΘ. Εκλογικά τμήματα, επίσης, θα υπάρχουν στις πόλεις: Πάτρα, Κοζάνη, Λάρισα, Βόλο, Ιωάννινα, Ηράκλειο, Αγρίνιο, Μεσολόγγι, Καβάλα, Κομοτηνή, Λαμία, Ρόδο, Χανιά, Τρίπολη, Κέρκυρα, Μυτιλήνη, Χαλκίδα, Κω, Κάλυμνο, Κάρπαθο, Νάξο, Ανδρο, Μήλο, Θήρα και Λήμνο.

Για το ΤΕΕ

«Το ΤΕΕ σήμερα αποτελεί μηχανισμό προώθησης της πολιτικής των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων στο χώρο ευθύνης του», τονίζεται μεταξύ άλλων στο Πρόγραμμα της «Πανεπιστημονικής». «Στην ουσία, στηρίζει μια πολιτική, που οξύνει τα προβλήματα της συντριπτικής πλειοψηφίας των συναδέλφων. Η ηγεσία του εμποδίζει την ουσιαστική δημοκρατική συμμετοχή των μελών του από τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων και στις παρεμβάσεις του. Η ηγεσία του ΤΕΕ εκφράζει σήμερα τα συμφέροντα της κυρίαρχης τάξης και όχι μια "συνισταμένη" των θέσεων όλων των μηχανικών, όπως ισχυρίζονται ορισμένες παρατάξεις. Μεγάλο ποσοστό εργαζομένων μηχανικών έχει απογοητευτεί από τη σημερινή εικόνα του ΤΕΕ και γι' αυτό δεν επιδιώκει να παρέμβει στη λειτουργία του. Ο πολιτικός και οικονομικός έλεγχος του ΤΕΕ από τη χρηματιστική ολιγαρχία, τα φαινόμενα αυταρχισμού στη λειτουργία των οργάνων του και στις επιλογές εκπροσώπησής του, η ρουσφετολογική αδιαφανής επιλεκτική αξιοποίηση συναδέλφων στις ομάδες εργασίας είναι ορισμένες απ' τις μεθόδους επιβολής του συγκεκριμένου ρόλου του ΤΕΕ. Από την άλλη όμως, το γεγονός ότι το ΤΕΕ έχει μια σχετική αυτοτέλεια από το κράτος και ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μελών του είναι μισθωτοί και μικρομεσαίοι επαγγελματίες, δείχνει τις δυνατότητες παρέμβασης του λαϊκού κινήματος στο συγκεκριμένο χώρο. Οι μισθωτοί, οι άνεργοι και οι μικροεργολάβοι συνάδελφοι μπορούν και πρέπει να συντονίσουν τα βήματά τους μαζί με το εργατικό κίνημα ενάντια στις συντηρητικές επιλογές της ηγεσίας του.

Η ΔΠΚ αξιοποιεί άμεσα τη συμμετοχή της στα όργανα και στις διαδικασίες του ΤΕΕ για:

  • Να επιβραδύνει και να αναχαιτίσει τη συμπόρευση της ηγεσίας του στη συντηρητική αντιλαϊκή επίθεση σε βάρος των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
  • Να αξιοποιήσει κάθε βήμα για την ενημέρωση και την προβολή των αιτημάτων των εργαζομένων μηχανικών.
  • Να αξιοποιήσει μελετητικά στοιχεία και πληροφορίες σχετικά με τα τεκταινόμενα στον ευρύτερο χώρο αρμοδιοτήτων του ΤΕΕ.
  • Να ασκήσει πίεση για ουσιαστική δραστηριοποίηση του Επιμελητηρίου σε κατευθύνσεις κοινωνικής προσφοράς, π.χ. αντισεισμική προστασία, ασφάλεια της εργασίας, τεχνολογική αναβάθμιση της χώρας κλπ.».

«Σαν παράταξη» - τονίζει η «Πανεπιστημονική» - «γνωρίζουμε τα περιορισμένα όρια που έχει κάθε αγωνιστική παρέμβαση, όταν περιορίζεται στους 4 τοίχους του ΤΕΕ. Δεν έχουμε, λοιπόν, αυταπάτες ότι μπορεί να υπάρξει "ΤΕΕ στην υπηρεσία του λαού" στα πλαίσια του σημερινού συστήματος. Η θέση μας είναι ρεαλιστική. Εχει σαν αφετηρία της συγκεκριμένους άμεσους στόχους πάλης (π.χ. για το ασφαλιστικό), που ο αγώνας για την κατάκτησή τους μπορεί να οδηγήσει στη βελτίωση της θέσης της συντριπτικής πλειοψηφίας των συναδέλφων και στην παρεμπόδιση της πλήρους ευθυγράμμισης της ηγεσίας του ΤΕΕ με την υλοποίηση της κυβερνητικής επίθεσης. Σηματοδοτεί προοπτικά ένα δρόμο ρήξης με τις ιμπεριαλιστικές επιλογές για τη χώρα μας, όπου το ΤΕΕ θα μπορεί να αξιοποιηθεί σαν επιστημονικός σύμβουλος στο πλαίσιο του κεντρικού σχεδιασμού της λαϊκής οικονομίας».

Η «Πανεπιστημονική» θα ζητήσει και θα επιδιώξει να πετύχει: Δημόσιες συνεδριάσεις της ΔΕ. Συστηματική ενημέρωση και λογοδοσία της ΔΕ ενώπιον της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ. Ορισμό των μελών των διαφόρων επιτροπών και ομάδων εργασίας ή των εκπροσώπων στους φορείς ή τον ορισμό πραγματογνωμόνων, με κλήρωση μέσα από λίστες μηχανικών με κατάλληλα προσόντα και συγκροτημένες με αντικειμενικά κριτήρια.

ΟΤΕ
Συμβασιούχοι για πάγιες ανάγκες!

Σε προσλήψεις 4.000 συμβασιούχων, προκειμένου να καλυφθούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του ΟΤΕ, προχωρά η διοίκηση του Οργανισμού. Η εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής για αντικατάσταση των μονίμων υπαλλήλων με εκτάκτους, έχει δυσάρεστες συνέπειες για το προσωπικό του ΟΤΕ, το ασφαλιστικό του ταμείο, αλλά και τις παρεχόμενες στους καταναλωτές υπηρεσίες.

Ο ΟΤΕ αποφάσισε να προσλάβει προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για να καλύψει «πρόσκαιρες και εποχιακές ανάγκες» του 2001. Συγκεκριμένα, προσλαμβάνει για διάστημα απασχόλησης μέχρι οκτώ μήνες 2.577 υπαλλήλους στην Αττική, 800 στην Πάτρα και περίπου 600 στη Θεσσαλονίκη.

Οπως σημειώνουν εργαζόμενοι του ΟΤΕ, οι συμβασιούχοι θα καλύψουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Π.χ., για την Αττική, ο ΟΤΕ διαθέτει 2.020 θέσεις για προσωπικό τηλεφωνικής ανταπόκρισης. Για τις μισές, ζητά έμπειρο προσωπικό, εγείροντας ερωτήματα, γιατί δεν έχει μονίμους εφόσον για τη διεκπεραίωση της εργασίας χρειάζεται πείρα.

Επίσης, ζητά λιθογράφους, βιβλιοδέτες και μακετίστες, ειδικότητες που αναμένεται να αξιοποιηθούν στη Διεύθυνση Τηλεφωνικών Καταλόγων, που εκτυπώνει τους καταλόγους και το «Χρυσό Οδηγό». Μόλις την προηγούμενη Παρασκευή, η Διεύθυνση, προκειμένου να δικαιολογήσει την ανάθεση μέρους του έργου εκτός ΟΤΕ, προέβαλε σαν επιχείρημα και τη μείωση του προσωπικού της μονάδας λόγω συνταξιοδοτήσεων, από περίπου 200 άτομα το 1996, σε 100 το 2000.

Τις συνταξιοδοτήσεις, όμως, προωθεί η ίδια η διοίκηση του ΟΤΕ, στο πλαίσιο του «λιγότερου κράτους» που επιδιώκει η κυβέρνηση. Μάλιστα, η διοίκηση συνεχίζει πρόγραμμα «πρόωρης εθελούσιας αποχώρησης», βάσει του οποίου φέτος υπέβαλαν αίτηση αποχώρησης 2.075 εργαζόμενοι. Η μείωση προσωπικού την τελευταία πενταετία ήταν 12,2%.

Συνδικαλιστές σημειώνουν ότι οι προσλήψεις συμβασιούχων εντάσσονται στο πλαίσιο ανατροπής των υφιστάμενων εργασιακών σχέσεων. Υπογραμμίζουν ότι η μείωση του προσωπικού, ενώ οι ανάγκες του ΟΤΕ παραμένουν και αυξάνονται, έχει πολλαπλές συνέπειες.

Διευκρινίζουν ότι οι συμβασιούχοι μέχρι να μάθουν τη δουλιά απολύονται. Ετσι, ο κύριος όγκος της δουλιάς πέφτει στους ώμους των όλο και λιγότερων μονίμων. Η εργασία τους εντατικοποιείται με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Επιπλέον, αιμορραγεί το ασφαλιστικό τους ταμείο (ΤΑΠ - ΟΤΕ), εφόσον έχει να καλύπτει όλο και περισσότερους συνταξιούχους, με διαρκώς μειούμενες εισφορές.

Η Ενιαία Συνδικαλιστική Κίνηση - ΟΤΕ επισημαίνει ότι η ευθύνη για τα προαναφερόμενα, βαρύνει και τις συνδικαλιστικές πλειοψηφίες, που αποδέχονται αυτές τις πρακτικές και δεν κινητοποιούνται για την πρόσληψη του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού.

Αδειες για νέα ξενοδοχεία στην Αττική

Απόφαση, με την οποία αίρονται οι απαγορεύσεις για την ανέγερση ξενοδοχειακών συγκροτημάτων ή την επέκταση των ήδη υπαρχόντων, σε περιοχές της Αττικής που μέχρι σήμερα χαρακτηρίζονταν «τουριστικά κορεσμένες» υπέγραψε χτες ο υπουργός Ανάπτυξης Ν. Χριστοδουλάκης, δίνοντας έτσι περιθώριο για την κατασκευή νέων μονάδων στην Αττική, με το πρόσχημα των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Οι νέες ξενοδοχειακές μονάδες που πρόκειται να κατασκευαστούν θα ανήκουν στην κατηγορία Α και ΑΑ, ενώ στην υπουργική απόφαση δε διευκρινίζεται ο αριθμός, αφού σύμφωνα με την απόφαση, ένας ιδιώτης μπορεί να ανεγείρει μονάδα ανεξαρτήτου δυναμικότητας. Βέβαια, μπορεί οι ανάγκες για τη φιλοξενία των επισκεπτών για το 2004 να είναι αυξημένες, ωστόσο, η δημιουργία νέων μονάδων πολυτελείας δεν αναφέρθηκε το πού θα αξιοποιηθούν μετά την ολοκλήρωση των αγώνων.

Χτες ο υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε στα πλαίσια συνέντευξης Τύπου, ότι οι νέες μονάδες θα αξιοποιηθούν, αφού στους στόχους, είναι η προσέλκυση τουριστών υψηλού εισοδήματος, ωστόσο, είναι αμφίβολο αν θα υπάρξει ποτέ ικανοποιητική πληρότητα. Αυτή την περίοδο, η πληρότητα των μονάδων πολυτελείας, βρίσκεται στο 50% περίπου, και φαντάζει εξαιρετικά περίεργο πως μέσα στα επόμενα χρόνια μπορεί να αυξηθεί αυτό το ποσοστό, τη στιγμή μάλιστα που στο ξενοδοχειακό δυναμικό θα έχει ενταχθεί αδιευκρίνιστος αριθμός κλινών. Πρέπει να σημειωθεί ότι ο καθορισμός των «κορεσμένων» περιοχών που σήμερα αποχαρακτηρίζονται, ίσχυε εδώ και 16 χρόνια.

Εξετάσεις στα αφεντικά των αγώνων

Ξεκίνησε χτες και ολοκληρώνεται αύριο Παρασκευή η παρουσίαση της πορείας προετοιμασίας της Αθήνας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 στα στελέχη της Συντονιστικής Επιτροπής της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής.

Χτες τα στελέχη της «Αθήνα 2004» παρουσίασαν τους εξής τομείς: Ολυμπιακό Χωριό, Αθλήματα, Ολυμπιακά Εργα, Φιλοξενία - Διαμονή, Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, Ανθρώπινοι Πόροι - Εθελοντισμός, Μάρκετινγκ, Επικοινωνία, Πολιτιστική Ολυμπιάδα, Τελετές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα στελέχη της ΔΟΕ ζήτησαν να προχωρήσουν με γρήγορους ρυθμούς οι δημοπρατήσεις των Ολυμπιακών έργων μέσα στο 2001 και να επισπευστούν οι διαδικασίες σύστασης του φορέα που θα οργανώσει τη ραδιοτηλεοπτική μετάδοση, κάτι που προϋποθέτει την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της εταιρίας του εκλεκτού της ΔΟΕ Μ. Ρομέρο και της «Αθήνα 2004». Τα στελέχη της ΔΟΕ ενέκριναν τις τέσσερις περιοχές (Μαρούσι, Μενίδι, Παλλήνη και Αγ. Ανδρέας) για την κατασκευή των Χωριών Τύπου.

Οσον αφορά το Ολυμπιακό Χωριό οι εκπρόσωποι του ΟΕΚ παρουσίασαν τα σχέδιά τους, σύμφωνα με τα οποία το έργο θα «σπάσει» σε τέσσερις διαφορετικές ενότητες (τέσσερα οικιστικά τμήματα) και θα δημοπρατηθεί με ανοιχτό διαγωνισμό. Να σημειώσουμε ότι δεν έχει αποφασιστεί ακόμα πώς και πότε θα δημοπρατηθεί η λεγόμενη Διεθνής Ζώνη δηλαδή το «φιλέτο» για τους επιχειρηματίες.

Σήμερα θα συνεχιστούν οι «εξετάσεις» για: Οικονομικά, Τεχνολογία, Μεταφορές, Περιβάλλον(!), Ασφάλεια και εξυπηρέτηση Τύπου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ