ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 5 Δεκέμβρη 2000
Σελ. /48
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»
Εντολή προς ΠΝΟ για απεργία

Ζητούν τη σύγκληση της Εκτελεστικής Επιτροπής για τη συμμετοχή των ναυτεργατών στην απεργία

Να σταθεί επιτέλους στο ύψος των περιστάσεων απαιτούν από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία με χτεσινή κοινή επιστολή τους οι συνδικαλιστικές Ενώσεις των μηχανικών και των θερμαστολαδάδων. Ζητούν να συγκληθεί άμεσα η Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας για να αποφασίσει τη συμμετοχή των ναυτεργατών στη μεθαυριανή απεργία. Η ΠΕΜΕΝ και ο «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» στην επιστολή τους καταθέτουν στην Ομοσπονδία το ολοκληρωμένο διεκδικητικό πλαίσιο που έχουν επεξεργαστεί και αφορά μεταξύ άλλων στην απόσυρση του αντεργατικού νομοσχεδίου της κυβέρνησης, που πλήττει τους εργαζόμενους της στεριάς και της θάλασσας, στην προστασία των κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων, στην υπεράσπιση του δικαιώματος στη δουλιά, στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στα καράβια και στην ανάκληση του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ο οποίος αίρει το καμποτάζ.

ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» επισημαίνουν ότι οι εξελίξεις χαρακτηρίζονται από την ένταση της επίθεσης της κυβέρνησης και του μεγάλου κεφαλαίου ενάντια στα δικαιώματα των ναυτεργατών και γενικότερα των εργαζομένων. Η επίθεση αυτή, σημειώνεται, σηματοδοτείται από το νομοσχέδιο-τερατούργημα της κυβέρνησης για τα εργασιακά, από τα σχέδιά της για την παραπέρα υποβάθμιση και εμπορευματοποίηση της υγείας, από το σφοδρό χτύπημα που ετοιμάζει για την κοινωνική ασφάλιση, από την αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Ενώ σε ό,τι αφορά τους ναυτεργάτες η πολιτική αυτή εκφράζεται με το συνεχή διωγμό των ναυτεργατών από τα πλοία, τα όσα προετοιμάζονται σε βάρος των ακτοπλοϊκών γραμμών, την κατάφωρη παραβίαση της ναυτικής νομοθεσίας, τις άθλιες συνθήκες δουλιάς και διαβίωσης των ναυτεργατών, την άθλια κατάσταση στο ΝΑΤ και τον Οίκο Ναύτου.

Το διεκδικητικό πλαίσιο που καταθέτουν τα σωματεία περιλαμβάνει τα αιτήματα για την αποχώρηση των διοικήσεων ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ από τον «κοινωνικό διάλογο» της απάτης, την απόσυρση του αντεργατικού νομοσχεδίου, τη γενική εφαρμογή 7ωρου-5ήμερου-35ωρου. Ακόμα την υπογραφή ικανοποιητικών Συλλογικών Συμβάσεων, δημόσιο δωρεάν σύστημα υγείας, δημόσια αναβαθμισμένη κοινωνική ασφάλιση και παιδεία. Μέτρα για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και του περιβάλλοντος. Δικαίωμα στη δουλιά και προστασία των ανέργων. Καθορισμός των συντάξεων και των επιδομάτων στο 80% του μισθού. Ανάκληση του κανονισμού 3577/92.

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Πλήθος αναπάντητων ερωτηματικών

  Συνεχίζονται οι έρευνες για το θάνατο του Π. Σφηνιά, αλλά την ίδια ώρα αυξάνουν οι φήμες για την ύπαρξη στοιχείων ενάντια στην αξιοπλοΐα του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ

Αναπάντητα παραμένουν τα ερωτηματικά για το θάνατο του αφεντικού του ακτοπλοϊκού εταιρικού μεγαθηρίου MFD, Π. Σφηνιά, πλοιοκτήτη του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» που έπνιξε 81 ανθρώπους, ενώ οι μέτοχοι της εταιρίας, αρκετοί από τους οποίους όπως φαίνεται «ανακουφίστηκαν» από την «απουσία» του, αρχίζουν πλέον να προετοιμάζονται για την επόμενη μέρα και την «ανασυγκρότηση» της εταιρίας. Στα πλαίσια αυτά έχει καθοριστεί για σήμερα η συνεδρίαση της διοίκησης κατά την οποία αναμένεται να εκλεγεί ο αντικαταστάτης του Π. Σφηνιά. Τις επόμενες μέρες, θα ακολουθήσει η συνέλευση των μετόχων. Το ενδεχόμενο για διάλυση της εταιρίας φαίνεται ότι απομακρύνεται οριστικά, ενώ το «πράσινο φως» προς την εταιρία έδωσε προχτές το βράδυ σε συνέντευξή του σε τηλεοπτικό κανάλι ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής, αναφέροντας ότι η MFD πρέπει να «προχωρήσει». Με άλλα λόγια ο «καθαγιασμός» που επιχειρήθηκε με το θάνατο του Π. Σφηνιά, από το υπόλοιπο...«κύκλωμα» φαίνεται ότι άρχισε να πιάνει τόπο... Ομως από την άλλη οι πληροφορίες που έρχονται στο φως από τις έρευνες του ναυαγίου του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», βοούν ότι πρόκειται για στυγερό έγκλημα της εφοπλιστικής ασυδοσίας με συνεργό την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.

Χτες στα γραφεία της Ασφάλειας Αττικής κατέθετε για πάνω από 3 ώρες ο Ηλ. Στεφανάκος ο ένας από τους πραγματογνώμονες που έχει αναλάβει τις έρευνες για το ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ». Ο Ηλ. Στεφανάκος είχε εντοπιστεί λίγα λεπτά πριν ο Π. Σφηνιάς βρεθεί νεκρός στα γραφεία της εταιρίας. Οπως διαρρέεται στη διάρκεια της κατάθεσής του ισχυρίστηκε ότι βρέθηκε στα γραφεία της MFD, γιατί είχε καθορισμένη συνάντηση με υπαλλήλους της τεχνικής υπηρεσίας, προκειμένου να συγκεντρώσει συμπληρωματικά στοιχεία. Την αρχική του άρνηση για την παρουσία του στα γραφεία την απέδωσε στην εντολή που έχει από τον εφέτη ανακριτή Ν. Καραδημητρίου, που έχει αναλάβει την υπόθεση του «ΣΑΜΙΝΑ», τα στοιχεία να συγκεντρώνονται με απόλυτη... μυστικότητα.

Χτες, επίσης, κατέθεσαν τα παιδιά του Π. Σφηνιά, Νίκος και Μηνάς, ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Αν. Ανδρικόπουλος, ο οποίος εμφανίστηκε την περασμένη Παρασκευή δηλώνοντας ότι ο Π. Σφηνιάς είχε ζητήσει να συναντηθούν για να του δώσει μία κασέτα και ένα ιδιόχειρο σημείωμα, αλλά και για να προγραμματίζουν τη μετάβασή τους στο βράχο Πόρτες στον οποίο είχε προσεκρούσει το «ΣΑΜΙΝΑ»... Αναμενόταν να καταθέσει ακόμα και ο φερόμενος ως παραλήπτης των 50 εκατ. δραχμών που βρέθηκαν μέσα σε χαρτοφύλακα στο γραφείο του Π. Σφηνιά. Το ποσό προοριζόταν για συνεργάτη του εφοπλιστή υπεύθυνο για την τροφοδοσία πλοίων της εταιρίας. Σήμερα θα κλείσει ο κύκλος των ανακρίσεων, ενώ η δικογραφία θα κατατεθεί άμεσα.

Σε ό,τι αφορά τις έρευνες για το ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ» πληθαίνουν οι πληροφορίες που κυκλοφορούν και φέρουν το πλοίο ως εντελώς αναξιόπλοο. Αυτή την περίοδο οι έρευνες εστιάζονται στην αντιπαραβολή των ευρημάτων από το ναυάγιο με αυτά που αναφέρονται στα έγγραφα του καραβιού και όπως διαρρέεται κάτι δεν «πάει καλά» σε σχέση με τα στοιχεία αυτά καθώς δείχνουν ότι το πλοίο είχε σοβαρότατα προβλήματα.

ΠΑΜΕ
Για μια διεθνιστική ταξική «Χάρτα»

Συμμετοχή του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου στις διαδηλώσεις που θα γίνουν στη Νίκαια της Γαλλίας   στις 6 - 7 Δεκέμβρη

«Η Ευρωπαϊκή και Διεθνής Εργατική Τάξη, για να προχωρήσει η κοινωνική εξέλιξη, πρέπει να δράσει σ' ενιαίο ταξικό μέτωπο ενάντια στις κυβερνήσεις - όργανα του νεο-ταξικού παγκοσμιοποιημένου κεφαλαίου. Να αφήσει πίσω τη Συνομοσπονδία των Ευρωπαϊκών Συνδικάτων και τις άλλες συνδικαλιστικές οργανώσεις που έχουν μετατραπεί σε όργανα της Κομισιόν».

Κάτω από αυτό το συγκεκριμένο πλαίσιο, η αντιπροσωπεία του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου θα διαδηλώσει, μαζί με άλλες ταξικές συνδικαλιστικές δυνάμεις της Ευρώπης, στις 6-7 Δεκέμβρη στη Νίκαια της Γαλλίας,όπου θα συνεδριάζει το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για να υιοθετήσει τη δήθεν Χάρτα των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων. Χιλιάδες εργαζόμενοι θα «πορευτούν» κατά των ηγετών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Θα υψώσουν τη φωνή τους ενάντια στις νεο-φιλελεύθερες πολιτικές, στη Νέα Ιμπεριαλιστική Τάξη Πραγμάτων, στα συμφέροντα του κεφαλαίου και στην επίθεση στα εργασιακά, ασφαλιστικά και δημοκρατικά δικαιώματα της εργατικής τάξης.

Οπως σημειώνεται στην ανακοίνωση που θα μοιραστεί στους διαδηλωτές, σε δύο γλώσσες, Αγγλικά, Γαλλικά: «Το μαζικό αντικαπιταλιστικό ξέσπασμα στο Σιάτλ, στην Ουάσιγκτον, στο Πόρτο, στην Πράγα και τώρα στη Νίκαια, πρέπει να μετατραπεί σε μια οργανωμένη ανατρεπτική δύναμη ενάντια στην ΕΕ, στις κυβερνήσεις και στους οργανισμούς που στηρίζουν την επίθεση του κεφαλαίου στα δικαιώματα της εργατικής τάξης. Ενάντια στο αντιλαϊκό, αντεργατικό μέτωπο κυβερνήσεων, ιμπεριαλιστικών οργανισμών και μονοπωλίων, προτάσσουμε το δικό μας ταξικό μέτωπο, το μέτωπο της εργατικής τάξης και όλων των εργαζομένων. Μπροστά στον εμπαιγμό και στην υποκρισία της Ευρωπαϊκής Ενωσης για δήθεν Χάρτα Θεμελιωδών Δικαιωμάτων, εμείς οι εργαζόμενοι αντιπαραθέτουμε τη δική μας διεθνιστική ταξική "Χάρτα" των ταξικά προσανατολισμένων αγώνων για πραγματικά σύγχρονα δικαιώματα αντίστοιχα με τις νέες αυξημένες ανάγκες των εργαζομένων».

Η τάξη των εφοπλιστών

Η αυτοκτονία του Παντελή Σφηνιά δημιούργησε την ιδέα σε ορισμένους ότι μπορούν από κατηγορούμενοι να καμώνονται τους κατηγόρους. Με τα 5 δευτερόλεπτα που κράτησε η πτώση του Σφηνιά από τον 6 όροφο μιας εταιρίας, που άρχισε να μπάζει νερά, με αυτά τα 5 δευτερόλεπτα επιχειρείται εδώ και μερικές μέρες να ισοσκελιστούν οι δυο και τρεις ώρες, που εκατοντάδες άνθρωποι πάλευαν με το θάνατο και από τους οποίους 81 παρέμειναν στον υγρό τάφο της Πάρου.

Κανείς δεν μπορεί να είναι χαρούμενος για το τέλος του Σφηνιά. Ο ανθρώπινος πολιτισμός αναγνωρίζει μια υπέρτατη αξία. Την αξία της ανθρώπινης ζωής. Ολες οι άλλες αξίες είναι κάτω από αυτήν. Πρόκειται για ένα αξίωμα που διατηρεί τη σημασία του, ακόμα και στις περιπτώσεις που μιλάμε για την ανθρώπινη ζωή εκείνων, που, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, ευθύνονται για το χαμό άλλων, πολλών ανθρώπινων ζωών.

***

Ακούμε τις τελευταίες μέρες να λένε ότι με το θάνατο του Σφηνιά, με αυτό «το 82ο θύμα του "Σαμίνα"», όπως αναφέρουν, έκλεισε ο κύκλος της τραγωδίας του ναυαγίου.

Εμείς, σε όλους αυτούς τους θρασύτατους, λέμε ότι ο κύκλος του ναυαγίου θα «κλείσει» μόνο όταν φύγει από αυτή τη ζωή και η τελευταία μάνα που έχασε το παιδί της στο «Σαμίνα». Εμείς λέμε, σε όλα αυτά τα δήθεν ψυχοπονιάρικα κοράκια, ότι η τραγωδία του «Σαμίνα» θα «κλείσει» μόνο όταν φύγει από αυτή τη ζωή και το τελευταίο παιδί που έχασε τη μάνα του στα βράχια της Πάρου. Αλλά και τότε, θα «κλείσει» με την έννοια του ανθρώπινου πόνου. Γιατί, με την έννοια του ταξικού εγκλήματος, δεν πρόκειται να «κλείσει» ποτέ. Οπως, ποτέ δεν «έκλεισε» η Φαλκονέρα.

Παρακολουθούμε τις τελευταίες μέρες την απεγνωσμένη προσπάθεια ορισμένων να χρησιμοποιήσουν την τραγική κατάληξη του Σφηνιά για να αθωώσουν την τάξη των εφοπλιστών. Προσπαθούν να περάσουν στην κοινή γνώμη τη θεωρία της αθώας, της συμπαθητικής, της «ανθρώπινης» τάξης των εφοπλιστών.

Αλλά η τάξη των εφοπλιστών δεν είναι η τάξη που πηδάει από τον 6ο όροφο, για να ξεπληρώσει το κρίμα που τη βαραίνει. Η τάξη των εφοπλιστών είναι εκείνη που φτιάχνει το ένα εξαώροφο μετά το άλλο και τα χτίζει, ακριβώς, πάνω στα πτώματα που σπέρνει στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη στο Πέραμα, χτίζει τα εξαώροφα κτίριά της πάνω στα πτώματα που σπέρνει στον Ατλαντικό με το «Αϊρον Αντώνης», στο Αιγαίο με το «Δύστος», στις Πόρτες με το «Σαμίνα».

Συνεπώς, το θέμα εδώ είναι ότι, πίσω από το τραγικό τέλος του ανθρώπου Σφηνιά, επιχειρείται να αθωωθεί η τάξη των εφοπλιστών για τις τραγωδίες που προκαλεί. Το θέμα, τελικά, είναι οι τραγωδίες, πάνω στις οποίες στήθηκε αυτό το περιλάλητο εφοπλιστικό θαύμα της χώρας. Τραγωδίες, που ξεκινούν από τα λίμπερτι - σκυλοπνίχτες, περνούν από τη Φαλκονέρα του Τυπάλδου και φτάνουν στο «Δύστος» της ΑΓΕΤ και στο «Σαμίνα».

***

Ο άνθρωπος Σφηνιάς πλήρωσε, με το τραγικό του τέλος, το πολιτικό, κοινωνικό και, κυρίως, το επιχειρηματικό του τέλος. Ποιοι το προκάλεσαν αυτό το τελευταίο, το επιχειρηματικό του τέλος, εμείς δεν είμαστε αστυνόμοι για να το βρούμε, ούτε μεγαλομέτοχοι της εταιρίας του για να μας ενδιαφέρει. Αυτά ας τα ψάξουν άλλοι. Ας τα ψάξουν αυτοί, που ενδεχομένως ευθύνονται και που ενδεχομένως έστειλαν 81 ανθρώπους στο βυθό για να βγάλουν λεφτά και που, ενδεχομένως, για να μη χάσουν λεφτά, «άνοιξαν» το παράθυρο του 6ου στον μέχρι εκείνη τη στιγμή καπετάνιο τους.

Κανείς δεν αμφιβάλλει για το βαρύ τίμημα που κατέβαλε ο Σφηνιάς. Ο άνθρωπος Σφηνιάς. Ομως, πίσω από αυτό το ανθρώπινο τίμημα, δεν μπορεί η τάξη των εφοπλιστών να θέτει τις παρακαταθήκες για τη διεύρυνση των ορίων της ασυδοσίας της και να λάβει απαλλακτικό βούλευμα για τα εγκλήματά της.

***

Οι εφοπλιστές είναι και άνθρωποι, θα πουν κάποιοι, γιατί δεν το αναγνωρίζετε; Ναι, απαντάμε. Είναι και άνθρωποι. Μόνο, που είναι και εφοπλιστές και εμείς τους κρίνουμε ως εφοπλιστές. Ας αναλάβει η αστυνομία, λοιπόν, να βρει, αν ο Σφηνιάς έπεσε από τον 6ο ως άνθρωπος - που δεν άντεξε το βάρος της ευθύνης για την τραγωδία του πλοίου - ή αν έπεσε ως εφοπλιστής - που δεν άντεξε το επιχειρηματικό του τέλος. Ας αναλάβει η αστυνομία, ας ψάξει και μεταξύ των μεγαλομετόχων των «Μινωικών» για να βρει την άκρη.

Η δική μας άποψη είναι μία: Οι μόνοι που δε φταίνε για το τέλος του Σφηνιά είναι οι 81 που χάθηκαν στην Πάρο, οι μανάδες και τα παιδιά τους.

***

Το τραγικό τέλος του Σφηνιά έφερε στο προσκήνιο πολλά και διάφορα. Εμείς, για παράδειγμα, τον κ. Αγούδημο δεν τον γνωρίζαμε. Ούτε τότε που είχε συνδεθεί στενά με το περιβάλλον του Α. Παπανδρέου, ούτε τότε που επί υπουργίας Γιαννόπουλου στο Ναυτιλίας, το 1986, έβγαζε άδειες για τα καράβια του. Εμείς τον μάθαμε, όταν έβγαινε και έλεγε μετά το ναυάγιο του «Σαμίνα» ότι αναγκάστηκε να ξεπουληθεί στον Σφηνιά, γιατί αλλιώς θα έπαιρνε κάνα περίστροφο και θα καθάριζε 10 και ότι εξαναγκάστηκε να συνεργαστεί με κάποιον, με τον Σφηνιά δηλαδή, που είχε φτιάξει μια «Βαβέλ με χαρτάκια». Αυτά τα έλεγε μετά το ναυάγιο. Τώρα ξαναβλέπουμε τον κ. Αγούδημο να περιφέρεται σαν τον πιο δυστυχή άνθρωπο στον κόσμο, να δηλώνει ότι ήταν περίπου σταυραδερφός με τον Σφηνιά. Μόνο που τις προάλλες μετακόμισε από το κτίριο, όπου συστεγαζόταν με τον Σφηνιά, για να μην είναι κοντά στον πρώην συνεργάτη του και τον πάρουν κι αυτόν τα σκάγια.

Η παραπάνω είναι μια ηθική, που μπορεί να μην αφορά πρόσωπα, αφορά, όμως, σίγουρα μια τάξη. Την τάξη των εφοπλιστών.

***

Δεν ξέραμε, επίσης, ότι ο Σφηνιάς «τους έκανε κυβέρνηση» (όπως λέει ο Αγούδημος για το ΠΑΣΟΚ), μεταφέροντας τσάμπα τις καραβιές των ψηφοφόρων της κυβέρνησης για να ψηφίσουν στις εκλογές. Ξέρουμε, όμως, ότι και ο Αγούδημος παρείχε τα δικά του πλοία για την ίδια δουλιά, παλιότερα. Πιθανώς να είναι τα ίδια πλοία, που το καλοκαίρι βρέθηκαν στη λίστα όσων είχαν στα ψυγεία τους σάπια κρέατα, ακατάλληλα τρόφιμα και υπερτιμολογημένα προϊόντα.

Ξέρουμε, επίσης, ότι τώρα που ξαναμοιράζεται η τράπουλα στο εφοπλιστικό θησαυροφυλάκιο, ο Αγούδημος τα βάζει με τον Παναγόπουλο, όπως πριν τα έβαζε με τον Σφηνιά. Ηταν τότε, που έλεγε ότι το «Χάι Σπιντ» του Σφηνιά ήταν ένα καράβι, που «δεν έκανε ούτε για παλιοσίδερα». Μετά τα βρήκε με τον Σφηνιά και γίνανε συνεταίροι στις εταιρίες, που, αντί για καράβια, είχαν παλιοσίδερα, σύμφωνα με τα λεγόμενά του.

Εμείς δεν έχουμε τίποτα προσωπικό με τον Αγούδημο, ή με τον Σφηνιά, ή με τον Παναγόπουλο. Εχουμε, όμως, με την τάξη τους και την ηθική της, η οποία προκύπτει, άλλωστε, ανάγλυφα από τα παραπάνω.


Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
ΟΧΙ στη διάλυση των εργασιακών σχέσεων

Στην έκτακτη γενική συνέλευση που πραγματοποιεί το ΣωματείοΙδιωτικών Υπαλλήλων σήμερα στις 6 μ.μ. στα γραφεία του στο ΕΚΑ, καλούνται να πάρουν μέρος οι εργαζόμενοι του κλάδου με θέμα τις εργασιακές σχέσεις και το αντεργατικό νομοσχέδιο που έχει καταθέσει ο υπουργός Εργασίας στη Βουλή. Παράλληλα το σωματείο καλεί τους εργαζόμενους να συμμετέχουν στην πανεργατική, πανελλαδική απεργία της 7ης Δεκέμβρη και να δώσουν αγωνιστικό «παρών» στην προσυγκέντρωση του ΠΑΜΕ στην πλατεία Κάνιγγος στις 10.30 π.μ.

Οπως τονίζεται στην ανακοίνωση, «στις 7 Δεκέμβρη το αντεργατικό νομοσχέδιο θα συζητηθεί από την Ολομέλεια της Βουλής. Το νομοσχέδιο που καταργεί το 8ωρο, ελαστικοποιεί τον ημερήσιο εργάσιμο χρόνο, αυξάνει το ποσοστό των απολύσεων, νομιμοποιεί και αυξάνει τον απλήρωτο χρόνο δουλιάς, μειώνει τις εργοδοτικές εισφορές».

Παράλληλα υπογραμμίζει ότι «η ΓΣΕΕ κάτω από την πίεση του ΠΑΜΕ και τη δηλωμένη αντίδραση των εργαζομένων, αναγκάστηκε να κηρύξει αυτή την 24ωρη απεργία, χωρίς όμως να κάνει την παραμικρή νύξη για απόσυρση του νομοσχεδίου, αλλά και για το κεντρικό θέμα της διευθέτησης του χρόνου εργασίας».

Καταλήγοντας το σωματείο σημειώνει πως δεν υπάρχουν περιθώρια εφησυχασμού, αναβολής, προσωπικού βολέματος: «Δεν υπάρχει χρόνος για συζήτηση και διαπραγμάτευση. Υπάρχει μόνο η δυνατότητα της εναντίωσης, της αντιπαράθεσης, με αυτά που σχεδιάζουν για το μέλλον μας και το μέλλον των παιδιών μας. Το σωματείο καλεί τον κάθε εργαζόμενο να πάρει την υπόθεση στα χέρια του».

Προκαλούν τους άνεργους ναυτεργάτες

Λόττο... αποτελεί και αυτά τα Χριστούγεννα η έκτακτη οικονομική ενίσχυση που καταβάλλεται από τον Οίκο Ναύτου στους άνεργους ναυτεργάτες. Οι εξωφρενικές προϋποθέσεις που απαιτούνται, για την καταβολή ενός ποσού των... 50.000 για τους έγγαμους και 30.000 δραχμών για τους άγαμους, αποτελούν τουλάχιστον πρόκληση.

Ειδικότερα, οι άνεργοι μπορούν να πάρουν την έκτακτη οικονομική ενίσχυση μέχρι το τέλος του μήνα αν πληρούν τις εξής προϋποθέσεις: Τουλάχιστον 5 μήνες συνολική θαλάσσια υπηρεσία από την οποία οι 14 μήνες να έχουν καταγραφεί κατά την τριετία 25 Δεκέμβρη 1997 ως 25 Νοέμβρη 2000 ή 24 μήνες συνολική θαλάσσια υπηρεσία κατά την 4ετία 25 Δεκέμβρη 1996 ως 25 Νοέμβρη 2000. Να έχουν επιδοτηθεί για τακτική ανεργία μετά τις 25 Δεκέμβρη 1999 τουλάχιστον για 6 μήνες και δεν έχουν ναυτολογηθεί έκτοτε περισσότερο από ένα μήνα. Για τους μετεκπαιδευόμενους προβλέπεται η καταβολή σε αυτούς που παρακολουθούν μαθήματα από τις 29 Νοέμβρη 2000 ως τις 21 Δεκέμβρη 2000. Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι ναυτικό φυλλάδιο, φωτοτυπίες στοιχείων φυλλαδίου και της κάρτας ανεργίας από το ΓΕΝΕ, μηχανογραφικό από την υπηρεσία Ναυτικών Μητρώων, βιβλιάριο ασθενείας Οίκου Ναύτου.

Απεργούν στα «Τσιμέντα Χαλκίδας»

Με 24ωρες απεργίες, σήμερα και την Πέμπτη, απαντάνε οι εργαζόμενοι στα «Τσιμέντα Χαλκίδας» στην αδιαλλαξία της διοίκησης της πολυεθνικής «BLUE CIRCLE», ιδιοκτήτριας της τσιμεντοβιομηχανίας - να ικανοποιήσει αιτήματα του σωματείου που προκύπτουν από τις εργοστασιακές συμβάσεις της 2/10/92 και 3/7/00 και αφορούν την κάλυψη των κενών θέσεων εργασίας με πρόσληψη προσωπικού. Αλλα αιτήματα των εργαζομένων είναι η μη εφαρμογή πολυειδικότητας, η απομάκρυνση των εργολάβων που καλύπτουν μόνιμες και σταθερές θέσεις εργασίας στην καθημερινή συντήρηση, η καταβολή πριμ, ίση με το μέσο μισθό στο εργοστάσιο σε όλους τους εργαζόμενους και όχι επιλεκτικά σε λίγους και η λήψη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων και η προστασία από τη ρύπανση του περιβάλλοντος και της ευρύτερης περιοχής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ